فولاد ضد زنگ ۳۰۴ ، معرفی جامع استیل ۳۰۴ + کاربردهای آن

  • خانه / فولاد ضد زنگ ۳۰۴ ، معرفی جامع استیل ۳۰۴ + کاربردهای آن

فولاد ضد زنگ ۳۰۴ ، معرفی جامع استیل ۳۰۴ + کاربردهای آن

فولاد ضد زنگ ۳۰۴ ، یکی از متداول ترین گونه های فولاد ضد زنگ ، استیل ۳۰۴ می باشد. این فولاد حاوی کروم و نیکل به اسم عناصر غیر آهنی عمده می باشد. کروم آن میان ۱۸ تا ۲۰ درصد و مقدار نیکل میان ۸ تا ۱۰/۵ درصد است. این نوع استیل وابسته به خانواده فولاد ضد زنگ آستنیتی است و راهبرد الکتریکی و گرمایشی محدود تری نسبت به فولاد های کربنی دارند.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

این گونه استیل خواص مغناطیسی ندارد.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

ورق استیل ۳۰۴

استقامت به زنگ زدگی این آلیاژ بیشتر از فولاد های متداول است. فولاد ضد زنگ ۳۰۴ به آسانی توانایی فرم پذیری به اقسام متنوع را دارد در این صورت به طور وسیعی مورد مصرف واقع می شوند.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

این محصول در کلیه اشکال ساخته می شود و به مصرف می رسد. این استیل به شکل ورق استیل ۳۰۴ ، رول، لوله، میله و… به بازار عرضه می شود. این محصول در معیار های اروپایی ۱/۴۳۰۱ نام گذاری شده است. استقامت زنگ زدگی این محصول از ورق استیل ۳۱۶ پایین تر است و نیز قیمت آن از استیل ۳۱۶ مقرون به صرفه تر است. استنلس استیل ۳۰۴ با مدل بازسازی شده آن با کمترین کربن در صنایع گوناگونی چون گاز، پتروشیمی، نفت، صنعت غذایی و دارویی و … مصارف متعددی دارد.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

با این وجود درک مشخصات آن به عنوان پایگاه عالی برای قیاس دیگر اعضای خانواده ی فولاد ضد زنگ آستنیتی همچنین یک پایه ی عملی برای فولاد ضد زنگ را فراهم می کند.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

آنالیز فولاد ضد زنگ ۳۰۴

ورق استیل ۳۰۴ یکی از دستاوردهای روز و پیشرفته ی دنیا است که انقلاب بزرگی را در صنعت فولاد به وجود آورد. بهترین تعریفی که برای آن می توان بیان نمود که رایج ترین ،پرکاربردترین همچنین به صرفه ترین نوع فولاد ضد زنگ موجود می باشد . معمولاً ساختار آن از دو فلز کروم و نیکل به عنوان اجزای غیر اصلی آهن تشکیل می شود. در حالت کلی حتی به آن ورق استیل استنلس می گویند.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

اساساً این استیل غیرمغناطیس بوده و مزیت برتری که آن داشته دارای خاصیت الکتریکی و مغناطیسی کمتری نسبت به فلز کربن دار می باشد . لازم به ذکر است که در قیاس با فولاد معمولی مقاومت بالاتری در برابر خوردگی همچنین زنگ زدگی دارد.نکته ی قابل توجهی که این نوع استیل را به محبوبیت بالایی رسانده این است که به دلیل سهولت در شکل و قالب گیری به اشکال گوناگون به وفور تهیه و استفاده می شود و به راحتی می توان بیان نمود که بالغ بر ۵۰ درصد از استیل ضد زنگ تولیدی را تشکیل می دهد.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

معیارهای آنالیز فولاد ضد زنگ ۳۰۴

استیل ۳۰۴ با ملاحظه بر معیار های زیر آنالیز می شوند که قطعا عمده ترین آنها  معیار A240 ASTM می باشد جدول آنالیز استاندارد استیل ۳۰۴ به شرح زیر می باشد

ورق استیل ۳۰۴ورق اسنیل L 304
AMS5513AMS5511
ASTM A240ASTM A240
ASTM A666ASTM A666

استیل ۳۰۴ نقش اساسی در ظاهر و فرم دهی معماری نوین دارد. این استیل ها که به فولاد ضد زنگ نیز شهرت دارند به فولادی گفته می شوند با مقادیری عنصر آلیاژی بسیار که قابلیت استقامت بسیار به زنگ زدگی در اتمسفرهای خورنده و درجه حرارت بالایی دارد. این استیل شامل مقادیر زیادی کروم بوده که این عمده ترین دلیل استقامت بالای این محصول است.

مزیت به کار گیری از فراورده های استیل در معماری

  • دوام و ماندگاری بسیار به علت فقدان خوردگی
  • ظاهری جذاب و زیبا
  • توانایی شستشوی راحت و فوری
  • فرم دهی به ظاهر و نما
  • منعطف پذیری و متناسب با هر نمای ساخت و ساز
  • استقامت بسیار در مقابل تغییرات وضعیت آب و هوایی
  • قدرت به کارگیری در مناطق هایی با رطوبت بسیار

آیا ورق استیل قابل بازیافت است؟

انواع ورق استیل قابل بازیافت هستند. به طوریکه می توان آن ها را  به صورت ۱۰۰ درصد بازیافت نمود حتی استیل های ضایعاتی را که در کارخانه ها و کارگاه ها ذوب می کنند و دوباره آن‌ها را قالب گیری می نمایند. بیشتر ورق های استیل موجود در بازار جهانی چیزی حدود ۶۵ تا ۸۰ درصد آن‌ها به روش بازیافت تولید می­ گردند.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

تلفیق شیمیایی استیل ۳۰۴ با کروم

این عنصر سبب بالا رفتن استقامت کششی، سختی ، استقامت به زنگ زدگی، اصطکاک و سختی پذیری می شود.

تلفیق شیمیایی استیل ۳۰۴ با نیکل

این عنصر سبب بالا رفتن استقامت و سختی می شود بدون اینکه فرم پذیری چقرمگی کم شود.

تلفیق شیمیایی استیل ۳۰۴ با مولیبدن

وجود این عنصر در استیل ۳۰۴ سبب بالا رفتن استقامت، سختی پذیری، چقرمگی و سختی می شود. و هم اینکه استقامت خزشی و مقاومت در درجه حرارت زیاد را نیز بالا می برد.  میزان تهنشینی کاربید کروم که در پی کاهش میزان کربن صورت می گیرد ، موجب تولید آلیاژ استنلس استیل ۳۰۴L می شود که جوش پذیری بهتری حتی در محیط های خورنده دارد.


اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید . همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button