قیمت میلگرد استیل 304

قیمت میلگرد استیل 304

قیمت میلگرد استیل 304 ، میلگرد استیل 304 یکی از پرکاربردترین میلگردهای موجود در بازار است. این نوع میلگرد استیل با عناوینی همچون لوله گرد استیل 304 و یا فولاد زنگ نزن 304 نیز شناخته می شود. آنچه که موجب تفاوت این میلگرد با سایر میلگردهای ساختمانی می گردد، وجود خواص استیل گونه آن است. در غیر این صورت این میلگرد ظاهری شبیه به میلگردهای ساختمانی دارد.

قیمت میلگرد استیل 304

معرفی میلگرد استیل 304

در دسته فولادهای آلیاژی استنلس استیل، میلگرد شماره 304 بسیار پرکاربرد است. این میلگرد از مشخصه X5CrNi18-10 بهره منداست . از نام ، فولاد 1.4301در استاندارد DIN آلمان برخوردار است. این فلز را به جهت داشتن خواص غیر مغناطیسی و عدم جذب توسط آهنربا می شناسند . امروزه برای تشخیص این استیل و همچنین سنجش میزان جذب آن از آهنربا استفاده می شود.

قیمت میلگرد استیل 304

در ترکیبات این فلز از 0.07 درصد کربن، 1 درصد سیلیسیوم، 2 درصد منگنز، 0.045 درصد فسفر، 0.015 درصد گوگرد،8 الی 10 درصد نیکل و 17 الی 19 درصد کروم استفاده شده است. بیشترین ترکیبات این فلز نیکل و کروم است. در حالیکه گوگرد کمترین میزان مصرف را به خود اختصاص می دهد. به خاطر داشته باشید که میزان مصرف این آلیاژ ها در تعیین قیمت میلگرد استیل 304 تأثیرگذار است.

سختی این محصول

میلگرد 304 از سختی ، برینل 123HB، راکول 70 و ویکرز 129 برخوردار است. میزان مقاومت کششی این محصول نیز حدود 500 الی 700 مگا پاسکال است. یکی از شاخص ترین ویژگی های انواع فلزات میزان چگالی آن هاست. چگالی این میلگرد حدود 8 گرم بر سانتی متر مکعب است. این چگالی خواص ویژه ای در این محصول ایجاد نموده است. این میزان چگالی در مقایسه با دمای گازهای مایع بسیار عالی است . و می تواند تا 870 درجه سانتی گراد کارکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد.

در معرفی میلگرد 304 می بایست به میزان مقاومت آن در برابر حرارت نیز اشاره کنیم. این تحمل حرارت متناوب 870 درجه سانتی گراد را دارد. همچنین توان تحمل حرارت یکنواخت 925 درجه سانتی گراد را نیز دارد. دمای فورجینگ این محصول مابین 900 الی 1200 درجه سانتی گراد می باشد . این دما شامل عملیات آنیل نمی شود. این مشخصه زمینه مصرف این فلز را در صنایعی همچون جوشکاری فراهم می نماید.

قیمت میلگرد استیل 304

ویژگی های میلگرد استیل 304

میلگرد 304 فاقد خواص مغناطیسی است و از این رو نگیر و یا استیل نامیده می شود.این میلگرد که به شکل کلاف و یا شاخه ای عرضه می شود، گزینه ای اقتصادی و مقرون به صرفه برای استفاده در صنایع مختلف به شمار می رود.این ویژگی به جهت داشتن برخی خواص شاخص و کاربردی به وجود آمده است.

مشخصاتی که زمینه ساز استفاده مداوم و گسترده از این میلگرد شده است، شامل موارد زیر می شود:

  1. میلگرد 304 دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و رطوبت است.
  2. این میلگرد در دمای بالا مقاومت بی نظیری از خود نشان می دهد.
  3. این ویژگی استفاده از این میلگرد را در پروژه هایی که نیاز به جوشکاری دارند، رواج داده است.
  4. با قرارگیری در معرض با عناصر شیمیایی، آب شیرین و یا شور و همچنین محیط های صنعتی، کیفیت خود را از دست نمی دهد. از این رو در پروژه های صنعتی و محیط های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. قیمت میلگرد استیل 304 در مقایسه با سایرین مناسب و مقرون به صرفه است.

کاربرد این محصول

خواص متعدد میلگرد 304 ، استفاده از آن را در صنایع مختلف ممکن می کند. این میلگرد تمام خواص عناصر استیل را در بر دارد. مقاومت این فلز در برابر گرما، رطوبت، خوردگی و تماس با انواع مواد شیمیایی و صنعتی بی نظیر است. پیداست که میلگرد 304 با بهره مندی از این ویژگی های شاخص و کاربردی،کارآیی بسیار بالایی در صنایع ساختمان سازی، صنعتی و شیمیایی از خود به نمایش می گذارد.

استفاده از این میلگرد در تجهیزات پزشکی و یا آزمایشگاهی و همچنین ماشین آلات صنعتی نیز بسیار رایج است.میلگرد استیل 304 در ساخت قطعات استیل، ماشین آلات استیل، دستگاه های خط تولید و همچنین در کارخانجات تولید مواد غذایی همچون میهن، پگاه و … به کار می رود.اما کاربرد آن محدود به این موارد نمی شود. در ادامه به برخی کاربردهای رایج این میلگرد استیل می پردازیم.

میلگرد استیل 304 در ساختمان سازی

استفاده از میلگرد نگیر 304 در ساخت و ساز هایی که در حومه مناطق خاص صورت می گیرد رایج است.برای مثال در مناطق مجاور دریا که سازه ساختمانی دائماً در تماس با رطوبت، آب شیرین و یا شور قرار دارد،استفاده از سازه های فلزی معمول رایج نیست. چرا که رطوبت و هوای شرجی موجب کاهش کیفیت سازه و ایمنی آن می شود.

در این مواقع استفاده از میلگردهای استیل با خواص ضد زنگ توجیه پذیر خواهد بود. از طرفی قیمت میلگرد استیل 304 نیز در مقایسه با سایر سازه های مقاوم، پایین تر است و موجب افزایش چشمگیر هزینه های پروژه نمی شود. این ویژگی مثبت نیز منجر به استفاده گسترده از این میلگرد شده است.

قیمت میلگرد استیل 304

جوشکاری میلگرد استیل 304

بدلیل خاصیت برش پذیری و همچنین قابلیت ماشین کاری مقبول ، میلگرد 304 یک محصول پرکاربرد است. امروزه از این نوع میلگرد استیل در پروژه هایی با نیاز به جوشکاری وسیع استفاده می شود. چرا که این میلگرد مقاومت بالایی در برابر حرارت ناشی از جوش دارد. همچنین این ویژگی امکان استفاده از میلگرد 304 را در صنایع دریایی، غذایی و در انجام انواع قاب بندی، مهاربند،تکیه گاه ها، شفت، ستون گذاری ممکن ساخته است.

میلگرد 304 در ساخت لوازم خانگی

یکی دیگر از کارکردهای میلگرد 304 ساخت لوازم آشپزخانه و یا حمام، همچون سینک و یا وان است.این کارکرد به جهت دارا بودن خاصیت فرم پذیری در میلگردهای استیل به وجود آمده است.میلگرد 304 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به جهت داشتن خاصیت کشسانی بالا در پروژه هایی که نیاز به کشش عمیق دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت میلگرد استیل 304

قیمت میلگرد استیل 304

میلگرد استیل 304 دارای تنوع بی نظیری در اندازه و ضخامت است.نمونه های نازک و پرکاربرد آن در سایز 1.6 تا 5 میلی متر به شکل کلاف و یا شاخه ای ارائه می شود. نمونه های ضخیم آن نیز از سایر 5 میل الی 300 میل قابل سفارش است.این نمونه ها به شکل شاخه های 6 متری و یا 4 متری، در تناسب با نیاز خریداری عرضه می شوند.قیمت نهایی میلگرد استیل 304 بر اساس میزان آلیاژ های به کار رفته در آن تعیین می شود.ضخامت های مختلف 1.6 الی 5 میلی متری این محصول، هر یک قیمت مخصوص به خود را دارند. از این رو نمی توان قیمت این فلز را به طور مشخص تعیین نمود.

کلام آخر

میلگرد استیل 304 یکی از پرکاربردترین انواع میلگردهای استیل است. این فلز به جهت داشتن خواص ضد مغناطیسی توسط آهنربا تشخیص داده می شود. قابلیت های بی نظیر این فلز در برابر حرارت بالا، رطوبت و تماس با مواد شیمیایی و صنعتی، استفاده از آن را در صنایع مختلف رایج ساخته است. قیمت میلگرد استیل 304 در تناسب با ضخامت آن و میزان آلیاژ موجود در آن مشخص می شود.

میلگرد استیل 304 در سایز های مختلف تولید می شوند . که کار تولید انواع و اقسام میلگرد های استیل 304 توسط شرکت استیل آدینه تولید می شوندو برای سهولت مشتریان در خرید، همه این تولیدات به فروشندگان میلگرد استیل سپرده می شود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button