قیمت میلگرد استیل

قیمت میلگرد استیل

قیمت میلگرد استیل در بازار ایران روزانه و پس از مشخص شدن میزان تقاضا و عرضه در بازار و چندین پارامتر مهم دیگر تعیین می‌شود .

قیمت میلگرد استیل

به طور کلی قیمت میلگرد استیل تحت تاثیر پارامترهایی همچون نوسانات نرخ ارز، حجم تقاضا در صنایع پرمصرف، شرایط فصلی و آب و هوایی، نرخ‌های جهانی فولاد و نرخ شمش و قراضه قرار می‌گیرد. لذا رصد و تحلیل قیمت روز میلگردهای استیل توسط خریداران عمده که ساخت پروژه های عظیمی را بر عهده دارند، یک نیاز ضروری است. 

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل از نظر ظاهری بسیار شبیه به میلگرد ساختمانی است. میگرد های ساختمانی در تمامی کارگاه ها به وفور دیده می شود. اما از نظر مصالح میلگرد استیل با میلگرد ساده متفاوت است. بنابراین عملکرد آن نیز خاص است. با توجه به اینکه در ساخت این میلگرد از فولاد استفاده شده است ، مقاومت زیادی دارند. آنها در برابر خوردگی مقاوم هستند و رطوبت روی آنها تأثیر نمی گذارد.

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل

میلگرد در واقع یک نوع گرد است . اما قطر مشخصی دارد . که اگر نوع آلیاژ استفاده شده در آن فولادی باشد به آن میلگرد استیل می گویند. گردهای استیل در واقع مشابه شمش های فولادی آلیاژی است که برای مصارف خاصی مانند شفت فولادی، لوله های فولادی بدون سایز و غیره استفاده می شود.

قیمت میلگرد استیل

مشخصات کلی

میلگردهای استیل در واقع به عنوان فولاد ضد زنگ و فولاد زنگ نزن شناخته می شود . این عنصر آلیاژی استحکام بسیار بالایی دارد . آنها در برابر دماهای بالا بسیار پایدار هستند . همچنین مقاومت بالایی در برابر خوردگی نشان می دهند. این فولاد حاوی ۱۱ درصد کروم است . که دلیل اصلی مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی است .کرم به کار رفته در این میلگرد باعث می گردد که تمام سطح میلگرد استیل ضد زنگ استفاده می شود. هر چه مقدار کروم در میلگرد فولادی ضد زنگ بیشتر باشد، سفتی و استحکام میلگرد بیشتر می شود.

قیمت میلگرد استیل

کاربرد میلگرد استیل

از کاربردها و مصارف این میلگرد  می توان به عنوان شفت استیل لوله استفاده کرد، در صورتی که این نوع میلگرد همان میلگرد ساختمانی است که در تمامی کارگاه های ساختمانی وجود دارد و جنس آن با میلگرد ساختمانی و البته کارایی و کاربردش متفاوت است.

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل در صنعت متفاوت است این میلگردها در صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارند.از این میلگردها در تولید انواع روغن نیز استفاده می شود. تولید نفت و گاز و پتروشیمی یکی دیگر از صنایعی است که از این میلگردهای مرغوب استفاده می شود.

انواع میلگرد استیل

میلگرد استیل بگیر

استیل بگیر در واقع بر اساس نوع استیلی که این میلگرد از آن تولید گردیده و به نام آن نامگذاری شده است . و ویژگی های آن نیز بر اساس ساختار جدید میلگرد است. ساختار میلگرد به این صورت می باشد که سری ۴۰۰ استفاده شده که ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد . از جمله ویژگی های استیل سری ۴۰۰ آهنربای جذبی می باشد . این میلگرد قابل جذب می باشد . یکی از راه های تشخیص میلگرد استیل استفاده از آهنربا می باشد.

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل نگیر

میلگردهای استیل نگیر که یکی دیگر از انواع میلگردهای استیل می باشد و دلیل انتخاب این نام به دلیل عدم جذب آهنربا و عدم خاصیت مغناطیسی می باشد. میلگردهای استیل نگیر از فلز سری ۳۰۰ تولید شده اند. ا

    نوع میلگردهای استیل نگیر۳۱۴

      میلگردهای استیل نگیر۲۰۱

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل نسوز

میلگردهای فولادی نسوز در ۳ نوع پرطرفدار در بازار موجود است:

    نوع میلگردهای استیل نسوز ۳۰۹

    میلگردهای استیل نسوز ۳۱۰

    میلگردهای استیل نسوز ۳۲۱

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل آلیاژی

این نوع از میلگردها یکی از انواع میلگردهای استیل است که با افزودن عناصر مختلف به فولاد، فولاد، آلومینیوم، مس و … قابل تولید است. اگر این عناصر به فولاد اضافه شوند، آلیاژ جدیدی به دست می آید که خواص منحصر به فردی دارد و طیف وسیعی از کاربردها را پوشش می دهد.

قیمت میلگرد استیل

معرفی برخی از مدل های معروف

میلگرد استیل ۳۱۰

استیل ۳۱۰ یک فولاد ضد زنگ برای کار در دماهای بالا است. این فولاد آستنیتی به دلیل درصد بالای نیکل و کروم در ساختار آلیاژی خود، مقاومت خوبی در برابر سولفیداسیون و کربناته شدن در دمای بالا (تا ۱۱۰۰ درجه سانتیگراد) دارد. استیل ۳۱۰ برای استفاده در محیط‌های با دمای بالا که محتوای کربن در آن‌ها بسیار زیاد است یا در محیط‌هایی با شوک حرارتی و چرخه‌های دمایی متناوب (برخی فرآیندها در عملیات حرارتی آلیاژ) مناسب نیست.

قیمت میلگرد استیل

در چنین مواردی سوپرآلیاژهای مبتنی بر نیکل مانند RA330 و RA333 انتخاب های مناسبی هستند. در مقایسه با آلیاژهای نیکل مانند اینکونل ۶۰۰ و اینکونل ۸۰۰، استیل ۳۱۰ مقاومت کمتری در برابر خوردگی و نیتراسیون دارد، اما در مقایسه با سایر فولادهای زنگ نزن مقاوم در برابر حرارت، خواص بهتری در برابر خوردگی در دمای بالا دارد. به طور کلی میلگردهای استیل ۳۱۰ برای محیط های با دمای بالا با محتوای کربن متوسط که اغلب در کاربردهای پتروشیمی دیده می شود، گزینه ایده آلی است.

میلگرد استیل ۴۲۰

یکی از مهمترین نمونه های فرعی استفاده در سری ۴۰۰ میلگرد ۴۲۰ است . که استیل آن ۴۲۰ می باشد که در ساختار خودآرایی محفظه کرومی نیز یافت می شود. همچنین میلگرد ۴۲۰ با توجه به ۴ ویژگی سازه ای که دارد می تواند در قطعاتی که دارای سایش و حالتی به این شکل باشند استفاده شود. همچنین برای قطعاتی که ممکن است دچار اصطکاک شوند استفاده می شود.

قیمت میلگرد استیل

میلگرد استیل ۳۰۴

تفاوت ها یا استثناهایی در مقایسه بین میلگردهای استیل ضد زنگ تولیدی از فولاد سری ۴۰۰ و میلگردهای استیل نگیر تولیدی از فولاد سری ۳۰۰ و میلگردهای استیل سری ۳۰۴ وجود دارد . که به طور کلی غیرقابل برگشت است. اما در شرایط خاص، بسته به شرایط ساخت میلگرد ، می تواند به عنوان میلگردهای استیل نیز مصرف شود.

قیمت میلگرد استیل

قیمت میلگرد استیل

قیمت این نوع میلگرد نسبت به سایر مصالح استیل در هر کیلو ارزانتر است . زیرا فرآیند ساخت ساده ای دارد . و در کارگاه های ریخته گری کشور به صورت ریخته گری گریز از مرکز یا گریز از مرکز و همچنین ریخته گری یا ریخته گری ساده تولید می شود. در حال حاضر قیمت میلگرد استیل ۳۰۴ (میلگرد پرکاربرد) در بازار ایران به دو نوع تولید داخلی توسط ریخته گری در کارگاه های داخلی یا خارجی (تولید کارخانه در شرق آسیا و اروپا) بستگی دارد.

قیمت میلگرد استیل

مزایای میلگرد استیل یا فولاد ضد زنگ

یکی دیگر از مزایای فولاد ضد زنگ میلگردهای استیل مقاومت عالی آن در برابر عملیات حرارتی است به طوری که آلیاژ در معرض عملیات حرارتی مانند جوشکاری، پلاسما، تنگستن و پاشش فلز آسیب نمی بیند. از مزایای میلگرد استیل میزان بالای نیکل و کروم آن است که آن را غیر مغناطیسی و غیر اکسید کننده می کند.

قیمت میلگرد استیل

 دیگر مزایای میلگردهای استیل ضد زنگ دقت و کیفیت بالای آن در ماشینکاری است. به طوری که دقت این آلیاژ در ماشین ماشینکاری به یک هزارم می رسد که بسیار قابل توجه است.

قیمت میلگرد استیل

مزایای میلگرد استیل کربن

میلگردهای استیل کربن که نوع دیگری از میلگرد استیل می باشد نیز در صنایع مختلف کاربرد خاصی دارد. یکی از مزایای این نوع میلگرد استحکام بالای آن است که به همین دلیل در ساخت و ساز و آرماتور استفاده می شود. 

قیمت میلگرد استیل

یکی دیگر از مزایای آن انعطاف پذیری بالای آن است. این ویژگی میلگرد استیل باعث شد تا در صنایع کشاورزی، نفت و پتروشیمی به ویژه ساختمان سازی به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. البته علاوه بر مزایای میلگردهای استیل کربن معایبی نیز دارد که یکی از آنها اکسیداسیون سریع است. این عیب باعث می شود این میلگرد فقط برای مکان هایی که رطوبت ندارند مناسب باشد.

روش تشخیص میلگردهای استیل ضد زنگ از میلگردهای استیل کربن

میلگردهای استیل ضد زنگ و میلگردهای استیل کربن از نظر ظاهری مشابه هستند و تفاوت ها را نمی توان از ظاهر مشاهده کرد. ساده ترین راه برای تشخیص این دو نوع میلگرد استفاده از آهنربا است. میلگرد استیل ضد زنگ حاوی مقادیر زیادی نیکل و کروم است که خواص مغناطیسی آهن را از بین می برد و در نتیجه آهنرباها آن را جذب نمی کنند.

قیمت میلگرد استیل

از طرف دیگر میلگرد استیل کربن دارای خواص مغناطیسی بالایی است و توسط آهنرباها جذب می شود. به همین دلیل میلگردهای استیل  ضد زنگ را نگیر و میلگردهای استیل کربن را بگیر می نامند. به این ترتیب، میتوان میلگردهای استیل ضد زنگ را از کربن تشخیص داد.

فروش میلگرد استیل

این مدل میلگرد به دلیل داشتن فرآیند ساخت ساده نسبت به سایر متریال استیل در هر کیلو ارزان تر است. قیمت میلگرد استیل۳۰۴ (میلگرد قیمتی) در بازار ایران به دو نوع تولید داخلی توسط ریخته گری در کارگاه های داخلی یا خارجی (تولید کارخانه آسیای شرقی و اروپایی) بستگی دارد .

در کارگاه های ریخته گری کشورمان به صورت ریخته گری سانتریفیوژ یا ریخته گری گریز از مرکز و همچنین به صورت ریخته گری ساده یا ریخته گری از کست ( as cast) تولید می شود. لازم به ذکر است که در برخی از کاربردها و اصطلاحات میلگرد در زبان انگلیسی به راد استیل یا راد استنلس استیل گفته می شود که به معنای همان گرد استنلس استیل است.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button