خرید ورق استیل و میلگرد استیل از خط تولید کارخانه

  • خانه / خرید ورق استیل و میلگرد استیل از خط تولید کارخانه

خرید ورق استیل و میلگرد استیل از خط تولید کارخانه

ورق استیل | حتما شما هم قبلاً با خواص و ویژگی های انواع مختلف ورق استیل آشنا شده اید .

مانند اینکه چگونه ورق استیل ۳۰۴ (گرید ۳۰۴) مقاومت خوردگی عالی دارد . یا اینکه استنلس استیل ۴۳۰ که آنیل شده و تنش آن گرفته شده سختی فوق العاده زیادی دارد.

ورق استیل

ورق استیل چگونه تولید می شود ؟ توجه به این نکته که ما از چه نوع ورقی جهت نیاز و مصرف خود استفاده کنیم مستلزم دانستن خواص و مراحل تهیه و ساخت انواع این محصولات می باشد واینکه چگونه می توان آنها را اصلاح و بهینه کرد؟ در ادامه با آرتا استیل همراه باشید .

ورق استیل چیست؟

برای مطالعه فرایند تولید این محصول مهم است بدانیم ورق استیل چیست و چه چیز آن را از فولاد و ساده متمایز می سازد؟

می توان گفت یک تعریف اساسی این است که ورق استیل آلیاژی است حاوی آهن و عناصر متعدد دیگری چون نیکل، کروم، مولیبدن و کربن.

این آلیاژ نسبت به آهن خالص یا فولاد ساده از آهن و کربن در برابر خوردگی مقاوم تر است.
عنصرهای موجود در ورق استیل یعنی نیکل ، کروم و دیگر مواد افزودنی ، یک لایه اکسیدی غیر فعال در این آلیاژ ایجاد می کنند .

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

سطح براق و درخشان ورق استیل نسبت به استیل یا فولاد ساده، در برابر آسیب های محیطی بسیار مقاوم است و به همین دلیل آن را ورق استیل یا فولاد زنگ نزن می نامیم.

ورق استیل

مواد خام

استنلس استیل زمانی شکل می گیرد که مواد خام نیکل، سنگ آهن، کروم، سیلیسیوم، مولیبدن و عناصر دیگر با هم ذوب شوند. این آلیاژ حاوی طیف متنوعی از عناصر شیمیایی اصلی است که وقتی با هم ترکیب می شوند، آلیاژی قدرتمند پدید می آورند.

نسبت های مختلف عناصر تشکیل دهنده ی استنلس استیل یعنی آهن، نیکل، کروم، مولیبدن و کربن تعیین کننده ی نوع استنلس استیل است.

نسبت آهن به عناصر دیگر نشان می دهد که

۱-لایه اکسیدی محافظ کننده محافظت کننده تا چه حد مقاوم است.

۲-فلز (استنلس استیل) در برابر مواد و محیط های خورنده ی خاص تا چه میزان مقاومت دارد.

۳-برخی خواص و ویژگی های مکانیکی دیگر نظیر سختی، نقطه ذوب، ضریب برشی و غیره به چه صورت هستند.


نسبت های متغیر اجزاء استنلس استیل، انواع مختلف آلیاژ استنلس استیل را به وجود می آورد. هر ترکیب ، معرف یک گرید استنلس استیل است، مثلاً  استنلس گرید ۳۱۶ یا استنلس استیل گرید ۴۲۰ و …

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

ورق استیل

ورق استیل را چگونه تهیه می کنند ؟

تولید کننده باید بداند و قبل از هر چیز و پیش از تولید استنلس استیل می بایست دقیقاً تعیین کند چه نوع استنلس استیل می‌خواهد تولید نماید.

ورق استیل

فرآیند تولید

۱-ذوب مواد اولیه خام

مواد مختلف استنلس استیل در یک کوره قرار گرفته و تا نقطه ذوب شان حرارت می بینند. برای ساخت مدرن استنلس استیل از یک کوره الکتریکی استفاده می شود. این فرآیند در هر جایی بین ۸ تا ۱۲ ساعت به طول می انجامد. پس از ذوب مواد، فرآیند ساخت استنلس استیل می تواند وارد مرحله بعدی شود.


۲-حذف کربن اضافی (کربن زدایی)

مواد ذوب شده به منظور حذف کربن اضافی وارد سیستم خلاء – اکسیژن-دی کربوریزاسیون (VOD) یا سیستم آرگون-اکسیژن-دی کربوریزاسیون (AOD) می شود.

در این مرحله با توجه به این که چه میزان کربن حذف شده باشد ما می توانیم انتظار تولید آلیاژ استاندارد یا گونه ای کم کربن را داشت . مثلاً آلیاژ ۳۰۴ در مقابل آلیاژ L 304 کربن کمتری دارد . فرآیند این مرحله می تواند بر استحکام کششی و سختی محصول نهایی تاثیر بگذارد.


۳-تنظیم با همزن

جهت تنظیم عالی کیفیت محصول نهایی، فولاد ذوب شده به منظور کمک به توزیع و یا حذف و اجزای خاص استنلس استیل از مخلوط مذاب، می بایست هم زده شود.

با این عمل، اطمینان حاصل می شود که استنلس استیل تولیدی کیفیت یکدست و یکنواخت خواهد داشت و از عهده تمام مشخصات و ویژگی های مورد تقاضای نهایی بر خواهد آمد.


۴-فرم دهی فلز

زمانی که استنلس استیل شروع به سرد شدن می کند یک سری عملیات فرم دهی، آن هم با نورد داغ آغاز می شود. این در حالی است که در دمای فولاد هنوز بیش از دمای کریستال شدن است وهنوز به کریستال شدن نرسیده است .

نورد داغ باعث می شود استیل زبر و زمخت گردد و اغلب برای تولید فلز بیلت (شمشال) یا شمشه (بلوم) به کار رود. برای ایجاد شمشه ها و شمشال ها در ابعاد و اندازه های دقیق، استنلس استیل می بایست تحت عمل نورد سرد قرار گیرد.


۵ – عملیات حرارتی یا آنیلینگ

برای از میان بردن تنش های داخلی و تغییر و اصلاح خواص مکانیکی استنلس استیل ، این آلیاژ می بایست آنیل گردد . یعنی ابتدا حرارت ببیند و سپس تحت شرایط کنترل شده، سرد شود .

۶-عملیات برش و شکل دهی

پس از آنیلینگ، استنلس استیل از یکسری مراحل گوناگون برش و شکل دهی عبور داده می شود تا محصول نهایی پدید آید. عملیات خاصی که جهت برش استنلس استیل استفاده می گردد بنا بر شکل و اندازه شمشال یا شش محصول نهایی مورد نظر متفاوت خواهد بود.

ورق استیل

مثلاً چنانچه ساخت صفحات ضخیم فلز مدنظر است، استیل بایست به طور مکانیکی به وسیله قیچی های فلزی بزرگ بریده شود. ضمناً جهت برش صفحات نازک تر و ایجاد شکل های مختلف می‌بایست از دستگاه‌های پانچ سی ان سی و دستگاه‌های برش لیزری استفاده شود.

ورق استیل

۷- کنترل کیفیت

تیم کنترل کیفیت متخصص حاضر در کارخانه می تواند به وسیله آزمون و تحلیل این داده ها و تاثیرات، موارد بالقوه و مستعد پیش از اتمام فرآیند، کیفیت محصول را مشخص سازند تا بدین وسیله مشتری اطمینان یابد که با کیفیت ترین سبد استنلس استیل را دریافت می کند .

ورق استیل

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

در ادامه این مطلب به صورت خلاصه و البته قابل ارجاع، درباره انواع ورق استیل توضیحاتی را خواهیم داد که امیدواریم این توضیحات شما را با انواع مختلف این محصول، یعنی ورق استیل به خوبی آشنا کرده و در انتخاب و خرید کمک فکری مناسبی برایتان باشد.

ورق استیل 316

ورق استیل 316

ورق استیل ۳۱۶ بعد از ورق‌های استیل ۳۰۴ بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارد و دومین استیل رایج از خانواده فولادهای ضد زنگ به حساب می‌آید. این ورق دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است.

گرید ۳۱۶ به دلیل مقاومت در برابر هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید، تارتاریک اسید، استیک اسید، فرمیک اسید، کلرید های سولفات، آلکالین و محیط های کلریدی با نام استیل ضد اسید نیز شناخته می‌شود. لازم به ذکر است وزن و ابعاد این محصول در قیمت آن تاثیر می‌گذارد . اطلاعات بیشتر درباره ورق‌های استیل 316

ورق استیل 304

ورق استیل 304

استیل ۳۰۴ از انواع فولاد زنگ نزن آستنیتی نگیر است که قابلیت کشش و مقاومت به خوردگی بالایی دارد. این استیل تحت استاندارد DIN آلمان با نام ۱.۴۳۰۱ نیز شناخته می‌شود.

گرید ۳۰۴L ، نوع کم کربن است و گرید پرکربن این آلیاژ (۳۰۴H )، با مقدار کربن بالاتر، برای کاربردهای دما بالا مناسب است. ساختار آستنیتی آلیاژهای گرید ۳۰۴ موجب شده است تا چقرمگی خوبی را حتی در دماهای پایین نشان دهند .

ورق استیل ۳۰۴ خشدار با استفاده از سنگ زنی ورق در جهات مشخص و ثابت، تولید می‌شود. به دلیل شیارهایی که در سطح آن ایجاد شده است، آلودگی‌ها و چربی‌های روی سطح آن مشخص نمی‌شود. اطلاعات بیشتر درباره ورق‌های استیل 304

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

ورق استیل ۳۰۹

ورق استیل 309

آلیاژهای ۳۰۹ و ۳۰۹S، ورق استیل آستنیتی کروم-نیکل می باشند که مقاومت عالی در برابر خوردگی و حرارت، به اضافه استحکام خوب در دمای اتاق و دماهای بالا دارند. این آلیاژ الزاماً غیرمغناطیسی است و در حین کار سرد اندکی مغناطیسی می گردد.

ورق‌های استیل ۳۰۹ و ۳۰۹S مقاومت در برابر خوردگی فوق العاده ای دارند. مقاومت آنها در محیط های دریایی بسیار بیشتر از ورق استیل ۳۰۴ می باشد. مقاومت بالایی در مواجهه با مایعات سولفیتی از خود نشان می دهند و برای انتقال نیتریک اسید، ترکیبات نیتریک سولفید اسیدها، استیک، سیتریک و لاکتیک اسید کاملاً مناسب می باشند.

عملیات حرارتی آنیل: گرم کردن تا ۱۱۲۰ درجه سانتی گراد، سپس در آب یا به سرعت در هوا کوئنچ می گردد. اطلاعات بیشتر درباره ورق‌های استیل 309

ورق استیل 410

این گرید دارای مقاومت به خوردگی مطلوبی به همراه استحکام و سختی بالاست. ورق استیل ۴۱۰ عملیات حرارتی پذیر بوده و طی این فرایند خواص مکانیکی آن افزایش می یابد. این آلیاژ دارای ۵/۱۱ تا ۵/۱۳ درصد کروم می باشد.

برای مطالعه بیشتر درباره ورق استیل 410 وارد این لینک شوید.

ورق استیل 409

ورق استیل ۴۰۹ از انواع فولادهای زنگ نزن و در واقع یک فولاد زنگ نزن (استنلس استیل) فریتی می باشد که برای بکارگیری در سیستم اگزوز خودرو توسعه یافته است. شکل پذیری خوب، قابلیت جوش پذیری و مقاومت به خوردگی این فولاد منجر به بکارگیری آن در دیگر شاخه‌های صنعتی نیز شده است.

کروم موجود در ترکیب این فولاد در مقایسه با بسیاری دیگر از استنلس استیل ها بسیار پایین است. به همین دلیل در مقایسه با دیگر فولادهای زنگ نزن مقاومت کمتری در . . . برای مطالعه ادامه مطلب استیل 409، روی لینک مقابل کلیک کنید. استیل 409

ورق استیل 321

ورق استیل ۳۲۱ (استیل ضد سایش) در گروه استنلس استیل های (فولاد زنگ نزن) آستنیتی قرار داشته و مانند دیگر فولادهای این خانواده آلیاژی فاقد خاصیت مغناطیسی است.

این گرید نیز مانند دیگر فولادهای آستنیتی دارای ویژگی هایی نظیر جوش پذیری و شکل پذیری است. همچنین چقرمگی بسیار خوبی حتی در دماهای زیر صفر درجه سانتی گراد (کاربردهای برودتی) نیز از خود نشان می دهد.

ادامه مطلب: استیل 321

ورق استیل 420

این نوع از استیل‌ها دارای قابلیت سخت شوندگی بواسطه عملیات حرارتی هستند . ورق‌های از نوع استیل ۴۲۰ معمولا درحالت آنیل شده داکتیلیته خوبی دارد .

رفتار مقاومت به خوردگی نوع ۴۲۰ مشابه با استنلس استیل ۴۱۰ می باشد. همانطورکه پیش تر نیز اشاره شد بیشترین مقاومت به خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که این فولاد تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و سطح آن پولیش شده باشد.

برای مطالعه بیشتر در باره استیل 420 به شما پیشنهاد می‌کنیم به مقاله‌ای که همکاران ما در بخش تولید محتوای آرتا استیل تهران تهیه کرده‌اند مراجعه کنید. استیل 420

ورق استیل 430

در واقع این نام برگرفته از دارابودن خاصیت مغناطیسی گرید 430 است. میلگرد استیل 430 دارای %16 – 18 کروم می‌باشد. دمای آهنگری این فولاد حدودا 1050-750 درجه سانتیگراد و دمای آنیل کاری آن نیز در حدود 850-750 درجه سانتیگراد است.

باید به این نکته توجه کرد که در برخی درخواست‌ها و اصطلاحات میلگرد استیل به انگلیسی راد استیل (Rod Steel) و یا راد استنلس استیل (Rod Stainless Steel) خطاب می شود که منظور همان گرد استنلس استیل (میلگرد استیل) می باشد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص این پاراگراف به لینک مقابل مراجعه کنید: استیل 430

ورق استیل 301

ورق استیل 301

ایجاد کاهش درصد عناصر نیکل و کروم در ترکیب شیمیایی این ورق باعث شده تا بتواند خواص سرد کاری بهتری از خود نشان دهد.

همین نکته به آلیاژ اجازه می دهد که استحکام کششی و شکل پذیری عالی‌تری نسبت به ورق استیل 304 هنگام رول شدن داشته باشد. ورق استیل ۳۰۱ به صورت ذاتی غیر مغناطیسی (نگیر) است، اما در صورتی که کار سرد روی آن انجام شود، نسبت به دیگر گریدهای استنلس استیل بیشتر مغناطیسی می شود.

اگر نسبت کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع از ورق علاقه دارید، می‌توانید با کلیک بر روی لینک مقابل، ادامه مطلب را مطالعه کنید. استیل 301

ورق استیل ضد سایش

درباره این نوع از ورق باید گفت که ورق های ضد سایش به طور خاص برای استفاده و نگهداری طولانی مدت در شرایط سخت توسعه‌ یافته است. ورق‌های ضدسایش به طور کلی مقاومت خوبی را در برابر لغزش و ضربه زدن و خراش از خود نشان می‌دهند. میزان بالای کربن موجود در آلیاژ سختی فولاد را افزایش می‌دهد و آن را به یک ماده ایده‌آل برای کاربردهایی تبدیل می‌کند که نیازمند ضربه بالا یا مقاومت به سایش بالا هستند.

در ادامه مقاله با انواع ورق های ضد سایش آشنا خواهید شد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

ورق استیل ضد سایش هاردوکس

این نوع محصول با گریدهای سختی ۴۰۰، ۴۵۰ و ۵۰۰ در صنایع داخلی کاربرد فراوانی دارد و از ویژگی‌های ورق‌های ضد سایش هاردوکس می‌توان به ماشین‌کاری، شکل‌دهی و جوشکاری اشاره کرد.

برای مطالعه بیشتر و کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره این نوع ورق وارد آدرس روبرو شوید: ورق ضد سایش

ورق استیل ST52

ورق استیل st52

ورق st52 از انواع ورق سیاه یا نوردگرم است. نورد گرم فرایندی است که در آن فولاد در دمای بالای 1700 درجه فارنهایت برابر با 927 درجه سانتیگراد نورد می شود. 

شکل پذیری این نوع ورق از ورق St37 کمتر است. ورق st52 با نام فولاد 1.0570 نیز شناخته می شود و در دسته فولادهای کم آلیاژ قرار دارد .

از این نوع فولاد در مقطع میلگرد نیز موجود است. میلگرد St52 نیز از میلگرد هایی‌ است که با میلگرد Ck45 مقایسه می شود.

برای آشنایی بیشتر با ورق ST52 به ادامه این مطلب مراجعه کنید. ادامه مطلب ورق ST52

ورق استیل دریایی

این نوع از ورق آلیاژی در ساخت کشتی‌ها و قایق‌های مورد استفاده در زیر دریایی‌ها استفاده می‌شود.

ورق استیل دریایی دارای خاصیت جوش پذیری، استحکام بالا و مقاوم در برابر خوردگی در محیط های شور آب دریا می‌باشند.

این ورق‌ها از طریق نورد گرم تولید و در سه گروه ورق GL-A، ورق A36 و ورق LR-A تقسیم می شوند.

ورق دریایی دارایی انواعی است که برای مطالعه در این باره و خصوصیات مختلف این نوع از ورق آلیاژی می‌توانید وارد لینک روبرو شده و اطلاعات تقریبا کاملی از این ورق به دست آورید. ورق دریایی

آشنایی با فرایند تولید ورق استیل

همان گونه که در قسمت قبل نیز اشاره بخش عمده از تولیدات این فولادها به مقطع ورق اختصاص دارد. به همین دلیل در این بخش به طور خلاصه و مفید پروسه تولید این ورق ها ارائه می شود. البته فرایندهایی نظیر ذوب و ریخته گری در همه محصولات و مقاطع فولادی مشترک است. 

ورق استیل

ذوب مواد خام اولیه

مواد مختلف سازنده فولاد زنگ نزن در یک کوره (ذوب مواد خام معمولا در یک کوره الکتریکی) قرار می گیرند و تا نقطه ذوب خود گرم می شوند. این فرایند معمولا 8 الی 12 ساعت طول بکشد.  

ورق استیل

حذف کربن اضافی

پس از ذوب کامل مواد تشکیل دهنده فولاد، مخلوط مذاب تصفیه می شود. بدین منظور کربن اضافی از مذاب حذف می شود. حذف کربن از مذاب یا به روش دی کربورازیسیون اکسیژن در خلاء (VOD) یا به روش کربن زدایی با گاز اکسیژن آرگون (AOD) انجام می شود. معمولا زمانی از روش VOD استفاده می شود که به تولید استیل با محتوای پایین کربن نیاز باشد. استیل های L 304 و L 316 نمونه ای از این قبیل ها فولادهای زنگ نزن کم کربن هستند. 

ورق استیل

هم زدن مذاب به منظور تنظیم ترکیب شیمیایی

اکثر فولادهای ضد زنگ الزامات کیفی دقیقی دارند. این فرآیند اجازه می دهد تا ترکیب شیمیایی دقیق تنظیم شود. در این مرحله مذاب فولاد به آرامی به هم زده می شود تا عناصر ناخواسته حذف شود و در عین حال ترکیب مورد نیاز را در محدوده دما حفظ کند. 

ورق استیل

فرایند شکل دهی

پس از ذوب و ریخته گری، فولاد مذاب به داخل قالب ریخته می شود. این قالب ها عموما به شکل اسلب، میله، لوله و..می باشند. معمولا زمانی که مذاب فولاد شروع به سرد شدن می کند تحت فرایندهای شکل دهی همچون نورد در دمایی بالاتر از دمای تبلور مجدد می گیرد. البته دمای این فرایند برای هر گرید متفاوت است. معمولا جهت انجام فرایند نورد گرم اسلب تحت گرمایش قرار گرفته و طی چند مرحله و عبور از بین غلتک های نورد از ضخامت آن کاسته شده، بر طول آن افزوده می شود و در نهایت به شکل ورق در می آید.

ورق های استیل به دو شکل گرم نورد و سرد نورد به بازار ارائه می شوند. معمولا فر ایند نورد سرد به منظور دستیابی به کیفیت سطحی و ابعادی بهتر انجام می شود. این ورق ها معمولا در صخامت های کمتر از 3 میلی متر تولید می شوند. در حالی ورق های با ضخامت بیشتر از 3 میلی متر خروجی فرایند نورد گرم هستند. معمولا تنوع و کیفیت ورق استیل نورد شده در مقایسه با ورق نورد گرم شده بالاتر است.

ورق استیل

عملیات آنیل

بعد از این مرحله به منظور بهبود داکتیلیته و دستیابی به ریزساختار ریزدانه، روی ورق استیل نورد شده عملیات آنیل انجام می شود. این فرایند منجر به از بین رفتن تنش های داخلی نیز می شود. معمولا عملیات آنیل و نورد منجر به ایجاد اکسید و پوسته هایی روی سطح ورق استیل می شوند. اکسید و پوسته های ایجاد شده روی سطح این فولادها معمولا بوسیله فرایند اسیدشویی بر طرف می شود. بدین منظور عملیات اسیدشویی ورق های استیل در یک حمام اسیدی که شامل هیدرو فلوئوریک اسید می باشد انجام می گیرد.  

ورق استیل

عملیات پرداخت کاری نهایی

استیل ها معمولا جهت مصارف مختلف صنعتی با سطوح پایانی مختلفی روانه بازار می شوند. در این راستا معمولا با توجه به نیاز مشتری یکسری عملیات مکانیکی اعم از سنباده زنی، پولیش، ایجاد خش روی ورق، طرح دار کردن ورق و.. که تحت عنوان عملیات پرداخت کاری شناخته می شود، روی سطح این ورق ها انجام می شود. عملیات پرداخت کاری نهایی معمولا در کارخانه های تولید فولاد زنگ نزن و توسط دستگاه ها و سنباده های مکانیکی انجام می شود. لازم به ذکر است ورق های استیل نورد گرم شده معمولا با سطح مات تک پولیش (No.1) ارائه می شوند. اما تنوع سطوح در ورق های نورد سرد شده بیشتر است.   

ورق استیل

قیمت ورق استیل و قیمت میلگرد استیل

قیمت ورق استیل 316

با توجه به نوسانات بازار استیل، برای دریافت قیمت انواع محصولات استیل اعم از ورق استیل 316 یا میلگرد استیل از بخش تماس با ما در سایت آرتا استیل تهران ، تماس گرفته و از آخرین قیمت ورق استیل ، قیمت میلگرد استیل و دیگر محصولات ما مطلع شوید.

در صورت تمایل می توانید از روش های مختلفی جهت دریافت قیمت روز انواع استیل اقدام نمایید. در این سایت می توانید از بخش فرم درخواست محصول، محصول استیل خود را انتخاب کرده و با ورود اطلاعات خودتان، درخواست دریافت آخرین قیمت بازار را به ما ارسال کنید. همکاران ما در بخش فروش، به سرعت نسبت به آنالیز قیمت محصول استیل شما اقدام کرده و در اسرع وقت این اطلاعات را برای شما ارسال خواهند کرد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

قیمت ورق استیل

ردیفنامضخامت(mm)ابعادآلیاژحالتواحدمحل بارگیریارزش افزوده
(تومان)
قیمت(تومان)
بدون احتساب ارزش افزوده
1ورق- استیل 316 ضخامت 1 میلیمتر12*1316Lشیتکیلوگرم دفتر تهران 13050145000
2ورق- استیل 316 ضخامت 2 میلیمتر22*1316Lشیتکیلوگرم دفتر تهران 13050145000
3ورق- استیل 316 ضخامت 3 میلیمتر32*1316Lشیتکیلوگرم دفتر تهران 13050145000
4ورق- استیل 316 ضخامت 4 میلیمتر42*1316Lشیتکیلوگرم دفتر تهران 13050145000
5ورق- استیل 316 ضخامت 5 میلیمتر52*1316Lشیتکیلوگرم دفتر تهران 13050145000

قیمت ورق استیل 304

با عنایت به نوسانات بالا در بازار استیل، برای دریافت قیمت انواع محصولات استیل اعم از ورق استیل 304 یا انواع میلگرد استیل از بخش تماس با ما در سایت آرتا استیل تهران ، تماس گرفته و از آخرین قیمت انواع ورق استیل ، قیمت انواع میلگرد استیل و دیگر محصولات ما مطلع شوید.

ابعاد و سایز های رایج ورق استیل

ورق استیل در ابعاد بسیار متفاوت و مختلف در بازار موجود است که باید با توجه به کاربرد موردنظر سایز مطلوب ورق استیل را انتخاب نماییم. ابعاد ورق استیل عبارت است از:

  •  ۱ * ۲ متر
  •  ۱٫۲۵ * ۲٫۵۰ متر
  •  ۱٫۲۲ *۲٫۴۴ متر
  •  ۳ * ۱٫۵ متر
  •  ۱٫۵ * ۶ متر
  • ۲ * ۶ متر

همه ی این ابعاد در ضخامت‌های متنوع تولید می‌ گردد که عرض آن‌ها نیز به صورت ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی‌متری قابل عرضه است. عرضه این محصولات به صورت فابریک نیز رایج می باشد. ورق استیل فابریک در اندازه‌های ۲۰۰ * ۱۰۰ سانتی‌متر، ۲۵۰ * ۱۲۵ سانتی‌متر و ۱۲۲ * ۲۴۴ سانتی‌متری تولید و به بازار عرضه می‌شود.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

کاربرد انواع ورق استیل گروه 300

این محصولات ، از رایج‌ترین ورق‌های استیل ضدزنگ در بازار می باشند . که نوع 304 آن از پرمصرف‌ترین‌ های این محصولات در این گروه به حساب می آید. دلیل آن هم مقاومت بالا در برابر خوردگی، قابلیت جوشکاری، انعطاف‌پذیری و غیر مغناطیسی بودن آن می باشد. انواع دیگر ورق استنلس استیل به همراه مشخصات و خواص این محصول را در ادامه برای مطالعه آورده ایم و به بررسی فرق استیل 304 با 316 و دیگر سری‌ها پرداخته‌ایم:

  •  سری 301 : دارای انعطاف‌پذیری ، مقاومت سایشی بالا، امکان جوشکاری و شکل‌پذیری را داراست.
  •  سری 302 : مقاومت بالا به دلیل داشتن کربن اضافه نسبت به نوع 304
  •  سری 303 : شکل‌پذیری بهتر نسبت به نوع 304 به دلیل داشتن گوگرد و فسفر بیشتر
  •  سری 309 : مقاومت حرارتی بالا نسبت به نوع 304
  •  سری 316 : عنصری به نام مولیبدن در این نوع ورق باعث شده تا از آن در صنایع غذایی و دارویی استفاده بیشتری شود. همچنین به دلیل اینکه نسبت به نوع 304 در برابر خوردگی مقاوم‌تر است، از آن در صنعت ساعت‌سازی و صنایع دریایی نیز استفاده می‌شود. مهم‌ترین استفاده از ورق استیل 316 در ساخت آستر دودکش‌ها به دلیل تحمل گرما تا ۲۰۰۰ درجه فارنهایت است.
  • سری 317 : استحکام کششی بالا، مقاوم در برابر آسیب‌های شیمیایی و تحمل تنش عالی
  • سری 321 : تقریباً شبیه به ورق نوع 304 است؛ اما به دلیل وجود تیتانیوم در آن، در برابر پوسیدگی‌های ناشی از جوشکاری مقاوم است.

بهترین شرکت های تولید ورق استیل

به دلیل اینکه نحوه تولید ورق استیل تقریباً شبیه به نحوه تولید ورق سیاه است، قیمت ورق سیاه نیز می‌تواند روی قیمت نهایی ورق استنلس استیل تأثیر زیادی داشته باشد؛ اما به دلیل هزینه‌بر بودن تولید ورق استیل در داخل، عمده نیاز داخلی به این ورق، از خارج وارد می‌شود. برخی شرکت‌های تولید ورق استیل خارجی عبارت‌اند از:

  •  یوسکو تایوان (Yusco)
  •  پوسکو کره (Posco)
  •  وایسی تایوان
  •  تسکو استیل کره جنوبی (Tesco steel)
  •  تیسکو چین (Tisco)
  •  ویراج هند (Viraj)

گوشه ای از کاربرد های این محصول

آیا تا کنون با کاربرد ورق استیل آشنا شده اید. آیامی دانید که از این محصولات در چه صنایع و به چه منظوری مورد مصرف واقع می شود. مهم ترین کاربرد این محصولات عبارتنداز:

  • در صنعت تولید و ساخت سیمان از این محصولات استفاده می گردد.
  • در صنایع تولید مواد شیمیایی از این محصولات استفاده می گردد.
  • در صنعت تولید شکر از این محصولات استفاده می گردد.
  • در صنایع تولید کاغذ از این محصولات بهره می گیرند.
  • صنعت تهیه و تولید انواع روغن خوراکی از این محصولات استفاده می گردد.
  • از ورق های استیل در ساخت وسایل خانگی و تجهیزات آشپزخانه استفاده می گردد.
  • این محصولات گزینه ی مناسبی جهت ساخت سقف ساختمان، پوشش بدنه، سقف و درب آسانسور می باشند.
  • در صنعت خودروسازی برای تولید انواع قسمت های بدنه خودروهاو همچنین در صنایع هوایی و هواپیماها و نیز در تولیدکامیون و حتی ساخت قطعات بزرگ در صنعت کشتی سازی مورد استفاده می باشد.
  • این این محصولات برای استفاده در تولید انواع پمپ و تولید انواع تانکر های حمل مواد شیمیایی و تولید وسایل الکتریکی همچون ترانسفورماتور مورد مصرف واقع می گردد.
  • جهت تولیدتجهیزات پزشکی و همچنین قابل استفاده در کارخانه‌ ها و آزمایشگاه‌ ها و مکان‌ های دارای مواد خورنده مناسب استفاده می باشند.

مزایت های استفاده از این محصولات

بعد از آشنایی شدن با ورق استنلس استیل، وقت آن است که به مزایای استفاده از این محصولات بپردازیم. بخشی از این مزایا به شرح زیر می باشند:

  • مقاومت در برابر اکسیداسیون: این خاصیت و ویژگی باعث می شود تا ورق استیل به راحتی دچار زنگ زدگی نشود.
  • استفاده از ورق های استیل در نمای آشپزخانه ها: به دلیل سازگاری با شرایط محیط مرطوب در آشپزخانه های صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • رقیب بی بدل برای تولید ابزارهای جراحی : بدلیل اینکه ابزارهای جراحی نباید هرگز دچار زنگ زدگی شوند. و از این رو وضعیت استریل و بهداشتی مهمی دارند و می توان این امر را تامین نمود، از آن برای بیمار استفاده می گردد.
  • نقطه ذوب بسیار بالا : نقطه ذوب بسیار بالای این نوع ورق ها باعث مصرف آنها در بخش های بسیار گرم کردیده است .
  • تحمل بالای فشار : تحمل بالای فشار در این ورق ها و استفاده در ساخت ظروف ذخیره سازی حیاتی همیشه مورد توجه بوده است.

عوامل موثر بر قیمت ورق استیل

قیمت فروش ورق استنلس استیل نیز مانند دیگر محصولات فولادی و سایر محصولات تولیدی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. از مهم ترین موارد تاثیرگذار بر قیمت ورق استیل می توان به مواردی چون درصد آلیاژ و مواد به کار رفته در تولید ورق استیل مانند مولیبدن، کروم و نیکل اشاره نمود. همچنین ضخامت، کیفیت سطحی ورق استیل هم بر قیمت محصول موثر می باشد. توجه داشته باشیم ورق های استیل صیغلی نسبت به نوع مات آن گرانتر هستند. . به عنوان مثال با توجه به مطالب گفته شده ورق استیل ۳۱۶ از استیل ۳۰۴ گرانتر می باشد . پارامترهای اقتصادی مانند عرضه و تقاضا ، نرخ ارز نیز تاثیر گذار می باشد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

از سری ورق های استیل پرکاربرد در صنایع می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استیل گروه 200

این نوع ورق ‌ها از آلیاژهای آستینیتی کروم، نیکل و منگنز به‌ عنوان آلیاژهای اصلی ساخته می ‌شوند و انواع آن عبارتند از:

  • ورق استیل 201: از نوع آستینیتی و تولید شده به روش نورد سرد.
  • ورق استیل 202: از نوع آستنیتی و تولید شده با ترکیب فولاد ضدزنگ.

استیل گروه 300

  • 301: از ویژگی های مهم ورق 301 می توان به قابلیت شکل پذیری و انعطاف پذیری بالای آن اشاره نمود. همچنین قابلیت جوشکاری این محصول نیز مطلوب می باشد.
  • 302: این دسته از ورق ها بسیار مقاوم بوده و در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی از خود نشان داده است.
  • 303: ورق استیل 303 دارای مقادیر بیشتری گوگرد و فسفر بوده و از این رو شکل پذیری بهتری دارد.
  • 304: استیل 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و با نام ورق استیل 18/8 نیز معروف می باشد.
  • 304L: همان استیل 304 با درصد کمتری کربن بوده که مناسب جوشکاری می باشد.
  • 309: یکی از انواع ورق های استیل مطرح بوده که دارای مقاومت حرارتی بسیار خوبی می باشد.
  • 316: استیل 316 علاوه بر کروم و نیکل، مولیبدن نیز دارد. یعنی کروم 16 درصد، نیکل 10 درصد و 2 درصد مولیبدن دارد. به 316 استیل ضد زنگ گرید دریایی هم می گویند و برای همین در صنایع کشتی سازی و دریایی از آن به وفور استفاده می کنند.
  • 316L: همان استیل 316 با درصد کمتری کربن می باشد.
  • 317: یکی از انواع استیل ضدزنگ بوده که به دلیل دارا بودن درصد مولیبدن بالا دارای خواص مطلوبی می باشد.
  • 321: دارای خصوصیاتی نزدیک به استیل 304 بوده که خواص جوشکاری مطلوبی دارد.

محصول استیل گروه 400

  • ورق استیل 405: یکی از ورق های استیل رده 400 بوده که برای جوشکاری مورداستفاده قرار می گیرد.
  • ورق استیل 408: دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و مقاومت ضعیف در برابر خوردگی می باشد.
  • ورق استیل 409: ورق مورداستفاده در اگزوز خودرو بوده که قیمت پایینی دارد.
  • ورق استیل 410: دارای مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی می باشد.
  • ورق استیل 416: این ورق دارای درصد گوگرد بالایی بوده از این رو قابلیت ماشین کاری و شکل پذیری بالایی دارد.
  • ورق استیل 420: این ورق ها در زندگی روزمره برای مثال در ساخت کارد و چنگال مورداستفاده قرار می گیرند.
  • ورق استیل 430: دارای شکل پذیری بسیار خوبی بوده و از این رو در ساخت لوازم تزئینی مورداستفاده می باشد.
  • ورق استیل 440: به دلیل کربن بالا دارای مقاومت بسیار خوبی در برابر زنگ زدگی بوده و در لوازم خانگی از آن استفاده می گردد.
  • ورق 446: مناسب کار در دماهای بالا

استیل گروه 500

این دسته از ورق ها به دلیل دارا بودن درصد بالایی عنصر کروم در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و در کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر حرارت دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

استیل گروه 600

ورق ‌های استیل گروه 600 نیز براساس نوع آلیاژ مورد استفاده در ساختار آن‌ ها متفاوت بوده و هریک دارای مقاومت و کاربرد متفاوتی می باشند. در دسته بندی دیگر ورق های استیل را به دو دسته بگیر و نگیر تقسیم بندی می کنند. مطمئنا شما نیز دو اصطلاح متداول استیل بگیر و نگیر را شنیده اید.

در تعریفی ساده می توان گفت اگر شما آهن ربایی داشته باشید و آن را به استیل بگیر نزدیک کنید جذب آن می گردد. چنانچه به استیل نگیر نزدیک کنید به آن جذب نمی گردد. فولادهای زنگ نزن که در بازار وجود دارند مانند 304 و 316 دارای عناصر کروم و نیکل می باشند و همین دو عنصر باعث نگیر بودن آن ها می شود. لازم به ذکر است که استیل های سری 400 دارای کروم بوده و این عنصر خاصیت مغناطیسی فولاد زنگ نزن را حفظ می کند.

تفاوت فولاد آلیاژی و فولاد ساده کربنی

به طور کلی فولادها به دو گروه فولاد ساده و استیل ضدزنگ تقسیم بندی می گردند. فولاد ساده کربنی ترکیبی از عناصر محدودی مانند سیلیسیم ، منگنز ، گوگرد و فسفر می باشد. برای ایجاد خاصیت ضد زنگی ورق استیل به آن عناصری مانند کروم اضافه می گردد. به این ترتیب بر مقاومت این محصول نیزافزوده می گردد. به طور مثال استیل ۴۱۰ در مقابل سایش مقاومت خوبی دارد. اما نسبت به فرآیند خوردگی از ویژگی پایینی برخوردار می باشد.

ورق استیل و ابعاد آن

ورق استیل در ابعاد مختلف در دسترس قرار دارد. این نوع محصول در ابعاد مختلفی مانند ۱ * ۲ متر، ۱٫۲۵ * ۲٫۵۰ متر، ۱٫۲۲ *۲٫۴۴ متر، ۳ * ۱٫۵ متر، ۱٫۵ * ۶ متر و ۲ * ۶ متر تولیدو عرضه می شود. همه این ابعاد دارای ضخامت های متنوعی می باشند. عرض این ورق ها نیز به صورت ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی متر تولید و عرضه می شود.  البته نوعی از این محصولات ورق های استیل فابریک هستند . این محصولات در دو اندازه ۲۰۰ * ۱۰۰ سانتی متر، ۲۵۰ * ۱۲۵ سانتی متر و ۱۲۲ * ۲۴۴ سانتی متر تولید و به مصرف می رسد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

ورق استیل

علت ضد زنگ بودن ورق استنلس

همانطور که می دانیم ، با افزودن عناصری همچون کروم، ورق به خاصیت ضد زنگ دست پیدا می کند. اگر درصد کروم حداقل ۱۰.۵ درصد باشد، ویژگی ضد زنگ بودن ایجاد خواهد شد. همچنین، کروم در مجاورت هوا در ترکیب با هوا لایه ای ایجاد می نماید. این لایه بین هوا و فلز مانع رسیدن هوا به خود محصول و نهایتا استیل محفوظ و سالم می ماند.

ورق استیل به دو صورت رول و شیت در بازار موجود می باشد. این محصول از سطحی صاف، براق، ضد زنگ و مقاوم به خوردگی برخوردار است. ورق استیل نسوز، ضد اسید، روکش دار و به صورت مات و براق انواع دیگر این محصول در بازار می باشد.

ورق استیل

تولیدکنندگان ورق استیل

این نوع ورق در کشور ما تولید نمی گردد و بیشتر به صورت وارداتی از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، اوکراین، تایوان، کره جنوبی، چین، ژاپن و غیره در بازار یافت می شود. ورق استیل از مقاطع فلزی می باشد که تنها کمتر از دو درصد آن کربن است. پایه این نوع ورق آهن است، اما در آن آلیاژهای دیگری نیز برای امکان قابلیت پذیری، جوش و سختی وجود دارد. در گذشته این نوع ورق بیشتر از کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن و آلمان وارد می شد، ولی امروزه بیشتر واردات از کشورهایی مانند چین، تایوان و کره می باشد. در بین تولیدکنندگان این محصول، ورق استیل تایوان و کره جنوبی از کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات سایر کشورها دارا می باشد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

انواع ورق استنلس 

ورق های استنلس بر اساس آلیاژی های آن تقسیم بندی می گردد. استیل ها در چند سری و گروه مورد تقاضای مصرف کننده هستند. معروف ترین استیل ها در بازار استیل ۳۰۰ و ۴۰۰ می باشند. که استیل ۳۰۰ ویژگی ضد زنگ بودن را هم دارا می باشد. این گروه از ورق استیل خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می گردد که در بین همه آن ها سری ۳۰۴ از پر مصرف ترین آنهاست. استیل سری ۴۰۰ اغلب جهت تولید وسایل کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

استیل ۴۱۰ نسبت به خوردگی مقاومت کمی دارد، اما در برابر سایش مقاوم می باشد. در استیل ۴۲۰ را می توان پولیش کاری نمود . همین ویزگی باعث می گردد که از این سری ورق استیل جهت تولید کارد، چنگال و قاشق استفاده گردد. برای مصارفی چون تزیینات و دکوراسیون می توان از استیل سری ۴۳۰ استفاده نمود. این فلز از شکل پذیری قابل قبولی برخودار می باشد. همچنین ازلحاظ قیمت ، قیمت مناسب تری نسبت به گروه ۳۰۰ برخودار است.

ورق استیل

در صورت نیاز می توانید از روش های متنوعی جهت دریافت قیمت روز انواع استیل اقدام نمایید. می توانید از بخش فرم درخواست محصول، محصول استیل خود را انتخاب کرده و با ورود اطلاعات خودتان، درخواست دریافت آخرین قیمت بازار را ارسال کنید. همکاران ما در بخش فروش، به سرعت نسبت به آنالیز قیمت محصول استیل شما قدام کرده و در اسرع وقت این اطلاعات را برای شما ارسال خواهند کرد.

تفاوت دو محصول فولاد آلیاژی با فولاد ساده کربنی

اساسا فولادها به دو گروه فولاد ساده و استیل ضد زنگ دسته بندی می شوند. ترکیبات فولاد ساده کربنی از عناصر محدودتری مانند سیلیسیم، منگنز، گوگرد و فسفر برخوردار است. برای ایجاد ویژگی ضد زنگ ورق استیل به آن عناصری مانند کروم می افزاییم. این عنصر باعث افزایش مقاومت این محصول می شود. مثلا استیل ۴۱۰ در مقابل سایش مقاوم می باشد . اما نسبت به خوردگی از مقاومت پایین تری برخوردار می باشد.

در جدول زیر موارد استفاده از فولاد ساده و آلیاژی همراه با درصد عناصر افزوده شده آمده است :

ردیفنوع فولاد ساده کربنیدرصد کربنیموارد استفاده
۱نرمکمتر از ۰.۱۵میخ – پرچ – لوله
۲کم کربن۰.۳ تا ۱.۵تیرآهن – میلگرد – چرخ دنده
۳کربن متوسط۰.۳ تا ۰.۶شفت – میل لنگ – فنر
۴پر کربن۰.۶ تا بالااره – آچار – مته – پیچ گوشتی

ابعاد ورق استیل

ورق استیل دارای ابعاد مختلف می باشد. این نوع محصول در ابعاد مختلفی مانند ۱ * ۲ متر ، ۱٫۲۵ * ۲٫۵۰ متر ، ۱٫۲۲ *۲٫۴۴ متر ، ۳ * ۱٫۵ متر ، ۱٫۵ * ۶ متر و ۲ * ۶ متر تولید می گردد. همه ابعاد مذکور در ضخامت های متنوعی عرضه می گردد. عرض این ورق ها در اندازه های ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی متر تولید می گردد.  البته گروهی از این محصولات به صورت فابریک عرضه می گردد . که ورق های استیل فابریک در دو اندازه ۲۰۰ * ۱۰۰ سانتی متر، ۲۵۰ * ۱۲۵ سانتی متر و ۱۲۲ * ۲۴۴ سانتی متر یافت می شود.

در جدول ذیل ورق های استیل با ضخامت های مختلف را مشاهده می کنیم :

ردیفوزن (گرم)ضخامت (میلی متر)عرض (میلی متر)طول (میلی متر)
۱۶۴۰۰۴۰ صدم۱۰۰۰۲۰۰۰
۲۸۰۰۰۵۰ صدم۱۰۰۰۲۰۰۰
۳۱۶۰۰۰۱۱۰۰۰۲۰۰۰
۴۳۲۰۰۰۲۱۰۰۰۲۰۰۰
۵۲۵۰۰۰۱۱۲۵۰۲۵۰۰
۶۵۰۰۰۰۲۱۲۵۰۲۵۰۰

محاسبه وزن ورق استیل

برای محاسبه وزن ورق استیل از فرمول زیر استفاده می گردد:

**** چگالی ورق استیل* ضخامت * عرض * طول= وزن ورق استیل (کیلوگرم) ****

علت ضد زنگ بودن ورق استنلس

با افزودن عناصری همانند کروم، به ورق خاصیت ضد زنگی حاصل می گردد. با داشتن حداقل ۱۰.۵ درصد کروم در استیل ویژگی ضد زنگ قطعیست . همچنین، کروم در مجاورت با هوا و ترکیب آن با اکسیژن لایه ای محافظ ایجاد می کند. این لایه بین هوا و فلز اصلی ورق مانع ایجاد می نماید تا محصول از آسیب محفوظ و سالم بماند.

ویژگی های ورق استیل

ورق استیل به دو صورت رول و شیت در بازار در دسترس می باشد. این محصول از سطحی صاف ، براق ، و خاصیت ضد زنگ و مقاوم به خوردگی برخوردار است. می توان گفت که ورق استیل نسوز ، ضد اسید ، روکش دار و به صورت مات و براق در بازار به فروش می رسد. این نوع ورق در کشور ما تولید نمی شود و بیشتر در بازار به صورت وارداتی از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، اوکراین، تایوان، کره جنوبی، چین، ژاپن و غیره می باشد. در گذشته این نوع ورق بیشتر از کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن و آلمان وارد می شد، ولی امروزه بیشتر واردات از کشورهایی مانند چین، تایوان و کره می باشد. در بین تولیدکنندگان این محصول، کیفیت ورق استیل تایوان و کره جنوبی بالاتر از بقیه می باشد.

عوامل تعیین قیمت ورق استیل

نوع ورق استیل ، مواد و عناصر مصرفی در آن ، برند تولید کننده محصول و کاربرد نهایی تعیین می کند که قیمت ورق استیل چقدر باشد. به طور کلی از عوامل موثر در تعیین قیمت ورق استیل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • درصد آلیاژی عناصر افزوده شده در ساختار در ورق استیل
  • کاربرد این محصولات
  • میزان تولید از این محصولات
  • سطح ضخامت محصول نهایی
  • نحوه خرید ورق استیل
  • برند یا نوع شرکت سازنده محصول

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

فرآیند ماشینکاری ورق استیل

فرآیند ماشینکاری ورق استیل طیف گسترده ای از عملیات تولید مانند : تراشکاری، فرزکاری، سوراخکاری، برقوکاری، قلاویز کاری و حتی برشکاری با اره را شامل می شود. خاصیت مهم در ماشینکاری ، قابلیت ماشین پذیری محصول مورد نظر می باشد. که یک خاصیت نسبیست . در مورد یک آلیاژ خاص با بررسی پارامترهایی نظیر سرعت براده برداری ، نوع براده ، کیفیت سطح ماشینکاری و عمر ابزارهای ماشین کاری حاصل می گردد.

عوامل مهم در کنترل قابلیت ماشینکاری

عامل اول : سختی

میزان سختی معمولاً جز خواص ذاتی آلیاژ ها می باشد. اما در بیشتر موارد با انجام عملیات بازپخت سختی را کاهش می دهیم تا قابلیت ماشینکاری را افزایش دهیم . نوع ورق استیل فریتی دارای بهترین و ورق استیل مارتنزیتی در حالت غیر بازپخت دارای بدترین ویژگی و قابلیت ماشینکاری هستند. وجود کار سختی بالا در ورق استیل آستنیتی ، از معضلات ماشینکاری این محصولات می باشد. جهت کاهش اثرات این پدیده در روش های ماشین کاری مانند تراشکاری، سوراخکاری و . . . اعمال بار بر روی قطعه با پیشروی دائم و ثابت بهینه می باشد. در مواردی هم اعمال بار بیشتر به همراه سرعت دورانی کمتر توصیه می گردد.

عامل دوم : ریزساختار

 وجود ذرات ترد یا نرم پراکنده درون آلیاژها ، قابلیت ماشین کاری این محصولات الیاژی را بهبود می بخشد. در تعدادی از ورق های استیل جهت سهولت ماشینکاری از عناصر آلیاژی مانند سولفور و سلنیم استفاده می گردد. این عناصر با تشکیل ذرات پراکنده سولفید، سلنید و فسفید درون آلیاژ باعث ایجاد پلیسه های تراشکاری ریزتری می گردد. بنابراین قابلیت ماشین کاری را بسیار آسان تر می نماید.

عامل سوم : چقرمگی

 برخلاف گوگرد و سلنیم ، فسفر با تغییر خاص زمینه آلیاژ از حالت چقرمه به ترد، قابلیت ماشین کاری را بهبود می بخشد.

عامل چهارم : گزینش ابزار مناسب

 نوع ابزار مورد استفاده از نظر نوع ، شکل ، زوایا و جنس در افزایش قابلیت ماشین کاری موثر می باشد. در ادامه به دو نوع از پارامترهای مهم اشاره می گردد:

رعایت سرعت های ماشینکاری مناسب
  • الف – سرعت دورانی و سرعت محیطی : سرعت دورانی ، تعداد دور قطعه (یا ابزار) در هر دقیقه و سرعت محیطی، سرعت خطی لبه خارجی قطعه (یا ابزار) در هر دقیقه می باشد. از آنجایی که در ماشینکاری عمل برش اتفاق افتاده و این عمل در فصل مشترک ابزار و قطعه رخ می دهد، مبنای اصلی ، تعیین سرعت محیطی خواهد بود. اما در عمل تنظیم دستگاه های ماشینکاری به ازای سرعت دورانی می باشد.
  • ب – سرعت پیشروی یا باردهی : میزان حرکت ابزار در داخل یا بر روی قطعه کار به ازای هر دور دوران قطعه (یا ابزار) می باشد. جهت جلوگیری از کار سختی ورق استیل آستنیتی، اعمال سرعت دورانی و خصوصاً سرعت پیشروی ثابت و دائم از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
روانکاری

 استفاده از متریال روانکار مناسب علاوه بر عمل روانکاری و جلوگیری از اصطکاک و گیرپاژ ابزار مورد مصرف ، باعث خنک کاری و کاهش دما می گردد. به همین دلیل کاربرد روانکارها در ماشینکاری برای ورق استیل خصوصاً آستنیتی ، با توجه به پایین بودن ضریب انتقال حرارت در این محصولات ، غالبا اجباری می باشد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظرات اخیر

  • رضا مردی

    سلام ممنون از مقاله عالی شما اطلاعات خوبی پیرامون استیل ۳۰۴ کسب کردم

  • پیمان آشتیانی

    • 22 اسفند 1400 @ 6:36 ب.ظ
    • پاسخ

    سلام
    ممنون از مطالب بسیار عالی و آموزنده که در اختیارمون قرار دادید موفق و پیروز باشید

  • محمد رسولی

    • 3 فروردین 1401 @ 4:12 ب.ظ
    • پاسخ

    سلام وقت بخیر
    بسیار مقاله کامل و عالی نوشتید ممنون از تیم پر قدرت آرتا استیل تهران
    امیدوارم همیشه موفق و سربلند باشید .

  • علی هاشمی

    • 13 اردیبهشت 1401 @ 10:40 ق.ظ
    • پاسخ

    درود به تمام تلاشگران صنعت در کشور عزیزم ایران
    ممنون از مطالب عالی و محتوای کامل که در مقاله ی سایتتون ارایه کردید .
    امیدوارم پیروز و سرافراز باشید

    • یحیی صالحی

      • 15 اردیبهشت 1401 @ 12:16 ق.ظ
      • پاسخ

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما
      نظرات شما باعث دلگرمی بیش از پیش گروه آرتااستیل تهران خواهد بود .
      سپاسگزارم

  • ایزدیار اکبری

    • 21 خرداد 1401 @ 8:05 ق.ظ
    • پاسخ

    سلام
    مقاله پر محتوی شما پیرامون ورق استیل و عالی بود .
    موفق باشید .

    • یحیی صالحی

      • 21 خرداد 1401 @ 8:07 ق.ظ
      • پاسخ

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما
      نظرات شما باعث دلگرمی بیش از پیش گروه آرتااستیل تهران خواهد بود .
      سپاسگزارم

  • آذر عزیزی

    • 16 شهریور 1401 @ 9:00 ق.ظ
    • پاسخ

    سلام
    خیلی مقاله عالی راجع به استیل دارید
    جامع و کامل
    از ارتا استیل تهران برای این مطالب عالی متشکرم

    • یحیی صالحی

      • 16 شهریور 1401 @ 10:25 ق.ظ
      • پاسخ

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما
      نظرات شما باعث دلگرمی بیش از پیش گروه آرتااستیل تهران خواهد بود .
      سپاسگزارم

  • رضا امیدی

    • 23 شهریور 1401 @ 5:00 ب.ظ
    • پاسخ

    سلام از مقاله عالی شما ممنونم .

    • یحیی صالحی

      • 27 شهریور 1401 @ 11:43 ق.ظ
      • پاسخ

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما
      نظرات شما باعث دلگرمی بیش از پیش گروه آرتااستیل تهران خواهد بود .
      سپاسگزارم

  • حسن آقایی

    • 27 شهریور 1401 @ 12:00 ق.ظ
    • پاسخ

    سلام

    از مطالب عالی شما بهره بردم .

    • یحیی صالحی

      • 27 شهریور 1401 @ 11:44 ق.ظ
      • پاسخ

      سلام
      ممنون از حسن نظر شما
      نظرات شما باعث دلگرمی بیش از پیش گروه آرتا استیل تهران خواهد بود .
      سپاسگزارم

  • رضا ملک تبار

    • 16 اسفند 1401 @ 2:16 ب.ظ
    • پاسخ

    سلام بسیار جامع و عالی
    سپاس از گروه مهندسین آرتا استیل تهران

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button