میلگرد استیل 304

میلگرد استیل 304

میلگرد استیل 304 ، میلگردها در انواع مختلفی همچون میلگرد استیل، میلگرد آجدار و میلگرد ساده تولید می‌شوند. محصول میلگرد استیل که در بازار به نام میله گرد یا لوله گرد نیز معروف است، به دلیل مقاومت در برابر دمای بالا، رطوبت و خوردگی یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع مختلف مختلف محسوب می‌شود. میلگرد استیل از نظر ظاهری به میلگرد ساختمانی شباهت دارد اما مهمترین تفاوت میان آن‌ها در جنس و کاربردشان است. میلگردهای استیل در سه دسته میلگرد استیل نگیر، میلگرد استیل بگیر و میلگرد استیل نسوز طبقه‌بندی می‌شوند. میلگردهای استیل به صورت کلاف و شاخه در گریدهای مختلفی مانند 304، 316، 309، 310، 321 و … تولید و عرضه می‌شود. میلگرد استیل 304 در شرایطی که مقاومت به خوردگی و استحکام اهمیت بالایی دارد گزینه‌ی مناسب و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود. همچنین به دلیل مقاومت بسیار خوبی که در برابر محیط های صنعتی و بیشتر مواد شیمیایی دارد، پر مصرف‌ترین گرید میلگرد استیل می‌باشد.

میلگرد استیل 304

معرفی میلگرد استیل 304

میلگرد استیل 304 یا فولاد زنگ نزن 304، از دسته‌ی فولادهای آلیاژی استنلس استیل می باشد. همچنین در میان فولادها دارای مشخصه X5CrNi18-10 است. همچنین در استاندارد DIN آلمان با نام فولاد 1.4301 شناخته می‌شود. گفتنی است نوع دیگری از این فولاد با نام فولاد زنگ نزن یا ضد زنگ 304L وجود دارد که در استاندارد DIN با نام فولاد 1.4307 شناخته می شود. این فولاد به دلیل خواص غیر مغناطیسی و جذب پایین آن توسط آهنربا، با نام میلگرد استیل نگیر 304 در میان فروشندگان شهرت دارد. همچنین برای تشخیص این استیل از آهنربا استفاده می‌شود.

میلگرد استیل 304

میلگرد استیل 304 دارای دمای فورجینگ 1200-900 درجه سانتیگراد است و شامل عملیات آنیل کاری نمی‌شود. همچنین دارای قابلیت ماشین کاری خوبی بوده و مقاومت به خوردگی بالایی به خصوص در محیط های حاوی کلرید از خود نشان می دهد. پایین بودن استحکام تسلیم و قابلیت تغییر طول زیاد این اجازه را به آنها می‌دهد که قابلیت شکل پذیری در اشکال پیچیده را داشته باشند. نوع و آلیاژهای تشکیل دهنده میلگرد استیل بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. میلگرد استیل 304 که در ضخامت‌های مختلفی از 1.6 تا 5 میلی متر بصورت کلاف و شاخه تولید می‌شود.

میلگرد استیل 304

آنالیز میلگرد استیل 304 (4301)

ترکیب شیمیایی استیل 1.4301 شامل %0.07 کربن، %1 سیلیسیوم، %2 منگنز، %0.045 فسفر، %0.015 گوگرد، %19-17 کروم و %10-8 نیکل است. همانگونه که پیداست استنلس استیل 304 در مقایسه با سایر عناصر تشکیل دهنده دارای کروم و نیکل بیشتر و فسفر و گوگرد کمتری  آن می باشد. برای محاسبه وزن تقریبی استیل 304 می توانید از محاسبه گر وزن فولادها استفاده کنید.

خواص مکانیکی

میلگرد استیل 304 دارای سختی برینل 123HB، سختی راکول 70 و سختی ویکرز 129 می باشد و مقاومت کششی آن 500 الی 700 مگاپاسکال است.

خواص فیزیکی

چگالی این استیل برابر با (g/cc) 8 می باشد که از شاخص ترین خواص فیزیکی مواد چگالی آنها می باشد.

مقاومت در برابر حرارت

این میلگرد به طور متناوب حرارت 870 درجه سانتی گراد و به صورت یکنواخت حرارت 925 درجه سانتی گراد را تاب می‌آورد. گفتنی است میلگرد استیل 304L نسبت به کاربید بارش مقاومت بالاتری داشته و در دماهای بالا کاربرد دارد.

مقاومت در برابر

استیل 304 در بیشتر محیط های شیمیایی و اتمسفری مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. گفتنی است این گرید از استیل در در برابر رنگ، مواد شیمیایی آلی و غیر  مقاومت بالایی دارد و در صنایع غذایی به دلیل راحت تمیز شدن استفاده می‌گردد.

میلگرد استیل 304

کاربرد این محصول

میلگرد استیل 304 با توجه به ویژگی‌هایی مانند قابلیت جوشکاری عالی و مقاومت در برابر دمای بالای و خوردگی، در صنایع مختلف طرفداران زیادی دارد. گفتنی است استیل 304 نسبت به 304L کاربرد بیشتری دارد. این میلگرد در ساخت و ساز‎‌هایی که در معرض آب شیرین و آب شور، اسید، عناصر شیمیایی و اسیدها هستند به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برش خوب، قابلیت ماشینکاری عالی، استحکام و فرم پذیری بالای این میلگرد باعث شده تا در ساخت مهاربند، شفت، قاب بندی، ستون گذاری، تکیه گاه ها،صنعت غذایی، عملیات دریایی  و غیره از آن استفاده شود. همچنین به دلیل قابلیت فرم دهی بالا این گرید در تولید لوازم آشپزخانه، سینک و وان های حمام کارایی دارد. از دیگر کاربردهای میلگرد استیل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تجهیزات پزشکی
  • تجهیزات آزمایشگاهی
  • ماشین آلات صنعتی
  • و …

فرمول محاسبه وزن میلگرد استیل ۳۰۴

با استفاده از فرمول زیر می‌توانید وزن میلگرد استیل 304 مورد نظرخود را محاسبه نمایید:

فرمول محاسبه وزن میلگرد استیل ۳۰۴

قیمت و خرید میلگرد استیل 304

در صورت نیاز به مشاوره برای خرید میلگرد استیل 304 و استعلام قیمت به دلیل نوسانات بازار با شماره ی درج شده بر روی سایت تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما در انتخاب محصول مورد نیازتان شما را همراهی نمایند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button