تسمه CK45 مشخصه ها و کاربردهای آن

  • خانه / تسمه CK45 مشخصه ها و کاربردهای آن

تسمه CK45 مشخصه ها و کاربردهای آن

تسمه ck45 که به چهار پهلو ck45 نیز معروف می باشد . دارای سطح مقطع مربع شکل است . تسمه CK45 نوعی تسمه فولادی از این جنس می‌باشد .با کد ۱٫۱۱۹۱ نیز شناخته می‌شود . تسمه مقطعی مشابه ورق و با عرض کمتر می‌باشد.

تسمه ck45

این محصول مشابه سایر انواع آن با فرآیند نورد یا با فرآیند برش ورق تولید می‌شود . به طور کلی این محصول مشابه تسمه‌های آهنی معمولی به سه دسته تسمه فابریک ، تسمه نوردی و تسمه ماشین کاری تقسیم می‌شوند.

تسمه ck45

تولید این محصول

نحوه ساخت تسمه نوردی و تسمه فابریک نورد گرم شمشه های فولادی می‌باشد که از جنس CK45 می‌باشند . برای تامین فولاد مورد نیاز برای تولید تسمه CK45 نوردی از ذوب مجدد قراضه های از این جنس استفاده می‌شوند . مذاب فولاد مربوط به تسمه CK45 فابریک محصول اولیه فولاد سازی‌ها می‌باشد .

تسمه ck45

در نهایت بعد از آماده سازی مذاب مورد نظر، به کمک روش ریخته‌گری مداوم (پیوسته) شمشه‌های CK45 ریخته‌گری می ‌شوند. بعد از تولید شمشه فولادی در طول‌های مشخص آن‌ها را در کوره های مخصوصی در دمای بالا پیش گرم می‌کنند . پس از گداخته شدن، شمشه ها طی چند مرحله در دمای بالا تحت فشار غلطک قرار می‌گیرند .

تسمه ck45

در نهایت به صورت تسمه با  ضخامت و عرض مشخصی تولید می‌گردد . برای تولید این محصول به روش ماشین کاری ابتدا ورق مادر با ترکیب شیمیایی مورد نظر تولید می‌شود. سپس با برش ورق مادر به قطعات با عرض کمتر تسمه CK45 تولید می‌شود .

روش تولید با نورد داغ

ورق CK45 به روش نورد داغ تختال فولادی تولید می‌شود . تختال‌ها به روش ریخته‌ گری مداوم (پیوسته) مذاب تولید و توسط دستگاه هوا برش در طول‌های مشخصی قطعه قطعه می‌شوند. پس از این، تختال‌ها در دمای مشخصی در کوره‌های مخصوصی پیش گرم می‌شوند . طی چند مرحله نورد گرم در دمای بالا به ضخامت مورد نظر می‌رسند .

تسمه ck45

پس از تولید ورق مادر این ورق باید در عرض‌های مشخصی بریده شود این کار به کمک گیوتین صورت می‌گیرد و تسمه CK45 بوجود می‌آید .تسمه‌ها حین برش به دلیل تنش شدید دچار خمیدگی در محورهای مختلف می‌شوند . خمیدگی تسمه‌ها باید برطرف شود . این کار توسط اطوکشی (Ironing) برطرف می‌شود . این کار با استفاده از فرآیندی مشابه نورد سرد در دمای پایین انجام می‌شود .

تسمه ck45

هر چقدر عرض تسمه کمتر باشد خمیدگی‌ها و تابیدگی‌های آن بیشتر می‌شود. پس از رفع خمش‌ها و تابیدگی‌های تسمه، لبه‌های آن تیز و حاوی پلیسه می‌شود که از کیفیت آن می‌کاهد . این تیزی‌های گوشه تسمه باید رفع شود و این ‌کار با استفاده از ماشین کاری انجام می‌شود.

تسمه ck45

کاربرد و ابعاد تسمه CK45

تسمه از این نوع به دلیل مقادیر بیشتر کربن سختی و مقاومت به سایش بالاتری دارند . این محصول در ساخت قطعات تحت سایش خودروها ، غلطک های صنعتی و سایر قطعات نیازمند به سختی بالا به کار می‌رود .

تسمه ck45

 این محصول معمولا به صورت شاخه ۶ متری تولید می‌شود همچنین عرض آن بین ۱۰ سانتی متر تا ۱ متر می‌باشد و ضخامت تسمه‌های ماشین کاری متنوع و معمولا بین ۳ تا ۱۲ میلیمتر می‌باشد.

تسمه ck45

بخشی از موارد کاربرد این محصول

  • ساخت محورها وشافت ها
  • تولید انواع سازه ها
  • ساخت پایه دستگاه ها
  • تولید انواع قطعات اتومبیل و موتور
  • ساخت غلطک های صنعتی
  • کشتی سازی
  • پل سازی
  • مخابرات

انواع تسمه های CK45

این نوع از تسمه ها گاهی مواقع از آلیاژهای کربن به همراه عناصر آلیاژی دیگر ساخته می‌شوند و این امر موجب تقسیم بندی آن ها می‌شود.

انواع تقسیم بندی تسمه های CK45 عبارتند از

گالوانیزه

فولادی استنلس

نورد سرد و…

ترکیب شیمیایی تسمه ck45

۰٫۴۵ درصد کربن

۰٫۲۵ درصد سیلیسیم

۰٫۶۵ درصد منگنز

خرید و فروش تسمه CK45

خرید و فروش این محصول معمولا به صورت شاخه ای (معمولا در طول ۶ متر) و برای ضخامت‌های کم به صورت کویل شده انجام می‌شود و مطابق سفارش مشتری قابلیت تکه کردن دارد.

قیمت تسمه CK45 به دلیل سختی و طول عمر بیشتر، گرا‌ن‌تر از تسمه‌های آهنی معمولی می‌باشد. خرید و فروش این محصول نیز بر حسب کیلوگرم می‌باشد.

اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید ، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button