تسمه استیل ، خواص و کاربردها

  • خانه / تسمه استیل ، خواص و کاربردها

تسمه استیل ، خواص و کاربردها

تسمه استیل که از جنس فولاد زنگ نزن برشی از سطح مقطع انواع فولاد ها هستند که معمولاً با گرید 304 در بازار ایران عرضه می شوند و معمولاً ساخت کشور هندوستان هستند. از خواص این محصول می توان به مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالا و مقاومت در برابر رطوبت اشاره نمود؛ به همین منظور از تسمه استیل می توان در محیط های دریایی و اکسید کننده استفاده کرد.

تسمه استیل

فولاد، یکی از موادی است که در صنایع مختلف کاربرد بسیار زیادی دارد. اما، میزان استفاده از آن، از هر کاربردی به کاربرد دیگر تفاوت دارد. این تفاوت، هم در نوع آلیاژی است که از آن استفاده می‌شود و هم در اندازه‌های مقطع فولادی. از این رو است که مشتریان فقط دو انتخاب دارند. یا از محصولات استاندارد فرآوری‌شده استفاده کنند که شاید قیمت کمتری داشته باشد، اما نتواند نیاز مشتری را برطرف کند. یا اینکه از محصولاتی که با ابعاد سفارشی تولید می شود استفاده می گردد . تسمه، محصولی فولادی است که در اندازه‌های سفارشی، از مقاطع فولادی بریده می‌شود. یکی از پرکاربرترین تسمه‌ها در بازار ایران، تسمه استیل است .

تسمه استیل

ویژگی‌های تسمه استیل

این محصول از فولاد آلیاژی استنیتی تولید می‌شود. این آلیاژ فولادی، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارد و می‌تواند بار زیادی را تحمل کند. تسمه استنلس استیل، خاصیت ضد زنگ نیز دارد.تسمه استیل را با دو روش نوردی و ماشینکاری تولید می‌شود. البته در روش ماشینکاری، برای جلوگیری از خم شدن تسمه‌ها، ورق را ابتدا اتوکشی می‌کنند تا پس از انجام ماشین‌کاری، ورق‌های صافی به دست آید. در نهایت نیز یک فرآیند لبه‌گیری برای جلوگیری از بروز اتفاقات احتمالی انجام می‌گیرد. تسمه‌های ماشینکاری، تلوارنس بسیار کمی دارند و طول آن‌ها، به طور استاندارد، ۶ متر است.

تسمه استیل

خواص بسیار زیاد این محصول برای تولید بسیاری از مقاطع فلزی و ورق های پر کاربرد فلزی استفاده شود که یکی از آنها تسمه استیل میباشد. این محصول نوعی از استیل محسوب میشود که نسبت به دیگر انواع تسمه از مقاومت کششی و فشاری بیشتری برخوردار میباشد. تولید تسمه استیل متناسب با نیاز مشتری انجام میشود و در واقع این مشتری است که تعیین میکند چه ابعاد از تسمه را برای تولید سفارش دهد. در تولید این محصول از دو روش نوردی و ماشینی استفاده میشود. از تسمه استیل در صنایع گوناگونی استفاده می شود . از آن جمله می توان به صنایع خودرو سازی، کشتی سازی و همچنین بسته بندی در ابعاد بزرگ اشاره نمود.

تسمه استیل

استیل

فولادهای زنگ نزن یا استنلس استیل که به اختصار استیل نامیده می شوند. خانواده ای از فولادهای آلیاژی است که حاوی ۳۰-۱۰ درصد کروم می باشد. استیل ها دارای دو مشخصه اساسی مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر حرارت هستند. بیش از صد گرید از استیل وجود دارد که به ۵ خانواده تقسیم می شوند. مهمترین دسته از این خانواده ها ، استیل های آستنیتی هستند که حدود ۲۶-۱۶ درصد کروم و بسته به نوع کاربردشان(محیط و دمای کاری) تا حدود ۲۶ درصد نیکل دارند و میزان کربن درآنها پایین است.

تسمه استیل

این دسته از استیل ها که فاقد خواص مغناطیسی هستند در اصطلاح به استیل نگیر معروفند و قابلیت سختکاری با عملیات حرارتی را ندارند. از مهمترین آنها می توان به استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ اشاره نمود.استیل 410 و 420 از نوع استیل های مارتنزیتی و با قابلیت عملیات حرارتی می باشند و  استیل 430 از نوع استیل های فریتی بوده و قابلیت عملیات حرارتی ندارند و هر سه مور دارای خاصیت مغناطیسی بوده و جذب آهن ربا می شوند بهمین دلیل در اصطلاح به ورق های ((بگیر)) معروفند.

تسمه استیل

کاربرد تسمه استیل

تسمه استیل، به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که هر کدام برای شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، استفاده از تسمه گالوانیزه، در ساخت کابل‌های برق و تلفن رواج زیادی دارد. استفاده از تسمه استلس استیل، در ساخت لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه طرفداران زیادی دارد. چرا که خاصیت ضد زنگ، در این محصولات کاربرد زیادی دارد.استفاده از تسمه‌های نوردی نیز در صنایع بسته‌بندی و ساخت و درب و پنجره‌های فولادی رواج زیادی دارد.

تسمه استیل کاربرد های بسیار زیادی دارد که یکی از کاربرد های آن ساخت تجهیزات جنگی میباشد. تسمه استیل از گذشته تا کنون کابرد زیادی در ساخت تجهیزات نظامی داشته است اما امروزه کاربرد آن به دلیل تنوع بالای ادوات و تجهیزات نظاکی بیش از بیش افزایش یافته است و به دلیل استحکام بالایی که دارد بهترین گزینه برای ساخت این تجهیزات محسوب میگردد.

از جمله کاربرد های این محصول به صنایع مربوط می شود. صنایع برای تولید برخی از قطعات و محصولات خود باید از تسمه استیل استفاده کنند. از جمله این تجهیزات میتوان به کوره، بالابر، جرثقیل و همچنین تجهیزات حفاری اشاره نمود. از تسمه استیل برای ساخت تجهیزاتی که میتوانند امنیت یک سازه و یا شخص را تامین کنند نیز استفاده زیادی میشود. حفاظ های زندان ها و همچنین در ساخت قفل و کلید از این تسمه ها استفاده زیادی می شود.

کیفیت تسمه استیل بسیار مهم است

تسمه استیل ها به دلیل استحکام بالای خود کاربرد بسیار زیادی دارند . اما تنها در صورتی تسمه ها می توانند نهایت کارایی خود را داشته باشند که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از مواد نوع اول و درجه یک در ساخت آن ها استفاده شده باشد. کیفیت تسمه استیل ها مانند دیگر فلزات و یا حتی بیشتر از آنها حائز اهمیت بوده و در صورت نیاز به این دسته از تسمه ها باید بر روی کیفیت آنها حساسیت زیادی به خرج دهید.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button