ابعاد ورق استنلس استیل

  • خانه / ابعاد ورق استنلس استیل

ابعاد ورق استنلس استیل

ابعاد ورق استنلس استیل ، ورق استنلس استیل که به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، استحکام و خواص بهداشتی به عنوان یکی از همه کاره ترین مواد شناخته می شود و از ساخت و ساز گرفته تا صنایع غذایی و لوازم خانگی کوچک از این ورق استفاده می شود. این ورق استیل استنلس به طور گسترده در آزمایشگاه‌ هایی استفاده می‌شود که مقاومت در برابر حرارت و رعایت استانداردهای بهداشتی ضروری است. با آرتا استیل تهران همراه باشید تا به صورت تخصصی با ورق استنلس استیل و ویژگی های آن آشنا شوید.

ابعاد ورق استنلس استیل

ورق استنلس استیل چیست؟

ورق استیل از مقاطع فلزی می باشد که تنها کمتر از ۲ درصد آن کربن است. پایه این نوع ورق آهن است، اما در آن آلیاژهای دیگری نیز برای امکان قابلیت پذیری، جوش و سختی وجود دارد. همانطور که می دانید هر اندازه مقدار کربن در آلیاژهای ترکیبی در این ورق زیاد شود، مقاومت و سختی آن نیز افزایش می یابد.

ابعاد ورق استنلس استیل

به این ترتیب، از شکل پذیری آن کاسته می شود.ورق استیل به دو صورت قطعات مربع و مستطیل شکل به تولید می رسند. ورق های استیل الخصوص استنلس از مقاومت بالا و تنوع ابعاد زیادی برخوردار می باشند.

ابعاد ورق استنلس استیل

انواع ورق استنلس 

ورق های استنلس بر اساس آلیاژی که دارند، تقسیم بندی می شوند. استیل ها از چند سری برخوردار هستند. معروف ترین استیل ها در بازار استیل ۳۰۰ و ۴۰۰ می باشد که استیل ۳۰۰ از ویژگی ضد زنگ بودن هم برخوردار می باشد.این سری از ورق استیل خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در بین همه آن ها سری ۳۰۴ از مصرف زیادی برخوردار است.

ابعاد ورق استنلس استیل

استیل سری ۴۰۰ بیشتر برای وسایل کوچک استفاده می شود. استیل ۴۱۰ نیز با اینکه نسبت به خوردگی مقاومت کمی دارد، اما در برابر سایش مقاوم است. در استیل ۴۲۰ نیز می توان آن را پولیش کرد و همین عملیات باعث می شود که از این سری ورق استیل برای کارد، چنگال و قاشق مورد استفاده قرار گیرد.

ابعاد ورق استنلس استیل

برای تزیینات و دکوراسیون نیز می توان از استیل سری ۴۳۰ استفاده کرد. این فلز از نظر شکل پذیری قابل قبول و از قیمت مناسب تری نسبت به استیل سری ۳۰۰ برخودار است.به طور کلی می توان سری های ورق استیل را به دسته های ورق استیل ۳۰۴، ورق استیل ۴۳۰، ورق استیل ۴۲۰، ورق استیل ۳۰۹، ورق استیل ۳۱۰، ورق استیل ۳۱۶، ورق استیل ۲۰۱، ورق استیل رنگی و ورق استیل طرح دار می توان تقسیم بندی کرد.

ابعاد ورق استنلس استیل

فرق بین فولاد آلیاژی با فولاد ساده کربنی

به طور کلی فولادها به دو دسته فولاد ساده و استیل ضدزنگ تقسیم بندی می شوند. فولاد ساده کربنی از عناصر محدودی مثل سیلیسیم، منگنز، گوگرد و فسفر برخوردار است.برای ضد زنگ شدن ورق استیل به آن فلزی مانند کروم اضافه می شود و به این ترتیب بر مقاومت آن نیز اضافه می شود. به طور مثال استیل ۴۱۰ در مقابل سایش مقاوم است، اما نسبت به خوردگی از مقاومت پایینی برخوردار است.

در جدول زیر موارد استفاده از فولاد ساده و آلیاژی همراه با درصد عنصری که به آن اضافه شده را مشاهده کنید:

ردیفنوع فولاد ساده کربنیدرصد کربنیموارد استفاده
۱نرمکمتر از ۰.۱۵میخ – پرچ – لوله
۲کم کربن۰.۳ تا ۱.۵تیرآهن – میلگرد – چرخ دنده
۳کربن متوسط۰.۳ تا ۰.۶شفت – میل لنگ – فنر
۴پر کربن۰.۶ تا بالااره – آچار – مته – پیچ گوشتی
جدول موارد استفاده از فولاد ساده و آلیاژی و میزان کربن موجود در آن ها

ابعاد ورق استنلس استیل

ابعاد ورق استنلس استیل

ورق استیل ابعاد مختلفی دارد. این نوع ورق در ابعاد مختلفی مانند ۱ * ۲ متر، ۱٫۲۵ * ۲٫۵۰ متر، ۱٫۲۲ *۲٫۴۴ متر، ۳ * ۱٫۵ متر، ۱٫۵ * ۶ متر و ۲ * ۶ متر تولید می شود. همه این ابعاد دارای ضخامت های متنوعی می باشد. عرض این ورق ها نیز به صورت ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی متر تولید و عرضه می شود.  البته که ورق های استیل فابریک در دو اندازه ۲۰۰ * ۱۰۰ سانتی متر، ۲۵۰ * ۱۲۵ سانتی متر و ۱۲۲ * ۲۴۴ سانتی متر موجود است.

در جدول زیر می توانید ورق های استیل با ضخامت های مختلف را مشاهده کنید:

ردیفوزن (گرم)ضخامت (میلی متر)عرض (میلی متر)طول (میلی متر)
۱۶۴۰۰۴۰ صدم۱۰۰۰۲۰۰۰
۲۸۰۰۰۵۰ صدم۱۰۰۰۲۰۰۰
۳۱۶۰۰۰۱۱۰۰۰۲۰۰۰
۴۳۲۰۰۰۲۱۰۰۰۲۰۰۰
۵۲۵۰۰۰۱۱۲۵۰۲۵۰۰
۶۵۰۰۰۰۲۱۲۵۰۲۵۰۰
جدول ضخامت های مختلف ورق استیل

برای محاسبه وزن ورق استیل می توان از فرمول زیر استفاده کرد:

چگالی ورق استیل* ضخامت * عرض * طول= وزن ورق استیل (کیلوگرم)

علت ضد زنگ بودن ورق استنلس

همانطور که پیش از این ذکر کردیم، می توان با اضافه کردن عناصری مثل کروم، به ورق خاصیت ضد زنگ بودن بخشید. در صورتی که حداقل ۱۰.۵ درصد کروم در استیل موجود باشد، ویژگی ضد زنگ بودن پیدا خواهد کرد.همچنین، کروم در ترکیب شدن با هوا لایه ای به وجود می آورد که باعث می شود. بین هوا و فلز مانع ایجاد شود تا استیل محفوظ و سالم بماند.

ابعاد ورق استنلس استیل ، خصوصیات ورق استیل

ورق استیل به دو صورت رول و شیت در بازار عرضه می شود. این محصول از سطحی صاف، براق، ضد زنگ و مقاوم به خوردگی برخوردار است. به طور خلاصه می توان گفت که ورق استیل نسوز، ضد اسید، روکش دار و به صورت مات و براق در بازار موجود است.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button