ناودانی پرسی یا فابریک

  • خانه / ناودانی پرسی یا فابریک

ناودانی پرسی یا فابریک

ناودانی پرسی یا فابریک ، شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که در خرید ناودانی، آیا ناودانی پرسی یا فابریک بهتر است؟ قبل از هر چیز بهتر است در مورد ناودانی و انواع آن کمی بیشتر بدانیم . در ادامه به تفاوت ناودانی پرسی و فابریک خواهیم پرداخت.

ناودانی

ناودانی یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی باز مورد استفاده در صنایع گوناگون و به خصوص صنعت ساختمان سازی است. این سطح مقطع با نام UNP (U-Shaped, Profile, Normal Section) با شکل ظاهری مشابه با حرف U انگلیسی در بازار شناخته می‌شود. محصولات ناودانی‌ از دو بال عمود بر جان تشکیل شده‌اند. ناودانی‌ها در ابعاد 6 و 12 متر تولید می‌شوند.

ناودانی پرسی یا فابریک

ناودانی‌ها به منظور استفاده در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان سازی و استفاده به عنوان ناودانی ساختمانی در اندازه و جنس‌های گوناگون تولید و روانه بازار می‌شوند. یکی از عواملی که منجر به تولید ناودانی در انواع مختلف می‌شود، نحوه تولید ناودانی است.

انواع ناودانی از نظر فرآیند تولید

فرایند تولید ناودانی مشابه تولید نبشی است . به نحوی که در کارخانه با کمک دستگاه‌ های مختلف تولید گردیده و با خم نمودن قسمت عرضی ورق و پرس کردن آن ، ناودانی را تولید می‌کنند. تنها تفاوت ناودانی و نبشی در مرحله پایانی و شکل ظاهری است که ناودانی را به شکل U یا C تولید خواهند کرد.

ناودانی پرسی یا فابریک

تفاوت در نحوه تولید ناودانی‌ها منجر به تولید ناودانی در دو نوع پرسی و فابریک می‌شود. در این مقاله سعی ما بر این است تا در مورد این دو ناودانی توضیحاتی ارائه دهیم . تا شما بسته به نوع نیاز بهترین و به صرفه‌ترین خرید را انجام دهید. بررسی تفاوت این دو شیوه که موجب می‌شود تا ناودانی‌ها از لحاظ خصوصیات مکانیکی ، کاربرد و قیمت متفاوت باشند.

تولید ناودانی به روش پرسی

در تولید ناودانی به روش پرسی یا نورد سرد ، ورق‌های فولادی در ضخامت‌های مختلف به عنوان ماده اولیه استفاده می‌شوند. در این روش ورق‌های به طول 6 متر با استفاده از دستگاه قالب پرس شده در دمای معمولی به شکل ناودانی فرم داده می‌شوند. ناودانی پرسی از نظر ظاهری، گوشه‌ های بیرونی گردی دارد.

ناودانی پرسی یا فابریک

ناودانی‌های پرسی به دلیل فشار وارده در محل اتصال بال ها با جان از ضخامت کمتری برخوردار است. نوع کاربری ناودانی پرسی بر اساس جنس ورق مورد استفاده در تولید مشخص می‌شود. سرعت بالای پرس‌کاری ، ابعاد دقیق و لبه‌های صاف موجب گردیده تا این نوع ناودانی بیشترین کاربرد را در ساختمان سازی به خود اختصاص دهد. علاوه بر این از ناودانی پرسی در تولید موارد تزئینی و لبه‌هایی که به دقت و صافی نیاز دارند نیز استفاده می‌شود.

تولید ناودانی به روش فابریک

در تولید ناودانی به شیوه فابریک از همان روش نورد گرم استفاده می‌شود و از همان ابتدای کار با توجه به شکل مورد نظر U ، تولید انجام می‌گردد. در تولید ناودانی‌های فابریک همانند شیوه‌های تولید میلگردهای ساده و آجدار از شمش‌های فولادی به عنوان مواد اولیه استفاده می‌شود.

ناودانی پرسی یا فابریک

شمش‌های فولادی در دستگاه نورد گرم در معرض حرارت و دمای بالا قرار گرفته و محصول نهایی که شمش‌های مذاب شده هستند به صورت رول صاف یا یک ورق فولادی خارج می‌شوند. در ادامه این رول با عبور از میان غلتک‌ها به شکل ناودانی در می‌آیند. در این روش با رعایت قوانین و استاندارد ملی 1-4477 (شامل تمامی مشخصه‌ های محصول) ، در نهایت به صورت ناودانی U یا C شکل تولید می‌گردد.

ناودانی پرسی یا فابریک

نکته حائز اهمیت در تولید ناودانی فابریک که توجه به آن ضروریست ، گرفتن اعوجاج از شمش‌های گداخته می باشد . که بعد از نورد گرم در انتهای مسیر تولید قطعه سرد می گردد . این سرد شدن موجب ایجاد انقباض در آن می‌شود. به همین دلیل است که ناودانی فابریک با گوشه‌های بیرونی تیز و در ابعادی نه چندان دقیق تولید می‌شوند. استفاده از کلمه فابریک در تولید ناودانی به این شیوه لزوما یک اصطلاح فنی و به تولیدات در کارخانه سازنده اصلی بر می‌گردد.

ناودانی پرسی یا فابریک

روش تولید ناودانی فابریک خود به دو صورت نورد سرد و گرم انجام می‌شود . با این تفاوت که ناودانی فابریک به روش نورد گرم دارای کیفیت پایین‌تری است . زیرا ورق‌های فولادی تولیدی از حرارت دادن شمش‌های فولادی در فرصت و زمان کافی تولید نشده‌اند . به همین دلیل دارای ابعاد دقیق نمی‌باشند. از طرفی تولید ناودانی فابریک نورد سرد با توجه به زمان بیشتری که برای اجرای عملیات وجود دارد ، ناودانی‌ های فابریک به مراتب با کیفیت‌تر از شیوه نورد گرم تولید خواهند شد.

ناودانی پرسی یا فابریک

جمع بندی

در این مطلب پیرامون موضوع که ناودانی پرسی یا فابریک بهتر است صحبت کردیم. همان‌طور که گفته شد فرآیند تولید ناودانی‌ها با یکدیگر متفاوت است. بهتر است قبل از خرید و صرف هزینه ، ابتدا با انواع شیوه‌های تولید ناودانی آشنا شوید و متناسب با نوع پروژه خود و داشتن اطلاعات کافی ، ناودانی مورد نظر خود را خریداری نمایید. توجه به تفاوت نحوه تولید ناودانی پرسی و فابریک در انتخاب ناودانی و تصمیم گیری شما بسیار موثر خواهد بود.

ناودانی پرسی یا فابریک

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button