آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

  • خانه / آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت ، ورق استیل یک آلیاژ سازگار با سلامتی و محیط زیست است که دارای خصوصیات منحصر بفردی است.این آلیاژ قابلیت بازیافت 100 درصدی را داراست.آلیاژ استنلس استیل یک آلیاژ پایه فولادی است که از ترکیب با عناصر کروم ، نیکل(در برخی گریدها) ، مولیبدن و … ساخته می شود.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

اولین دلیل برای ادعای سازگاری این آلیاژ با طبیعت قابلیت 100 درصدی بازیافت آن است . که این امکان را می دهد تمام نخاله ها و تجهیزاتی که از قبل با ورق استیل ساخته شده اند و اکنون دیگر قابل استفاده نیستند را به راحتی ذوب کنیم . با آن گرید های جدید از استنلس استیل ساخته می شود.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

ویژگی اصلی آلیاژ استنلس استیل جهت سازگاری با طبیعت

100%قابلیت بازیافت، کمترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای ، طول عمر بلند مدت تجهیزات بولیدی با آلیاژ استنلس استیل ، کمترین هزینه های نگهداری ، سازگاری کامل استنلس استیل با سلامت انسان و …. این آلیاژ را به عنوان آلیاژی سازگار با طبیعت و یا آلیاژ سبز معرفی می کند.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

صرفه اقتصادی تجهیزات استنلس استیل

امروزه با توجه به رشد جمعیت در سطح دنیا و نیاز هر چه بیشتر صنعت دنیا به منابع انرژی پایدار استقبال از آلیاژهای قابل بازیافت بسیار ضروری است. از یک آلیاژ کربن ساده برای تجهیز استفاده گردید . این تجهیز بعد از 2 یا 3 سال دچارزنگ زدگی شدید خواهد شد . این پوسیدگی در مرحله اول لطمه ای به خط تولیدی شما وارد کند. در مرحله دوم برای فروش این تجهیز شما کار سختی خواهید داشت .

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

ولی به جای آن استنلس استیل بدون زنگ زدگی و فرسایش تا چندین سال برای شما فعالیت می کند . علاوه بر فروش تجهیز به کارگاه های دیگر به کسانی که این تجهیزات را برای ذوب کردن می خواهند نیز با قیمت بسیار خوبی بفروشید.این یعنی شما همواره یک سرمایه گذاری مطلوب و به صرفه در تجهیزات کارگاهی و تولیدی خود دارید.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت ، پاکیزگی محیط کار

تجهیزات ساخته شده با آلیاژ استنلس استیل در مقایسه با سایر آلیاژ های پایه فولادی از نظر فرسایش ، عمر کاری ، سلامت فلز ، مشکلات زیست محیطی و … ارجعیت و برتری دارند. این تجهیزات اگر مناسب محیط و شرایط کاری انتخاب شوند دچار زنگ زدگی نمی شوند . فرسوده نمی شوند . با متریال کاری اعم از مایعات ، گاز ها و جامدات وارد ترکیب نمی شوند . هیچ گونه ترکیبی سمی با مواد مختلف نمی دهند .

ازین رو در صنعت تغدیه انسان و دام ، صنایع دارویی و به طور کلی صنایع درگیر با جانداران هیچ گونه مشکل زیستی بوجود نمی آورد.دقیقاً چه چیزی باعث می شود استنلس استیل انتخابی بهتر و یک آلیاژ سبز باشد؟ چرا کارفرمایان دوستدار محیط زیست و صاحبان کسب و کار به استنلس استیل نسبت به سایر مواد اعتماد بیشتری دارند؟ در ادامه به پاسخ این سوالات می پردازیم .

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

قابلیت بازیافت 100 %

برخلاف باور عمومی، استنلس استیل 100% قابل بازیافت می باشد. در واقع نیمی از تجهیزات استنلس استیل موجود، از مواد بازیافتی تولید شده اند. یک قطعه استنلس استیل می تواند بی نهایت بار بازیافت شود . بدون اینکه در خواص کلیدی آن مثل مقاومت در برابر خوردگی و استحکام آن کوچکترین تغییری ایجاد شود. با توجه به مغناطیسی بودن عمده گرید های استنلس استیل (به استثنای آستنیتی)، جدا کردن آنها از مسیر بازیافت راحت تر می باشد.

حداقل نشر گاز های گلخانه ای

گاز های گلخانه ای نامی آشنا برای اغلب ماست. اگر از ما بخواهند که نام یکی از این گاز ها را به زبان بیاوریم، این نام احتمالاً دی اکسید کربن خواهد بود. تقریباً همه کسانی که با اصطلاح گاز های گلخانه ای آشنا هستند، دی اکسید کربن را به عنوان معرف این گروه از گاز ها می شناسند.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

البته این دیدگاه اشتباه نیست، اما دی اکسید کربن تنها یکی از گاز های گلخانه ای است که انسان تولید می کند. گاز های گلخانه ای شامل دی اکسید کربن، دی نیتروژن اکسید(گاز خنده)، متان، بخار آب و ازت هستند. وقتی که استنلس استیل در کنار مواد دیگر قرار میگیرد و انتشار گاز های گلخانه ای را با هم مقایسه می کنیم، نتیجه شگفت آور خواهد بود، به این ترتیب که اثر کربن در آن بسیار کمتر از مواد دیگر می باشد.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

عمر طولانی و هزینه های پایین نگهداری

در اینکه استنلس استیل یکی از با دوام ترین و پایدارترین آلیاژ های حال حاضر جهان است، شکی نیست . همچنین آلیاژ استیل دوستدار طبیعت است . از آنجایی که طول عمر استنلس استیل می تواند تا چندین دهه طول بکشد، باعث شده مهر تاییدی بر سبز بودن این آلیاژ باشد. همچنین لازم به ذکر است که استنلس استیل یکی از بهداشتی ترین مواد موجود در جهان است و نیاز به کمترین استفاده از مواد تمیز کننده را دارد.

اهمیت انتخاب گرید مناسب استنلس استیل

به طور کلی استنلس استیل ها یک گروهی از گرید های مختلف هستند که در سری های مختلفی دسته بندی می شوند که معروف ترین و پر کاربردترین آن ها سری 300 و 400 هستند. این گریدها از ترکیب آهن با عناصر مختلف و بعضا یکسانی ساخته شده اند که مهم ترین تفاوت آنها درصد حجمی هر کدام از عناصر است.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

بدیهی است که در شرایط مختلف دمایی ، فشار ، رطوبت و … که هر کدام پارامتر های مهمی هستند میزان حساسیت های مختلفی وجود دارد. بعنوان مثال گرید 310 دارای درصد حجمی بالایی از نیکل است ، نیکل یک فلز گران در دنیا است .

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

ولی گریدهایی از ورق استیل هستند که با هزینه های بسیار مناسب در شرایط دمایی با حساسیت کمتر می توانند انتخاب شوند . انتخاب درست گرید استنلس استیل برای محیط کاری از اولویت های اصلی کارگاه ها یا محیط های صنعتی درگیر با استنلس استیل است که نیازمند مشاوره با مهندسین متاالورژی است که علم و تخصص آن را داشته باشند.

آلیاژ استیل دوستدار طبیعت

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button