لوله الوی استیل ، ویژگی ها و کاربردها

  • خانه / لوله الوی استیل ، ویژگی ها و کاربردها

لوله الوی استیل ، ویژگی ها و کاربردها

لوله الوی استیل چیست ؟

لوله الوی استیل در خطوط لوله کشی شهر ها و روستاها و همچنین شبکه ی پیچیده ای از انواع لوله هاو انواع اتصالات و انواع شیرآلات به کار می رود . تمامی ساختار های درون شبکه های لوله کشی تنوع بسیار بالایی دارند. این تنوع بالا موجب شده است تا هرکدام از قطعات درون خطوط لوله کشی کاربرد خاص خود را داشته باشند.

لوله الوی استیل

این که در کجای این شبکه ها ، چه نوع لوله ای همراه چه نوع شیرآلاتی استفاده گردد به پارامتر های بسیار زیادی وابسته است. از جمله این پارامتر ها می توان به شرایط جوی محیط، جنس خاک، آب و هوا، رطوبت محیط، جنس سیال یا گاز عبوری از درون شبکه، دمای سیال و … اشاره کرد.

لوله الوی استیل

مهندسان سازنده خطوط لوله کشی در سرتاسر دنیا نیازمند مهارت و دقت زیادی هستند تا بتوانند متناسب با محیط، شبکه پر بازده و با کیفیتی بسازند. چراکه در غیر این صورت کل سیستم متحمل ضرر های مالی و حتی جانی جبران ناپذیری می‌شود.

لوله الوی استیل

لوله الوی استیل چیست؟ لوله الوی استیل به محصولی گفته می شود که در ساختار خود یک شیر از جنس استیل دارد. پر واضح است که جنس خود لوله نیز از استیل می‌باشد.

ویژگی های لوله الوی استیل

جنس این محصول از آلیاژ آهن است. استیل درواقع آلیاژی از آهن است که مقدار کمی کربن دارد. این مقدار در آلیاژ استیل کمتر از 2 درصد است.نام دیگر استیل، فولاد است.

لوله الوی استیل

این محصول بعلت ساختاری که دارد بسیار مستحکم است. همچنین توانایی شکل پذیری بالای استیل ها باعث تنوع در ساخت انواع مختلف  این محصول  می‌شود.

لوله الوی استیل

اگر این محصول از استیلی ساخته شده باشد که در ساختار خود علاوه بر آهن و کربن، عناصری مانند نیکل و مولیبدم نیز داشته باشد تبدیل به لوله الوی استیل ضد زنگ یا به اصطلاح استنلس استیل می‌شود. این مدل در مناطقی که خاصیت اسیدی و خورندگی دارند استفاده میشود و دوام خیلی بالایی دارد.

لوله الوی استیل

معرفی انواع لوله الوی استیل

در این قسمت پارامتر متغیر ما نوع ولو یا شیر استفاده شده در این محصول است و مدل لوله را ثابت در نظر گرفته ایم . توجه کنید که جنس تمام شیر های ذکر شده استیل است.

لوله الوی استیل

لوله الوی استیل با شیر زاویه ای یا angle valve

اگر صنعتگران نتوانند از شیر های معمولی بعلت دما یا غلظت بالای سیال استفاده کنند، درون لوله های شبکه از شیر زاویه دار استفاده میکنند. به این مدل لوله الوی استیل زاویه ای گفته می شود.

لوله الوی استیل با شیر اطمینان

به قسمتی از شبکه لوله کشی که حاوی شیر اطمینان است گفته می شود. شیر های اطمینان باعث می شوند تا لوله ها فشار بیشتر از حد توان خود را تحمل نکرده و تخریب نشوند. استفاده از شیر اطمینان بسیار مهم و اساسی است چراکه امنیت کل شبکه به این بخش از این محصول وابسته است.

لوله الوی استیل با شیر توپی

شیر های توپی به کار رفته در لوله الوی استیل این نوع، جهت توقف جریان سیالات استفاده می شوند. ساختار شیر توپی بسیار متنوع است اما چیزی که در همه آنها مشترک است حساسیت آن در برابر نیمه باز ماندن می‌باشد. چراکه اگر این شیر ها نیمه باز بمانند باعث ایجاد تلاطم و ناپیوستگی در سیال عبوری می‌شوند.

لوله الوی استیل

لوله الوی استیل با شیر پروانه ای

در این بخش از این محصول از شیری استفاده می شود که ساختاری پروانه مانند دارد. کاربرد این شیر ها تنظیم مقدار خروجی سیال عبوری است. این شیرها در سایز های کوچک بسیار مفید و پر بازده اند اما در سایز های بزرگ خطر نشتی دارند. لذا توصیه می‌شود در سایز های بزرگ از سایر شیر های تنظیم کننده بهره ببرید.

لوله الوی استیل

لوله الوی استیل با شیر کشویی یا gate valve

در بخشی از شبکه لوله کشی نیازمند تنظیم ورود و خروج جریان سیال همراه با فیلتراسیون ذرات خارجی هستیم. در واقع ممکن است امکان استفاده از شیر های دارای صافی نباشد. لذا از این مدل لوله بهره می‌بریم. شیر های کشویی در بخش قدامی خود یک صفحه استیل برنده دارند که در واقع نوعی فیلتر است.

این صفحه برنده می تواند ذرات درشت خارجی و ناخالصی های بزرگ را تکه تکه کند و از جریان اصلی خارج سازد. این محصول با شیر کشویی در دو نوع کلی تخت و گوه ای وجود دارد.

لوله الوی استیل

لوله الوی استیل دیافراگمی

از این مدل از این محصول برای باز کردن مسیر، بستن مسیر و تغییر مسیر جریان استفاده می شود.

لوله الوی استیل

لوله الوی استیل سوزنی

از این مدل از ولو ها برای کنترل دقیق حریان عبوری بهره میبرند. خصوصا اگر لوله ما ظریف باشد بهترین گزینه برای بررسی جریان این نوع از لوله الوی استیل است.حال که با انواع این محصول از نظر شکل ولو آشنا شدید بد نیست تا درباره پارامتر خود لوله ها هم بحث کنیم.

لوله الوی استیل

این محصول می تواند دارای لوله های متفاوتی باشد.از انواع لوله ها می توان به لوله درزدار یا بدون درز اشاره کرد.لوله های بدون درز دارای استحکام بیشتری هستند و لذا در محیط هایی که فشار بیشتری دارند استفاده می شوند.لوله های به کار رفته در این نوع لوله می‌توانند سایز ها و ضخامت های خیلی متنوعی نیز داشته باشند.همچنین بر حسب طول و شرکت تولید کننده نیز دسته بندی می شوند.

لوله الوی استیل

کاربرد های این محصول

  • آبرسانی و تصفیه آب و فاضلاب شهری.
  • انتقال نفت و گاز در صنعت.
  • تولید دارو و مواد غذایی: توجه کنید که جنس این محصول در این صنعت بسیار مفید است. چراکه با مواد دارویی و غذایی وارد واکنش نمی شود.
  • گرفتن سختی آب.
  • فشرده سازی آب و سیالات

این محصول همچنین دوستدار محیط زیست است. زیرا جنس استیل آن 100 درصد قابل بازیافت است . می‌تواند بار ها ذوب شده و دوباره قالب گیری شود . توسط این مذاب قطعات جدیدی تولید کند. این خاصیت سبب شده است که این محصول درصورت فرسودگی به محیط زیست آسیب نرساند.

اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید ، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button