میلگرد استیل ، خرید میلگرد استیل ۳۰۴ از خط تولیدکارخانه

  • خانه / میلگرد استیل ، خرید میلگرد استیل ۳۰۴ از خط تولیدکارخانه

میلگرد استیل ، خرید میلگرد استیل ۳۰۴ از خط تولیدکارخانه

میلگرد استیل ۳۰۴ ، میلگردها در انواع مختلفی همچون میلگرد استیل، جدار دار و ساده تولید می‌شوند. این محصولات که در بازار به نام میله گرد یا لوله گرد نیز معروف است، به دلیل مقاومت در برابر دمای بالا، رطوبت و خوردگی یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف مختلف محسوب می‌شود.

میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل از نظر ظاهری به میلگرد ساختمانی شباهت دارد اما مهمترین تفاوت میان آن‌ها در جنس و کاربردشان است. میلگردهای استیل در سه دسته نگیر، بگیر و نسوز طبقه‌بندی می‌شوند. میلگردهای استیل به صورت کلاف و شاخه در گریدهای مختلفی مانند ۳۰۴، ۳۱۶، ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۲۱ و … تولید و عرضه می‌شود.

میلگرد استیل ۳۰۴ در شرایطی که مقاومت به خوردگی و استحکام اهمیت بالایی دارد گزینه‌ی مناسب و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. همچنین به دلیل مقاومت بسیار خوبی که در برابر محیط های صنعتی و بیشتر مواد شیمیایی دارد، پر مصرف‌ترین گرید میلگرد استیل می‌باشد.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۰۴L که بدلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی به اختصار استیل (نگیر) نامیده می شود، یک گرید مقرون به صرفه استیل است که برای تمام پروژه هایی که نیاز به قدرت و مقاومت به خوردگی زیادی است، گزینه فوق العاده ای محسوب می شود.

میلگرد استیل ۳۰۴

در واقع میلگرد استیل ۳۰۴ به علت مقاومت بسیار خوبی که در برابر اکثر مواد شیمیایی و محیط های صنعتی دارد، پر مصرف ترین گرید میلگرد فولادی است که ضخامت های نازک و پر کاربرد آن از سایزهای ۱٫۶ – ۲ – ۲٫۵ و … تا ۵ میل بصورت کلاف  و شاخه در بازار موجود است؛ و از سایز ۵ میل تا ۳۰۰ میل بصورت شاخه های ۶ متری و یا ۴ متری، بسته به سفارش مشتریان، در بازار موجود می باشد.

چرا انتخاب میلگرد استیل ۳۰۴ گرینه خوبیست ؟

استیل ۳۰۴ یا میلگرد استیل ۱.۴۳۰۱ ، قابلیت جوشکاری عالی دارد و در دمای بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد به همین دلیل برای تمام پروژه های ساخت و سازی که در معرض عناصر شیمیایی، اسیدها ، آب شیرین و آب شور هستند و پروژه هایی که نیاز به جوشکاری دارند، به طرز گسترده ای استفاده می شوند. به همین خاطر امروزه خرید میلگرد استیل ۳۰۴ و اطلاع از قیمت های آن بسیار رایج شده است.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل ۳۰۴

با توجه به قابلیت استحکام و فرم پذیری بالا، برش خوب و قابلیت ماشینکاری عالی میلگرد استیل ۳۰۴ ، از این گرید جهت انجام قاب بندی، مهاربند، تکیه گاه ها،شفت، ستون گذاری، کارهای دریایی، صنعت غذایی و غیره استفاده می شود. همچنین باتوجه به قابلیت فرم دهی بالای میلگرد استیل ۳۰۴، از این گرید جهت کاربردهای با کشش عمیق نظیر ساخت سینک، وان های حمام و لوازم آشپزخانه استفاده می شود.

میلگرد استیل ۳۰۴

میلگرد استیل ۳۰۴ یا فولاد زنگ نزن ۳۰۴، از دسته‌ی فولادهای آلیاژی بوده و در میان فولادها دارای مشخصه X5CrNi18-10 است. همچنین در استاندارد DIN آلمان با نام فولاد ۱٫۴۳۰۱ شناخته می‌شود. گفتنی است نوع دیگری از این فولاد با نام فولاد زنگ نزن یا ضد زنگ ۳۰۴L وجود دارد که در استاندارد DIN با نام فولاد ۱٫۴۳۰۷ شناخته می شود.

میلگرد استیل ۳۰۴

خواص و ویژگی های مشهور این محصول

این فولاد به دلیل خواص غیر مغناطیسی و جذب پایین آن توسط آهنربا، با نام میلگرد استیل نگیر ۳۰۴ در میان فروشندگان شهرت دارد. همچنین برای تشخیص این استیل از آهن ربا استفاده می‌شود.

این فولاد دارای دمای فورجینگ ۱۲۰۰-۹۰۰ درجه سانتیگراد است و شامل عملیات آنیل کاری نمی‌شود. همچنین دارای قابلیت ماشین کاری خوبی بوده و مقاومت به خوردگی بالایی به خصوص در محیط های حاوی کلرید از خود نشان می دهد. پایین بودن استحکام تسلیم و قابلیت تغییر طول زیاد این اجازه را به آنها می‌دهد که قابلیت شکل پذیری در اشکال پیچیده را داشته باشند.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

استاندارهای این فولاد الیاژی

نوع و آلیاژهای تشکیل دهنده این فلز بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. میلگرد استیل ۳۰۴ که در ضخامت‌های مختلفی از ۱٫۶ تا ۵ میلی متر بصورت کلاف و شاخه تولید می‌شود.

استاندارهای میلگرد استیل ۳۰۴ در جدول زیر بیان شده است

STANDARDWERKSTOFF NR.UNSJISBSGOSTAFNOREN
SS 3041.4301S30400SUS 304304S3108Х۱۸Н۱۰Z7CN18‐۰۹X5CrNi18-10

آنالیز میلگرد استیل ۳۰۴ (۴۳۰۱)

ترکیب شیمیایی استیل ۱٫۴۳۰۱ شامل %۰٫۰۷ کربن، %۱ سیلیسیوم، %۲ منگنز، %۰٫۰۴۵ فسفر، %۰٫۰۱۵ گوگرد، %۱۹-۱۷ کروم و %۱۰-۸ نیکل است. همانگونه که مشخص است استنلس استیل ۳۰۴ در مقایسه با سایر عناصر تشکیل دهنده دارای کروم و نیکل بیشتر و فسفر و گوگرد کمتری  آن می باشد.

خواص مکانیکی

میلگرد استیل ۳۰۴ دارای سختی برینل ۱۲۳HB، سختی راکول ۷۰ و سختی ویکرز ۱۲۹ می باشد و مقاومت کششی آن ۵۰۰ الی ۷۰۰ مگاپاسکال است.

خواص فیزیکی

چگالی این استیل برابر با (g/cc) 8 می باشد که از شاخص ترین خواص فیزیکی مواد چگالی آنها می باشد.

مقاومت در برابر حرارت

این میلگرد به طور متناوب حرارت ۸۷۰ درجه سانتی گراد و به صورت یکنواخت حرارت ۹۲۵ درجه سانتی گراد را تاب می‌آورد. گفتنی است میلگرد استیل ۳۰۴L نسبت به کاربید بارش مقاومت بالاتری داشته و در دماهای بالا کاربرد دارد.

مقاومت در برابر خوردگی

این محصول در بیشتر محیط های شیمیایی و اتمسفری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است این گرید از استیل در در برابر رنگ، مواد شیمیایی آلی و غیر  مقاومت بالایی دارد و در صنایع غذایی به دلیل راحت تمیز شدن استفاده می‌گردد.

فرمول محاسبه وزن میلگرد استیل ۳۰۴

با استفاده از فرمول زیر می‌توانید وزن میلگردمورد نظرخود را محاسبه نمایید

 میلگرد استیل ۳۰۴

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

کاربرد میلگرد استیل ۳۰۴

این محصول با توجه به ویژگی‌هایی مانند قابلیت جوشکاری عالی و مقاومت در برابر دمای بالای و خوردگی، در صنایع مختلف طرفداران زیادی دارد. گفتنی است این محصول نسبت به ۳۰۴L کاربرد بیشتری دارد. این میلگرد در ساخت و ساز‎‌هایی که در معرض آب شیرین و آب شور، اسید، عناصر شیمیایی و اسیدها هستند به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برش خوب، قابلیت ماشینکاری عالی، استحکام و فرم پذیری بالای این میلگرد باعث شده تا در ساخت مهاربند، شفت، قاب بندی، ستون گذاری، تکیه گاه ها،صنعت غذایی، عملیات دریایی  و غیره از آن استفاده شود. همچنین به دلیل قابلیت فرم دهی بالا این گرید در تولید لوازم آشپزخانه، سینک و وان های حمام کارایی دارد. از دیگر کاربردهای میلگرد استیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجهیزات پزشکی
  • تجهیزات آزمایشگاهی
  • ماشین آلات صنعتی
  • و …

در ادامه این مقاله با گروه تولید محتوای آرتا استیل تهران همراه باشید تا اطلاعات خوبی درباره انواع میلگردهای استیل دریافت کنید.

میلگرد استیل 316

گرید ضد زنگ غذایی یا گرید دریایی از نام‌های دیگر این استیل می‌باشد. این فولاد ضد زنگ آستنیتی در برابر خوردگی توسط مواد شیمیایی، اسیدها و شرایط دریایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل مورد توجه صنایع مختلفی قرار دارد. از این میلگرد برای ساخت قطعات و دستگاه های صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه ها استفاده می‌شود.

میلگرد استیل ۳۱۶ در مقایسه با ۳۰۴ مقاومت به خوردگی بیشتر، خواص مکانیکی و استحکام بهتری در برابر حرارت در دماهای بالا دارد. برای مطالعه کامل مطالب مربوط به این نوع، به لینک مقابل مراجعه کنید: استیل 316

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل ۳۱۰

میلگرد استیل 310

استیل ۳۱۰ یک فولاد ضدزنگ جهت کار در دماهای بالاست. این فولاد آستنیتی به دلیل درصد بالای نیکل و کروم در ساختار آلیاژی خود مقاومت مناسبی نسبت به سولفیداسیون و کربوریزه شدن در دمای بالا (تا ۱۱۰۰ درجه سلسیوس) دارد.

استیل ۳۱۰ برای کاربرد در محیط های دما بالایی که درصد کربن موجود در آن بسیار بالاست و یا محیط های با شوک حرارتی و سیکل های دمایی متناوب (برخی فرآیند ها در عملیات حرارتی آلیاژها)، مناسب نیست. در این گونه موارد سوپرآلیاژهای پایه نیکل نظیر RA330 و RA333 گزینه های مناسب می باشند.

برای دریافت و مطالعه کامل درباره استیل 310 بر روی لینک روبرو کلیک کنید. استیل 310

میلگرد استیل 321

درباره این محصول باید بدانید که این محصول هم مانند استیل ۳۰۴ از مقاومت به خوردگی خیلی خوبی برخوردار است و توانایی تحمل دما تا ۸۷۰ درجه سانتی گراد بدون اکسید شدن را دارد و همچنین از خاصیت انعطاف پذیری و غیر مغناطیسی بسیار خوبی برخوردار است.

و همچنین استنلس استیل ۳۲۱ با نام فولاد نگیر ۳۲۱ در میان فروشندگان فولاد نام برده می شود . که این نام به علت دارا بودن ساختار آستنیتی بوده و به این معناست که استیل ۳۲۱ دارای خواص غیر مغناطیسی می باشد. 

برای مطالعه دقیق‌تر و بیشتر درباره استیل 321 به آدرس روبرو مراجعه کنید. ادامه مطلب استیل 321

میلگرد استیل 410

استیل ۴۱۰ از نمونه های فولاد نسوز است. این فولاد با نام ۱٫۴۰۰۶ شناخته می شود. در صنعت ، نیاز به فولاد و قطعاتی می باشد که بتوانند در دمای بالا مقاوم بمانند به همین دلیل این فولاد ها تولید شد تا این نیاز بر طرف شود.

این فولاد ها در برابر گاز ها ، عوامل جوی و حرارت بسیار مقاوم هستند.این نوع استیل از استنلس دارای همان مقدار کربن، سیلیسیوم مثل استیل ۴۲۰ است. 

همچنین استیل ۴۱۰ در برابر اکسید کربن ، بخار آب ، سایش ، پوسته ای شدن و دمای بالا قدرت بسیار بالایی دارند. از کاربرد این فولاد می توان به استفاده از آنها در مخازن تحت فشار و دمای بالا، ظروف حمل مواد شیمیایی و … اشاره کرد.

با عنایت به اینکه این نوع از استیل یعنی استیل 410 دارای ساختار مارتنزیتی است، بنابراین جوشکاری آن با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود. به منظور جلوگیری از ترک سرد قبل از جوشکاری باید تا دمای 260 درجه سانتی گراد پیش گرم شود و همچنین به منظور دستیابی به خواص بهتر، بعد از جوشکاری باید عملیات حرارتی آنیل انجام شود. برای مطالعه بیشتر وارد لینک روبرو شوید: استیل 410

اگر قصد خرید ورق استیل یا خرید میلگرد استیل برای موارد مصرف خود را دارید، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات فولادی دارد، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

مقاومت میلگرد استیل ۳۰۴ در برابر حرارت

این محصول در دمای بین 300 تا 350 سانتیگراد مقاومت بالایی دارد. از میلگرد استیل 304L با داشتن شرایط مقاومتی بیشتر در برابر حرارت در محیط هایی با دمای بالاتر مورد مصرف قرار می گیرد.

مقاومت میلگرد استیل ۳۰۴ در برابر خوردگی

میلگرد استیل ۳۰۴ در محیط ها و فضاهایی با ویژگی های شیمیای و اتمسفری دارای مقاومت بسیار عالی می‌باشد. از این محصول در صنایع غذایی به دلیل راحتی نظافت و شرایط بهداشتی ویژه بیشتر بهره می برند. این گرید از استیل در برابر سایش و خوردگی در مجاورت مواد شیمیای آلی از خود مقاومت عالی و ویژه ای بروز می دهد.

فرم پذیری میلگرد استیل ۳۰۴

میلگردهای فولادی 304 و 304L با توجه به دارا بودن خواص کششی عالی همچنین به دلیل استحکام تسلیم پایین و افزایش طول این محصول فولادی را به شکل‌های پیچیده در مصارف خاص تبدیل نماییم. البته باید بدانیم که محصول ورق استیل 304 و 304L سریعا سخت می گردد. برای از بین بردن تنش های حاصل از تغییر شکل و همچنین چرخش های شدید، همه ی محصولات تولیدی بعد این فرآیندها باید ورا آنیل کامل یا حتما تنش زدایی گردند.

کاربرد و مصارف میلگرد 304

میلگردهای استیل ضد زنگ آستینتی معمولا در مکان های مرطوب و نمناک در مجاورت دریاها و محیط های که فرایند خوردگی در آنها زودتر اتفاق می افتد مورد مصرف قرار می‌گیرند. در ادامه به چند مورد از این مصارف اشاره گردیده است.

  • تونل‌ ها : بدلیل دارا بودن رطوبت در اکثر تونل ها انتخاب این محصول از مزایایی زیادی برخوردار است.
  • پل‌ ها : در بدنه پل ها و حصار اطراف آن ها با توجه به نیازمندی عمر بالا و استحکام و ایجاد ضریب امنیتی این محصوا مورد توجه می باشد.
  • ساختمان ها : در بیشتر ساختمانها در اجزایی که نیاز به استحکام و مقاومت باشد، مورد مصرف قرار می گیرد.
  • سایر پروژه ها نزدیک به دریا و محل مرطوب : قبلا اشاره کردیم که این محصول مقاومت بالایی در مقابل رطوبت دارد . به همین دلیل اکثرا در سازه های نزدیک به دریا و محیط های شرجی مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد استنلس استیل 304 از میلگرد های مقاوم در برابر خوردگی و از لحاظ استحکام دارای سطح استحکام بالایی می‌باشد. با توجه به ویژگی ها و خواص این میلگرد از این محصول در مصارف مختلف بهره می گیرند.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل

این محصولات موجود در بازار ایران شامل میلگرد استیل 304 – میلگرد استیل 316 – میلگرد استیل 201 – میلگرد استیل 420( میلگرد استیل بگیر ) و… را در بر می گیرد. یکی از بهترین و ساده ترین راه های تشخص میلگرد استیل بگیر از میلگرد استیل نگیر همراه داشتن یک آهنربا است . که از وجود هرگونه اشتباه در خرید و فروش در این محصول جلوگیری به عمل می آورد . گاهی بعضی از آلیاژهای نسوز و خاص مانند مونل و اینکونل نیز موجود هستند.

قیمت میلگرد استیل نسبت به دیگر مواد از جنس استیل در واحد وزن ارزان تر است. زیرا فرایند تولید کم هزینه تری دارد. آرتا استیل تهران با موجود نگه داشتن انواع مختلف استیل در اندازه های متفاوت و آلیاژهای کاربردی استیل در خدمت صنعت گران عزیز میباشد . قیمت میلگردهای استیل ۳۰۴  در بازار ایران به نوع رویکرد کشورهای خارجی (تولید کارخانه های آسیای شرقی و اروپایی) آن وابستگی دارد .

استنلس استیل هم گروه دیگری از آلیاژهای مورد نظر ماست . که در مقالات سایت آرتا استیل به طور کامل و جداگانه به آن پرداخته و این محصولات را معرفی می کرده ایم. وجود  کروم در ترکیباتی که استیل از آن ها تهیه می گردد باعث تولید این آلیاژ جدید و پر کاربرد با ویژگی های منحصر به فرد می شود. محصول میلگرد استیل در واقع همان شمش آلیاژ استیل می باشند که برای مصارف خاصی مانند شفت استیل لوله غیر سایز استیل بکار می رود.

میلگرد استیل

میلگرد استیل موجود در بازار کشورمان ایران

محصول میلگرد استیل در بازار ایران شامل گرد استیل ۳۰۴ ، گرد استیل ۳۱۶، گرد استیل ۳۲۰، گرد استیل ۳۲۱ و گرد استیل ۴۲۰ است. میلگرد استنلس استیل ۱٫۴۳۰۱ با نام  دیگر ۳۰۴ اصطلاحا یک فولاد نگیر است. (خاصیت مغناطیسی ندارد.) فولاد استیل ۳۰۴ یه طور معمولا دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل می باشد. میلگردهای استیل با آلیاژ دیگری به نام میلگرد استیل ۳۱۶ یا ۱٫۴۴۰۱ نیز تولید می شوند. این نوع میلگرد علاوه بر زنگ نزن بودن، خاصیت ضد اسید نیز دارد.

ورق L 316 و فولاد ۳۱۶Ti از ورق های استنلس استیل مشابه ۳۱۶ می باشند. با تغییر ناچیزی در میزان عناصر آلیاژی (نظیر کروم، نیکل و مولیبدن) بعضی از ویژگی های آن ها تغییر می کند. قبلا هم گفته شد یکی از مطمئن ترین و بهترین و ساده ترین راه های تشخیص نوع محصول بگیر از میلگرد نگیر همراه داشتن یک آهنربای ساده می باشد. که از ایجاد هرگونه اشتباه در تهیه و خرید و فروش این محصولات پیشگیری می نماید.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل
تولید میلگرد استیل در کشور

میلگردهای استیل اغلب در کارگاه ها و کارخانجات ریختگری کشور به صورت ریختگری سانتریفیوژ یا ریختگری گریز از مرکز و همچنین به صورت از کست (as cast) تولید می شود. باید به این نکته توجه نمود که در برخی درخواست ها و اصطلاحات میلگرد استیل به انگلیسی راد استیل (Rod Steel) و یا راد استنلس استیل (Rod Stainless Steel) خطاب می شود که منظور همان گرد استنلس استیل (میلگرد استیل) می باشد. میلگرد استیل با توجه به هزینه ی کم نگهداری، می تواند جهت فراهم آوردن محیطی پاکیزه و زیبا کاربرد موثری داشته باشد. این محصولات شامل استیل ۳۱۶ – میلگرد استنلس استیل – استیل ۳۲۰ – استیل ۴۲۰ و میلگرد استنلس استیل – استیل 310 می باشد . میلگرد های استیل از ۱۰ تا ۱۶۰ میل قابل عرضه خدمت صنعت گران و همکاران گرانقدر می باشد.

میلگرد استیل

روش تولید میلگرد استيل

تولید این مقاطع فولادی بی شباهت به روش تولید میلگرد آجدار و میلگرد ساده نیست. در اینجا نیز فرآیند کلی نورد است. اما مسئله اصلی که باعث ایجاد تفاوت زیادی بین قیمت میلگرد استیل و قیمت میلگرد آجدار یا ساده می شود نحوه تولید مذاب آلیاژ مورد نظر است.

مرحله نخست ؛ آماده سازی مذاب

بیشترین مواد مذاب فولاد زنگ نزن مورد نیاز از طریق بازیافت تولید می‌شود. از قراضه استیل به عنوان شارژ اولیه استفاده می‌شود. عملیات ذوب در کوره ای تحت عنوان کوره قوس انجام می‌شود. کوره قوس یک کوره الکتریکی با میزان ذوب بالاست. این کوره معمولا از 3 الکترود گرافیتی برای ایجاد قوی الکتریکی و تولید گرما کمک می‌گیرد. پس از ذوب قراضه و تولید مذاب اولیه مذاب از کوره قوس به کوره های خلا (VOD) یا کوره های تحت گاز خنثی (AOD) انتقال پیدا می‌کند. ادامه فرآیند باید در عدم حضور اکسیژن انجام شود. در این مرحله ترکیب شیمیایی استیل به ترکیب مورد نظر می‌رسد. عناصر آلیاژی کروم، نیکل و سایر آن ها با توجه به گرید تولیدی به مذاب افزوده می‌شود. یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت میلگرد استیل نسبت به میلگرد آجدار یا ساده وجود عناصر آلیاژی با ارزش در ساختار آن است.

همچنین به طور کلی دو دلیل فنی برای لزوم عدم وجود اکسیژن در اتمسفر کوره وجود دارد:

  • عدم اکسیداسیون عناصر با ارزش آلیاژی و بالا رفتن پرت فرآیند تولید که می‌تواند منجر به ضرر اقتصادی بالایی شود.
  • فرآیند تولید استیل نیاز به یک مرحله کربن زدایی دارد. به این دلیل که در صورت بالا بودن مقدار کربن با کروم وارد واکنش می‌شود و کاربید کروم تشکیل می‌شود که یک فاز ترد و شکننده است و باعث کاهش شدید خواص مکانیکی میلگرد استیل می‌شود. به همین دلیل مقدار اکسیژن در طول فرآیند تولید استیل بیشتر از فولاد ساده کربنی است و باید سریعا مقدار آن به حداقل برسد.

مرحله ثانویه ؛ ریخته گری پیوسته و نورد

پس از آماده‌سازی مذاب فولاد زنگ نزن در اکثر مواقع به کمک ریخته گری پیوسته مقاطع میانی استیل تولید می‌شود. ریخته گری پیوسته در چند لاین به صورت همزمان انجام می‌گردد. و با توجه به نوع قالب یکی از مقاطع بیلت استیل ، بلوم استیل یا اسلب استیل تولید می‌شود. بیلت و بلوم استیل برای ساخت میلگرد استیل ، نبشی ، ناودانی و سپری استیل و لوله استیل به کار می‌روند. همچنین اسلب برای ساخت ورق استیل مورد استفاده قرار می‌گیرد. مذاب فولاد زنگ نزن پس از عبور از یک قالب مسی آبگرد به حالت نیمه جامد در می‌آید. در ادامه ریخته گری عملیات انجماد به صورت کامل انجام می‌گیرد. و مقاطع میانی در طول مشخصی به کمک هوا برش بریده می‌شوند. سپس به کمک فشار آب لایه های اکسید شده سطح مقاطع میانی زدوده می‌شود.

مراحل انجام و محصول نهایی

تا مشکلی در مرحله نورد ایجاد نشود. جهت انجام نورد، بیلت یا بلوم در دمای بالا پیشگرم می‌شود تا شکل پذیری آن افزایش پیدا کند. سپس یک مرحله نورد سنگین رفت و برگشتی روی بیلت استیل انجام می‌گیرد تا به شکل مقطع مورد نظر نزدیک شود. سپس با قرار گرفتن در چندین سری غلتک، سطح مقطع آن کاهش و طول آن افزایش می‌یابد. و در نهایت میلگرد استیل با سایز مورد نظر تولید شود. میلگرد استیل به صورت ساده تولید می‌شود. و پس از برش خوردن در طول مشخصی پلیسه زدایی می‌شود. تا سطح صاف و براقی ایجاد شود.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل کربن

میلگرد استیل کربن یکی دیگر از انواع میلگرد های استیل موجود در بازار می باشد. همانطور که از نامش مشخص می باشد دارای کربن بسیار زیادی است. در مورد این محصول به دو مورد مزایای استفاده و موارد استفاده اشاره خواهیم کرد:

مزایای استفاده از میلگرد استیل کربن

  • این محصول دارای میزان انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد. همچنین به راحتی می‌توان آن را خم و تغییر شکل داد. همین ویژگی باعث گردیده در هنگام استفاده از این محصول میزان شکنندگی آن در حد صفر کاهش یابد.
  • دومین مزیت استفاده این محصول کیفیت بالا و استحکام زیاد این محصول می باشد. استحکام این محصول به گونه ای می باشد که برای صنایع مختلف انتخاب آن به عنوان بهترین گزینه برای استفاده به شمار می‌رود.
میلگرد استیل

کاربردهای میلگرد استیل کربن

  • استفاده در صنعت ساختمان سازی: میلگرد استیل کربن به دلیل دارا بودن میزان استحکام بالا برای صنعت ساختمان سازی گزینه خوبی به شمار می‌رود. ساختمان سازی با استفاده از این محصول کار آسان تری خواهد بود. در اکثر موارد ساختمان هایی که با استفاده از این محصول ایجاد می گردد، استحکام بالایی دارند. همچنین به راحتی امکان خرابی آن ها وجود ندارد.
  • استفاده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی: در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در برخی از موارد با فشار بالا سر و کار نداریم. برای مثال در صنعت نفت برخی از تجهیزات نیاز به جوشکاری دارند و از آنجاییکه میلگرد ضد زنگ در برابر جوشکاری مقاوم است میلگرد استیل کربن بهترین گزینه برای استفاده در این گونه موارد است.
میلگرد استیل

تشخیص میلگرد استیل ضد زنگ و میلگرد استیل کربن

میلگرد استیل ضد زنگ و میلگرد استیل کربن از نظر شکل ظاهری بسیار مشابه یکدیگر هستند و به همین دلیل امکان تشخیص آن ها از روی شکل ظاهری بسیار سخت و تقریباً غیر ممکن می باشد. تنها راه حل قطعی برای حل این مسئله و تشخیص آنها از یکدیگر استفاده از آهنربا است. میلگرد استیل ضدزنگ به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیاد نیکل و کروم در داخل خود به هیچ عنوان آهنربا را به خود جذب نمی‌کند. در حالی که میلگرد استیل کربن به راحتی آهنربا را به خود جذب می‌کند.

میلگرد استیل

مزایایی میلگرد استیل نسبت به سایر میلگردها

  • قیمت مناسب و اقتصادی میلگرد استیل را می‌توان یکی از مهمترین مزیت ها دانست.
  • میلگرد استیل به دلیل دارا بودن انواع متنوع کاربرد های متنوع تری دارد.
  • این محصول در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می دهد در حالیکه میلگردهای معمولی این مزیت را ندارند.‌
  • وزن این میلگردها معمولاً نسبت به سایر میلگردها کمتر می باشد ، به همین دلیل در صنعت ساختمان سازی استفاده از آن ها باعث کاهش وزن سازه می گردد.
میلگرد استیل

استیل به دلیل خواص بسیار زیاد خودش این روزها در تهیه و تولید تجهیزات و وسایل فراوانی از جمله تجهیزات صنعتی و همچنین لوازم خانگی مورد امصرف قرار می گیرد. از استیل در تولید انواع میلگرد بهره می گیرند.البته باید توجه داشت کاربرد میلگرد استیل همانند سایر میلگردهای آهنی گسترده نمی باشد. ولی در برخی موارد لاجرم به استفاده از آن می باشیم. میلگرد استیل میزان مقاومت بسیار بالایی دارد. اما فقط ویژگی مقاومت آن علت مصرف این محصول نیست بلکه این میلگردها از لحاظ ظاهری بسیار زیبا می باشند. از نقطه نظر زیبایی این محصولات در مقایسه با دیگر میلگردها که در ساختمان سازی مورد مصرف می باشد بسیار با کیفیت تر و زیبا تر هستند.

ویژگی های ميلگرد استيل

یکی از ویژگی های بارز و اصلی ميلگرد استيل خاصیت ضد زنگ آن می باشد. همچنین مقاومت بسیار خوبی را در برابر عواملی چون محیط های مرطوبت و مجاورت آب از خود نشان می دهند. با توجه به نوع استیل ضد زنگ مورد مصرف در ساختار این میلگردها ، این میلگردهای استیل نیز ضد زنگ خواهند بود. مقاومت خمشی ميلگرد استيل بسیار مطلوب می باشد. از این لحاظ و نقطه نظر با سایر میلگرد ها بخصوص میلگردهای صنعت ساختمان سازی بسیار مطلوب تر و غیر قابل مقایسه می باشند. دما از عوامل فرسایش زا در فلزات و آلیاژها محسوب می گردد. اما ميلگرد استيل از قائده استثنا می باشد. و در برابر هر گونه دمایی مقاومت خوبی دارد.

مقاومت دمایی بالای ميلگرد استيل علت گزینش آن در شرایطی که میزان دمای موجود در فضا بالا باشد ، می باشد. ميلگرد استيل از 11 درصد کروم در یاختار خود بهره می برد. وجود این میزان کروم آنرا به یکی از میلگردهای مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون بدل نموده است . نکته: هر چه میزان کروم در ساخت ميلگرد استيل بیشتر باشد در نتیجه مقاومت آن نیز تا حد زیادی افزایش می یابد.

انواع ميلگرد استيل

نوع استیل مصرفی در ساخت ميلگرد استيل دلیل نامگذاری آن به این نام میباشد. و به طور کلی میلگردها به دو نوع میلگرد های استیل بگیر و همچنین میلگردهای استیل نگیر گروه بندی می گردند. میلگرد استیل بگیر بدلیل نوع استیل و مواد در ساختار آنها جذب آهنربا می گردد. اما نوع دیگر این محصول با توجه به مواد موجود در ساختار آن توسط آهنربا قابل جذب نمی باشد.

به این دسته از میلگرد ها ميلگرد استيل نگیر می گویند که کاربرد آنها نسبت به نوع بگیر بیشتر می باشد. در صنایع مختلف مورد استفاده فراوانی قرار می گیرد. ميلگرد استيل نگیر خود به انواع گوناگونی نیز تقسیم بندی می گردد . که به میلگرد استیل نگیر 314 و میلگرد استیل 201 از پر مصرف ترین آنها اشاره نمود. از انواع میلگرد های استیل مقاوم در برابر حرارت به ميلگرد استيل نسوز می توان اشاره نمود. می توان از پر کاربردترین میلگرد های استیل نسوز به انواع مختلفی از جمله 309، 310 و 321 اشاره نمود.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

میلگرد استیل آلیاژی

یکی از انواع میلگرد های استیل که با ترکیبات خاص ، فلزات و آلیاژهای دیگر حاصل می گردد ميلگرد استيل آلیاژی نام دارد. ميلگرد استيل آلیاژی از ترکیب استیل و آلیاژهای دیگر می باششد. از این آلیاژها به آلومینیوم و مس می توان اشاره نمود. ميلگرد استيل به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد کاربرد بسیار زیادی یافته است. امروزه در طیف وسیعی از بخش های ساختمانی و غیر ساختمانی مورد مصرف قرار میگیرند.

نکات اصلی و با اهمیت در خرید میلگرد استیل  

در زمان خرید میلگرد استیل به نکات مهمی باید توجه داشت که در ادامه به گوشه ای از این نکات می پردازیم. مهم ترین نکته در زمان خرید میلگرد استیل  توجه داشتن به نوسانات قیمت بازار می باشد که میبایست به صورت روزانه از سایت های مطمئن و با اعتبار پیگیری و بررسی شود.  نکته ی بعدی مهم دیگر شناخت ویژگی ها و انواع این دسته از میلگردها در خرید میلگرد استیل می باشد. این کار به ما کمک می‌ کند تا علاوه بر انتخاب دقیق تر میلگرد استیل متناسب با نیاز ، نوع تقلبی میلگرد استیل را هم تشخیص دهیم.

قبل از خرید میلگرد استیل حتما اندازه سایز و قطر مورد نظر را مشخص کنیم. میلگردهای استیل موجود در بازار قطرهای گوناگونی دارند. که برای دریافت قطرهای مطلوب باید از تولید کننده به صورت سفارشی خرید میلگرد استیل را انجام دهیم. بنا به سفارش از میان دو گزینه کلاف و شاخه ای یک گزینه را برای خرید میلگرد استیل انتخاب نماییم . به رفع نیاز پروژه در مصرف میلگرد استیل توجه نماییم تا محصول مناسب را تهیه نماییم. با دقت در این مورد می توان مدیریت هزینه را با روش پیشرفته تری انجام داد. و نهایتا صرفه جویی زیادی در هزینه ی خرید میلگرد استیل داشته باشیم.

فروش میلگرد استیل

فروش میلگرد استیل نیز به طریق مشابه و با دانش باید انجام گیرد. به نوسانات بازار توجه نمود. به صورت روزانه سایت های فروش میلگرد استیل را مورد بررسی قرار داد. این کار به هر دو طرف معامله یعنی خریدار میلگرد استیل و فروشنده میلگرد استیل کمک شایانی می کند. تا با علم کافی نسبت به قیمت و هزینه هیچ یک ضرری متحمل نشوند. درخصوص قیمت هنگام فروش میلگرد استیل ، باید گفت قیمت این دسته از محصولات فلزی بسته به ویژگی هایی چون اندازه ی میلگرد ، وزن ، نوع آج آن ، بسته بندی ، جنس و کیفیت مواد تشکیل دهنده ی آلیاژ ، کاربرد و. . . بستگی دارد.

در خصوص این موضوع بهتر است پیش از اقدام برای فروش میلگرد استیل  ویژگی های مذکور مورد توجه قرار گیرد. تا قیمت گذاری هنگام فروش میلگرد استیل به صورت دقیق انجام شود. اگرچه قیمت فروش میلگرد استیل در سایت های جهانی بر طبق ملاک های گوناگون به صورت روزانه تعیین می گردد. ولی انتخاب فروشنده میلگرد استیل مطمئن و منصف مسئله ای است که نمی شود از مزیت های آن غافل بود.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد استیل

با توجه به اینکه قیمت میلگرد استیل چه در بازارهای داخلی و چه در بازارهای خارجی ، بسته به عوامل مختلفی هیچگاه ثابت نمی باشد. و دائما در حال تغییر می باشد، نهایتا برای تعیین قیمت میلگرد استیل باید به صورت روزانه ، بازار را چک کرد. به دلیل اینکه ماده‌ ی اصلی تشکیل دهنده‌ ی استیل فولاد می باشد ،‌ طبیعتا قیمت میلگرد استیل از قیمت فولاد پیروی می کند. البته این موضوع تابع عوامل بسیار دیگری مثل نوع و روش تولید، قیمت انرژی و قیمت مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، کیفیت، استانداردهای ساخت و. . . بستگی دارد.

به طور کلی قیمت میلگرد استیل براساس وزن مورد نیاز تعیین می‌گردد. که این وزن بستگی به قطر میلگرد استیل دارد. در واقع هر چه این قطر افزایش یابد، وزن محصول و در نتیجه قیمت نهایی میلگرد استیل افزایش می یابد. میلگردهای با جنس استیل در اندازه های 3 تا 450 میلی متر بیشترین کاربرد را در صنعت دارند. همچنین نمی شود از این نکته غافل بود که گرید آلیاژی تاثیر زیادی بر قیمت میلگرد استیل دارد.

بنابراین همه ی محصولات با ارائه ی گواهینامه ی معتبر قابل عرضه هستند.  قیمت میلگرد استیل در قیاس با انواع دیگر محصولات آلیاژ استیل ارزان تر است. زیرا فرایند تولید و تهیه ی میلگرد استیل آسان است. در کارگاه های ریخته گری به صورت سانتریفیوژ یا گریز از مرکز و نیز به شکل ساده تولید می شود.

انواع میلگرد استنلس استیل ، استیل آلیاژی از آهن می باشد. که متشکل از عناصری چون آن کروم و نیکل می‌باشد.وجود حداقل میزان ۱۰٫۵ درصد عنصر کروم  آن را در برابر خوردگی مقاوم نوده است. از این فولاد زنگ نزن برای تهیه و تولید میلگرد استیل استفاده می‌گردد. میلگرد استیل هم در جنس و همچنین در کاربرد با میلگرد ساختمانی متفاوت است. اما از نظر مشخصات ظاهری بسیار شبیه به یکدیگرند. اینگونه می توان گفت که در واقع میلگردهای استیل همان شمش آلیاژ استیل می‌باشند .

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

انواع میلگرد استنلس استیل از نقطه نظر بگیر و نگیر بودن

انواع میلگرد استیل اعم از میلگرد استیل بگیر و نگیر در متریال های مختلف به شرح زیر می باشد:

  • نوع میلگرد استنلس استیل بگیر ۴۲۰ و ۴۳۰ با قیمت پایین تر و مصارف پر کاربرد می باشد.
  • میلگرد استنلس استیل نگیر ۳۱۶ با خاصیت ضد اسیدی در دسترس می باشد.
  • نوع میلگرد استیل ۳۰۴ نگیر برای مصارف ویژه مانند شفت های غیر مغناطیسی مورد مصرف قرار می گیرد.
  • میلگرد استیل نسوز ۳۱۰ برای مصارف در دمای بالا و در محل هایی که نیاز به مقاومتدمایی می باشد مورد استفاده می باشد.

روش تشخیص انواع میلگرد استنلس استیل

 یکی از بهترین و ساده ترین راه های تشخص میلگرد استیل بگیر از میلگرد نگیر همراه داشتن یک آهنربا است که از وجود هرگونه اشتباه در فروش استیل جلوگیری به عمل می‌آورد.

میلگرد استیل

انواع این محصولات و کاربردهای آن ها

میلگرد استیل ۳۰۴

 میلگرد استیل ۳۰۴ کاربرد فراوانی در اغلب صنعایع دارد. از این مصارف می‌توان به استفاده از آن در تجهیزات صنایع غذایی ، تجهیزات پزشکی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، ماشین آلات صنعتی و… اشاره نمود. استیل ۳۰۴ از مقاومت به خوردگی خوبی در اکثر محیط های اتمسفری و شیمیایی برخوردار است. در اغلب کاربردهای معماری در برابر زنگ زدگی معمولی مقاوم است. همچنین در اکثر محیط های فراوری مواد غذایی از مقاومت خوبی برخوردار می باشد. همچنین به راحتی تمیز می شود . این محصول در برابر مواد شیمیایی آلی ، رنگ و انواع مختلف مواد شیمیایی غیر آلی بسیار مقاوم هستند. در محیط های کلرایدی گرم ، که باید به طور منظم نظافت گردیده و تمیز شود هم این محصول از مطلوبیت خوبی برخوردار می باشد.

خواص مکانیکی و فیزیکی

خواص مکانیکی و فیزیکی میلگرد استیل ۳۰۴ عبارتند از:

عنصرمیلگرد استیل ۳۰۴
چگالی8.0 g/cm3
نقطه ذوب1400 °C (2550 °F)
استحکام کششیPsi – 75000 , MPa – 515
تنش تسلیمPsi – 30000 , MPa – 205
ازدیاد طول۳۵ %
ازدیاد طول۳۵ %
میلگرد استیل
مقاومت در برابر حرارت

میلگرد استیل 304 دارای مقاومت حرارتی تا 870 درجه سانتی گراد به صورت متناوب می باشد. همچنین می تواند تا 925 درجه سانتی گراد را به طور مداوم تحمل کند. استیل 304L مقاومت بیشتری نسبت به کاربید بارش دارد. این محصول نیز می تواند در محدوده دمای بالا مورد استفاده قرار گیرد. جایی که درجه حرارت بالا در آن اهمیت دارد و اجتناب ناپذیر می باشد محصولی با مقادیر بالاتر کربن مورد مصرف قرار می گیرد. فولاد 304  دارای چگالی بسیار عالی نسبت به دمای گازهای مایع می باشد. همچنین میتواند در محیط هایی تا 870 درجه سانتی گراد کاربرد داشته باشد.

جوشکاری استیل ۳۰۴

باتوجه به ساختار آستنیتی فولاد ۳۰۴ ، این استیل قابلیت جوشکاری به هر دو روش ذوبی و مقاومتی را داراست. امکان اینکه بخش های سنگین محل جوش در فولاد 304 ، برای برخورداری از حداکثر مقاومت خوردگی ، پس از جوشکاری به جوشکاری عملیات حرارتی آنیل نیاز داشته باشد. انجام عملیات جوشکاری آنیل در فولاد 304L  ضروری یست.

میلگرد استیل

مطرح ترین گریدهای استیل بگیر

  • استیل ۴۱۰

این گرید به فولاد زنگ نزن مارتنزیتی هم معروف است. به دلیل پایداری فاز مارتنزیت در دمای محیط سختی و استحکام این گرید بسیار بالاست. مقاومت به خوردگی سری ۴۱۰ معمولی است.

  • استیل ۴۲۰

از این گرید استیل برای ساخت لوازم اتاق عمل و ساخت اشیا تیز که نیاز به مقاومت به خوردگی دارند استفاده می شود.

  • استیل ۴۳۰

این سری استیل به دلیل ظاهر براق و زیبا به استیل دکوراتیو معروف است برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد دارد.

میلگرد استیل

مطرح ترین گریدهای استیل نگیر

  • استیل ۳۰۴

معروف ترین نوع استنلس استیل که به دلیل حضور ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل به استیل ۱۸- ۸ هم معروف است. برای ساخت ظروف، تجهیزات و لوازم آشپزخانه که نیاز به مقاومت به خوردگی دارند از این آلیاژ استفاده می شود.

  • استیل ۳۱۶

پس از گرید ۳۰۴ این گرید پرکاربردترین نوع استیل است. با توجه به حضور مقادیری از مولیبدن در ترکیب این گرید، استیل ۳۱۶ مقاومت به خوردگی در محیط های کلریدی و دریایی نیز دارد.

  • استیل ۳۲۱

این آلیاژ از لحاظ خواص بسیار نزدیک به آلیاژ ۳۰۴ است و به دلیل وجود مقادیری از تیتانیوم در ساختار آن، جوش پذیری میلگرد استیل با این جنس بهتر است.

میلگرد استیل

مطرح ترین گریدهای استیل نسوز

  • استیل ۳۰۹

ویژگی اصلی این سری آلیاژها علاوه بر مقاومت به خوردگی مقاومت به حرارت بالا است که آن ها را مناسب استفاده در شرایط دما بالا می کند.

  • استیل ۳۱۰

این سری نسبت به میلگرد استیل ۳۰۹ عناصر آلیاژی بیشتری دارد که مقاومت به حرارت آن را افزایش می دهد. هر یک از این گریدها خواص و کاربردهای خاص خود را دارند.

میلگرد استیل

تولیدکنندگان مطرح میلگرد استیل

میلگرد استیل به صورت عمده در داخل کشور تولید نمی شود. در حال حاضر به دلیل عدم وجود کوره های تحت خلا و تحت آرگون مناسب ، کیفیت استیل تولیدی پایین خواهد بود. به همین علت انواع میلگرد استیل موجود در بازار وارداتی هستند.

از معروف ترین کارخانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویراج هندوستان (viraj)
  • کنیه ایتالیا (cogne)
  • پوسکو کره جنوبی (posco)
  • وای سی تایوان (YC)

میلگرد استیل در سایزهای ۳ الی ۵۰۰ میلیمتر بیشترین کاربرد را دارد. همچنین از آنجا که گرید آلیاژی تاثیر زیادی بر قیمت میلگرد استیل دارد تمامی محصولات با ارائه سرتیفیکیت و گواهینامه معتبر قابل ارائه هستند.

جهت تماس برای مشاوره و خرید لطفا کلیک فرمایید.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

صفحه فیسبوک | صفحه اینستاگرام | لینکدین | مای‌اسپیس | پینترست | یوتیوب | ویکی‌پدیا |

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button