فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ ، خواص و کاربردها

  • خانه / فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ ، خواص و کاربردها

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ ، خواص و کاربردها

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ یکی دیگر از انواع پرکاربرد خانواده فولادهای خوش تراش می‌باشد. فولادهای اتومات در دسته فولادهای کم کربن قرار دارند . این محصول قابلیت تراشکاری بسیار مطلوبی از خود نشان می‌دهند . فولاد ۱٫۰۷۱۵ به طور متوسط حداکثر ۰/۱۴ درصد کربن دارند و سایر عناصر آلیاژی عمده آن سیلیسیم، منگنز، گوگرد و فسفر می‌باشد.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

به طور کلی حضور گوگرد و فسفر در ساختار فولاد باعث تردی و کاهش استحکام آن می‌شود، به همین دلیل در مراحل ساخت فولاد گوگرد زدایی و فسفر زدایی انجام می‌شود، اما هر چه فولاد سختی پایین‌تری داشته باشد و کمی تردتر ‌باشد برای ماشین‌کاری مناسب‌تر است و این فرآیند ساده‌تر و سریع تر روی این نوع فولاد انجام خواهد شد.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

تردی فولاد اتومات ۱٫۷۰۱۵ ناشی از حضور گوگرد و فسفر در ساختار آن می‌باشد، این عناصر با تشکیل فازی های تردی به بهبود تراشکاری آن کمک میکنند، زمانی که از تردی این فولاد صحبت میشود منظور استحکام پایین آن نیست و این فولاد استحکام مناسب برای کاربردهای خاصی را دارا می‌باشد. حین ماشینکاری این نوع فولاد ، براده‌های ایجاد شده در ابعاد ریزی می‌باشند و به راحتی می‌شکنند.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

برای تولید فولاد آلیاژی ۱٫۰۷۱۵ آهن استخراج شده به روش کوره بلند یا سایر روش‌ها را به روش مشخصی تحت کربن زدایی قرار می دهند . تا مقدار کربن آن کاهش یابد . همچنین از لحاظ زمانی فرآیندهای فسفر زدایی و گوگرد زدایی این نوع فولاد کمتر از سایر گریدها می‌باشد تا مقداری گوگرد و فسفر در ساختار آن باقی بماند. مقاطع مختلف فولاد ۱٫۰۷۱۵ از جمله میلگرد، ۴ پر و ۶ پر به روش نورد گرم تولید می‌شود.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

ابعاد معمول میلگرد اتومات ۱٫۰۷۱۵

برای شناسایی و خرید فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ از کد ۱۱SMn30 هم استفاده می‌شوند. این فولاد در مقاطع میلگرد، ۴ پر و ۶ پر تولید می‌شود و در بازار موجود می‌باشد .سایز معمول این مقاطع در پر مصرف‌ترین حالات بین ۴ تا ۷۰ میلیمتر می‌باشد.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

 از فولاد اتومات و خوش تراش ۱٫۰۷۱۵ در ساخت انواع قطعات در صنایع خودروسازی، کشاورزی، نظامی و… که برای تولید نیاز به ماشین کاری، تراشکاری و یا CNC دارند، کاربرد دارد.همچنین این فولاد قابلیت سختکاری دارد و با حرارت دهی در دمای نزدیک به ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد و کوئنچ در آب انجام می‌شود.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵


خریدوفروش میلگرد اتومات ۱٫۰۷۱۵

خرید و فروش میلگرد اتومات ۱٫۰۷۱۵در مقاطع میلگرد، ۴ پر و ۶ پر و معمولا به صورت شاخه های ۶ متری و بر واحد کیلوگرم انجام می‌شود. همچنین میلگرد ۱٫۰۷۱۵ وارادتی تولید کشور ترکیه نیز به بازار عرضه می‌شود.

قیمت میلگرد اتومات ۱٫۰۷۱۵ به هندسه مقطع و برند تولید کننده آن بستگی دارد، همچنین قیمت فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ گرانتر از فولادهای ساده کربنی معمولی می‌باشد.

مشخصات فنی فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵ که در استاندارد AISI با کد ۱۲۱۳ شناخته می‌شود فولادی با استحکام خیلی خوب، قابلیت ماشین‌کاری عالی و قابلیت کربوره شدن است. از مزیت‌های استفاده از این فولاد می‌توان به افزایش سرعت براده‌برداری، کاهش قیمت نهایی قطعات به دلیل بالا بودن سرعت تولید، افزایش عمر متناسب با سرعت تولید دستگاه، خاصیت تراشکاری آسان و امکان براده‌برداری در جهات مختلف و در نهایت تولید محصولات با کیفیت عالی اشاره کرد.

فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

کاربردهای فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

فولادهای اتومات به دلیل براده‌برداری آسان در تولید انبوه کارایی دارند، فولادهای اتومات در بسیاری از پروسه‌های تولید با دستگاه‌های تراش اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و یا دستگاه‌های تراش CNC به کار می روند و استفاده‌ی عمده در صنایع اتومبیل‌ سازی، نظامی، ماشین آلات کشاورزی، اتصالات هیدرولیکی، صنایع فلزی و قطعه ‌سازی است. 

تاثیر عناصر گوگرد و فسفر در فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

وجود گوگرد عامل مهمی در افزایش قابلیت ماشینکاری فولادهای خوش‌ تراش است. با وجود گوگرد و تشکیل ناخالصی‌های سولفیدی در مرزدانه‌ها ، حین ماشینکاری براده‌ها خرد شده و طول آنها کوتاهتر میشود. در نتیجه با افزایش سرعت برادهبرداری، فولاد خوش‌تراش می‌شود.

همچنین به دلیل خاصیت روانکاری گوگرد، هم  با کاسته شدن از شدت اصطکاک در قسمت برنده ابزارهای برشی، عمر آن‌ها افزایش می‌یابد و هم کیفیت سطحی خوبی پس از ماشینکاری قطعه به دست می‌آید.عنصر فسفر نیز همچون گوگرد باعث افزایش قابلیت براده‌برداری و ماشین‌کاری فولادها می‌شود. این عنصر در برخی رده‌های فولاد خوش‌تراش تا ۰٫۱۱ درصد و همراه با گوگرد به ترکیب این فولادها اضافه می‌شود.

برای بهبود خواص مکانیکی فولادهای خوش‌تراش، مقدار بیشتری عنصر منگنز (از ۰٫۵ تا ۱٫۷ درصد) به ترکیب آن‌ها اضافه می‌شود. این عنصر با گوگرد ترکیب شده و با تشکیل سولفید منگنز، مانع تشکیل سولفید آهن و در نتیجه کاهش خطر سرخ شکنندگی فولادهای خوش‌تراش می شود. 

قابل ذکر است این فولادها به علت درصد کربن پایین خود، قابلیت عملیات حرارتی ندارند، ولی در شرایط خاص با سمانتاسیون آن شرایط لازم برای سخت کاری سطحی فراهم می شود.

ترکیب شیمیایی فولاد اتومات ۱٫۰۷۱۵

کربنسیلیسیممنگنزفسفرگوگرد
۰/۰۸ %کمتر از  0/05 %1/1 %0/07 %0/3 %

تفاوت فولاد ۱٫۰۷۱۸ و ۱٫۰۷۱۵


تفاوت اصلی فولاد خوش تراش ۱٫۰۷۱۸ و ۱٫۰۷۱۵ در ترکیب شیمیایی آنها می‌باشد، آلیاژ ۱٫۰۷۱۸ مقادیری سرب در ساختارش دارد که در ساختار فولاد ۱٫۰۷۱۵ این عنصر وجود ندارد. سرب موجود در این آلیاژ به خوش تراشی بهتر آن کمک می‌کند، گوگرد و فسفر به تنهایی فازهای سخت تری تشکیل می‌دهند.

اما در حضور مقادیری از سرب فاز ایجاد شده شکننده تر می‌باشد ، این ویژگی باعث سهولت ماشینکاری و تراشکاری فولاد ۱٫۰۷۱۸ نسبت به فولاد ۱٫۰۷۱۵ می‌شود، به همین دلیل فولاد خوش تراش ۱٫۰۷۱۸ در بازار با نام فولاد اتومات و فولاد خوش تراش ۱٫۰۷۱۵ با نام نیمه اتومات شناخته می‌شود.

اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید ، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل تهران که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button