میلگرد HSD ، خواص و کاربردها

  • خانه / میلگرد HSD ، خواص و کاربردها

میلگرد HSD ، خواص و کاربردها

میلگرد HSD ، می دانیم که میلگردها انواع مختلفی دارند . به طور کلی میلگردها در دو نوع: میلگرد آجدار و میلگرد ساده تولید می شوند . و در بازار موجود هستند . که هریک در دو حالت شاخه و کلاف به بازار عرضه می شوند. در ادامه مقاله به بررسی انواع میلگرد و میلگرد HSD و مشخصات آن می پردازیم با آرتا استیل تهران همراه باشید.

میلگرد HSD

میلگردها از نظر ظاهر

میلگردها بر اساس ظاهر به سه دسته تقسیم می شوند:

  • میلگرد ساده
  • نوع میلگرد آجدار
  • میلگرد آجدار پیچیده یا همان کلاف
میلگرد HSD

میلگردها از نظر جنس و نوع

از نظر نوع ، میلگردها به ۶ دسته تقسیم می گردد :

  • اروپایی
  • فولاد کربن
  • پوشش اپوکسی
  • گالوانیزه
  • فایبرگلاس لیمر
  • فولاد ضدزنگ
میلگرد HSD

هر کدام از انواع میلگردها دارای نقاط ضعف و نقاط قوت ویژه خود می باشند. میلگرد نوع اروپایی از ماده ای به نام منگنز تولید می شود . که در مناطق زلزله خیز و برای سازه های که ساختاری یکپارچه دارند ، مناسب نیست. با این حال، کار با این محصول ساده می باشد.میلگرد نوع اپوکسی را در واقع می توان همان فولاد کربن نامید . که با اپوکسی پوشش داده شده است.

میلگرد HSD

این محصول در حدود ۷۰ تا ۱۷۰۰ برابر فولاد کربن در مقابل زنگ زدگی مقاوم است. هر نوع آسیب به این محصول، به دلیل پوشش ظریف اپوکسی آن، می تواند میلگرد را با مشکل مواجه کند و مقاومت آن را در برابر زنگ زدگی کاهش دهد.متداول ترین نوع میلگرد، میلگرد فولاد کربن است که آن را نوار سیاه نیز می نامند.

میلگرد HSD

با توجه به اینکه این نوع از میلگرد در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد، میزان زنگ زدگی در آن بالا می باشد و استفاده از آن در این مناطق مناسب نیست.در مورد میلگرد گالوانیزه می توان گفت که این محصول فقط ۴۰ برابر نسبت به فولاد کربن از مقاومت بیشتری در برابر رطوبت برخوردار است. علاوه بر این، قیمت بیشتری نسبت به میلگرد اپوکسی دارد.

میلگرد HSD

میلگرد ساده چیست؟

به طور کلی میلگردی که دارای آج نباشد را میلگرد ساده می نامند. این نوع از میلگرد در پروژه های ساختمانی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. میلگرد ساده در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین بتن مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر میلگردهای ساده دارای برگ شناسنامه هستند . همچنین در آن آنالیز محصول ذکر می شود. از موارد مصرف این نوع میلگرد نیز می توان در صنعت و ساختمان سازی نام برد.

میلگرد HSD

میلگرد آجدار چیست؟

میلگرد آجدار همان طور که از اسمش مشخص است، میلگردی است که آج هایی بر روی آن داشته باشد. علت وجود آج بر روی این میلگرد درگیری هرچه بیشتر با بتن است که در نهایت می تواند به راحتی فشارهای بالا را تحمل کند.

میلگرد HSD

میلگرد HSD

میلگردهای آجدار با مقاومت بالا (میلگرد HSD)، که به طور گسترده به منظور تقویت در ساخت و ساز استفاده می شود. این میلگردها در اندازه یا بخش هایی از قطر ۴ میلی متر تا ۵۰ میلی متر تولید می شوند.

میلگرد HSD

مشخصات میلگرد HSD

  • قابلیت انعطاف پذیری بالا : دارای حداقل وزن و حداکثر استحکام و مناسب برای فشرده سازی و تقویت تنش می باشد.
  • استحکام خمشی بالا: میلگردهای HSD به دلیل استحکام خمشی بالا در بتن استفاده می شود.
  • استحکام کششی بالا: میلگردهای HSD در فرآیند ساخت و ساز جایی که خم شدن زیادی لازم است، مقاومت بالایی دارند.
  • مقدار کم کربن: میلگرد HSD از سطح کربن کم تری برخوردار است، بنابراین قابلیت شکل پذیری، استحکام و توانایی جوشکاری خوبی دارد.
  • قابلیت جوشکاری: این میلگرد نسبت به میلگرد معمولی قدرت جوشکاری ۱۰۰% دارد چون از کربن کم تری برخوردار است.
  • دامنه کاربرد گسترده: این محصول کاربرد فراوانی در زمینه ساخت ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی، پل ها و غیره دارند.
میلگرد HSD

مشخصات میلگرد HSD میلگرد فولادی تقویت شده

میلگردهای تقویتی با استفاده از مواد فلزی مختلف حاصل از نورد گرم تولید می شوند. برای مرحله نوردسازی، برخی میلگردها از شمش های جدید و برخی دیگر از ضایعات فولادی (مثلا ریل قطار) استفاده می شوند. میلگردها باید نوعی شناسایی داشته باشند که برای شناسایی نورد تولید کننده از آن ها استفاده شود.

میلگرد HSD

انجمن آزمایش و مواد آمریکا، حکم شناسایی استانداردی را ایجاد کرده است که همه میلگردها باید مطابق آن باشند:

نوع نماد فولاد باید ذکر شود. به‌ عنوان مثال، “N” به معنای این است که میلگرد از یک شمش جدید نورد شده است، “W” مخفف فولاد قابل جوشکاری شماره باید اندازه میلگرد را مشخص کند. است و برای تولید نوع “A” از فولاد ریل جهت نورد استفاده می‌کند. درجه شناسایی میلگرد باید ذکر شود: ۶۰ یا ۷۵ درجه، در واحد متریک ۴۲۰ یا ۵۲۰ درجه است. که این درجه نشان گر قدرت عملکرد میلگرد است.

نمادی که کارخانه سازنده میلگرد را نورد می‌کند باید درج شود: که معمولاً یک حرف واحد یا یک نماد ساده است. میلگردهای فولادی تقویتی با مقاومت کم تر تنها سه علامت دارد که نورد تولید کننده میلگرد، اندازه میلگرد و نوع فولاد مورد استفاده را مشخص می کند.

فولاد تقویتی با استحکام بالا از یک سیستم خطی مداوم برای نشان دادن درجه فولاد استفاده می کند. میلگرد شامل دو خط حاوی این نکته که میلگرد به میلگردهای ۷۵۰۰۰ psi نورد گردیده است. میلگرد شامل یک خط حاوی این نکته که میلگرد نوردی تحت فشار ۶۰،۰۰۰ psi را نشان می دهد.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button