لوله سیاه درزدار ، انواع و کاربردها

  • خانه / لوله سیاه درزدار ، انواع و کاربردها

لوله سیاه درزدار ، انواع و کاربردها

لوله سیاه درزدار چیست؟

لوله سیاه درزدار ، از طریق فرم دهی و جوش دادن ورق های فولادی ، لوله های سیاه در‌زدار ساخته می شوند . همچنین این نوع از لوله ها خط جوش دارند . استفاده از روش مستقیم یا اسپیرال برای تولید لوله های سیاه هزینه های کمتری برای تولید در پی دارند.

لوله سیاه درزدار

کاربرد لوله سیاه درزدار معمولا استفاده در خطوط

  • گازرسانی ساختمان ها
  • تاسیسات ساختمانی
  • موتورخانه ها
  • ستون های برق
  • آبرسانی گرم و سرد
لوله سیاه درزدار

انواع لوله سیاه درزدار

تولید لوله سیاه درز‌دار در سه نوع انجام می شود

  • لوله سیاه درزد‌‎ار سبک
  • لوله سیاه درزد‌ار سنگین

وزن این دسته از لوله ها در مقایسه با لوله های دیگر هم سایزهای خود بالاتر می باشند.

لوله سیاه درزدار

اتصال این دسته از لوله ها از نوع جوشی بوده و کاربرد گسترده ای برای مصارف ساختمانی دارد.

  • لوله سیاه درزدار  API

ضخامت لوله های api در رده ۴۰ میباشد و و در دسته ی لوله های درزدار می باشد.

تولید و توزیع لوله های api تا ۲ اینچ می باشد. لوله های API در گازرسانی و آبرسانی در اماکن و جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

لوله سیاه درزدار

موارد استفاده از لوله سیاه

لوله های سیاه درز‌‌‌‌دار برای تولید پروفیل های قوطی، انتقال مایعات و ساخت سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.بعضی محصولات با روی پوشش دهی میشود که باعث میشود حالتی گالوانیزه به خود بگیرند که به علت ضد زنگ بودن و دچار فرسایش نشدن آن برای لوله کشی آب نیاز است.لوله های درزدار کاربرد گسترده ای در صنعت و ساختمان سازی دارد که شامل لوله های گالوانیزه، چدنی، داربستی همچنین نیروگاه ها، سوله های صنعتی، موتورخانه، شوفاژکشی و غیره می باشد.

لوله سیاه درزدار

برای ساخت لوله درزدار میتوان از  روش نورد ورق نیز استفاده کرد که کاربرد بسیاری دارد.به عنوان مثال از روش نورد ورق برای ساخت مخازن بزرگ استفاده می شود . اما بایستی در این حالت سایز لوله درزدار سفارشی ساخته شود.کاربرد لوله های سیاه فولادی استفاده در زمینه هایی چون انتقال محتوای مخازن و مایعات و نفت، گازرسانی و پتروشیمی، ساخت سازه های فلزی، ساخت پروفیل، ساخت کشتی سازی و استفاده برای معدن و غیره میباشد.

لوله سیاه درزدار

لوله بدون درز چیست؟

لوله های بدون درز همان لوله های مانیسمان می باشد.روش تولید و ساخت لوله های بدون درز به گونه ایست که دارای بدنه ای یکدست و بدون درز میباشد زیرا هیچ جوش کاری روی آنها انجام نشده است.از این لوله های درزدار به علت نبود درز در آنها در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله مانیسمان یکی از انواع لوله های بدون درز است که به دلیل نبودن جوش در آن ها کاربرد زیادی در بخش هایی از صنعت که لوله درزدار نمی تواند پاسخگو باشد، دارد. این لوله ها در انواع و سایزهای مختلفی تولید می شوند که البته دلیل اصلی تفاوت قیمت هرکدام نیز همین اختلاف در ضخامت و اندازه آن ها می باشد. لوله های مانیسمان که زیرمجموعه ای از لوله های فولادی محسوب می شوند، معمولا قطر کمی دارند و در مواردی از صنعت که قطر های بیشتر از این نوع لوله نیاز باشد.

لوله سیاه درزدار

فرآیند تولید تغییر کرده و هزینه زیادی در برخواهد داشت. لوله مانیسمان طبق کاربرد، سایز و رده  به انواع مختلفی تقسیم می شود. این لوله ها معمولاً در دو سایز شش و ۱۲ متری و رده های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۴۰ ساخته می شوند که رده های ۲۰ و ۴۰ نسبت به دیگر انواع موجود بیشتراستفاده می شوند. این رده از لوله های مانیسمان شباهت ها و تفاوت هایی نسبت به هم دارند.

کاربرد لوله مانیسمان

با وجود اینکه کاربرد لوله مانیسمان نسبت به انواع دیگر لوله محدودتر می باشد، اما در صنایع حساس استفاده می شود و به کار بردن آن ها مهم است. همان طور که ذکر شد ویژگی منحصر به فرد لوله مانیسمان عدم وجود درز و جای جوش و یک تکه بودن آن است که باعث افزایش استقامت در برابر فشار شده و از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است. لوله های مانیسمان مسیرخطوط فشار قوی، خطوط هیدرولیک و خطوط نفت و گاز و پتروشیمی استفاده می شوند.

لوله سیاه درزدار

انواع لوله بدون درز با جنس فولاد ضد زنگ (استیل)، در خطوط صنایع غذایی و دارویی استفاده می شود. در مواردی که ماده در حال انتقال، ارزش بالایی دارد و یا نشت آن بسیار خطرآفرین باشد، از لوله مانیسمان استفاده می شود. کاربرد لوله مانیسمان در لوله های میلی متری به کار رفته در بویلرها و مبدل ها نیز بوده که علت آن ظرافت و دقت در ابعاد لوله است.

همچنین در صنعت برق به منظور ساخت برج های پشتیبانی خطوط انتقال برق کاربرد دارد. استحکام بالای این لوله ها باعث شده که در سازه های فولادی نیز به کار گرفته شوند. با اینکه قیمت لوله مانیسمان نسبت به دیگر لوله ها بالاست، با توجه به مزایایی که ذکر شد، این نوع لوله ها دارای طول عمر مفیدتری نسبت به انواع دیگر لوله است.

لوله سیاه درزدار

تفاوت میان لوله مانیسمان و لوله سیاه درز‌دار

تفاوت های بسیاری میان لوله های سیاه درزدار و لوله های مانیسمان وجود دارد که در ادامه به برسی آنها می پردازیم.

  • در لوله های سیاه در‌زدار خط جوش وجود داشته اما در لوله های مانیسمان هیچ خط جوشی وجود ندارد.
  • وجود خط جوش باعث می شود که فشار و دمای قابل تحمل لوله محدود شود که این موضوع عیب لوله سیاه درز‌دار میباشد چون این لوله ها قابلیت تحمل فشار کمتری دارند.
  • هزینه های ساخت لوله های سیاه درز‌دار در مقایسه با لوله های بدون درز کمتر میباشد.
  • لوله های درزدار قابلیت تعمیر دارند و میتوان جایگزین مناسبی برای لوله های مانیسمان باشند.
  • نوع ساخت این لوله ها تفاوت اصلی لوله مانیسمان و لوله درزدار میباشد.
  • با استفاده از آلیاژ کربن لوله های بدون درز و درزدار ساخته میشوند.
  • کاربرد لوله های سیاه درز‌دار برای مصارف مختلفی چون لوله کشی شوفاژ، موتورخانه ها و مصارف ساختمانی می باشند.
لوله سیاه درزدار

مزایای استفاده از لوله های سیاه

لوله های سیاه دارای مزایای بی شماری نسبت به لوله های مانیسمان می باشد که این مزایا عبارتند از:

  • تولید لوله های درزدار در زمان کوتاهی انجام شده و به راحتی قابل دسترس هستند.مزیت این زمان کم به علت نوسان قیمت در مواد اولیه میباشد به همین دلیل این زمان کم، بسیار کاربردی می شود.
  • سطح داخلی لوله های درزدار در مقایسه با لوله های مانیسمان، قابل کنترل می باشد.
  • ضخامت دیواره لوله های درزدار پایدارتر و پیوسته تر می باشد.

انواع لوله های درزدار سیاه چیست؟

نوع لوله سیاه درزدار سبک
لوله سیاه درزدار سنگین
لوله سیاه درزدار API

لوله سیاه درزدار

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button