ورق استنلس استیل براق

  • خانه / ورق استنلس استیل براق

ورق استنلس استیل براق

ورق استنلس استیل براق یا همان استیل با سطح BA می باشد. این نوع از ورق استیل معمولاً در ضخامت های پایین و تحت عنوان نازک بار عرضه می گردند.

ورق استیل چیست؟

برای مطالعه فرایند تولید این محصول ، مهم است بدانیم ورق استیل چیست و چه چیزهایی آن را از فولاد و آهن ساده متمایز می سازد؟

می توان گفت یک تعریف اساسی این است که ورق استیل آلیاژی است حاوی آهن و عناصر متعدد دیگری چون نیکل، کروم، مولیبدن و کربن.

این آلیاژ نسبت به آهن خالص یا فولاد ساده از آهن و کربن در برابر خوردگی مقاوم تر است.
عنصرهای موجود در ورق استیل یعنی نیکل ، کروم و دیگر مواد افزودنی ، یک لایه اکسیدی غیر فعال در این آلیاژ ایجاد می کنند .

سطح براق و درخشان ورق استیل نسبت به استیل یا فولاد ساده، در برابر آسیب های محیطی بسیار مقاوم است و به همین دلیل آن را ورق استیل یا فولاد زنگ نزن می نامیم.

ورق استیل

مواد خام

استنلس استیل زمانی شکل می گیرد که مواد خام نیکل، سنگ آهن، کروم، سیلیسیوم، مولیبدن و عناصر دیگر با هم ذوب شوند. این آلیاژ حاوی طیف متنوعی از عناصر شیمیایی اصلی است که وقتی با هم ترکیب می شوند، آلیاژی قدرتمند پدید می آورند.

نسبت های مختلف عناصر تشکیل دهنده ی استنلس استیل یعنی آهن، نیکل، کروم، مولیبدن و کربن تعیین کننده ی نوع استنلس استیل است.

نسبت آهن به عناصر دیگر نشان می دهد که

۱-لایه اکسیدی محافظ کننده محافظت کننده تا چه حد مقاوم است.

۲-فلز (استنلس استیل) در برابر مواد و محیط های خورنده ی خاص تا چه میزان مقاومت دارد.

۳-برخی خواص و ویژگی های مکانیکی دیگر نظیر سختی، نقطه ذوب، ضریب برشی و غیره به چه صورت هستند.


نسبت های متغیر اجزاء استنلس استیل، انواع مختلف آلیاژ استنلس استیل را به وجود می آورد. هر ترکیب ، معرف یک گرید استنلس استیل است، مثلاً  استنلس گرید ۳۱۶ یا استنلس استیل گرید ۴۲۰ و …

ورق استنلس استیل براق

ورق استیل را چگونه تهیه می کنند ؟

تولید کننده باید بداند و قبل از هر چیز و پیش از تولید استنلس استیل می بایست دقیقاً تعیین کند چه نوع استنلس استیل می‌خواهد تولید نماید.

ورق استنلس استیل براق

ورورق استنلس استیل براق

این ورق دارای سطح صاف و صیقلی است و در موارد مختلفی استفاده می شود که در زیر به بیان آنها می پردازیم.

موارد کاربرد ورق استنلس استیل براق

  1. برای ساخت تجهیزات سردخانه و یخچال
  2. استفاده به عنوان روکش برای گرمخانه ها و منابع
  3. تجهیزات و میز کار فست فود ها، قنادی و آشپزخانه های بزرگ و صنعتی
  4. از ورق استیل براق برای سقف خانه ها و در مواردی که ظاهر ساختمان اهمیت دارد استفاده می شود .
  5. ساخت چنگال و قاشق و کارد و تجهیزات آشپزخانه
  6. تولید لوازم برقی آشپزخانه با استیل براق

ورق استنلس استیل براق معمولاً در گریدهای 304، 420 و 430 تولید می شوند. از ورق استیل براق معمولاً در ضخامت های 0.5، 0.6، 0.7، 0.8، 1 و 1.5 میلی متر عرضه می گردند. ورق استیل براق مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و به علت همین مقاومت بالا،دارای کاربرد های بسیاری در مهندسی می باشد. علت مقاومت بالای ورق استیل براق در برابر خوردگی وجود مقادیر کروم در آن می باشد که برای اینکه ورق استیل در برابر خوردگی مقاوم باشد مقدار کروم موجود در آن باید حداقل 11 درصد باشد.

کروم موجود در ورق استیل براق با هوا اکسید میشود و این اکسید، سطح ورق را می پوشاند و مانع از آن می شود که هوا به لایه ‌های زیرین نفوذ پیدا کند و همین عامل باعث مقاومت فلز در برابر خوردگی می شود. از ورق استیل براق بیشتر در مواردی که ظاهر کار دارای اهمیت باشد، استفاده می شود.

ورق استنلس استیل براق

طبقه بندی ورق استیل

1- استیل نگیر

2- استیل براق

3- استیل مات

4- استیل خش دار

5- استیل روکش دار

6- استیل نسوز

7- استیل ضد اسید

ورق 304 بسیار پرکاربرد است و در بین سایر ورق های استیل، استفاده از آن متداول تر است و در بازار می توان آن را در انواع زیر پیدا کرد

1- استیل نگیر براق

2- استیل نگیر مات

3- استیل نگیر خش دار

ورق استنلس استیل براق

انواع استیل بر اساس آلیاژ

آلیاژ های آهن – کروم

آلیاژ های آهن – کروم کربن

آلیاژهای آهن کروم نیکل – کربن

ورق استنلس استیل براق

استیل براق ظاهر مناسب تر و ترکیب زیباتری دارد. سطح صیقلی و صاف استیل باعث می شود حتی در صورتی که کوچکترین نور در محیط وجود داشته باشد، دارای درخشش باشد.استیل براق دارای سطح بسیار صافی است و همین مورد باعث می شود که ذرات گرد و غبار و سنگ ریزه و خاک به آسانی و با یک پارچه از روی سطوح پاک شود و دوباره سطح استیل را به همان شفافیت قبل باز گرداند.

ورق استنلس استیل براق

هرچند استفاده از استیل براق برای کاربرد های داخلی می تواند ظاهر زیبایی ایجاد کند ولی اگر از این نوع استیل در مکان های پر رفت و آمد استفاده شود باعث می شود اثر انگشت بر روی سطح استیل براق باقی بماند و ظاهر ناخوشایندی را ایجاد کند. در هر صورت تمیز کردن سطوح استیل براق راحت تر و به سادگی انجام می شود.

ورق استنلس استیل براق

ابعاد استاندارد ورق استنلس استیل براق

ورق استیل کوتاه : ورقی در ابعاد 2000×1000 (میلیمتر)
ورق استیل بلند : ورقی در ابعاد  2440×1220 (میلیمتر)
و در ابعاد : 2500×1250 (میلیمتر)

ورق استنلس استیل براق

تولید ورق استیل براق در کشور ما انجام نمی گیرد و در سالیان گذشته واردات این ورق و ورق های مشابه از کشور های آمریکا، ژاپن و آلمان انجام می شده است، ولی در حال حاضر کشورهایی همچون چین، تایوان و آفریقای جنوبی کشور هایی هستند که این ورق را تولید می کنند و ایران از این کشور ها اقدام به واردات ورق های استیل از جمله ورق استیل براق می کند.ورق استیل براق به خاطر ظاهر و درخشندگی در طراحی دکوراسیون داخلی و زیبا سازی نیز استفاده می شود.

ورق استنلس استیل براق

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله ، لوله استیل ، پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button