محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

  • خانه / محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه ؛ ورق گالوانیزه به ورق فولادی گالوانیزه شده توسط فلز روی گفته می‌شود . یکی از روش‌های محافظت از خوردگی گالوانیک است . توسط پوشاندن فلز مادر با لایه‌ای از فلز محافظ که معمولاً فلز روی می باشد انجام می‌شود.

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

خواص و ترکیب شیمیایی

ورق ها از نظر نحوه ساخت به دو دسته فولاد سرد و فولاد گرم تقسیم می‌شوند.ورق گالوانیزه در دسته ورق‌های سرد قرار می‌گیرد. روند تولید ورق گالوانیزه، دردمای پایین و تحت فشار بالا می‌باشد.

متریال ورق گالوانیزه، فولاد ST37 می باشد. فولاد ST37 دارای عناصر کربن ، سیلیس، منگنز و مقادیر کمی وانادیم می باشد . که یک لایه محافظ از فلز روی (Zn)، سطح ورق را پوشانده است. که هر یک از این شاخص ها روی قیمت ورق گالوانیزه تاثیر دارد.

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

این لایه محافظ موجب افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی و یا زنگ زدگی می شود. در نتیجه استفاده از ورق گالوانیزه در هوای آزاد و یا محیط هایی که در معرض رطوبت می باشد، مناسب است. علت استفاده از فلز روی، خواص ذاتی این عنصر و همچنین پتانسیل الکتریکی بالای آن می‌باشد.

خواص مکانیکی 

ورق های گالوانیزه با توجه به استاندارد های متفاوت دارای خواص مکانیکی متفاوتی نیز می باشند. گرید DX51D دارای خواص نیمه کششی می باشد. گرید DX53D دارای خصوصیات ضد پیری می‌باشد و برای صنایعی که دارای کشش بسیار می باشد، استفاده می‌شود.

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

ملزومات تولید ورق گالوانیزه

 برای تولید ورق گالوانیزه روش‌های متعددی وجود دارد . پرکاربردترین و مقرون به صرفه‌ ترین آن‌ها روش غوطه وری می‌باشد. یکی از مزیت‌های نورد در دمای پایین ریزساختار شدن ورق است که باعث استحکام بیشتر آن می‌شود . همچنین در دمای پایین میزان اکسیداسیون سطحی ورق و آلودگی‌های سطحی آن کاهش می‌یابد.

همچنین روان‌کاری و روغن کاری حین نورد در دمای پایین امکان پذیر است. پس از تولید ورق فولادی با ضخامت مورد نظر معمولا یک مرحله نهایی اسیدشویی برای حذف آلودگی‌ها انجام می‌شود . با استفاده از روش غوطه وری فلز روی را روی سطح ورق پوشش می‌دهند. سپس سطح رویین بوجود می‌آید. 

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه از آن‌جایی اهمیت می‌یابد که این نوع ورق یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است. فولاد، یکی از پرکاربردترین فلزات ساختمانی به شمار می‌رود که مقاومت و عمر بالایی دارد. با این حال، اگر به خوبی پوشش داده نشود، رطوبت باعث خرابی و از دست رفتن آن خواهد شد. گالوانیزه کردن ورق، یکی از راه‌های افزایش مقاومت به خوردگی آن در شرایط آب و هوایی مختلف است که باعث می‌شود طول عمر ورق افزایش یابد. از این رو، ورق گالوانیزه یکی از انواع مقاطع پرکاربرد به شمار می‌رود.

قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

با انجام چند محاسبه ساده می‌توان قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه را نیز محاسبه کرد. در حقیقت، بر اساس فرمول زیر می‌توان وزن یک ورق گالوانیزه با ابعاد دلخواه را محاسبه کرد:

وزن ورق گالوانیزه = ۱۰۰۰/(چگالی (کیلوگرم بر متر مکعب) × ضخامت (میلی‌متر) × عرض (متر) × طول (متر))

در این فرمول، چگالی آهن باید برابر با ۷۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب قرار گیرد. به این ترتیب می‌توان وزن هر متر مربع ورق گالوانیزه با ضخامت دلخواه را حساب نمود. در واقع این فرمول برای جدول وزن ورق گالوانیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال فرض کنید ورقی با طول و عرض یک متر و ضخامت ۳ میل دارید، وزن آن به صورت زیر تعیین می‌شود:

(کیلوگرم) ۲۳.۶۲ = ۱۰۰۰/(۷۸۰۰ × ۳ × ۱ × ۱)

بنابراین زمانی که ورق گالوانیزه کیلویی چند را داشته باشد می‌توانید قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه با ضخامت مشخص را حساب کرد.

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

قیمت هر کیلو ورق گالوانیزه

قیمت ورق گالوانیزه کیلویی و یا بر اساس شیت مشخص می‌شود. با در دست داشتن قیمت وزن هر کیلو ورق گالوانیزه می‌توان قیمت هر شیت ورق را محاسبه کرد. استعلام قیمت روز بسیار مهم است چرا که قیمت ورق گالوانیزه به دلیل عوامل مختلفی، نوسان بسیاری دارد. از جمله این عوامل می‌توان به تغییر قیمت سنگ آهن، قیمت جهانی فلز روی، قیمت ارز و عرضه و تقاضا اشاره کرد. از آن‌جایی که روی فلز پوشاننده سطح فولاد است، قیمت فلز روی در تعیین قیمت ورق گالوانیزه مهم است.

قیمت ورق گالوانیزه ۳ میل

همانطور که پیش از این محاسبه کردیم، می‌توان قیمت ورق گالوانیزه ۳ میل را محاسبه کرد و با آن برای خرید ورق گالوانیزه به این ضخامت اقدام کرد. ورق با ضخامت ۳ میل، از پرتقاضاترین انواع ورق گالوانیزه در بازار است که خریداران زیادی دارد. بنابراین قیمت ورق گالوانیزه ۳ میل به طور پیوسته از ما درخواست می‌شود. اگرچه ضخامت این ورق از ۱ شروع می‌شود و حتی ورق‌های با ضخامت ۱۰ میل هم تولید می‌شود. قیمت ورق گالوانیزه ۳ میل نیز همانند قیمت دیگر مقاطع از جمله قیمت ورق سیاه افت و خیز‌های زیادی دارد و مطابق با عواملی که پیش از این ذکر شد، قیمت آن متغیر خواهد بود.

محاسبه قیمت هر متر مربع ورق گالوانیزه

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button