ورق استیل نگیر در سینک ، مزایا و علل استفاده

  • خانه / ورق استیل نگیر در سینک ، مزایا و علل استفاده

ورق استیل نگیر در سینک ، مزایا و علل استفاده

ورق استیل نگیر در سینک ، سینک ظرفشویی استیل یکی از انواع مختلف لوازم آشپزخانه می باشد که از ورق استیل نگیر تولید می شود . ورق استیل نگیر نام دیگر ورق استیل 304 است .تولید کنندگان لوازم خانگی به ویژه تجهیزات آشپزخانه همواره سعی در ارتقای محصولات خود دارند. پارامتر انتخاب مواد یکی از مهمترین عواملی است که نقشی کلیدی در راستای رسیدن به این هدف را ایفا می کند.

ورق استیل نگیر در سینک

یکی از انواع لوازم خانگی که انتخاب ماده بر عملکرد آن تاثیر می گذارد، سینک است. این وسیله یکی از حیاتی ترین اجزای آشپزخانه های خانگی، رستوران ها، هتل ها، آزمایشگاه ها و…. است. یکی از انواع موادی که در ساخت سینک ها توانسته عملکرد رضایت بخشی داشته باشد ورق استیل 304 می باشد.

ورق استیل نگیر در سینک

این گرید به دلیل عدم دارا بودن خاصیت مغناطیسی در عرف بازار به ورق استیل نگیر معروف است. با در نظر گرفتن قیمت ورق استیل نگیر و ویژگی های منحصر به فرد این آلیاژ، تولید سینک ظرفشویی از این گرید از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

ورق استیل نگیر در سینک

ورق استیل نگیر در سینک

علت بکارگیری گرید 304 در ساخت سینک ظرفشویی

عمده ترین دلایل بکارگیری ورق استیل 304 در ساخت سینک ظرفشویی مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی، دوام و ماندگاری بالا، تمیزکازی آسان، شکل پذیری و جوش پذیری می باشد. معمولا این گرید در برابر اسیدهای اکسید کننده مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. به همین خاطر به راحتی تمیز شده و به گزینه ای بی همتا جهت استفاده در محیط های آشپزخانه و صنایع غذایی تبدیل شده است.

ورق استیل نگیر در سینک

همچنین در برابر مواد شیمیایی آلی و معدنی مقاومت خوبی دارد. شکل پذیر بودن این آلیاژ یکی دیگر از عواملی است که منجر به سهولت تولید سینک می شود. زیرا سینک ها در خلال پروسه تولید معمولا تحت فرایندهای شکل دهی نظیر پرس و کشش قرار می گیرند.  علاه و بر موارد اشاره شده معمولا یکی از عواملی که در انتخاب ماده برای تولید  یک محصول صنعتی مهم بوده موازنه قیمت متریال مورد استفاده با عمر کاری و قیمت تمام شده محصول است.

ورق استیل نگیر در سینک

از این رو با توجه به قیمت ورق استیل نگیر، کیفیت و بازده کاری که این قبیل سینک ها دارند تولید سینک از این رده آلیاژی مقرون به صرفه بوده و سینک های ظرفشویی اولیدی از این گرید در بازار مصرف با قیمت مناسبی به مشتری ارائه می گردد.   

ورق استیل نگیر در سینک

دیگر متریال مورد استفاده در ساخت سینک ظرفشویی

در قسمت قبل نمونه ای از متریالی که امروزه در تولید انبوهی از تولیدات سینک های ظرفشویی استفاده می شود معرفی شد در ادامه دیگر موادی که در ساخت این وسیله استفاده شده اند معرفی می گردند. 

سینک ظرفشویی گرانیتی

گرانیت سنگی آذرین است که به طور خارق العاده ای در مقابل حرارت قوی و مقاوم بوده و دوام بالایی دارد. این ماده دارای ماهیتی تخلخلی است. به همین دلیل بعد از شست و شو اگر سطح سینک های گرانیتی به درستی تمیز نگردد می تواند لکه ها و کثیفی ها را به خود جذب کند. همچنین سینک های گرانیتی بسیار سنگین هستند. بنابراین کابینت و میز زیر سینک باید مقاومت باشد. به همین دلیل هزینه نصب این سینک ها بسیار زیاد است. 

ورق استیل نگیر در سینک

سینک ظرفشویی کوارتز

سینک های ظرفشویی ساخته شده از کوارتز فقط از نظر ظاهری زیبا نیستند. بلکه یکی از سخت ترین انواع سینک های ظرفشوئی هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. چگالی بالا و عدم تخلخل در کوارتز این قبیل سینک ها را از نظر جذب گرد و غبار غیر قابل نفوذ کرده است. نقطه ضعف سینک های ساخته شده از کوارتز مقاومت کم آن ها در برابر حرارت می باشد. بنابراین هنگام آب کش کردن ماکارونی و برنج حتما آب سرد هم به داخل سینک بریزید. محصولاتی چون سینک های کوارتز همچون سینک های گرانیتی سنگین هستند که این عامل نصب آن را سخت می کند.

سینک ظرفشویی مسی

سینک های مسی یکی از گران قیمت ترین نوع از انواع سینک های ظرفشویی موجود در بازار هستند. مس زنگ نمی زند و یکی از ویژگی های بارز آن خاصیت ضد میکروبی آن می باشد. با بررسی ها مشخص گردیده که باکتری ها بیش از چند ساعت نمی توانند روی سطح مس زنده بمانند. این قبیل سینک ها همچنین مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند.

ورق استیل نگیر در سینک

با گذشت زمان مس تمایل به تغییر رنگ و ایجاد رنگ سبز-آبی (blue-green) دارد. این تغییر رنگ درواقع نشان نوعی از خوردگی به نام پتینه (Patina) است. برخی این پدیده و تغییر رنگ را به عنوان یک ویژگی زیبایی شناسی در نظر می گیرند. عمده ترین ایراد سینک های مسی اندازه آنهاست. زیرا این قبیل سینک ها توسط صنعتگران و به صورت دست ساز تولید می شوند.

 سینک ظرفشویی چینی و سرامیکی

این سینک ها بیشتر برای آشپزخانه های سنتی مناسب بوده و در طرح، رنگ و مدل های مختلفی ارائه می شود. مواد چینی و سرامیکی سخت بوده، چگالی بالایی دارند و غیر متخلخل هستند که این ویژگی ها نیاز به تعمیر را در آنها به حداقل می رساند. البته مواد چینی در مقایسه با سرامیک ها سخت تر بوده و تخلخل کمتری نیز دارند.

یکی از معایب چنین سینک هایی این است که در هنگام سقوط یک جسم سنگین بر آنها آسیب پذیر هستند. همچنین ممکن است قسمت هایی از سینک به شکل تراشه جدا گردد. در این بخش به طور خلاصه و مفید تنها چند ماده ای که در ساخت سینک ظرفشویی کاربرد دارند معرفی شدند در حالی که از دیگر موادی نظیر چدن و کامپوزیت نیز استفاده می شود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button