انواع اتصالات استیل

انواع اتصالات استیل

انواع اتصالات استیل ، برای کسی که آشنایی چندانی با این مباحث ندارد شاید توجه فراوان به اتصالات و و سرمایه گذاری در این زمینه عجیب و غیر ضروری به نظر برسد. اما کسانی که دانش بیشتری در این زمینه دارند می دانند که در واقع امروزه اتصالات یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده یک ساختار برای ساخت هر سیستمی هستند.

انواع اتصالات استیل

مثال ها و تجربیات فراوانی وجود دارد . ضعف اتصالات باعث بروز مشکلات فراوانی در کارکرد سیستم می گردد. حتی در بعضی از موارد باعث نابودی آن شده است. تنها به این دلیل که در هنگام انتخاب اتصالات توجه کافی انجام نشده است. یا اینکه در زمان انتخاب، به سراغ نوع اشتباهی از مواد تشکیل دهنده اتصالات رفته اند و خرابی های جبران ناپذیری به وجود آمده است.

انواع اتصالات استیل

مصارف انواع اتصالات استیل

انواع اتصالات استیل در صنایع پالایشی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، انتخاب اتصالات درست در کاربری های مختلف نقش حیاتی ای را ایفا می کند، پیچ هایی که در اتصالات فلنجی سازه استفاده می شوند، پیچ هایی که لوله ها را به دیوار باربر متصل می کنند یا پیچ و مهره هایی که برای قسمت انتهایی یک راکتور مورد استفاده قرار می گیرند. همه این ها اجزای بسیار مهمی در یک سیستم هستند و این نشان می دهد که انتخاب اتصالات درست چقدر در امنیت و توانمندی یک سیستم مهم است.

انواع اتصالات استیل

نکته اینجاست که انتخاب درست جنس اتصالات شاید آنقدر ها هم به چشم نیاید . اما اشتباه کردن در انتخاب، باعث بروز مشکلاتی در پروژه خواهد شد. از یک نشتی کوچک تا از بین رفتن اتصال بین یک تیر و ستون و خرابی کل سازه می بلاشد . پس چه بخواهید چه نخواهید، این قطعا به چشم خواهد آمد . شما ملزم به رعایت اصولی آن هستید.
سوالاتی که در اینجا وجود دارد این است که چرا باید این چنین ریسک بزرگی را پذیرفت . وقتی که می تواند تبعات بسیار زیادی را برایمان به همراه داشته باشد؟

اتصالات از جنس استیل ضد زنگ

استیل ضدزنگ یکی از آلیاژ های فولاد است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن کرم، نیکل و آهن هستند. که حداقل میزان کرم در این آلیاژ ۱۰.۵ درصد جرم و حداکثر میزان کربن در این آلیاژ ۱.۲ درصد است.استیل ضد زنگ به دلیل خاصیت غیر فعال شدن (به فرایند مقاوم شدن فلزات در برابر زنگ زدگی گفته می شود) خود در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند.

انواع اتصالات استیل

این استیل به دلیل شکل گرفتن یک لایه غیرفعال بر روی سطح اش که به شدت به ماده زیرین پیوند خورده است . از تماس بیشتر ماده به محیط اطراف جلوگیری می کند چنین خاصیتی دارد. این استیل توانایی این را دارد که خودش را ترمیم کند . یعنی اگر حتی خراشی هم روی آن ایجاد شود اگر گرید درستی برای آن موقعیت و کاربری انتخاب شده باشد دوباره یک سطح مقاوم ایجاد می کند و زنگ نمی زند.

انواع اتصالات استیل

از این نوع اتصالات می توان در جاهای فراوانی استفاده کرد برای مثال در محلی که عبور و مرور ماشین ها بسیار زیاد است در مناطق شهری یا در محل هایی که نزدیک به ساحل است. این نشان می دهد که اتصالات ضدزنگ می توانند بسیار کاربردی باشند و داشتن اطلاعات در باره گریدهای آن می تواند در انتخاب نوع درست اتصالات به ما کمک کند.

انواع اتصالات استیل

گرید ۳۰۴ استیل ضد زنگ در کجا استفاده می شود؟

این نوع از استیل به شدت در برابر خوردگی مقاوم است. اصولا گرید ۳۰۴ پرکاربرد ترین گرید در میان استیل های ضدزنگ است. پرمصرف ترین نوع این گرید ۱۸/۸ است که حاوی ۸ درصد نیکل و ۱۸ درصد نیکل است. این گرید در برابر اسیدهای اکسید کننده استیل بسیار مقاوم است . بیشترین مواردی که از این نوع استیل استفاده می شود در مناطق ساحلی و مناطق با رطوبت فراوان است.

انواع اتصالات استیل

اصولا در هر منطقه ای احتمال خوردگی فراوان باشد این گرید می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. اما در محیط های حاوی محلول کلرید و به ویژه مواردی که درصد کلرید سدیم خیلی بالاست دچار خوردگی می شوند.اتصالات استیل ضدزنگ گرید ۳۰۴ در محیط هایی که میزان کلرید سدیم از ۲۵ ppmبیشتر باشد دچار خوردگی می شوند.

انواع اتصالات استیل

استیل ۳۱۶ در کجا استفاده می شود؟

از نظر میزان کاربرد گرید ۳۱۶ در رتبه دوم قرار دارد . این گرید شباهت های فراوانی با گرید ۳۰۴ دارد . اما تفاوتی که با آن دارد این است که سختی بالاتری نسبت به ۳۰۴ دارد . دلیل آن هم دو درصد مولبیدنی که به آن اضافه گردیده است. این استیل ضدزنگ در محیط های آلوده به کلر و آب دریا مقاومت بیشتری در برابر خوردگی از خودش نشان می دهد.

در مواردی که خطر خوردگی و زنگ در نواحی آسیب دیده از عمل جوش کاری وجود دارد باید از گرید ۳۱۶L استفاده نمود. مقدار کربن موجود در آلیاژ محل تفاوت این دو گرید با هم دیگر است گرید ۳۱۶ حدوداً ۰.۰۳ درصد کربن دارد اما ۳۱۶L حدود ۰.۰۱۶ درصد. و از لحاظ فیزیکی ۳۱۶L دارای خواص چکش خواری بهتر بوده و مقاومتش در برابر خوردگی به ویژه در دماهای بالا بیشتر است. از جمله مواردی که می توان ورق استیل ۳۱۶ را برای آن پیشنهاد کرد : مخزن ذخیره سازی برای مایعات خورنده، تجهیزات صنعتی مواد شیمیایی، مواد غذایی و … هستند.

استیل ۳۱۰ در چه صنایعی استفاده می شود؟

این نوع اتصالات استیل ضد زنگ مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارند . در مواردی که دما بسیار بالا است مثل صنایع پتروشیمی و نفت استفاده می شوند. این گرید شباهت های بسیاری با گریدهای ۳۰۴ و ورق استیل ۳۱۰ دارد اما تفاوتش در میزان نیکل و کرم آن است. این گرید از گرید ۳۱۶ به میزان ۸ درصد نیکل بیشتر و ۸ درصد کرم بیشتر دارد . خبری از مولبیدنیوم در آن نیست. همین بیشتر بودن کروم و نیکل که باعث گردیده این گرید در دماهای بسیار بالا هم در برابر خوردگی مقاومت کند.

انواع اتصالات استیل

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظرات اخیر

  • محمد رسولی

    • 27 فروردین 1401 @ 7:18 ب.ظ
    • پاسخ

    سلام
    تشکر از مقاله ی عالی شما

    • یحیی صالحی

      • 27 فروردین 1401 @ 10:50 ب.ظ
      • پاسخ

      سلام ممنون از حسن نظر شما سپاسگزاریم

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button