ورق استیل و رفع خشکسالی

  • خانه / ورق استیل و رفع خشکسالی

ورق استیل و رفع خشکسالی

ورق استیل و رفع خشکسالی به کمک آن ، مشکل آب یکی از اساسی ترین مشکلات این روزهای جهان است. بی خود نیست که میگویند جنگ جهانی بعدی بر روی آب خواهد بود. منابع آب شیرین هر روز در حال کوچک تر شدن هستند . نیاز فراوان بشر به آب شیرین باعث گردیده که به فکر راه حل های جایگزین برای این کار باشد.

ورق استیل و رفع خشکسالی

نمک زدایی از آب اقیانوس ها یکی از ایده هایی که بشر سالیان سال به دنبال اجرای آن می باشد . با وجود استیل ضد زنگ امکان انجام این کار به وجود آمد.استفاده از ورق استیل یکی از این ایده هاست .همچنین تا حدود زیادی نیز از نظر پروژه های علمی و عملی اثبات گردیده است.

ورق استیل و رفع خشکسالی

زمین سیاره ای آبی

بیش از هفتاد درصد سطح زمین مملو از آب است. این ویژگی آنقدر برجسته است که اگر شما از فضا به کره زمین نگاه کنید آن را به رنگ آبی خواهید دید. به همین خاطر است که لقب برازنده ی سیاره آبی را از آن خود کرده است. در واقع همین میزان زیاد آب (غالبا به شکل مایع) باعث گردیده که کره زمین در بین دیگر سیاره های منظومه شمسی استثنا باشد. آب جز عناصر و ماده تشکیل دهنده اصلی بدن انسان است . البته همه انواع حیات بر روی کره زمین نیز نیاز مبرمی به آب برای زنده ماندن دارند.

ورق استیل و رفع خشکسالی

خشکسالی غیرقابل پیش بینی

رشد سریع جمعیت انسان ها ، شهرنشینی و گرم شدن کره زمین از مهمترین عوامل به ایجاد تقاضای روزافزون آب آشامیدنی است. آب و هوای گرم و خشک ، خاورمیانه، بخش هایی از آفریقا ، استرالیا و آسیا را بدل به تشنه ترین مناطق جهان نموده است. اما خشکسالی در سراسر کره زمین و سایر عوامل موجب گردیده که کمبود تامین آب یک مشکل بزرگ جهانی باشد.

ورق استیل و رفع خشکسالی

پروفسورها مسفین مونن و آرین هوکسترا از دانشگاه توانت در هلند اخیراً دریافتند که کمبود جهانی آب در واقع بسیار بدتر از آنچه قبلاً تصور می شد بود. بر اساس پژوهش آنها مقاله ای در ژورنال ساینس ادونس منتشر گردیده است. حدود ۴ میلیارد نفر یعنی بیش از نیمی از جمعیت جهان ، حداقل برای یک ماه از سال از کمبود شدید آب رنج می برند. مطالعات قبلی تخمین زده بودند که این تعداد به طور قابل توجهی پایین تر باشد . عددی بین 1.3 تا 1.7 میلیارد. همانطور که می بینید مقداری که به وقوع پیوسته است خیلی از مقدار پیش بینی شده بیشتر است . همین سبب نگرانی متخصصان گردید .

ورق استیل و رفع خشکسالی

اما در این میان حتی مناطقی که وخیم ترین اوضاع را از لحاظ کمبود آب دارند با اقیانوسها و دریا این منابع بی پایان و تمام نشدنی آب فاصله نزدیکی دارند. بنابراین به آب دسترسی دارند اما این آب شور است و قاعدتا آب شور برای انسان قابل استفاده نیست. اما مواد معدنی ای که باعث شور و غیر قابل استفاده شدن آن هستند خوشبختانه قابل جداسازی هستند و شما می توانید آب شور را به آشامیدنی تبدیل کنید.

ورق استیل و رفع خشکسالی

ورق استیل و رفع خشکسالی ، استفاده از آب اقیانوسها و دریاها

فرایندی که آب شور را تبدیل به آب قابل استفاده برای انسان می کند نمک زدایی یا شیرین کردن آب نام دارد. در طی این فرآیند نمک و مواد معدنی دیگری که سبب شوری آب می شوند را از آن جدا می کنند. این کار خواص خورندگی آب شور را هم از آن می گیرد. در نهایت آبی که از این فرایند به دست می آید مناسب مصارف انسان در موارد مختلف است .

از جمله آشامیدن، صنعت، ساختمان سازی و مصارف دیگر. اما جدا کردن مواد معدنی از این آب به دلیل خورندگی زیاد آن به آسانی قابل انجام نیست و یک پروسه گران و هزینه بر است. به مقدار بسیار زیادی انرژی و زیر ساختهای اختصاصی نیاز دارد. استیل ضد زنگ نقش بسیار مهمی را در این پروسه ایفا می کند.

ورق استیل و رفع خشکسالی ، فعالیت ها جهت شیرین سازی آب

طبق اعلام انجمن بین المللی آب شیرین تعداد ۱۸۰۰۰ کارخانه نمک زدایی در جهان فعالیت می کنند و مقداری بیش از ۸۶/۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تولید می کنند. این اندازه برای رفع نیازهای ۳۰۰ میلیون نفر کافی است. این شرکتها فقط میتوانند آب مورد نیاز ۵ درصد از جمعیت جهان را تامین کنند. اما این صنعت هر روز رو به پیشرفت است و در حال گسترش و همه گیر شدن است. این امر باعث میشود که صنعت آب شیرین به یک صنعت با رشد سریع تبدیل شود. چرا که نیاز بشر به آب شیرین هر روز بیشتر میشود و بیشتر شدن خشکسالی ها در همه جای جهان در حال بیشتر شدن است و نیاز به این مایه ی حیاتی هر روز بیشتر از قبل می شود.

درجه حرارت بسیار بالا و میزان نمک زیاد آب سبب می شود که محیط آب شیرین کن ها بسیار خورنده باشد(ورق استیل 316 کارایی بالایی دارد) و شرایط بسیار سختی برای فلزات استفاده شده در تجهیزات آب شیرین کن فراهم کند. یکی از عناصری که در آلیاژ استیل ضد زنگ تاثیری بسیار مهمی در مقابله با خوردگی نمک دارد مولیبدن است. همین امر سبب شده است که استیل ضد زنگ در چنین شرایطی بسیار کارا باشد چرا که این استیل طوری طراحی شده است که بتواند در شرایط سخت، خورنده و دارای دمای بالا کارایی خود را حفظ کند و بدون مشکل به کار خودش ادامه دهد.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button