نورد آریان فولاد قزوین

  • خانه / نورد آریان فولاد قزوین

نورد آریان فولاد قزوین

نورد آریان فولاد قزوین ، یکی از مهم‌ترین واحدهای صنعتی تولید کننده مقاطع فولادی در کشور می باشد. در چند دهه اخیر با توسعه عمران و آبادانی، نیاز کشور به مقاطع فولادی به منظور ساخت و ساز، افزایش پیدا کرده است. کارخانه های متعددی در زمینه رفع نیازهای داخلی تاسیس شده‌اند. کارخانه نورد آریان فولاد نیز با بهره‌گیری از تجهیزات بسیار پیشرفته، به یکی از مهم‌ترین کارخانه های تولید مقاطع فولادی در ایران و خاورمیانه تبدیل شده است. در این مقاله به معرفی این کارخانه، محصولات و خطوط تولید آن می‌پردازیم.

نورد آریان فولاد قزوین

نورد آریان فولاد قزوین

کارخانه نورد آریان فولاد در سال ۱۳۸۶ در شهرستان بوئین زهرا در جنوب شرقی قزوین احداث شد. با شعار ” آینده میهنمان را به استحکام فولاد خواهیم ساخت” و  با هدف خودکفایی ملی در زمینه تولید مقاطع فولادی آغاز به کار کرد و بلافاصله عرضه محصولات این واحد صنعتی در بورس انجام شد.

ویژگی‌های اصلی

موقعیت جغرافیایی خوب و نزدیک بودن به تهران و شمال کشور، سبب شده انتقال محصولات آریان فولاد به راحتی انجام شود. احداث کارخانه آریان فولاد با اشتغال زایی برای تعداد زیادی از بومیان این منطقه همراه بود. بیش از ۱۰۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند که نزدیک ۸۰ درصد آن ها بومی می‌باشند. با دارا بودن دو سایت به فاصله یک کیلومتر از هم و همچنین واحدهای ذوب و ریخته گری، نورد میلگرد، نورد مقاطع سنگین و نیمه سنگین، ماشینکاری و تولید اکسیژن، آریان فولاد به یکی از قطب های اساسی تولید مقاطع فولادی در ایران تبدیل شده است.

آریان فولاد کار خود را با تولید نبشی  آغاز کرد و به سرعت کشور را از واردات این محصول بی نیاز کرد. نبشی از جمله مقاطع پرکاربرد فولادی است که توسط بسیاری از کارخانه‌های داخل کشور تولید می‌شود. برند تولیدکننده هر محصول فولادی از عوامل موثر بر کیفیت محصول و نیز قیمت آن است.تجهیزات آریان فولاد از کارخانه های مانیسمان دماگ آلمان، دانیلی ایتالیا و NNK ژاپن فراهم شده است و با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی، به یکی از برترین تامین کنندگان در خاورمیانه تبدیل شده است. محصولات آریان فولاد بر اساس استانداردهای ISO1001 ، ISO 9001 و OHSAS 18001  تولید می‌شود. کارخانه آریان فولاد از جمله تولیدکنندگان اصلی نبشی در ایران می‌باشد که با ارائه محصولات باکیفیت، جایگاه خوبی را در بازار آهن و فولاد کسب کرده است.

نورد آریان فولاد قزوین

خطوط تولید نورد آریان فولاد قزوین

آریان فولاد به عنوان یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان مقاطع فولادی در کشور، محصولات مختلفی در سایزهای متنوع به بازار ارائه می‌دهد. واحدهای تولیدی این کارخانه به صورت زیر می‌باشد:

نورد میلگرد

  • خط نورد ۱ : تولید میلگردهای آجدار و ساده در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ با ظرفیت ۷۸۰ هزار تن
  • خط نورد ۲ : تولید میلگردهای آجدار و ساده در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن
  • خط نورد ۳ : تولید میلگردهای آجدار و ساده در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن

واحد نورد مقاطع سنگین و نیمه سنگین

  • خط نورد ۱ : تولید تیرآهن، ریل، تسمه فولادی، نبشی و ناودانی با ظرفیت ۵۲۰ هزار تن
  • خط نورد ۲ : تولید نبشی سبک و تسمه فولادی با ظرفیت ۵۲۰ هزار تن

ذوب و ریخته گری

  • خط ذوب ۱ : یک کوره قوس الکتریکی ۲۰ تنی برای تولید انواع بلوم، بیلت و شمش‌های ساختمانی با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن
  • خط ذوب ۲ : دو کوره القایی ۲۰ تنی برای تولید انواع بلوم، بیلت و شمش‌های ساختمانی با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن
  • خط ذوب ۳ : سه کوره القایی ۵۰ تنی برای تولید انواع بلوم، بیلت و شمش‌های ساختمانی با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن

واحد تولید اکسیژن

  • خط اکسیژن ۱ : تولید گازهای صنعتی با ظرفیت اکسیژن
  • خط اکسیژن ۲ : تولید گازهای صنعتی با ظرفیت اکسیژن

واحد ماشین کاری و غلتک تراشی

ظرفیت اسمی آریان فولاد بیش از ۳ میلیون تن در سال است. به همین خاطر، علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، افغانستان و ارمنستان صادر می‌شود. همچنین محصولات آریان فولاد هم در ابعاد استاندارد و هم به صورت سفارشی عرضه می‌شوند.

محصولات کارخانه نورد آریان فولاد قزوین

تنوع ابعاد مقاطع آریان فولاد یکی دیگر از نقاط قوت آن است. این عامل سبب شده محصولات آن در بسیاری از صنایع کاربرد داشته باشند. ابعاد محصولات آریان فولاد به صورت زیر است:

  • نبشی از سایز ۴۰ الی ۲۰۰
  • تیرآهن های H و I از سایز ۱۴۰ الی ۲۷۰
  • ناودانی از سایز ۸۰ الی ۱۲۰
  • ریل سبک و نیمه سنگین
  • میلگرد ساده و آجدار از سایز ۱۰ الی ۳۲
  • انواع شمش های آلیاژی و ساختمانی
  • ورق تا عرض ۴۰۰ و ضخامت ۸ به بالا

مراحل تولید

روش تولید محصولات در آریان فولاد ، نورد گرم است. در این روش بیلت، بلوم یا شمش وارد کوره شده و با عبور از ۴ منطقه دمایی تا ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم می‌شود. با توجه نوع محصول نهایی در مراحل مختلف تحت نورد قرار می‌گیرد. در نهایت به قطعه با عرض و ارتفاع مورد نظر تبدیل می‌گردد. پس از رسیدن مقاطع به ابعاد مورد نظر، به منظور خنک‌سازی محصول، عملیات کوئنچ با آب و با سرعت بالا بر روی آن‌ها انجام می‌گیرد. این خنک‌سازی باعث می‌شود که خواص مکانیکی مقطع بهبود یابد و ضمن حفظ نرمی، استحکام آن افزایش پیدا کند. پس از سرد شدن محصول، آزمون‌های کنترل کیفیت بر روی آن انجام شده و سپس در واحد بسته‌بندی، بسته‌بندی شده و آماده بارگیری می‌شود.

کنترل کیفی

به منظور بهبود کیفیت محصولات و جلوگیری از بروز خطا در عرضه محصولات به بازار، مقاطع آریان فولاد تحت بازرسی‌های دقیق کیفی قرار می‌گیرند. تست‌ها به کمک دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پرسنل متخصص و بازرسان کنترل کیفی انجام می‌شوند. از جمله بازرسی‌های انجام شده در این کارخانه کنترل کیفیت میلگردها، کنترل کیفی ذوب و ریخته‌گری، بازرسی نبشی و ناودانی و کنترل خطوط نورد می‌باشد.

به عنوان مثال در خط تولید میلگرد، بازرسی QC)Quality Control) با بررسی ابعاد، ضخامت، ترکیب شیمیایی و خواص ظاهری و تطبیق آن‌ها بر استانداردهای ملی و بین المللی انجام می‌شود. همچنین به منظور کنترل خواص مکانیکی، قطعات تحت تست‌های مکانیکی مانند کشش، خمش و سختی سنجی قرار می‌گیرند. به طور کلی، کارخانه آریان فولاد با داشتن بیش از یک دهه سابقه، خط تولید مجهز و پرسنل حرفه ای یکی از قطب‌های اصلی تولید مقاطع فولادی در کشور است. این مجموعه نقش بسیار مهمی در بی نیاز کردن کشور از واردات دارد. 

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button