لوله مانیسمان چینی

لوله مانیسمان چینی

لوله مانیسمان چینی ؛ لوله مانيسمان يکی از انواع پرکاربرد لوله در صنايع پتروشيمی و نفت و گاز است. اين لوله ها يک تکه و بدون درز بوده و از مقاومت بالايی در برابر ضربه و خوردگی برخوردار هستند، از اين رو در خطوط انتقال بخار، موتورخانه ها و موارد ديگری از اين دست به طور گسترده مورد استفاده قرار می گيرند. کشورهای مختلفی در زمينه توليد اين محصول کاربردی فعاليت می کنند. کشور چين نيز به عنوان يکی از پيشروان توليد لوله مانيسمان در جهان شناخته می شود.

لوله مانیسمان

در میان لوله های موجود در بازار لوله بدون درز یا لوله مانیسمان اهمیت بسیاری دارد. این نوع لوله روش ساخت ویژه خود را دارد و به دلیل نداشتن درز در صنایع حساس کاربرد فراوانی دارد .

لوله مانیسمان

لوله های بدون درز (مانیسمان) چیست؟

 در صنعت از انواع مختلف لوله ها استفاده می شود. لوله های فولادی، لوله استنلس استیل، لوله آلیاژ، لوله های بویلر از انواع مختلف لوله ها هستند. مانیسمان ، که به آن لولۀ بدون درز (Seamless Pipe) هم اطلاق می شود . لوله ای است که به دلیل روش خاص ساخت و طراحی آن، بدنه ای یک دست دارد.

لوله مانیسمان

این لوله فاقد درز است و روی آن هیچ جوش کاری صورت نگرفته است. همین مسئله موجب می شود که نسبت به سایر انواع لوله محکم تر باشد. لوله مانیسمان روش ساخت مخصوصی دارد و قیمت آن نسبت به سایر انواع لوله ها بیشتر است.

بدون درز بودن لوله مانیسمان موجب گردیده که این نوع لوله در صنایع پتروشیمی کارکرد بیشتری داشته باشد . چرا که به خوبی می تواند فشار و دما را تحمل کند و در برابر اسیدها و مواد سمی مقاوم تر است. کاربرد لوله مانیسمان در صنعت نفت و گاز نیز به وفور می باشد.

 علت نامگذاری

لوله بدون درز را به نام سازندۀ آلمانی آن لوله یعنی مانیسمان Mannesmann می شناسند. این شرکت آلمانی اولین بار این نوع لوله را در ایران تولید کرد و این نام در ایران به عنوان یک اصطلاح بازاری کاربرد دارد.

لوله مانیسمان چینی

متريال اصلی در توليد لوله های مانيسمان، فولاد است. لوله های ساخت کشور چين در گريدهای مختلف و با استفاده از آلياژهای متفاوت فولاد تولید می شوند. چينی ها لوله های مانيسمان توليدی خود را به سه دسته گالوانيزه، آتشخوار و هيدروليک تقسيم بندی می نمايند. تنوع عرضه اين نوع لوله در چين بسيار خوب است و لوله های مانيسمان چينی در سايزهای گوناگون و با درجه های کيفی مختلف در دسترس قرار دارند، لذا بازرگانان به سهولت قادر به گزينش لوله مورد نياز خود از ميان انبوه لوله توليد شده در کشور چين هستند.

لوله مانیسمان چینی

واردات لوله مانیسمان چینی

در کشور ايران لوله های بدون درز يا مانيسمان ساخته می شود اما ميزان توليد با ميزان تقاضا برای آن تناسب ندارد، به همين علت با واردات اين محصول تعادل بين عرضه و تقاضا برقرار می گردد. کشور چين سهم خوبی از بازار لوله مانيسمان ايران را در اختيار دارد. محصولات اين کشور با عنوان لوله مانيسمان چينی يا وارداتی در بازار داخلی کشور شناخته می شوند. جالب است بدانيد که نام گذاری لوله مانيسمان در ايران به اولين شرکت وارد کننده آن وابسته است. از آنجا که برند آلمانی مانيسمان، نخستين وارد کننده لوله بدون درز به ايران بوده است، اين کالا با نام برند شرکت مربوطه در اذهان ثبت شده است.

آیا در ایران از چین لوله مانیسمان وارد می شود؟

چرا لوله مانیسمان چینی ؟

لوله های مانيسمان موجود در بازار يا توليد صنعتگران فعال در داخل کشور هستند و يا از ساير کشورها وارد شده اند. واضح است انتخاب هر نوع محصول مزايا و معايبی نسبت به سايرين دارد. با توجه به اين که لوله های وارداتی اغلب از نوع چينی هستند، اطلاع از عيوب و محاسن به کارگيری اين نوع لوله ها نسبت به لوله های ايرانی، سوالی است که ذهن خريداران را به خود معطوف می سازد. اهميت استفاده از توليدات داخلی جهت همايت از توليد ملی و ارتقاء سطح اشتغال در جامعه بر همگان روشن و آشکار است. اما در مواردی متقاضيان لوله مانيسمان ناچار به انتخاب انواع چينی آن هستند، زيرا لوله های ايرانی صرفا در سايزهای خاص و منحصر به فردی توليد می شوند. در نتيجه خريدارن برای تهيه لوله مورد نياز خود ناچار به گزينش انواع چينی آن هستند.

لوله مانیسمان چینی

مزایا

تنوع سايز و ضخامت لوله های چينی مزيتی چشمگير برای آن ها نسبت به انواع داخلی محسوب می گردد. استانداردهای در نظر گرفته شده توسط کشور چين در ساخت لوله های مانيسمان با آن چه به عنوان استاندارد جهانی شناخته می شود تفاوت دارد. به همين علت لوله های چينی از نظر آيتم وزن سبک تر از انواع داخلی هستند. و اين امر منجر به قيمت تمام شده پايين تر برای صنعتگران چينی فعال در عرصه توليد لوله مانيسمان می شود. در نتيجه قيمت فروش لوله های چينی نسبت به انواع داخلی آن پايين تر می باشد.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button