انواع تسمه ها

انواع تسمه ها

<آرتا استیل>_تسمه فولادی به مقاطعی گفته میشود که اختلاف عرض با ضخامت آن بسیار زیاد باشد. این قطعات بسیار تنوع بسیاری دارند و می توانند درانواع پروژه ها و در تمام صنایع مورد استفاده قرار گیرند.تسمه ها در دو نوع فابریک و غیر فابریکه ماشین کاری شده تولید میشوند. تسمه ماشینکاری شده به دلیل فرایند تولیدش گرانتر از نوع فابریک است. تسمه فولادی از جنسهای مختلفی همچون فولاد کربنی،گالوانیزه،استنلس استیل،آلومینیوم،مس و…تولید میشود که هرکدام کاربرد خاصی نسبت به نیاز مصرف کننده را دارد.

تسمه ها به دو صورت نورد گرم ونورد سرد تولید میشوند، و سطح تسمه ها صاف و مستطیلی شکل است.که در ضخامت وپهنای مختلف دربازارتولید میشوند. در ادامه به چند مورد ازآلیاژهای تسمه که تولید میشوند بصورت مختصر معرفی خواهند شد.

آرتا استیل
تسمه فولادی
  • انواع تسمه فولادی
  1. تسمه های فولادی در چهار دسته قرار میگیرند:
  2. تسمه ترانس
  3. فابریک،
  4. ماشینکاری

از جمله این تسمه ها به موارد زیر میتوان اشاره کرد.

  • تسمه فولادی Ck45 ، Mo40 ، Ck60 ،  Ck75 ، سایر
  • تسمه های فنر مانند تسمه CRV ، تسمه ۱٫۸۱۵۹ و تسمه های سردکار مانند
  • تسمه Spk و تسمه Amutit تسمه آموتیت
  • تسمه های استنلس استیل وفولاد ضدزنگ

 

  • تسمه فابریک

در تولید تسمه ای فابریک از شمش فولادی استفاده میشود. در این تسمه با استفاده ازروش نورد گرم و کوره‌های نوردی مقطع مستطیل شکل با عرض بسیار زیاد تولید میشود.

  • تسمه ماشینکاری

برای ساخت این تسمه ها از سه مرحله، برش ورق، اتو کشی و مرحله نهایی استفاده شده است. برش ورق در این روش با گیوتین انجام شده و در ادامه برای صاف شدن سطح آن از غلتک استفاده میشود.

  • تسمه های ترانس

این تسمه ها از از همان تسمه های فولادی که بالا نام برده شد ساخته میشوند برای مکثال اتز تسمه ماشینکاری وفابریک برای ساخت آنها استفاده میشود،این تسمه ها از دقت بالایی در ضخامت برخوردار هستند، ودر موارد خاصی که نبیاز به ابعاد غیر سایز وخاص باشد از این روش برای ساخت تسمه با ضخامت مورد نظر بهره میبرند.

تسمه فولادی
تسمه

 

  • تسمه نوردی

برای ساخت تسمه نوردی نیز از شمش های فولادی استفاده میشود. از این تسمه ها برای ساخت انواع درب و پنجره، ریل های جرثقیل، ساخت کمربند جهت کوره های صنعتی و ساخت پالت استفاده میشود. از معایب تسمه نوردی میتوان به جوش پذیری و هخمکاری نامناسب اشاره کرد. هنگامی که برای تولید محصول از تسمه نوردی استفاده میشود ممکن است باعث آسیب زدن به دستگاه‌ها و تجهیزات شود.

  • تسمه استنلس استیل ۳۰۴

استیل ۳۰۴جزو پرمصرف ترین گرید های استیل میباشد این محبوبیت به دلیل مقاومت بالای این گرید به خوردگی وحرارت آن است وشکل پذیری بسیار مناسبی دارد قابل بازیافت کامل است وبا کلیه عملیات جوشکاری سازگاراست.

کاربرد تسمه استنلس استیل ۳۰۴

ازاین تسمه ها بیشتر در ساخت و ساز و پروژه‌هایی  که در معرض عناصر مختلف قراردارنداستفاده میشود. لازم است بدانید که از این مقطع در ساخت انواع سازه های دفلزی،ساختمان‌سازی، صنایع کشتی‌سازی، نفت، صنایع شیمیایی، صنایع جنگ و برق، صنایع غذایی و پزشکی، مبدلهای حرارتی، ماشین آلات صنعتی و ساخت ظروف فلزی استفاده میشود.

  • تسمه استنلس استیل ۳۱۶

تسمه استیل ۳۱۶، یک یک تسمه همانند آلیاژ۳۰۴است محمترین عنصر که استیل را فز فولاد جدا میکند عنصر کروم ونیکل است، تسمه استیل ۳۱۶ علاوه بر دارا بودن این عناعر دارای عنصر مولیبدن میباشد که مقاومت بیشتری از خود دربرابر خوردگی درآبهای حاوی کلر،آب دریا وخوردگی دانه ای از خود نشان میدهد تا مقداری توان دمای بالا رادارد از این فلز بسشتر در تولید ماشین آلات مواد غذایی ،تجهیزات دارویی ،تجهیزات کشتی ها، مبدل های حرارتی ، دریچه ها و پمپ ها ، تجهیزات شیمیایی و قطعات دریایی است. تسمه استیل ۳۱۶ نسبت به جوش، برش و شکل‌پذیری با تجهیزات مناسب، مناسب است.وقیمت آن نسبت به گرید ۳۰۴ نسبتا بالاتر میباشد.

آرتا استیل
تسمه استیل
کاربرد تسمه فولادی
  • تسمه فولادی به راحتی برش داده می شوند، سوراخکاری و جوش پذیری این قطعات بسیار ساده است. از آنجا که  تسمه‌های آهنی بادوام هستند و می توانند وزن سازه را تحمل کنند ،کاربرد های مختلفی دارند که به چند نمونه از آنها اشاره کرده ایم:
  • تسمه آهنی یکی از فلزات پر مصرف صنعت ساختمان است.
  •  تجهیزات لوازم خانگی یخچال و فریزر، مایکروفر، ماشین های لباسشویی و ظرفشویی و هودها تعداد معدودی از وسایل روزمره هستند که در ساخت آنها از تسمه استفاده میشود.
  • کاربرد رایج دیگر تسمه فولادی در مواردی است که هنر و زیبایی اهمیت بسیار زیادی دارد. ساخت مجسمه کوچکترین مورد در زمینه هنر است که از تسمه آهنی برای ساخت آن استفاده میشود.
  • از تسمه ای استنلس استیل برای ساخت تجهیزات صناصع غذایی، تجهیزات پزشگی،انواع دستگاه ها و ماشین آلات،ریل ها وبسیاری از جاهای دیگر که رطوبت وخورندگی یا مواد شیمیایی وجود دارد.

قیمت تسمه فولادی

قیمت تسمه های فولادی نسبت به آلیاژ آنها تغییر میکندهمچنین در بعضی موارد سایز وضخامت تسمه هم روی قیمت این کالا تاثیر گذار میباشد،شما میتوانید برای استعلام روزانه قیمت انواع تسمه های فولادی واستنلس استیل از طریق شماره های قسمت پایین صفحه با کارشناسان مجموعه آرتا استیل در ارتباط باشید.این مجموعه سعی بر آن دارد که محصولاتی باکیفیت وقیمت مناسب وبدون واسطه را خدمت مصرف کنندگان محترم ارائه کند.

 

 

 

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button