لوله مانیسمان رده ۸۰

  • خانه / لوله مانیسمان رده ۸۰

لوله مانیسمان رده ۸۰

لوله مانیسمان رده ۸۰ ؛ در این مقاله قصد داریم در مورد لوله‌های مانیسمان رده 80 صحبت کنیم. برای شروع، لوله‌های فولادی که در صنایع مختلف به کار می‌روند به دو دسته آهنی و غیرآهنی تقسیم می‌شوند. لوله‌های مانیسمان (بدون درز) نیز یکی از انواع لوله‌های فولادی پرکاربرد هستند که برای استفاده در برابر فشار و حرارت بالا، با مقاومت بسیار بالا طراحی شده‌اند.

لوله مانیسمان رده 80 ، یکی از سایزها و رده‌های مختلف لوله‌های مانیسمان هستند که در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. این لوله‌ها، با قطر خارجی 3/8 اینچ تا یک متر و ضخامت دیواره‌ای 6/35 اینچ تا 9/35 اینچ تولید می‌شوند. مانیسمان رده 80، به معنای این است که حداقل مقاومت تسلیم آن در حالت نرمال حداقل ۸۰ هزار پوند بر اینچ مربع است.

لوله‌های مانیسمان رده 80، برای انتقال گاز، آب و بخار در صنایع نفت، گاز، شیمیایی، پتروشیمی، فولادسازی و ساختمانی استفاده می‌شوند. همچنین، در ساخت لوله‌های حرارتی و تجهیزات تحت فشار و همچنین در حفاری چاه‌های نفت و گاز نیز به کار می‌روند. این لوله‌ها به دلیل مقاومت بالای خود در برابر فشار، ضربه و حرارت، بسیار پرکاربرد هستند و در صنایع مختلف بازار قابل توجهی را به خود اختصاص داده‌اند.

در نتیجه، لوله‌های مانیسمان رده 80 از جمله لوله‌های پرکاربرد و مقاوم در صنایع مختلف هستند. این لوله‌ها، با مشخصات خاصی از جمله قطر و ضخامت دیواره و مقاومت تسلیم بالا، برای انتقال گاز، آب و بخار در صنایع نفت، گاز، شیمیایی، پتروشیمی، فولادسازی و ساختمانی استفاده می‌شوند.

نحوه تولید لوله مانیسمان رده ۸۰

در ادامه ی این مقاله قصد داریم در مورد تولید و ویژگی‌های لوله مانیسمان رده 80 صحبت کنیم. برای شروع، ساخت لوله مانیسمان به چند روش مختلف انجام می‌شود که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند، از جمله اکستروژن شمش فولادی، ریخته‌گری گریز از مرکز و نورد. با این حال، برای تولید لوله مانیسمان رده 80 معمولاً ابتدا شمش فولادی استوانه‌ای شکل را در دمای بسیار بالایی حرارت داده و پس از خارج کردن مواد از داخل آن، بدنه لوله را ساخت. در مرحله‌ی بعد، بدنه‌ی لوله را از طریق دستگاهی با غلتک‌های مختلف عبور داده تا قطر آن کاهش یابد. ضخامت لوله رده 80 نیز از لوله رده 40 بیشتر است و از نظر تحمل فشار و مقاومت، برتری دارد.

کارخانه‌ها برای تولید لوله مانیسمان رده 80 از استاندارد ASME B36.10 برای نوع فولادی و از استاندارد ASME B36.19 برای جنس استیل پیروی می‌کنند. با توجه به این استانداردها، یک بازه برای تمام مشخصات و قیمت‌های لوله مانیسمان تعریف شده است که توصیه می‌شود محصول نهایی از آن پیروی کند.

لوله مانیسمان رده 80 در سایزهای 1.2 تا ۲۴ اینچ به شکل بدون درز و در سایزهای بزرگتر از ۲۸ اینچ به صورت درز مخفی ساخته می‌شود. این لوله‌ها بر اساس ضخامت و طول شاخه‌هایشان مقایسه می‌شوند و وزن هر شاخه به راحتی قابل محاسبه است. به عنوان مثال، وزن یک شاخه ۶ متری با استفاده از فرمول زیر محاسبه می‌شود:

1000 / ضخامت لوله * ۱۴۷ * قطر خارجی لوله = وزن شاخه‌ ۶ متری

(در این فرمول ضخامت و قطر خارجی لوله بر حسب میلی‌متر است.)

در نتیجه، لوله مانیسمان رده 80 با ویژگی‌های منحصر به فردی که شامل مقاومت بالا در برابر فشار و حرارت است، در صنایع مختلف پرکاربرد است. این لوله‌ها برای انتقال گاز، آب و … کاربرد دارد.

لوله مانیسمان رده ۸۰

کاربردهای این محصول

لوله مانیسمان رده ۸۰ بدلیل تحمل فشار بالا و استحکام بیشتر، در صنعت به عنوان یکی از برترین گزینه‌ها شناخته می‌شوند. در بازار، نام‌های دیگری همچون لوله رده 80 بدون درز و sch 80 برای آنها استفاده می‌شود. لوله‌ مانیسمان رده 80، با قطر، ضخامت و وزن بزرگتر، در مقابل سایر لوله‌ها مقاومت و استحکام بیشتری دارد. به همین دلیل در صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و… کاربرد زیادی دارد. علاوه بر این، از جمله کاربردهای آن می‌توان به استفاده در نیروگاه‌ها، مبدل‌های حرارتی و خطوط فشار قوی اشاره کرد.

اگرچه رده 80 و رده 40 در برخی جنبه‌ها شباهت دارند، اما در پروژه‌هایی که در فضای باز صورت می‌گیرند و یا در محیط‌هایی با فشار و دمای بالا قرار دارند، استفاده از رده 80 توصیه می‌شود.

برای بهتر درک تفاوت بین این دو رده لوله مانیسمان، می‌توان به چند نکته اشاره کرد. ابتدا، ضخامت دیواره لوله مانیسمان رده 80 بیشتر از رده 40 است و در نتیجه تحمل فشار و استحکام بیشتری دارد. ثانیا، در لوله‌های مانیسمان رده 80، فواصل بین شاخه‌های لوله بزرگتر و پهن‌تر هستند که این موضوع موجب افزایش تحمل فشار و قابلیت اطمینان سیستم می‌شود. در نتیجه، استفاده از لوله‌ مانیسمان رده 80 به دلیل ویژگی‌های بیشتر مورد توصیه قرار می‌گیرد.

در کل، لوله‌ مانیسمان رده 80 به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش به عنوان یکی از پرکاربردترین لوله‌های بدون درز در صنعت شناخته می‌شود. استفاده از آن در پروژه‌هایی با فشار و دمای بالا و در فضای باز توصیه می‌شود.

تفاوت لوله فولادی رده ۸۰ و رده ۴۰

لوله‌های مانیسمان با رده 80 ، این لوله‌ها برای تحمل فشار بالا و استحکام بیشتر، به عنوان یکی از برترین گزینه‌ها در صنعت شناخته می‌شوند. رده در اینجا به ضخامت دیواره لوله ربط دارد و شماره رده نیز مقیاسی است که توسط سازمان استاندارد ANSI وضع شده است. در این رده‌بندی، هر چه عدد رده بزرگتر باشد، ضخامت و مقاومت لوله در مقابل فشار نیز بیشتر خواهد بود.

رده‌های مختلف لوله‌های مانیسمان عبارتند از: ۵، ۱۰، ۲۰، ۳۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۲۰، ۱۴۰ و ۱۶۰ که در این بین، رده های 40 و 80 از سایرین محبوبیت بیشتری دارند. لوله‌های مانیسمان با رده 80، ضخامت و وزن بزرگتری را نسبت به رده 40 دارند و در نتیجه تحمل فشار و استحکام بیشتری دارند.

برای تولید لوله‌های مانیسمان با رده 80 و 40 از مواد مشابهی استفاده می‌شود، اما برای ساخت لوله‌های مانیسمان با رده 80، مواد اولیه بیشتری نیاز است، لذا قیمت آن بیشتر از رده 40 است. استفاده از لوله‌های مانیسمان با رده 80 برای انتقال موادی با فشار یا دمای بالا به دلیل ضخامت بیشتری که دارد، مناسب است. در حالی که در تاسیسات ساختمانی، استفاده از لوله‌های مانیسمان با رده 40 معمول تر است.

با توجه به اینکه لوله‌های مانیسمان با رده 80 از رده 40 ضخامت بیشتری دارند، استقامت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. در نتیجه، اگر به دنبال لوله‌های محکم باشید، بهتر است از لوله‌های مانیسمان رده 80 استفاده کنید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که استفاده از لوله‌های مانیسمان با رده 80 معمولاً در مواقعی که لوله روی سطح جاگذاری می‌شود، و نه زیر سطح، توصیه می‌شود.

لوله مانیسمان رده ۸۰

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button