ورق فلزی با کیفیت را چگونه بشناسیم و تهیه نماییم ؟

  • خانه / ورق فلزی با کیفیت را چگونه بشناسیم و تهیه نماییم ؟

ورق فلزی با کیفیت را چگونه بشناسیم و تهیه نماییم ؟

تاریخچه ورق فلزی

ورق فلزی و قدمت استفاده از محصولات آهنی به قدمت تاریخ بشریت می باشد . آثار فولادی زیادی از هزاران سال پیش در دسترس می باشد. انسان برای برآو کردن نیازهای خود در طول تاریخ از تمام توانمندی خود وهمه عناصر اطرافش برای دست یابی بیشترین حد بهره وری اندیشیده ودر این راه نیز به موفقیت هایی رسیده است .

ورق فلزی

پس از دسترسی انسان به آهن و یافتن راه استخراج آن از سنگ آهن محصولات فلزی زیادی تولید شد است .یکی از مهم ترین موارد ازاین محصولات ورق فلزی می باشد.پس از انقلاب صنعتی و پیدایش ماشین آلات تولید ، استفاده از ورق فلزی در صنایع افزایش چشم گیری پیدا کرد و به همین علت برای تولید این محصول توجه ویژه ای معطوف گردید .

ورق فلزی

انقلاب صنعتی در اواخر سال ۱۷۰۰ میلادی در بریتانیا شکل گرفت.انقلاب صنعتی با افزایش محصولات کارخانه‌ای همراه بود.

ورق فلزی

انواع ورق فلزی

روش تولید این محصول

در تولید ورق فلزی به طور کلی از دوروش نورد گرم و نورد سرد استفاده می شود . وقتی ورق فلزی در فرآیند نورد گرم تولید شود ورق سیاه حاصل می شود . زمانی که در فرایند نورد سرد تولید شود ورق فلزی ، ورق روغنی می باشد .

ورق فلزی

ورق رنگی

ورق های تولید شده پس از اتمام مراحل تولید وارد مرحله پولیش کاری شده وکاملا چربی زدایی می گردد پس از آن وارد مرحله رنگ کاری می گردد .

ورق فلزی

کاربرد ورق رنگی

در ساختمان سازی جهت سقف، بدنه سوله ها ، نمای خارجی و داخلی سازه های ساختمانی ، ساخت بدنه لوازم خانگی مانند یخچال ،آبگرمکن ، لباسشویی و در ساخت کانتینر و صنایع حمل ونقل ، اتاقک های خودرو و…

ورق فلزی

ورق روغنی

به این ورق فلزی بدلیل فرآیند تولید آن که به صورت نورد سرد تهیه می شود ، ورق سرد هم گفته می گویند .

ورق فلزی

انواع این محصول

ورق‌های روغنی معمولی مثل ورق روغنی ST12

ورق روغنی نیمه کشش مثل ورق ST13

ورق فوق کشش مثل ورق ST14

ورق فلزی

جدول وزن ورق‌های روغنی

ضخامت (میلی‌متر)طول(متر)عرض(متر)وزن(متر)
۰.۵۲۱۸
۰.۶۲۱۱۰
۰.۷۲۱۱۱
۰.۸۲۱۱۳
۰.۹۲۱۱۴
۱۲۱۱۶
۱.۲۵۲۱۲۰
۱.۵۲۱۲۴
۰.۵۲.۵۱.۲۵۱۳
۱.۲۵۲.۵۱.۲۵۳۱
۱.۵۲.۵۱.۲۵۳۸
ورق فلزی

ورق آجدار

اگر نگاهی به اطراف خود در محیط زندگی انداخته باشیم با دقت کم نمونه هایی از مصارف ورق های آجدار را خواهیم دید. بر روی پله ها ، کف ماشین های حمل ونقل و…

ورق آجدار در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد

پله ها و راه روها

برای افزایش اصطحکاک و جلوگیری از لغزش در سطوح شیب دار مورد استفاده قرار می گیرد و آج موجود در سطح این ورق به خوبی این کاررا انجام می دهد.

در وسایل حمل و نقل و یدک کشها

در اینجا هم ورق فلزی آجدار باعث عدم لغزش بار می شود. و همچنین تمرکز ساییدگی در سطح اصلی ورق را بدلیل استفاده مستمر کاهش می دهد. در طراحی های خاص ساخت وساز مورد استفاده قرار می گیرد .

ورق گالوانیزه

آهن و فولاد و محصولات بدست آمده از آن معمولا دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند به همین دلیل برای این مشکل راه حل هایی را ایجاد کرده اند.یکی از این راه حل ها فولاد گالوانیزه است .زمانی که ورق فلزی را با فلز روی پوشش دهند ورق گالوانیزه تولید می شود . و عایق بسیار مستحکمی در مقابله با ضایعات احتمالی برای ورق فلزی به حساب می آید .

روش های تولید فولاد گالوانیزه

روش حرارتی یا گالوانیزاسیون گرم

روش حرارتی یا HOT-DIP-Galvanizing یعنی فرو بردن آهن یا فولاد در مخزنی از مذاب فلز روی (به منظور پوشش‌دهی) را گالوانیزاسیون با روش غوطه‌وری گرم می‌گویند. پس از غوطه‌ور کردن فولاد در حمام فلز روی مذاب شده و خنک شدن آن، فولاد و روی به سختی به یکدیگر چسبانده می‌شوند و یک پوشش محافظ بر روی فولاد ایجاد می‌شود.

الکتروپلات (الکتروگالوانیزه)

پوشش‌های الکتروگالوانیزه به وسیله اعمال محلول فلز سولفات روی یا سیانید بر ورق‌ها و نوارهای فولادی به وسیله برق ساخته شده‌اند. در این روش ، ضخامت پوشش بسیار کمتر از روش گالوانیزه گرم بوده اما دارای سطح صاف‌تری است. در الکتروگالوانیزه پوشش محافظ سبک‌تر و نازک‌تر از روش قبلی می‌باشد و می‌توان ضخامت آن را به طور دقیق کنترل کرد.

ورق استیل

هرگاه آهن را با عناصر دیگری مخلوط کنیم و به محصول جدید برسیم این محصول از نظر خواص مواد مانند چکش خواری ، استقامت ، کشش و… متفاوت خواهد بود .در ترکیب اولیه این ورق کمتر از ۲ درصد کربن موجود است. هر چه مقدار کربن در این آلیاژ بیشتر شود مقاومت و سختی آن نیز افزایش پیدا می کند و از میزان شکل پذیری آن کاسته می شود.

جدول وزن ورق استیل

ردیفطول ورق استیل (mm)عرض ورق استیل (mm)ضخامت ورق استیل (mm)وزن ورق استیل (kg)
1200010000.46.2
2200010000.58
3200010000.610
4200010000.711
5200010000.813
6200010000.914
720001000116
8200010001.2520
9200010001.524
1020001000232
1120001000348

از ورق استیل محصولات فراوانی تولید می شود و همچنین صنعت استیل کاربرد وسیعی در صنعت دارد . از سایر ورق های فلزی موجود می توان به ورق مسی و ورق سیاه و ورق کرکره ای و تین پلیت و ورق آلوزینک و همچنین ورق اسیدشویی اشاره کرد.

اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید ، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button