قیمت لوله صنعتی

قیمت لوله صنعتی

قیمت لوله صنعتی  مانند سایر لوله ها از جمله قیمت لوله گالوانیزه بر اساس مقاومت ، اندازه، ضخامت و گرید آنها متفاوت خواهد بود. یکی از پرتقاضاترین سایزهای لوله صنعتی لوله صنعتی درزدار ۲ میل می‌باشد. طول لوله های صنعتی عرضه شده به بازار معمولا ۶ متری است . 

قیمت لوله صنعتی

 لوله صنعتی یکی از انواع لوله های درزدار پرکاربرد در صنایعی همچون نفت و گاز است که در دو نوع سبک و گوشتدار به بازار عرضه می‌شوند. نوع گوشتدار این لوله ها دارای ضخامت بالاتری نسبت به سایر لوله های درزدار است . که به همین علت به لوله گوشتدار نیز معروف می باشند . نوع درز در لوله های صنعتی به صورت درز مستقیم است و تولیدکنندگان زیادی در حوزه لوله و پروفیل توان تولید این نوع لوله ها را دارند.

قیمت لوله صنعتی

لوله های صنعتی گروه بزرگی از لوله های بزرگ هستند. لوله ها با مشخصات اندازه اسمی تولید می شوند و عدد در واقع نشان دهنده قطر بیرونی لوله است.برخلاف تصور عموم، استفاده از لوله صنعتی تنها به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی محدود نمی شود. اما بسیاری از صنایع از جمله ساختمان سازی، خودروسازی و ماشین سازی نیز از این محصول بهره مند هستند.

لوله صنعتی

قیمت لوله صنعتی به جنس، ضخامت و کاربرد آنها بستگی دارد. این لوله ها بسته به نوع کاربرد در ضخامت های مختلف و شکل های مقطع متفاوت ساخته می شوند. طیف گسترده ای از کاربردهای لوله صنعتی این محصول را با ویژگی های ابعادی و ضخامت های متنوعی ساخته است. توسعه تدریجی صنعت بزرگ مادر منجر به استفاده گسترده تر از لوله شد که منجر به تعریف مفهوم ضخامت عددی شد. ضخامت عددی لوله صنعتی ترکیبی از دو مشخصه ضخامت دیواره و قطر لوله است. در حال حاضر اندازه لوله با دو مفهوم تعریف می شود: ابعاد حفره ها در لوله ها (قطر اسمی)

ضخامت لوله

اندازه اسمی لوله یا اندازه اسمی سوراخ لوله نیز از ویژگی های این محصول است و با روش های استاندارد آمریکایی اندازه و ابعاد لوله را تعیین می کند.

انواع لوله های صنعتی

مقاومت لوله در برابر فشار داخلی مواد و فشار خارجی از محیط با جنس لوله ارتباط مستقیم دارد. انتخاب مواد مناسب برای لوله صنعتی می تواند عمر و استحکام آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. شرایط محیطی لوله، دما و فشار مواد عبوری از لوله و خوردگی آن از عوامل مهمی هستند . که در انتخاب مواد لوله باید در نظر گرفته شوند. در صنایع بزرگ، مواد لوله با استفاده از استانداردهای بین المللی مانند API و ASTM انتخاب می شوند. علاوه بر جنس لوله، روش ساخت و فناوری آن نیز می تواند برای بخش این خانواده بزرگ فلزی مفید باشد.در ادامه انواع لوله های صنعتی بر اساس متریال شرح می گردد .

سه گروه لوله های صنعتی

نوع لوله درزدارصنعتی، لوله های بدون درز و سایر لوله ها که اینها خود به گروه های فردی بیشتری تقسیم می شوند.

لوله درزدار

نوع لوله درز مستقیم ، لوله جدار چاه ، لوله سیاه ، لوله اسپیرال ، لوله کالوپ ، لوله داربستی ، لوله درز مستقیم گاز خانگی ، لوله درز مستقیم بازرسی کیفیت آب، لوله درز مستقیم گاز API

لوله های بدون درز

لوله های گوشتدار، لوله های مانیسمان، لوله های بدون درز سبک وزن (مانیسمان)

سایر لوله ها

لوله آلومینیوم، لوله چدن، لوله فولادی تزئینی، لوله فولادی ضد زنگ صنایع غذایی، لوله مسی، لوله فولادی ضد زنگ صنعتی، لوله روی، لوله پلی اتیلن

لوله صنعتی بر پایه آهن

طبق استاندارد، رده لوله های صنعتی پایه آهن با حرف A مشخص می شود.

لوله های کربن استیل

لوله های کربن استیل ظاهر سیاهی دارند، گروه بزرگی از لوله ها هستند که از فولاد کربنی به روش لوله مانیسمان و لوله درزدار ساخته می شوند. این لوله ایمن و بادوام است و در برابر شوک حرارتی مقاوم است. بنابراین می توان از این نوع لوله در شرایط سخت محیطی استفاده کرد.

لوله های فولادی آلیاژی

انواع مختلفی از لوله صنعتی در سیستم های لوله کشی سیالات با دمای بالا استفاده می شود. ترکیب شیمیایی لوله های فولادی آلیاژی علاوه بر آهن و کربن، حاوی عناصر آلیاژی مانند نیکل، کروم، کبالت، آلومینیوم، مولیبدن و تنگستن است. خواص مکانیکی مهم لوله های صنعتی مانند مقاومت در برابر خوردگی، استحکام، شکل پذیری، جوش پذیری و سختی با افزودن هر عنصر آلیاژی تغییر می کند. با این حال، متداول ترین آنها با افزودن عناصر نیکل، کروم، مولیبدن، منگنز، سیلیکون و مس به دست می آیند.

قیمت لوله صنعتی

لوله فولادی ضد زنگ

ساخته شده از آلیاژهای فولاد ضد زنگ مانند آلیاژهای آهن، نیکل و کروم، این نوع فولاد در برابر خوردگی مقاوم است و می تواند از سطوح داخلی و خارجی لوله ها حتی در محیط های خورنده محافظت کند.

لوله های چدنی

این نوع لوله عمدتاً به روش های مختلف ریخته گری ساخته می شود. لوله های چدن بلند اغلب در فاضلاب استفاده می شوند و برای این منظور به دو نوع دو سرتوپی و دو سرتخت تقسیم می شوند. آلیاژهای لوله چدن را می توان از رنگ های سفید، داکتیل، خاکستری یا مالیبل انتخاب کرد و هر کدام از این نوع چدن ها خواص منحصر به فردی دارند.

لوله‌ صنعتی با پایه غیرآهنی

لوله مسی

مس فلزی سبک است و در برابر خوردگی و فشار زیاد مقاوم است. لوله های مسی را می توان در فواصل طولانی بدون نیاز به پشتیبانی استفاده کرد.در این لوله انتقال حرارت سریع بوده و توزیع دما بر روی سطح بدنه لوله یکنواخت است. لوله های مسی به دلیل هزینه های تولید پایین و سازگاری با محیط زیست به طور گسترده ای در صنعت لوله کشی استفاده می شود.

مشخصات لوله صنعتی

گستره استفاده از لوله های صنعتی محصولات متنوعی را در رده لوله های صنعتی به ارمغان آورده است. اکثر این محصولات قابلیت جوشکاری بالایی دارند که نصب آنها را آسان می کند. لوله های صنعتی در ضخامت های مختلف تولید و عرضه می شوند. مشخصات اصلی هر نوع لوله صنعتی به شرح زیر می باشد.

قیمت لوله صنعتی

مواد لوله

بدنه لوله را می توان از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد ضد زنگ، چدن، مس، آلومینیوم و سایر فلزات ساخته شود.

ضخامت (رده)

ضخامت پوسته لوله با فشار داخلی و خارجی لوله، فلز مورد استفاده در ساخت لوله، فرآیند ساخت و پوشش اعمال شده روی لوله تعیین می شود. تفاوت بین قطر خارجی و قطر داخلی لوله تعیین کننده ضخامت لوله است.

اندازه لوله:

این خاصیت در واقع قطر واقعی لوله است که از قطر اسمی آن بزرگتر است.

قیمت لوله صنعتی

روش ساخت لوله صنعتی

امروزه حدود دو سوم تولید لوله در جهان با استفاده از روش های مبتنی بر جوش انجام می شود. روش ساخت لوله های صنعتی می تواند بر خواصی مانند استحکام، ضخامت، جوش پذیری و انعطاف پذیری لوله ها تأثیر بگذارد. بنابراین برای انتخاب صحیح باید بدانید که لوله ها چگونه ساخته می شوند و ویژگی هایی که می توان از هر کدام به دست آورد.

قیمت لوله صنعتی

لوله صنعتی را می توان از منظر روش ساخت به دو دسته تقسیم کرد:

لوله بدون درز (مانیسمان)

همانطور که از نام آن مشخص است در تمام سطح بدنه این نوع لوله صنعتی درز جوش وجود ندارد. یکنواختی سطح لوله بدون درز استحکام مکانیکی را بهبود می بخشد. فرآیند ساخت این لوله مانند حذف تنش جوش است. با این حال، به دلیل پیچیدگی فرآیند تولید لوله های بدون درز، این محصولات گران تر از لوله های بدون درز هستند. لوله‌های بدون درز زمانی استفاده می‌شوند که لوله‌ها سیالات خورنده و مخرب را حمل می‌کنند یا در جاهایی که دما و فشار کار نیاز به توجه ویژه در سیستم‌های لوله‌کشی دارد.

لوله های مانیسمان به یکی از روش های زیر تولید می شوند:

روش سنبه کاری چرخشی

در این روش از سنبه برای توخالی کردن شمش گرم شده و تبدیل آن به محصول نهایی با استفاده از فرآیند کشش و نورد سرد استفاده می شود.

ریخته گری گریز از مرکز

در این روش مواد مذاب را در قالبی می ریزند که با سرعت بالا می چرخد. اکثر لوله های مانیسمان که به این روش تولید می شوند ضخیم و کوتاه هستند.

روش ریخته گری پاششی

در این روش که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد، مواد مذاب را در ظرف حاوی نیتروژن قرار می دهند. میله ای به قطر برابر با قطر داخلی لوله نهایی در مرکز محفظه قرار می گیرد و مذاب روی آن پاشیده می شود. ضخامت لوله تولیدی از این طریق به راحتی قابل کنترل است.

لوله‌ درزدار صنعتی

لوله های درزدار با شکل دهی و جوشکاری صفحات فلزی ساخته می شوند. روش‌های ساخت لوله‌های جوشی را می‌توان با توجه به نوع فرآیند جوشکاری مورد استفاده در فرآیند ساخت، به دو نوع فلزی پرکننده و بدون فلز پرکننده تقسیم کرد. با این حال، فرآیند شکل دهی ورق فلز نیز می تواند به روش های مختلفی انجام شود. بر این اساس انواع روش های ساخت لوله درزدار صنعتی عبارتند از ؛ فرم‌دهی در استندهای غلتکی گرد ، فرم‌دهی سه‌‎غلتکی ، فرم‌دهی U&O ، فرم‌دهی JCO .

شکل دهی اسپیرال

ابتدایی ترین و در عین حال رایج ترین روش ساخت لوله در دنیا شکل دهی اسپیرال است که در یک یا دو مرحله انجام می شود. سیم جوش این روش مارپیچ است.

کاربرد لوله صنعتی

در بین انواع لوله های صنعتی، لوله های فولادی در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند. در صنعت آب و فاضلاب از لوله هایی برای انتقال سیالاتی استفاده می شود که دائماً در تماس با آب و مواد خورنده بوده و آسیب نبینند و زنگ نزنند و فشارهای بالا را تحمل کنند. لوله فولادی ضد زنگ برای این کاربرد انتخابی مناسب است. استفاده از این محصول در پروژه های لوله کشی آب و فاضلاب به دلیل عمر طولانی بسیار مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر صنعت آب و فاضلاب، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز به شدت به خطوط لوله صنعتی متکی هستند.

لوله های کربن استیل می توانند دماهای بسیار بالا و بسیار پایین را برای وسایل لوله کشی در این صنعت تحمل کنند. انواع لوله های بدون درز به دلیل احتمال نشتی و آسیب، انتخاب مطمئن تری برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند. لوله های فولادی در صنعت ساختمان نیز کاربردهای خاصی دارند.از لوله صنعتی در ساخت مبدل های حرارتی در بخش انرژی نیروگاه ها و صنعت برق استفاده می شود.از لوله صنعتی در سیستم های ترمز هیدرولیک نیز استفاده می شود. راکتورهای صنعت هسته ای از لوله های فولادی برای انتقال آب دریا برای خنک‌سازی تجهیزات استفاده می کنند.

قیمت لوله صنعتی

لوله های صنعتی از فولاد ساخته شده اند. فولاد آلیاژی از آهن است.«آلیاژ» ترکیبی از فلزات یا ترکیبی از فلزات و عناصر غیرفلزی است. به عنوان مثال، از ترکیب طلا و مس آلیاژی به نام «طلای سرخ» به دست می‌آید. از طرف دیگر، هنگامی که فلز آهن و کربن با هم مخلوط می شوند، آلیاژ حاصل را «آهن سیلیکون» یا «فولاد» می نامند. آلیاژها همیشه با عناصر فلزی ترکیب می شوند، بنابراین خواص فلزی از خود نشان می دهند.

طبق تعریف آلیاژ، فولاد یک آلیاژ است. بنابراین مشتقات فولادی نیز آلیاژ محسوب می شوند.بنابراین قیمت لوله صنعتی بستگی به قیمت فولاد دارد و چون فولاد آلیاژی است قیمت فولاد به قیمت آهن و قیمت آهن به قیمت سنگ آهن بستگی دارد. قیمت سنگ آهن نیز به نرخ ارز روزانه مانند دلار و نفت بستگی دارد. از سوی دیگر اینکه تولیدات داخلی تا چه حد می توانند نیاز بازار را تامین کنند بسیار مهم است.

اگر نیاز بازار با تولیدات داخلی به طور کامل تامین شود و نیازی به واردات لوله های صنعتی از خارج نباشد، به دلیل عدم خروج ارز از کشور قیمت ها کاهش می یابد. رشد تولید داخلی و افزایش صادرات و کاهش واردات برخی از کالاها، وابستگی قیمت کالاها به ارز را کاهش می دهد.

قیمت لوله صنعتی

قیمت روز لوله صنعتی

به طور کلی برای اطلاع از قیمت روز لوله صنعتی باید قیمت روز ماده اولیه را در نظر گرفت. از آنجایی که مواد اولیه اصلی لوله های صنعتی فولاد است، قیمت لوله صنعتی به نسبت فولاد بستگی دارد. در این صورت عوامل زیادی بر قیمت لوله‌ صنعتی تأثیر می‌گذارد که از آن جمله می‌توان به قیمت جهانی سنگ آهن، قیمت سوخت (نفت) و سایر نیازهای انرژی، نرخ حمل و نقل کالا، تورم و … اشاره کرد.

قیمت لوله صنعتی

لوله های صنعتی خانواده بزرگی از لوله های فولادی و غیر آهنی هستند که جزء لاینفک صنعت امروزی هستند.هیچ حرکت سیال بدون لوله در هیچ بخشی از صنعت امکان پذیر نیست.از آنجایی که سیالات ورودی و خروجی صنعت متنوع و گسترده است، تنوع انتخاب برای لوله های صنعتی نیز وجود دارد.

قیمت لوله صنعتی

اما این تنوع باعث سردرگمی انتخاب نمی شود.زیرا هر نوع لوله صنعتی دارای ویژگی ها عمومی و ویژگی های منحصر به فردی است که برای استفاده در یک برنامه طراحی و ساخته شده است.

قیمت لوله صنعتی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button