میلگرد پولیشی (Polishing rebar ) ، انواع و کاربردها

  • خانه / میلگرد پولیشی (Polishing rebar ) ، انواع و کاربردها

میلگرد پولیشی (Polishing rebar ) ، انواع و کاربردها

میلگرد پولیشی (Polishing rebar ) ، یا میلگرد پیلینگی  و تمامی نام هایی که شما عزیزان از این نوع میلگرد شنیده اید، در واقع به میلگرد هایی اشاره دارد که با استفاده از دستگاه های پیشرفته لایه ای از سطح آن ها برداشته می شود . تا به سطحی کاملا صاف و صیقلی، برای استفاده در موارد خاصی برسند. به عبارت دیگر پولیش میلگرد یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل در ساخت قطعات فلزی به حساب می آید.

پیلینگ و روتراشی سبب تولید دقیق تر میلگرد ها در سایزها و ابعاد متنوع می شود. بسیاری از محصولات فولادی جهت مصرف مطلوب نیاز به روتراشی یا همان پیلینگ دارند. بنابراین می توان گفت که میلگردهای پولیشی نقش بسیار مهم و زیادی را در صنعت ایفا خواهند کرد . لذا باید تولید و فرآوری این محصولات در نهایت دقت و با استفاده از بهترین ماشین آلات صورت بگیرد . تا محصولی با کیفیت و تضمینی روانه بازار گردد.

میلگرد پولیشی

میلگرد پولیشی یا پیلینگ میلگرد

پیلینگ میلگرد و یا همان روتراشی میلگرد که در نهایت منجر به تولید میلگرد پولیشی می شود . فرآیندی است که در آن میلگرد بعد از نورد گرم و تبدیل سطح مقطع آن به شکل دایره، ابتدا برای صاف شدن و تابگیری وارد دستگاه تابگیر میگردد. بعد از آن برای اینکه سطح سیاه آن و برآمدگی ها و فرورفتگی ها به طور کامل برطرف شود وارد دستگاه پیل یا پیلینگ می شود. بعد از این روتراشی سطح میلگرد دارای ناصافی هایی خواهد بود . که برای رفع این مورد میلگرد را وارد دستگاه پولیش میکنند . تا در نهایت میلگرد پولیشی مورد نظر به دست بیاید.

میلگرد پولیشی

از این فرآیند برای تولید میلگرد ترانس نیز استفاده می شود . از علل افزایش تولید این نوع میلگرد های پولیشی امتیازات مثبت آن برای ماست . این نوع میلگرد ها کاربرد بسیار زیادی در صنایع و کارخانجات مختلف دارند . از جمله خودرو سازی ، ماشین سازی ، آسانسور سازی ، ساخت انواع پیچ و مهره ، قطار سازی و بسیاری از صنایع وابسته از این گروه می باشند.

کاربرد میلگرد پولیشی یا پیلینگ میلگرد

ساخت میلگرد پولیشی یا به عبارت دیگر روتراشی میلگرد دقیقا در چه مرحله ای از ساخت فلز به کار می رود. درست است، همانطور که بسیاری از شما عزیزان می دانید روتراشی از میلگرد در مراحل اولیه ساخت میلگرد استفاده می شود. زمانی که آلیاژهای فولادی بعد از فرآیند آهنگری و نورد گرم تشکیل شدند . معمولا دارای عیوب سطحی مانند انواع ترک های ریز یا پوسته های ناپیوسته هستند . که در طی مراحل خنک کاری ایجاد گردیده است .

همچنین لایه های اکسید فلزی می توانند با گذشت زمان ایجاد شوند. تمامی این عیوب باید قبل از استفاده اولیه از این میلگرد در صنعت حذف شوند. در تمام این موارد ، یک سطح پیوسته و کاملاً صاف و بدون نقص با ابعاد دقیق بسیار مهم است. اینجاست که فرآیند لایه برداری میله وارد عمل می شود. سطوح صاف و ابعاد بحرانی را برای پردازش قطعات پایین دست تولید می کند. در نهایت بعد از عبور از مراحل تابگیری ، روتراشی و پیلینگ میلگردی با سطح کاملا صاف و صیقلی بدون هیچگونه پوسته و ترکی تولید می شود . که کاربردهای بیشماری در صنعت خواهد داشت.

قیمت انواع این محصولات

قیمت تولید و فروش میلگرد پیلینگ یا میلگرد پولیشی به عوامل مختلفی نظیر میزان تناژ سفارش، قیمت مواد اولیه خام، ابعاد، سایز و ضخامت مورد نظر و … وابسته است.

کاربردها

  • انواع شافتینگ
  • تولید انواع میلگرد ترانسمیسیون
  • تولید انواع میلگرد پیلینگ شده
  • تولید میلگرد سنگ خورده

میلگرد ترانس تک پولیش

به میلگردهای تراش خورده که بعد از عملیات پولیش کاری دارای سطحی صاف و صیقلی می باشند میلگرد ترانس تک پولیش گفته می شود. این نوع میلگرد پولیشی معمولا در تولید محصولاتی که زیبایی و ظرافت در آن ها بسیار مهم است، مانند انواع فرفورژه‌ها و دیگر کارهایی که نیازمند میلگردی با سطحی صاف و براق هستند، استفاده می شوند.

 میلگرد تک پولیش یکی از پرکاربرد ترین میلگرد های ترانس است که در ابتدا و قبل از فرآیند پولیش میلگرد دارای سطحی کاملا ناصاف و ناهمگونی می باشد و به مرور طی فرآیند هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم دارای سطحی براق و مسطح می گردد. از این میله های ترانس تک پولیش در کارهای سخت همچون قطعات خودرو، قطعات پمپ های آب و نفت، سیلندرهای هیدرولیکی و قطعاتی که نیاز به سطح براق دارند و باید براقیت خود را در مقابل فرایندهای ماشین کاری، حفظ نمایند؛ استفاده می گردد.

میلگرد پولیشی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button