فولاد ۱/۱۷۴۰ ، ویژگی ها و کاربردها

  • خانه / فولاد ۱/۱۷۴۰ ، ویژگی ها و کاربردها

فولاد ۱/۱۷۴۰ ، ویژگی ها و کاربردها

فولاد ۱/۱۷۴۰ در زمره ی فولادهای ابزار کربنی (Steels Tool Carbon ) قرار می گیرد. این فولاد دارای قابلیت ماشین کاری بسیار عالی،سختی پذیر کم (پوسته ای) با عمق سختی بیشتر، چقرمگی بسیار عالی، مقاومت سایشی پائین و اعوجاج زیاد می باشد.فولاد یا پولاد (Steel) آلیاژی از آهن است که بین ۰٫۰۰۲ تا ۲٫۱ درصد وزن آن کربن است. خواص فولاد به کمک تغییر در درصد کربن، عناصر آلیاژی و عملیات حرارتی قابل کنترل است.

فولاد 1/۱۷۴۰

استفاده از فولاد به دلیل استحکام کشش نهایی زیاد و قیمت نسبتاً پایین آن در ساخت صنایع مختلفی از قبیل ساختمان سازی، سازه‌های زیرساختی، ابزارها، کشتی‌ها، قطارها، خودروها، ماشین آلات، تجهیزات و سلاح‌های نظامی کاربرد گسترده دارد.امروزه برای تولید فولاد از روش‌های نوینی مانند، فولادسازی به روش اکسیژن قلیایی (BOS)، استفاده می‌شود که علاوه بر کاهش قیمت‌ها، منجر به افزایش خلوص فولاد تولیدی نیز گردیده‌است. 

فولاد 1/۱۷۴۰

فولاد یکی از بیشترین مواد تولید شده توسط انسان است و سالانه تقریباً بیش از ۱٫۶ میلیارد تن فولاد در سراسر جهان تولید می‌شود.استحکام فولاد با «میزان کربن محلول» به شدت افزایش می‌یابد اما از طرفی این افزایش استحکام باعث کاهش قابلیت جوشکاری و افزایش احتمال شکست ترد می‌شود. استحکام فولادهای فریتی (فِرومغناطیس) رابطه معکوسی با شکل‌پذیری دارد. تلفیق استحکام و شکل‌پذیری با پایدارسازی فاز آستنیت (پارامغناطیس) در فولادهای مدرن چند فازی قابل بهبود است.

فولاد 1/۱۷۴۰

فولاد ۱/۱۷۴۰ ، فولادهای استاندارد

فولادهای متداول دارای کربن با درصد وزنی حدود چند هزارم درصد تا یک درصد می‌باشند. همچنین تمامی فولادها مقادیر متغیری از عناصر دیگر به‌خصوص منگنز را دارا می‌باشند. منگنز علاوه بر کاهش اکسیژن مذاب، توانایی کار گرم فولاد را نیز افزایش می‌دهد. سیلیسیم، فسفر و سولفور نیز همواره، در اندازه‌هایی گرچه کوچک، وجود دارند. مواد دیگر نیز می‌توانند در مقادیر بسیار کم به علل مختلف همچون طبیعت فرایند تولید فولاد یا ایجاد خواص مطلوب وجود داشته باشند.

فولاد 1/۱۷۴۰

فولادها می‌توانند به صورت ریخته، شمش یا می‌توان با گرم کردن مجدد، بر روی آن کار گرم با استفاده از یکی از روش‌های نورد، اکستروژن، فورج یا دیگر روش‌های دیگر تولید شکل داده شود. برای کاربردهای مهندسی فولادهای شکل داده شده، با داشتن فرم، کیفیت سطحی، استحکام و دمای کاری متنوع، بیشترین مواد مورد استفاده هستند.

فولاد 1/۱۷۴۰

کاربرد انواع مختلف فولاد

از فولادی که تا ۰٫۲ درصد کربن دارد، برای ساختن سیم، لوله و ورق فولاد استفاده می‌شود. فولاد متوسط ۰٫۲ تا ۰٫۶ درصد کربن دارد و آن را برای ساختن ریل، دیگ بخار و قطعات ساختمانی بکار می‌برند. فولادی که ۰٫۶ تا ۱٫۵ درصد کربن دارد، سخت است و از آن برای ساختن ابزارآلات، فنر و کارد و چنگال استفاده می‌شود. برخی از انواع فولاد در برابر حرارت بالا و آتش مقاومت بالایی دارند بنابراین از آن ها در ساخت انواع مخزن و لوله در پالایشگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود.

فولاد 1/۱۷۴۰

فولاد ۱/۱۷۴۰ (فولاد MS60)

این نوع فولاد از جمله فولادهایی است که میزان عناصری آلیاژی در آنها پایین و درصد کربن بالایی دارند. به دلیل قیمت پایین این نوع از فولادهای ابزار در مقایسه با سایر فولادهای ابزار، متداولتر می باشند. برای قطعات کوچک و زمانی که شرایط کاری در دمای بالا نباشد ، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. بدلیل درصد پایین عناصر آلیاژی در دماهای بالای ۱۵۰ درجه سانتیگراد به شدت افت خواص پیدا می کنند.

فولاد 1/۱۷۴۰

بدلیل درصد بالای کربن، سختی این نوع از فولادها در مقایسه با سایر فولادهای ابزار. (تندبر،ابزار سردکار و گرم کار) بالاتر بوده و در نتیجه ترد و شکننده می باشند. بمنظور رفع این مشکل و افزایش چقرمگی، افزودن عناصر مانند سیلیسیم، منگنز، مولیبدن و وانادیم تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت. کاربردها در ساخت ابزار آلاتی مانند چکش. پیچ گوشتی، داس، قالب های برش و پانچ در حالت سرد، قالب های برجسته کاری توپر و توخالی و …

فولاد 1/۱۷۴۰

فولاد ابزار ۱/۱۷۴۰ – میلگرد ۱۷۴۰ – تسمه ۱۷۴۰- فولاد ۱۷۴۰– فولاد کربنی که با نام MS60 نیز شناخته می شود. فولاد ۱۷۴۰ دارای سختی پذیری کم و ماشینکاری بالایی است. و همچنین مقاومت به سایش آن پایین می باشد. دمای فورجینگ این فولاد ۸۰۰ تا ۱۰۵۰ درجۀ سانتی گراد است. این فولاد را در آب خنک می کنند. سختی فولاد ۱/۱۷۴۰ معادل ۲۳۱HB (برینل) و ۵۲HRC (راکول) می باشد.

فولاد ابزار کربنی ۱/۱۷۴۰ – Carbon Tool Steels

نام های دیگر این محصول  T5 – K960 – ۱۷۴۰S – C60W – S60CM – 760 می باشد . از خصوصیات بارز این محصول  قابلیت ماشین کاری بسیار عالی ، سختی پذیر کم (پوسته ای) با عمق سختی بیشتر ، چقرمگی بسیار عالی ، مقاومت سایشی پائین و اعوجاج زیاد را می توان عنوان کرد .

فولاد 1/۱۷۴۰

عملیات حرارتی فولاد ۱/۱۷۴۰ دارای ویژگی دمای برگشت دادن ۱۸۰-۳۰۰ درجه سانتی گراد و دمای سخت کردن ۸۰۰-۸۳۰ درجه سانتی گراد و دمای آنیل کردن ۷۱۰-۸۶۰ درجه سانتی گراد و دمای آهنگری ۸۰۰-۱۱۰۰درجه سانتی گراد و دمای نرماله ۸۲۰ درجه سانتی گراد و همچنین دمای پیش گرم  ۱۵۰ الی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می باشد . الکترود مخصوص جوشکاری این فولاد نوع  E9018-G می باشد .

خواص مکانیکی

مقاومت الکتریکی :Ω.(mm^2)/m) 0.13
دانسیته : kr/d(m^3) 7.8
هدایت حرارتی : w/mk)46)
مدول الاستیسیته : N/(mm)^2))21010^ -3
ظرفیت ویژه گرمایی : j/kg.k) 0.460)

کاربرد فولاد ۱/۱۷۴۰

این فولاد به منظور ساخت ابزار های الماسه ، تجهیزات ماشین های نساجی ، صفحه های ضربه گیر در قالب های برش ، چکش های سنگ شکن و ابزار های دستی و همچنین ساخت ابزار های دستی نظیر قلم های سر پهن و سر باریک ، چنگک ، درفش و پیچ گوشتی ، تبر و …

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button