ساخت میکسر با ورق استیل

  • خانه / ساخت میکسر با ورق استیل

ساخت میکسر با ورق استیل

ساخت میکسر با ورق استیل ، میکسرها در بسیاری از صنایع باعث شدند تا مخلوط کردن مواد سریع‌تر و دقیق‌تر صورت گیرد. از آنجا که مخلوط کردن اغلب اولین قدم در ساخت انواع محصولات است، می‌توان آن‌ها را در مشاغل متعددی یافت.

ساخت میکسر با ورق استیل

تولید میکسرهای صنعتی برای طیف وسیعی از صنایع از جمله بیوفارما، فرآوری مواد غذایی، شیمیایی، پلاستیک، رنگ و روکش، لوازم آرایشی و … بسیاری موارد دیگر صورت می‌گیرد. مهندسان با تجربه با استفاده از ورق استیل نگیر با کیفیت و مرغوب تلاش می‌کنند تا بهترین میکسر را برای خریداران و مصرف‌کنندگان طراحی و ایجاد نمایند. در این محتوا قصد داریم تا نگاهی داشتیم به نحوه ساخت میکسرها از ورق‌های استیل.

ساخت میکسر با ورق استیل

ساخت و طراحی میکسر استیل

میکسرها در بسیاری از صنایع باعث شدند تا مخلوط کردن مواد سریع‌تر و دقیق‌تر صورت گیرد. از آنجا که مخلوط کردن اغلب اولین قدم در ساخت انواع محصولات است، می‌توان آن‌ها را در مشاغل متعددی یافت. از تهیه نان گرفته تا خمیر کاغذ و چسب و سیلانت. میکسرها اغلب در مراحل پردازش یا پیش تولید استفاده می‌شوند. 

ساخت میکسر با ورق استیل

کاربران از تیغه‌های موتوردار قوی برای مخلوط کردن مواد برای تولید وسیعی از محصولات استفاده می‌کنند. مانند: پلی اورتان، سیلیکون، فرآورده‌های نفتی، خمیر دندان، شوینده، شامپوها، داروها و … . همان‌طور که متوجه شدید جنس این میکسرها بسیار مهم خواهند بود. چرا که نباید در اثر رطوبت و مواد مایع ضعف از خود نشان دهند.

ساخت میکسر با ورق استیل

در عین حال باید فرم و حالت خود را در دمای بالا حفظ کنند. برای ساخت آن‌ها ورق استیل نگیر یا ورق استیل 304 پیشنهاد می‌شود. در ادامه به ویژگی‌های ورق استیل 304 خواهیم پرداخت. همچنین می‌توانید برای دریافت اطلاعات در زمینه قیمت ورق استیل نگیر با ما در تماس باشید. 

ساخت میکسر با ورق استیل

 طراحی و اجزای میکسر 

میکسرها در هر ابعادی که تولید گردد ، از چند بخش اصلی تشکیل می‌شوند. یک مخزن برای قرارگیری مواد، یک یا چند تیغه تیز و قوی و همچنین یک بیلچه دوار از اعضای اصلی و تشکیل‌دهنده یک میکسر هستند. نکته مهم در انتخاب ماده سازنده جنس بدنه و دیگر اعضا، آن است که مواد به‌راحتی به آن نچسبند و شستشو میکسر آسان باشد. یکی از دلایل استفاده ورق استیل نگیر در ساخت میکسرها همین مسئله است.

ساخت میکسر با ورق استیل

 جالب است بدانید که میکسرهای مدرن از اواسط تا اواخر دهه 1800 شکل گرفته‌اند. اولین میکسر ثبت گردیده در سال 1856 در بالتیمور مریلند برای مصرف در خانه طراحی و به بازار عرضه شد . حدود سی سال پس از آن در 1885، روفوس ایستمن اولین میکسر موتور الکتریکی را اختراع نمود. به طبع با وجود برق، میکسرها کارآمدتر و قدرت بیشتری پیدا کردند. 

در میکسرهای مدرن و امروزی علاوه‌ بر سه جزء اصلی، امکانات و تجهیزات دیگری نیز قرار داده می‌شود . از جمله: کنترلر CIP، PLC و سیستم‌های پنوماتیکی.با گردش بیلچه دوار، تیغه‌ها در مخزن به حرکت در می‌آیند و به‌منظور خرد کردن، شکستن، مخلوط و ترکیب شدن مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. میکسر تولیدی از ورق استیل 304 بیشتر به منظور ترکیب محلول‌های گوناگون با دما و فشارهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ساخت میکسر با ورق استیل

انواع میکسرهای موجود 

  • میکسر ساکن
  • پارویی
  • مخصوص مایعات
  • صنعتی برش بالا 
  • میکسر خلاء 
  • میکسر روتور استاتور 
  • سه شافته
ساخت میکسر با ورق استیل

مزیت استفاده از استیل برای ساخت میکسر 

در بالا اشاره کردیم که به مزیت‌های ورق استیل نگیر یا ورق استیل 304 اشاره خواهیم کرد. علاوه‌بر آنکه این ورق استیل ظاهری زیبا و جذاب به محصولات می‌دهد، امکان شستشوی آن راحت و سریع خواهد بود. ورق استیل 304 فرم‌پذیری خوبی دارد و به راحتی می‌توان میکسرهایی در ابعاد مختلف به کمک آن تهیه نمود. همچنین قیمت ورق استیل نگیر به نسبت برای ساخت محصولات در تعداد بالا مناسب‌تر خواهد بود. 

درجه انعطاف آن برای شکل‌دهی به مخزن اصلی میکسر مناسب است. همچنین در بسیاری از محیط‌های کارخانه‌ای می‌توان از آن استفاده نمود چرا که در مقابل تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. در نتیجه در محیط‌هایی با رطوبت بالا نیز کاربری دارند. 

میکسرها باید ضد زنگ باشند، و همان‌طور که گفتیم ورق استیل 304 در مقابل رطوبت مقاوم بوده و ضد زنگ است. زنگ‌زدگی مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. ترکیب شدن زنگ‌زدگی و پوسته‌ها با مخلوط مواد بسیار خطرناک خواهد بود. به خصوص اگر در محیط‌های ساخت مواد غذایی و بهداشتی مورد استفاده قرار گیرند. همچنین، زنگ‌زدگی سریع کاربران را مجبور خواهد ساخت که در کوتاه مدتی دوباره هزینه کرده و محصولی دیگر را جانشین آن قرار دهند.

ساخت میکسر با ورق استیل

در حالی که میکسرهایی که از ورق استیل نگیر ساخته می‌شوند در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی، خوردگی و ساییدگی مقاومت نشان می‌دهند و طول عمری بالاتری خواهند داشت. در نتیجه علاوه‌بر کارایی و مقاومت در برابر خرابی و مشکلات، باعث می‌شوند تا محصولات ساخته شده در این میکسرها از کیفیت مطلوب برخوردار باشند. 

ساخت میکسر با ورق استیل

طراحی شکل ظاهری مخزن استیل 

شکل ظاهری مخزن استیل نسبت به کاربری آن می‌تواند متفاوت باشد. همچنین نوع سیال و محل قرارگیری و نگهداری نیز در فرم ظاهری آن تأثیرگذار خواهد بود. اغلب میکسرهای تولیدی با ورق استیل 304 در شکل‌های زیر عرضه می‌شوند:

  • افقی
  • عمودی
  • مکعبی 
  • هرمی
  • کروی 
  • مخروطی

بدنه می‌تواند به‌صورت: تک جداره، دو جداره، سه جداره ساخته شود. جداره‌ها باعث می‌شوند تا سرما یا حرارت به طور غیرمستقیم به سیالات انتقال داده شوند. مخزن تک جداره به طور عمده از گرید 304 استیل ساخته می‌شود. هر چه ضخامت آن بیشتر باشد می‌توان در آن مواد اسیدی را نیز قرار داد. مخزن‌های دوجداره یک بخش ناودانی خواهند داشت تا گرما و سرما از بیرون به آن منتقل شود. فاصله جداره داخلی و خارجی بین 2 الی 5 سانتی‌متر است. 

ساخت میکسر با ورق استیل

 انتخاب ورق استیل 304 برای ساخت میکسر

ساخت میکسر با ورق استیل نگیر گزینه‌ای مناسب برای اکثر کاربران خواهد بود. چرا که ضدزنگ است و قیمت ورق استیل نگیر به نسبت ارزان‌تر بوده و محصول نهایی و تمام شده از قیمت کمتری برخوردار خواهد بود. در نتیجه، افراد بیشتری قدرت خرید برای تولیدات صنعتی و بهداشتی خود را خواهند داشت. طراحی و فرم ظاهری آن وابسته به نوع کاربری خواهد بود. با این حال ورق استیل نگیر از آنجایی که انعطاف پذیری خوبی دارد، به‌راحتی به شکل و فرم دلخواه درخواهد آمد. 

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button