ورق فابریک استیل ، تفاوت آن با ورق برشی

  • خانه / ورق فابریک استیل ، تفاوت آن با ورق برشی

ورق فابریک استیل ، تفاوت آن با ورق برشی

ورق فابریک استیل یکی از فرم های استنلس استیل است که دارای ویژگی خاصی است. این ورق ها در ابعاد استاندارد تولید و به بازار عرضه می شوند.

ورق فابریک استیل

ورق استنلس استیل

ورق استیل از ترکیب آهن، کربن، کروم و نیکل به وجود می‌آید که سبب می‌شود این محصول کارایی بسیار بالایی از خود نشان دهد. همچنین اضافه شدن عنصر مولیبدن به این ورق، مقاومت در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای کاهنده را اضافه می‌کند. نکته جالبی که در این محصول وجود دارد این است که با تغییر درصد مولیبدن و کروم در ترکیبات آن می‌توان موجب تنوع در کارایی این ورق در بخش‌های مختلف صنعت شد. البته لازم به ذکر است که این تغییر در عناصر، بر قیمت ورق استیل بی‌تأثیر نخواهد بود.

ورق فابریک استیل

کاربرد ورق استیل

بیشترین کاربرد ورق استیل کوچک و بزرگ، در موارد زیر به چشم می‌خورد:

 ساخت لوازم خانه و آشپزخانه
ساخت تجهیزات پزشکی
کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و مکان‌هایی که مواد خورنده وجود دارد
ساخت ماشین‌آلات
صنعت تولید و ساخت سیمان
صنایع تولید کاغذ
تولید مواد شیمیایی
ساختمان‌سازی

البته به خاطر داشته باشید که از ورق استیل در تولید لوله های استیل دکوراتیو نیز استفاده می‌شود.

ورق فابریک استیل

ابعاد و سایز ورق استیل

ابعاد ورق استیل بسیار متفاوت و مختلف است که می‌بایست با توجه به کاربرد موردنظر، سایز ورق استیل را انتخاب کنید. عمده ترین ابعاد ورق استیل عبارت است از:

 ۱ * ۲ متر
۱٫۲۵ * ۲٫۵۰ متر
۱٫۲۲ *۲٫۴۴ متر
۳ * ۱٫۵ متر
۱٫۵ * ۶ متر
۲ * ۶ متر

تمامی این ابعاد در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند که عرض آن‌ها نیز به صورت ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی‌متری است. لازم به ذکر است ورق استیل فابریک در اندازه‌های ۲۰۰ * ۱۰۰ سانتی‌متر، ۲۵۰ * ۱۲۵ سانتی‌متر و ۱۲۲ * ۲۴۴ سانتی‌متری تولید می‌شود. در ادامه می‌توانید جدول وزن ورق استیل در ضخامت و اندازه‌های مختلف را مشاهده کنید:

ردیفضخامت (میلی‌متر)عرض (میلی‌متر)طول (میلی‌متر)وزن (کیلوگرم)
10.4100020006.4
20.5100020008
311000200016
421000200032
511250250025
621250250050
ورق فابریک استیل

ورق استیل فابریک

محصولات ورق استیل به دو شکل کلی در بازارهای جهانی موجود هستند. ورق فابریک استیل و کویل استیل ، که بسته به شرایط مختلف این دو حالت در بازار موجود است. کویل استیل که به شکل رول است حاصل پیچش ورق استیل به دور یک محور دایره ای شکل است. این پیچش را کویل می گویند. کویل ها برای سهولت در حمل و نقل از درب واحد تولیدی تا واحد مصرفی پیچیده می شوند. این کویل ها در محل واحد مصرفی توسط تجهیزات مرتبط باز گشایی شده و تحت دستگاه برش به برش هایی در سایز مورد نظر بریده می شود.

ورق فابریک استیل

تفاوت ورق استیل فابریک با ورق برشی

ورق های فابریک به صورت آماده و در سایزهای معلوم و استاندارد تهیه می شوند و با بسته بندی های لازم به مشتری تحویل داده می شوند. ولی ورق های برشی معمولا درواحد خود مشتری (البته میتواند این کاردر کارگاه های واسطه نیز انجام شود) بریده می شوند و می توانند دارای سایز استاندارد باشند یا خیر

ورق فابریک استیل

تفاوت مهم دیگری که ورق فابریک استیل با ورق استیل برشی دارد در ضخامت ورق است. معمولا ورق های با ضخامت بالا که امکان کویل شدن را ندارند به صورت ورق فابریک به بازار عرضه می شوند.حال آنکه ورق های برشی از کویل معمولا ضخامت کمتری دارند. البته همیشه این تنها دلیل نیست و ورق استیل از ضخامت 1 تا 65 میل در شکل ورق فابریک موجود هستند.

ورق فابریک استیل

عیب بزرگی که ورق های برشی ممکن است داشته باشند اعوجاج ناشی از برش است. وقتی کویل استیلزیر دستگاه برش ، بریده می شود با توجه به کیفیت دستگاه و اپراتور برش ممکن است اعوجاجاتی بر روی ورق اتفاق بیوفتد . البته اگر دستگاه مجهز و پیشرفته استفاده شود و اپراتور نیز فنی و با سابقه باشد این اعوجاج ممکن است به حد اقل برسد.

ورق فابریک استیل

ویژگی های اصلی ورق فابریک استیل

این ورق ها چون در واحد تولیدی اولیه به سایز استاندارد تولید می شوند دارای ابعاد دقیقی هستند که می توانند در مکان های مورد نظر استفاده شوند. از نظر خواص مکانیکی و عملیات حرارتی نیز ممکن است این ورق ها برتری بالاتری نیست به ورق های برشی داشته باشند. بعنوان مثال ورق استیل فابریک آسرینوکس یا کلمبوس بهترین ورق استیل در سطح دنیا هستند که هیچ کویل استیل ویژگی عملیات حرارتی این ورق ها را ندارند.

معمولا سایزهای استاندارد 2*1 ، 1.5*6 ، 1.15*2.5 ، 2*6 و … سایزهای استانداردی هستند که جدای از ضخامت این ابعاد در بازار موجود است.ورق استیل 304 در ضخامت بالا معمولا پر استفاده ترین این ورق ها است. ولی به طور معمول ورق های ارجینال استیل به صورت ضخیم بار هستند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله  ، لوله استیل ، پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button