قیمت و کاربرد ورق استیل

  • خانه / قیمت و کاربرد ورق استیل

قیمت و کاربرد ورق استیل

قیمت و کاربرد ورق استیل ، ورق استیل در صنایع تولید شکر و در قسمت آسیاب های این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. از صنعت های غذایی دیگری که‌این ورق ها در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. صنایع تولید روغن را می توان نام برد.در صنعت ساخت قطعات بزرگ برای کشتی سازی و همینطور ساخت پمپ، هم این ورق ها کاربرد دارند.

قیمت و کاربرد ورق استیل

مهمترین و معتبر ترین صنعت جهان یعنی پتروشیمی هم پر مصرف ترین صنعت ورق استیل می باشند.در تولیدات سیمان، کاغذ و مواد شیمیایی نیز ورق استیل مورد استفاده قرار می گیرد.در صنعت ساخت قطعات بزرگ در کشتی سازی و همچنین ساخت پمپ، ورق استیل کاربرد دارد.

قیمت و کاربرد ورق استیل

مصارف انواع ورق استیل

پوشش بدنه و سقف و درب آسانسور (گرید ۴۳۰ و ۳۰۴)

ساخت پمپ، دریچه ها و تجهیزات شیمیایی و کاربردهای دریایی (گرید ۳۱۶)

تولید قاشق – چنگال – کارد (گرید ۴۱۰)

ساخت اثاثیه خانگی (گرید ۴۳۰)

ساخت بدنه خودرو – کامیون – هواپیما

تولید لوازم الکتریکی مانند ترانسفورماتورها

ساخت تانکر های حمل مواد شیمیایی و سوخت

قیمت و کاربرد ورق استیل

قیمت و کاربرد ورق استیل 316

ورق استیل 316 دو‌مین استیل رایج از خانواده فولاد های ضد زنگ می باشد.خاصیت مکانیکی و فیزیکی آن همچون فولاد 304 م یباشد و از مواد مشابهی تشکیل‌شده است . تفاوت مهم میان این دو این میباشد که ورق استیل ضد زنگ 316 دربردارنده 2 تا 3 درصد عنصر مولیبدن میباشد که باعث افزایش و بهبود خاصیت مکانیکی و استحکام در دمای بالا می‌شود .

قیمت و کاربرد ورق استیل

همینطور مقاومت به خوردگی آن را نسبت به استیل 304 افزایش می دهد.فولاد ضد زنگ 316 معمولا در بسیاری از شغل های صنعتی استفاده می‌گردد که دربرگیرنده مواد شیمیایی پردازش شده و همینطور محیط های حاوی نمک زیاد مانند مناطق ساحلی و فضاهای باز می باشد که در آن نمک های ضد یخ رایجی وجود دارند. قیمت این محصول مقرون به صرفه می باشد . قیمت و کاربرد ورق استیل جهت دریافت آخرین قیمت با کارشناسان آرتا استیل تهران تماس حاصل فرمایید.

کاربرد ورق استیل 316

موارد رایج کاربرد استیل 316 عبارتند از:

  • تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به ویژه در محیط های کلرایدی
  • نیمکت و تجهیزات آزمایشگاهی
  • پنل معماری ساحلی، نرده ها
  • صفحات بافته شده یا این که جوش داده شده برای معادن و فیلتراسیون آب
  • اتصال دهنده ها
  • فنرها
قیمت و کاربرد ورق استیل

 ورق استیل 304

استیل 304 از انواع فولاد زنگ نزن آستنیتی نگیر میباشد که امکان کشش و مقاومت به خوردگی بالایی دارد. این استیل تحت استاندارد DIN آلمان با نام 1.4301 نیز شناخته می‌گردد.فولاد زنگ نزن (stainless steel) با نام استیل در بازار کشور شناخته می شود. این نوع فولاد در گریدهای مختلفی ایجاد و به بازار عرضه می گردد .

با دقت به خاصیت بسیار خوبی که نشان می دهد، کاربرد گسترده‌ای در صنعت های متعدد یافته‌ است . از مهمترین خاصیت فولاد زنگ نزن، مقاومت به خوردگی آن میباشد که به جهت بالابودن مقدار عنصرهای آلیاژی کروم و نیکل موجود در ترکیب شیمیایی استیل، در آن ایجاد شده است. کروم مو جود در‌این آلیاژها، بین 12 تا 20 درصد می باشد.

قیمت و کاربرد ورق استیل

انواع ورق استیل 304

ورق استیل 304 بر اساس حالت سطحی در سه گروه زیر قرار میگیرند:

1- ورق استیل 304 براق

2- ورق استیل 304 مات

3- ورق استیل 304 خشدار

مشخصات ورق استیل 304

آلیاژ استیل 304 از پرکاربردترین فولادهای زنگ نزن موجود در بازار میباشد. این نوع فولاد دارای خاصیت انعطاف‌پذیری و جوشکاری عالی میباشد و به دلیل دارا بودن ساختار آستنیتی متعادل، قادر است سوای اجرا عملیات آنیل، تحت کشش عمیق قرار گیرد. این ورق دارای خاصیت عالی جوشکاری می باشد. و برای جوشکاری ورق‌های با ضخامت کم، به آنیل بعداز جوشکاری نیازی نیست.

قیمت و کاربرد ورق استیل 304

ورق استیل 304 از پرکاربردترین نوع از ورق‌های استیل می باشد. ازجمله معروف‌ترین کاربردهای ورق استیل 304، در صنعت های غذایی و بخصوص در ساخت قاشق و چنگال میباشد که به دلیل قابلیت خوب تمیز کاری، مقاومت به خوردگی مواد شیمیایی و محیط مرطوب، مقاومت در برابر ترکیبات اسیدی و مقاومت به سایش این نوع استیل است.قیمت استیل 304 کمتر از استیل 316 می باشد. جهت دریافت آخرین قیمت با کارشناسان آرتا استیل تهران تماس حاصل فرمایید .

قیمت و کاربرد ورق استیل

 مهم ترین کاربردهای ورق استیل 304

تولید کارد و چنگال و ظروف آشپزخانه

تجهیزات آشپزخانه مانند سینک ظرف‌شویی

مبدل‌های حرارتی

مخازن جابجایی مواد شیمیایی

قیمت و کاربرد ورق استیل

تفاوت استیل 304 و استیل 316

دو گرید 304 و 316 از آلیاژهای متداولی می باشند که مورد استفاده قرار میگیرند. ولی برای اینکه انتخاب مناسب‌تری برای حوزه کاری خویش داشته باشید، نیاز میباشد تا از تفاوت‌های این دو گرید آلیاژی مطلع باشید. تفاوت عمده دو گرید 304 و 316 از فولاد زنگ نزن در ترکیب شیمیایی این دو میباشد به اینصورت که در استیل 316 مقدار قابل توجهی (حدود 2تا3 درصد) مولیبدن وجود دارد در حالیکه این مقدار در استیل 304 بسیار ناچیز می باشد.

قیمت و کاربرد ورق استیل

مقدار مولیبدن بیشتر در ترکیب آلیاژی استیل 316 موجب شده است تا مقاومت به خوردگی آن نسبت به استیل 304 بیشتر باشد. علاوه بر این مقدار نیکل در استیل 316 بیشتر میباشد. گرید 316 انتخاب مناسبی برای کاربرد در تجهیزات دریایی می باشد.استیل 304 دارای شکل‌پذیری بهتری نسبت به استیل 316 میباشد. دلیل این امر، وجود مولیبدن در ترکیب شیمیایی استیل 316 است که امکان تغییر شکل را کاهش می دهد.

قیمت استیل 304 کمتر از استیل 316 می باشد.جهت دریافت آخرین قیمت با کارشناسان آرتا استیل تهران تماس حاصل فرمایید استیل 316 در فضا‌های خورنده کارایی بهتری دارد.در کاربردهایی در معرض آب قرار دارند، استیل 316 انتخاب مناسب‌تری نسبت به استیل 304 میباشد. سختی و استحکام استیل 316 بیشتر از استیل 304 می باشد.

قیمت و کاربرد ورق استیل

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button