فولاد های سوپاپ – Valve Steels

  • خانه / فولاد های سوپاپ – Valve Steels

فولاد های سوپاپ – Valve Steels

فولاد های سوپاپ فولاد هایی هستند که از آنها برای ساخت سوپاپ های خودرو, سوپاپ های موتور های احتراق سبک و سنگین, سوپاپ های دود, و موارد مشابه دیگر استفاده می کنند . برای آشنایی بیشتر با خواص, کاربرد و فولاد های پر کاربرد سوپاپ با این مقاله از آرتااستیل تهران همراه ما باشید .

فولاد های سوپاپ

 خصوصیت فولاد های سوپاپ

فولاد های سوپاپ به دلیل قرار گیری در دمای بالا و مجاورت در محیط های خورنده نیاز به مقاومت حرارتی و مقاومت به سایش دارند, که این خصوصیت را با درصد بالا عناصر آلیاژی همچون سیلیس و کروم بدست می آورد. فولاد های سوپاپ با کمک عناصر آلیاژی دیگر خود خصوصیت های مقاومت به پوسته ای شدن عالی, سختی پذیری سطحی خیلی خوب را نیز دارا می باشند.

فولاد های سوپاپ

خواص مثبت

مقاومت حرارتی بالا ، خستگی بالا در دمای کاری زیاد ، مقاومت به سایش خیلی خوب ، مقاومت به پوسته ای شدن عالی ، سختی پذیری سطحی بالا

خواص منفی

قیمت بالا عرضه کم

فولاد های سوپاپ

کاربرد فولاد های سوپاپ 

با توجه به خصوصیت های ذکر شده, می توان از فولاد سوپاپ در ساخت انواع سوپاپ های خودرو, سوپاپ های موتور های تحت تنش سنگین, موتور های احتراق سنگین, سوپاپ های دود تحت تنش بالا و دیگر موارد مشابه استفاده نمود.

عملیات حرارتی

گرم کردن و سرد کردن زمان بندی شده فلزات برای بدست آوردن خواص مکانیکی ، فیزیکی ، شیمیایی و بطور ویژه متالوژیکی مناسب را عملیات حرارتی می نامند. از عملیات حرارتی برای منسجم کردن ملکولی، تنش زدایی، تنش های ناشی از عملیات و فرایند های تولید، ایجاد خاصیت های جدید به فولاد مانند انعطاف، ضربه پذیری بالا، مقاومت در برابر فرسایش و … ، ایجاد لایه بیرونی سخت با مرکزیت نرم، افزایش جذب انرژی بالا، بهبود خواص الکتریکی و مغناطیسی و… برای فولاد استفاده می شود .

یکی از دلایل عمده‌ای که میتوان فولادهایی با خواص مختلف بدست آورد همان تبدیل ساختمان کریستالی آهن از آلفا به گاما با تغییر درجه حرارت میباشد. این تبدیل مطابق با نمودار آهن-کربن میتواند در حد زیادی تحت تاثیر کربن قرار گیرد. برای مثال سختی و استحکام در فولادهای سریع سرد شده (آب داده شده) بستگی به میزان درصد کربن موجود در آنها دارد.

فولاد های سوپاپ

 فولاد های سوپاپ پرکاربرد در ایران

در ادامه این مقاله ما بصورت مختصر چند نمونه از محصولات پرکاربرد سوپاپ را معرفی خواهیم کرد.

1.4718 با استاندارد DIN X45CrSi9-3

فولاد سوپاپ 1.4718 دارای خصوصیت سختی پذیری بالا, استحکام عالی در برابر دمای بالا, قابلیت مغناطیسی و مقاومت در برابر پوسته ای شدن خوب می باشد. از این فولاد می توان در ساخت سوپاپ های دود در موتور های کاربراتوری و دیزلی گرمکار و روغن سنگین .

فولاد های سوپاپ

نام های دیگر: 401S45 – HNV3 – 702D – H700 – 4718SS – SUH1 – 40Ch9S2 –

خصوصیت: دارای استحکام عالی در برابر دمای بالا, سختی پذیری خیلی خوب, مقاومت در برابر پوسته ای شدن خوب و قابلیت مغناطیسی

کاربرد: مناسب برای ساخت سوپاپ های دود در موتور های کاربراتوری و دیزلی گرمکار و روغن سنگین

دمای پیش گرم: 150 الی 200 درجه سانتیگراد

الکترود جوشکاری: E309-26

 1.4871 با استاندارد DIN X53CrMnNiN21-9

فولاد سوپاپ 1.4871 فولادی آستنیتی و پر آلیاژ بوده که خصوصیت های غیر مغناطیسی, مقاومت به پوسته ای شدن, و استحکام عالی را در خود دارا می باشد, از این فولاد می توان در ساخت دریچه و سوپاپ های خروجی موتور های تحت تنش های سنگین, سوپاپ های دود تحت تنش بالا و موتور های احتراق سنگین استفاده نمود.

فولاد های سوپاپ

نام های دیگر: EV8 – AKBM – H850 – 4817S – SUH35 – 55Ch20G9 – 349S54

خصوصیت: مقاومت بسیار خوب در برابر پوسته ای شدن, آستنیتی پر آلیاژ و غیر مغناطیسی

کاربرد: ساخت دریچه و سوپاپ های خروجی موتور ها تحت تنش های سنگین, سوپاپ های دود تحت تنش بالا در موتور های احتراق سنگین

دمای پیش گرم: 150 الی 200 درجه سانتیگراد

الکترود جوشکاری: E8-200CKZ

 1.4873 با استاندارد DIN X45CrNiW18-9

فولاد سوپاپ 1.4873 غیر مغناطیسی می باشد . همچنین دارای مقاومت بسیار عالی در برابر پوسته ای شدن و استحکام عالی می باشد. از این فولاد می توان در ساخت سوپاپ های دود تحت تنش های بالا در موتور های احتراق سنگین, ساخت سوپاپ ها دود تحت تنش بالا در موتور های هواپیما و خودرو های مسابقه استفاده نمود.

فولاد های سوپاپ

نام های دیگر: SUH31 – 4873S – X45 – EV9

خصوصیت: مقاومت بسیار عالی در برابر پوسته ای شدن و غیر مغناطیسی

کاربرد: سوپاپ های دود تحت تنش های بالا در موتور های احتراق سنگین, ساخت سوپاپ ها دود تحت تنش بالا در موتور های هواپیما و خودرو های مسابقه ای

دمای پیش گرم: 150 الی 200 درجه سانتیگراد

الکترود جوشکاری: E310

فولاد های سوپاپ

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button