عوارض جوشکاری آرگون

عوارض جوشکاری آرگون

عوارض جوشکاری آرگون ، معایب استفاده از جوشکاری آرگون به شرح زیر است.

  • تاثیر طولانی مدت جوشکاری آرگون
  • عوارض ناشی از گرما در جوشکاری آرگون
  • نور و اشعه های مادون قرمز و ماورای بنفش
  • اختلالات ایجاد شده در اثر صدا در جوشکاری
  • مشکلات عضلانی و استخوانی
عوارض جوشکاری آرگون

تاثیر طولانی مدت جوشکاری آرگون

استفاده از جوشکاری آرگون در طولانی مدت عوارضی در پی دارد، که این عوارض به شرح زیر است.استفاده از جوشکاری آرگون در طولانی مدت سبب ایجاد آسیب‌هایی از جمله ایجاد مشکلات ریوی و حنجره، ایجاد مشکلات مجاری ادراری علی الخصوص در هنگام کار با بخار مواد خطرناکی چون بریلیوم، نیکل، ارسنیک و کروم.

عوارض جوشکاری آرگون

همچنین ایجاد مشکلات مزمن تنفسی از جمله التهاب ریه ها، ناراحتی پوستی، آسم، کاهش شنوایی، رسوب اکسیدآهن یا غبار یا سیلیس در ریه ها و ایجاد ناراحتی های قلبی، مشکلات گوارشی، التهاب مزمن روده و معده ها، زخم معده و صدمات کلیوی و غیره می باشد.احتمال تاخیر در حاملگی و سقط جنین در بعضی همسران جوشکارها وجود دارد که این دلایل بر اثر عوامل زیر ممکن است.

عوارض جوشکاری آرگون

وجود فلزاتی مثل نیکل، آهن، منگنز، آلومینیوم، کروم، مس، کادمیوم، گازهای نیتروژن دار، گازهایی مثل ازون و استفاده از رادیوگرافی برای چک کردن درزها.جوشکارى با آزبست برای عایق کردن و پوشاندن سطوح باعث رسوب آزبست در ریه ها و افزایش احتمال سرطان ریه می شود.بنابراین بایستی برای جوشکاری نزدیک سطوح آزبست دار کلیه جوانب ایمنی رعایت شود.

عوارض ناشی از گرما در جوشکاری آرگون

گرمای شدید جوشکاری، جرقه و مواد مذاب می تواند منجر به سوختگی شود.جرقه و الکترود داغ همچنین تکه های فلز و وجود مذاب ممکن است سبب سوختگی و ضایعات چشمی گردد و به مدت طولانی در گرما ماندن می تواند باعث گرما زدگی شود.بایستی جوشکارها از علائم گرمازدگی اطلاع داشته باشند این علائم شامل احساس سرگیجه، دردهای شکمی، احساس خستگی، کاهش اشتها، احساس تهوع می باشد.

عوارض جوشکاری آرگون

نور و اشعه های مادون قرمز و ماورای بنفش

وجود و اشعه مادون قرمز سبب آسیب به قرنیه چشم و ایجاد آب مروارید همچنین وجود نور شدید جوشکاری باعث آسیب به شبکیه چشم می شود.اشعه ماورای بنفش حتی در مدت زمان کمتر از یک دقیقه می تواند سبب برق زدگی چشم شود.علائم برق زدگی به طوری است که بعد از گذشت چند ساعت خودش را نشان می دهد که این علائم شامل احساس وجود جسم خارجی در چشم، سوزش و ریزش اشک، تاری دید، درد شدید چشم و سردرد، است.

عوارض جوشکاری آرگون

البته جالب است بدانید اشعه از مواد اطراف منعکس می شود و تقریبا نصف برق زدگی ها در کسانی است که عملیات جوشکاری انجام نمی دهند.در صورتی که هنگام انجام عملیات جوشکاری، کلیه جوانب ایمنی رعایت نشود و بطور مکرر برق زدگی چشم رخ بدهد باعث صدمه دائمی چشم شود.

عوارض جوشکاری آرگون

عوارض جوشکاری آرگون بر انسان

  • عوارض جوشکاری آرگون در طولانی مدت، بخصوص هنگام کار با بخار مواد خطرناکی چون بریلیوم و کروم، سبب مشکلات و بیماری های ریوی، حنجره، مجاری ادراری و غیره می شود.
  • جوشکارى با آزبست برای عایق کردن، باعث رسوب آزبست در ریه ها و بروز سرطان ریه می شود.
  • همچنین بیماری های مزمن از جمله التهاب ریه ها، ناراحتی پوستی، آسم، کاهش شنوایی و ناراحتی های قلبی، گوارشی، التهاب روده ها و معده از عوارض دیگر این نوع جوشکاری می باشند.

در صورت ایجاد سوختگی پوستی که براثر مجاورت با اشعه ماورای بنفش اتفاق بیفتد که این سوختگی مشابه آفتاب سوختگی است احتمال سرطان پوست افزایش پیدا می کند.

عوارض جوشکاری آرگون

اختلالات ایجاد شده در اثر صدا در جوشکاری

وجود صداهای زیاد علاوه بر مشکلات و کاهش شنوایی باعث بالا رفتن فشار خون، ایجاد استرس و فشار عصبی، بیماری های قلبی می شود.انجام کار در محیط های پر سر و صدا سبب عصبی شدن، تحریک پذیری و خستگی می شود.البته در صداهای بالا ۸۵ دسی بل بایستی از گوشی محافظ استفاده شود.

مشکلات عضلانی و استخوانی

کارگران مشغول در واحدهای جوشکاری در معرض مشکلات استخوانی و عضلانی بسیار زیادی قرار می گیرند.که این مشکلات شامل دردهای زانو، شانه، کمر و التهاب مفاصل، ربات ها، عضلات می باشد.برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات و عوامل بایستی موارد زیر رعایت شود.

  • کار نکردن به مدت طولانی در یک وضعیت و تغییر حالت بدن هر مدتی یک بار انجام شود.
  • اجسام به درستی بلند و جابجا شود.
  • در طی عملیات جوشکاری، کار در ارتفاع مناسب قرار داده شود.
  • در صورت ایستادن به مدت طولانی، از محلی مناسب برای قرار دادن پاها استفاده شود.
  • وسایل مورد نیاز در محل مناسب جهت دسترسی قرار داده شود.

در اثر صدای جوشکاری چه اختلالاتی برای انسان ایجاد می شود؟

وجود صداهای زیاد علاوه بر مشکلات و کاهش شنوایی باعث بالا رفتن فشار خون، ایجاد استرس و فشار عصبی، بیماری های قلبی می شود. 

اثرات صوتی

  • صداهای بالا علاوه بر کاهش شنوایی، سبب بالا رفتن فشار خون، ایجاد استرس و  بیماری های قلبی می شوند.
  • انجام کار در محیط های پر سر و صدا سبب عصبی شدن، تحریک پذیری و خستگی می شود؛ البته در صدای بالای ۸۵ دسی بل بایستی از گوشی محافظ استفاده نمود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button