ورق استیل ۳۰۴ ، کاربردها و مزایای این محصول

  • خانه / ورق استیل ۳۰۴ ، کاربردها و مزایای این محصول

ورق استیل ۳۰۴ ، کاربردها و مزایای این محصول

مزایای ورق استیل ۳۰۴ نسبت به بقیه استیل ها چیست ؟

اولین سؤالی که ممکن است استفاده کننده انواع گوناگون از ورق استیل ۳۰۴ در ذهنش خطور کند این است که استیل چه برتری هایی نسبت به سایر استیل های دیگر دارد ؟ زیرا گاه به دلیل وجود انواع گوناگون موجود در بازار ، انتخاب تا حدودی سخت می شود .

ورق استیل ۳۰۴

بیشترین دلیل محبوبیت این نوع استیل در مقایسه با استیل های دیگر این است که این محصول در طیف گسترده ای از محصولات مات و براق ، ورق استیل نگیر و بگیر در بازار موجود بوده ، همچنین دارای ویژگی فرم دهی و قابلیت جوشکاری بالایی می باشد .

با ممنوعیت واردات مشابه تولیدات داخلی این نوع استیل از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است . به طور خلاصه به راحتی می توان بیان نمود که ورق استیل ۳۰۴ در صنایع مختلف و کاربردی امثال صنعتی، معماری و حمل و نقل نقش ویژه ای دارد و به آسانی مورد استفاده قرار می گیرد .

ورق استیل ۳۰۴

استیل ۳۰۴ بیش ترین میزان فولاد زنگ نزن عرضه شده در بازار می باشد . این محصول دارای استقامت بالا در مقابل زنگ زدگی و خوردگی و اتصال پذیری بسیار مطلوب است .

ورق استیل ۳۰۴

از دیگر مزایای مصرفی این فرآورده کارایی بسیار خوب آن در محیط های عادی است. همانطور که استیل ۳۰۴ دارای ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است در این صورت به  فولاد۱۸Cr8Ni مشهور است. هم اکنون این فراورده حدود ۵۰ درصد از مجموع تولید محصولات استیل را تشکیل داده است.

ورق استیل ۳۰۴

کاربرد ورق استیل ۳۰۴

این محصول در انواع صنایع گوناگون کاربردهای گستره‌ای داشته که بیشترین موارد کاربرد آن عبارت‌اند از :

  •  تجهیزات فرآوری مواد غذایی و لبنیات به ویژه شیر
  • تولید صندلی، تجهیزات، سینک ظرف‌شویی، فریزر و سایر لوازم آشپزخانه
  • پنل های معماری همانند نرده ها و حفاظ ها
  • ذخیره و انتقال بسیاری از مواد شیمیایی
  • مبدل های حرارتی
  • تولید اتصال دهنده ها
  • تولید فنرها و پیچ
ورق استیل ۳۰۴

کاربرد ورق استیل ۳۰۴

  •  برای معادن و فیلتراسیون آب از صفحه های بافته شده یا جوش خورده استیل استفاده می شوند. همانطور که در بالا به آن اشاره شده از آنجایی که این ورق خاصیت غیر مغناطیسی داشته در نتیجه در گروه ورق های استیل نگیر جای گرفته است.
  • از این فرآورده در اقسام ابزارها ، وسایل خانگی، صنعتی به کار برده شده جهت ترابری و ساخت مواد غذایی .
  • از دیگر کاربرد استیل ۳۰۴ می توان به ساخت انواع پیچ، قطعه های مربوط به ماشین آلات اشاره نمود.
  • یکی دیگر از کاربرد استیل ۳۰۴، در احداث ساختمان ها برای استقامت خارجی در مقابل آب و آتش نیز می توان نام برد.
  • یکی از موارد کاربرد فولاد ۳۰۴ می توان به  تولید اقسام میز کار بهداشتی اشاره نمود.
ورق استیل ۳۰۴

کاربرد ورق استیل ۳۰۴

  • پردازش غذا یا نوشیدنی نظیر یخچال و فریزر، کولر و دیگر ابزار آلات لبنی
  • از موارد کاربرد این محصول می توان به برخی ظروف ویژه آزمایشگاهی در واحد آزمایشگاه کارخانه ها اشاره نمود.
  • کاربرد این محصول همواره برای ساخت تغییر دهنده های انرژی مطلوب می باشند.
  • در ساختمان سازی و استفاده در ساختار برج ها مورد مصرف قرار می گیرد.
ورق استیل ۳۰۴

کاربرد ورق استیل ۳۰۴

  • یکی دیگر از موارد کاربرد فولاد ۳۰۴ این است که در پتروشیمی و پالایش نفت به کارگیری زیادی دارند.
  • از دیگر موارد کاربرد ورق استیل ۳۰۴ می توان به این مورد نیز اشاره نمود ، در تمامی معادن سنگ آهن و دیگر معادن کانی ها و همچنین برای ساخت تجهیزات حفاری مورد استفاده قرار می گیرند.
ورق استیل ۳۰۴

جوشکاری 

 ورق استیل ۳۰۴ ، به دلیل وجود ساختاری آستینی که در استیل ۳۰۴ وجود دارد از توانایی و قابلیت بسیاری بالایی برای جوشکاری برخوردار است و جوشکاری به دو روش ذوبی و مقاومتی انجام می گردد و موجبات برتری این محصول را در بین سایر ورق های دیگر فراهم آورده است.

این امکان وجود دارد که برای بخش های بسیار سنگین جوش داده شده پس از عملیات جوشکاری لازم باشد از جوشکاری عملیاتی آنیل استفاده شود. نکته ی قابل توجهی که همواره باید به آن اشاره نمود اینکه ورق استیل ۳۰۴ L عملیات جوشکاری آنیل برای آن لازم نمی باشد.

تولید و ساخت 

در ابتدا باید گفت پروسه ی تولید و ساخت ورق استیل ۳۰۴ الزماً نیازمند ابزارهای اختصاصی است که بتواند از مواد استیلی ضد زنگ به صورت کامل بهره بگیرد . لازم به یادآوری است که بدانید قبل از استفاده تمام ابزارها و سطوح کار باید کاملاً تمیز شوند. برای جلوگیری از آلودگی های متقابل مابین فولاد توسط فلزات لازم است که این اقدامات احتیاطی و تمیز کاری صورت بگیرد تا استیل مورد نظر به راحتی خورده نشود.

علت گستردگی فروش ورق استیل ۳۰۴

این سؤال برای عموم خریداران ورق استیل ۳۰۴ پیش آمده است که آیا فروش ورق استیل ۳۰۴ در بازار رواج بسیار گستره ای دارد؟ به دلیل افزودن مقدار قابل توجهی کروم و نیکل به آهن، زمینه ی آستینت در دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد وجود داشته تا دمای محیط پایدار و ثابت بماند که به نوبه ی خود این امر تنها با وجود عناصر آلیاژی ممکن می گردد و این باعث پایداری آستینت (که فاز غیر مغناطیسی است) می شود.

فاز آستینت در برابر جذب آهن ربا بی اثر عمل می کند به صورت دیگر خواص مغناطیسی خود را از دست داده و این به نوبه ی خود منجر به خواص قابل توجه و جالبی برای این گروه آلیاژی می شود و فروش و مصرف این نوع گروه آلیاژی را بسیار گسترده می کند.

اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید . همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button