لوله مانیسمان کربن استیل

  • خانه / لوله مانیسمان کربن استیل

لوله مانیسمان کربن استیل

لوله مانیسمان کربن استیل جزو لوله های بدون درز طبقه بندی می گردد. این لوله ها به صورت گالوانیزه و ضد زنگ تولید می شوند. که توانایی تحمل محیط های مرطوب و نمدار را دارند. و دچار زنگ زدگی و اکسید شدن نشوند. البته در بسیاری از مواقع لوله مانیسمان کربن استیل با پوشش اپوکسی نیز تولید می شود.

لوله مانیسمان کربن استیل

این پوشش باعث می‌ شود که لوله هم در برابر سیالات اسیدی و هم در برابر نم مقاوم باشد. استفاده از این لوله ها در مکان هایی که رطوبت بالا و فشار و حرارت بالا داشته باشند بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال اسکله ها و سکوهای نفتی از مکان های پرکاربرد برای استفاده از لوله کربن استیل هستند.

انواع و مشخصات لوله مانیسمان کربن استیل

قطر خارجی لوله های کربن استیل 1.8 الی 12 ، سایز بندی می شود. چهار روش عمده برای تولید لوله مانیسمان کربن استیل وجود دارد. یکی از این روش ها تولید لوله بدون درز آن است. اما لوله های درزدار کربن استیل به روش مختلف تولید می ‌شود. که از جمله آن ها می ‌توان به روش جوش کوره ای، جوش مقاومتی و جوش زیر پودری اشاره کرد.
لوله مانیسمان کربن استیل به لوله ای اطلاق می گردد که دارای استاندارد جهانی است. و به صورت کاملا بدون جوش و بدون درز تولید می شود. اگر بخواهیم در مورد ویژگی ها و مشخصات لوله مانیسمان کربنی صحبت کنیم می توانیم موارد زیر را به صورت مختصر و مفید برای شما بیان کنیم.

ضد زنگ بودن

اولین ویژگی این لوله ها ضد زنگ بودن آن ها است. متریال اصلی آن که با عنوان متریال ضد زنگ شناخته می ‌شوند در تولید لوله ‌های کربن استیل نقش بسیار اصلی و مهمی ایفا می ‌کند. لوله هایی که با نام لوله استاندارد نام گذاری می شوند شامل ۱۰ درصد از کل تولیدات لوله و تیوب می شوند. اما لوله های خطی که جزء بزرگترین لوله ها در صنعت نفت و گاز به حساب می‌ آیند نیز تحت استانداردهای جهانی تولید می شوند و حدود ۲۱ درصد از تولیدات لوله کربن استیل را تشکیل می دهند.

لوله های نفتی

نوع دیگری از لوله ها که شامل لوله های نفتی می باشند به منظور لوله های حفاری و همچنین مورد استفاده قرار می ‌گیرند این لوله ها غالبا در تکمیل چاه های نفت استفاده می ‌شوند و به صورت بدون درز هستند. البته بهتر است بدانید که این نوع لوله ها به صورت درزدار نیز تولید می شوند و حدود ۳۵ درصد از تولیدات لوله کربن استیل را تشکیل می دهند.

لوله فشار

نوع دیگری از لوله که با نام لوله فشار نامگذاری می‌ شود برای کاربردهای صنعتی استفاده های زیادی از آن می شود. این لوله ها کاملا بدون درز هستند و حدود ۲ درصد از تولیدات را تشکیل می دهند.

لوله های مکانیکی

شکلی از لوله های کربن استیل هم که با نام لوله های مکانیکی نام گذاری می شوند برای کاربردهای مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرند. این لوله ها نیز به صورت درزدار تولید می ‌شوند و حدود ۱۷ درصد از تولیدات لوله کربن استیل را به خود اختصاص داده ‌اند.

لوله ساختاری

لوله ساختاری نیز برای پشتیبانی و در زمینه فن سازی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد لوله ساختاری حدود ۱۵ درصد از تولیدات لوله کربن استیل را به خود اختصاص می‌ دهد.

ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی

اگر بخواهیم در مورد ترکیب شیمیایی و خواص مکانیکی لوله مانیسمان کربن استیل صحبت کنیم باید به چند گزینه اشاره کنیم. به عنوان مثال تولید این لوله بدین صورت است که فلز فولادی را در تحت فشار در داخل دستگاه قرار می ‌دهند و روش‌ های سوراخکاری را به صورت چرخشی روی آن ها اجرا می کند. این روش تولید باعث می شود تا یک لوله بدون درز و با مقاومت بسیار بالا تولید شود که هم در برابر فشار هم در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی از خود بروز بدهد.

از جمله خواص مکانیکی این لوله را می توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر ضربات و فشار اشاره کرد. علاوه بر از جمله دیگر خواص آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر حرارت نیز اشاره کرد. این لوله همانطور که از نامش پیداست لوله فولادی گالوانیزه شده و رنگ شده است که ترکیبات شیمیایی و ساختاری اصلی آن در برابر رطوبت و مواد خورنده کاملا مقاوم می باشد.

لوله مانیسمان کربن استیل

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button