میلگرد نرمال ، ویژگی ها و کاربردها

  • خانه / میلگرد نرمال ، ویژگی ها و کاربردها

میلگرد نرمال ، ویژگی ها و کاربردها

میلگرد نرمال ، به طور کلی میلگردها طبق استانداردهای خاصی تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌شوند. استانداردی که برای اکثر میلگردها در نظر گرفته می‌شود، استاندارد شش و دوازده متری است. در این میان شرایطی هم وجود دارد که باعث می‌شود برخی از افراد برای انجام پروژه‌های ساختمانی به میلگردی کمتر از دوازده متر نیاز داشته باشند، در این صورت باید از این محصول استفاده کنند. استفاده از این نوع میلگرد برای این دسته از افراد با توجه به نیاز پروژه ساختمانی، باعث افزایش هزینه های ساخت‌و ساز می‌شود.

میلگرد نرمال

طولی که برای این میلگرد در نظر گرفته می‌شود، از یک متر تا 11.9 متر است و به نوعی کمتر از دوازده است. میلگردها معمولا در سایز های ۶ و ۱۲ متر تولید و در بازار عرضه می شوند ولی طول میلگرد نرمال کم تر از ۱۲ متر است و عموما بین ۳ الی ۱۱متر می باشد. دلیل ساخت میلگرد نرمال این است که مهندسان در هنگام ساختن ساختمان و سازه های مختلف، دچار مشکل نشوند. لازم به ذکر است که سطح مقطع این محصول گرد و با سایر میلگردها متفاوت است.

میلگرد نرمال

مصارف میلگرد نرمال

مشخصات فنی و همچنین نوع آج این نوع میلگرد باعث شده است که بتوان از آن برای مصارف خاص استفاده کرد. از مصارف میلگرد نرمال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از این نوع میلگرد برای تقویت فونداسیون و بالارفتن مقاومت کششی بتن در سازه استفاده می‌شود.
  • میلگرد نرمال، به عنوان میلگرد حرارتی در برخی از صنایع کاربرد دارد.
  • در صنایع فنرسازی قابل استفاده است.
  • به دلیل افزایش نیروی برشی، از میلگرد نرمال در خاموت زنی هم استفاده می‌شود.
  • میلگرد نرمال که سایز پایینی دارند؛ ( به عنوان مثال ۸ ،۱۰ تا ۱۲) برای خاموت استفاده می‌شود.
  • میلگردهای نرمال در سایزهای بالاتر (مانند 20، 22 و 25) برای ساخت تیرچه و بلوک کارائی دارند.
میلگرد نرمال

میلگرد نرمال سایزهای مختلفی دارد. تنها چیزی که تفاوت این نوع میلگرد با سایر میلگردها را نشان می‌دهد، طول این محصول است. نوع گرید یا همان آنالیز هم یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود که بتوان میلگرد نرمال را از سایر میلگردها تفکیک کرد. تفاوت در گرید، به معنای همان تفاوت در ترکیبات شیمیایی میلگردها است. گرید بالا و یا حتی پایین میلگرد، می‌تواند به معنای بالا یا پایین بودن مقاومت تسلیم و کشش میلگردها باشد.

میلگرد نرمال

همانطور که گفته شد میلگرد نرمال نوعی از میلگردهای تولیدی هستند که سایز کمتر از دوازده متر دارند و درست به دلیل همین سایز خاص، برای برخی از کاربردها استفاده می‌شوند. قطعا این را می‌دانید که قیمت مقاطع فولادی متاثر از عوامل مختلفی است، در این میان میلگرد نرمال هم از این قضیه مستثنی نیست و قیمت آن عوامل مختلفی بستگی دارد. میلگرد نرمال به دلیل قیمت مناسبی که دارد، توانسته افراد زیادی را به سمت خود جذب کند. یک نکته مهم در مورد قیمت میلگرد نرمال این است که هر چقدر که طول شاخه‌های این میلگرد بیشتر باشند، قیمت آن هم بالاتر خواهد بود .

مشخصات مکانیکی

میلگردهای نرمال نیز مانند سایر انواع میلگردها دارای رده بندی، مشخصات و ویژگی های بارز و منحصر به فردی می باشند که در جدل زیر به معرفی مشخصات بارز این نوع از میلگردها پرداخته ایم.

 علامت مشخصهآزمون کششیآزمون خمش سردرده بندی
حداقل تنش تسلیمحداقل مقاومت کششیحداقل ازدیاد طول نسبیزاویه خمشحداقل تنش تسلیم
آج دار مارپیچآج ۳۴۰۳۴۰۵۰۰آج دار مارپیچ
آج دار جناغیآج ۴۰۰۴۰۰۶۰۰آج دار جناغی
آج دار مرکبآج۵۰۰۵۰۰۶۵۰آج دار مرکب
میلگرد نرمال

تفاوت میلگرد نرمال با سایر میلگردها

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تفاوت میلگردهای نرمال با سایر میلگردها در چیست، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصلی ترین تفاوت میلگردهای نرمال با سایر میلگردها شامل موارد زیر است:

  • نوع گرید یا آنالیز میلگردهای نرمال متفاوت است و معمولا برای موارد خاص کاربرد دارد.
  • ترکیبات شیمیایی و میزان مقاومت تسلیم و تنش کشش میلگرد نرمال متفاوت است.
  • میلگرد نرمال با سه آنالیز A2 – A3 و A4 تولید می شود همگی آجدار هستند و هر یک ویژگی های خاص خود را دارد.
  • میلگرد در گریدهای A2 وA3  از متداول ترین گریدهای مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی محسوب می شوند.

قیمت این نوع محصول

در قیمت گذاری میلگردهای نرمال هم مانند سایر مقاطع فولادی، مواردی مانند قیمت دلار، میزان عرضه و تقاضا و غیره تاثیر گذار است. علاوه بر این موارد گفته شده، طول شاخه های میلگرد هم در وزن و قیمت میلگرد تاثیر دارد.

میلگرد نرمال

سایز میلگرد نرمال

طبق استاندارد های جهانی تولید می گردد و به بازار عرضه می شود. سایز های استاندارد میلگردهای نرمال، معمولا از قبیل زیر است:

  • انواع میلگرد آجدار در دو نوع شاخه و کلاف در سایزهای  ۵.۵ الی ۴۰ میلی متر.
  • انواع میلگرد ساده در دو نوع شاخه و کلاف در سایزهای ۵.۵ الی ۲۰ میلی متر. 

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button