وزن ورق استیل

وزن ورق استیل

وزن ورق استیل ، ورق استیل یا همان ضد زنگ نوعی از ورق‌های فولادی هستند که در ترکیبات عناصر آلیاژی خود، مقداری کروم، کربن، مولیبدن و… دارند. این نوع ورق‌ها کاربردهای مختلفی دارند و در بسیاری از صنایع قابل استفاده هستند. از نظر آلیاژ، این نوع ورق‌ها به سه گروه آلیاژی 200، 300 و 400 تقسیم می‌شوند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند. کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید ورق استیل وجود دارند. که از مهم ترین آن‌ها می ‌توان به ذوب آهن، فولاد کاویان، شرکت فولاد اکسین خوزستان و… اشاره کرد.

وزن ورق استیل

سطح صیقلی این محصول باعث گردیده که در بازار طرفداران زیادی داشته باشد. و برای خطوط انتقال مواد غذایی، ساخت سازه، پوشش بدنه و بسیاری از مواد دیگر استفاده کرد. به غیر از کاربرد این محصول، اطلاع از قیمت ورق استیل و شناخت ویژگی هر کدام از گریدهای این محصول، اطلاع از وزن ورق استیل هم مسئله مهمی است. که در زمان خرید باید به آن توجه ویژه داشت.

وزن ورق استیل

وزن مخصوص استیل

قبل از هرچیز به این اشاره کنیم که ورق استیل در ابعاد مختلفی تولید می‌ شود. و معمولا هر ابعاد برای کاربردهای خاصی تولید می‌ شود. به عنوان مثال ورق استیل 304 در ساخت اجزای ساختمان، لوازم آشپزخانه، کابین آسانسور و… کاربرد دارد. این در حالی است که از ورق استیل 316 برای محیط هایی که در معرض رطوبت و خورندگی قرار دارند، استفاده زیادی می ‌شود. استیل 310 در محیط هایی در دمای بالا قابل کاربرد است. به طور کلی هرکدام از این گریدها، خواص مکانیکی و خواص شیمیایی دارند و همین موضوع باعث می ‌شود که از نظر جنبه کاربرد تفاوت‌های زیادی داشته باشند.

طبق محاسبات انجام گردیده روی ورق استیل، وزن مخصوص این محصول برابر است با تقریبا 7.8؛ که معمولا آن را رند می‌ کنند و 8 درنظر می‌ گیرند. به طور کلی ضرب وزن ورق بر حجم آن در اصل فرمولی است که برای محاسبه وزن این محصول استفاده می‌شود. هر کدام از پارامترها با یک نماد خاص مشاهده می ‌شود. وزن با نماد γ نشان داده می ‌شود. و وزنی فرمول ورق استیل در حالت کلی طبق فرمول زیر است:
γ= ƿ. g
نماد γ همان‌طور که ذکر گردید ، وزن مخصوص ورق را نشان میدهد
Ƿ در اصل چگالی ورق یا همان جرم واحد حجم است.
g در اصل جاذبه زمین را نشان می‌ دهد و یک عدد ثابت است. (عددی که برای این پارامتر در نظر گرفته می‌شود، 8/9 است.)

وزن ورق استیل

روش محاسبه وزن ورق استیل

برای خیلی از افرادی که در حوزه آهن آلات فعالیت دارند، وزن مقاطع فولادی به خصوص وزن ورق استیل از اهمیت زیادی برخوردار است. چگالی استانداری که برای این محصول در نظر گرفته می ‌شود برابر است با 86/7 . در هنگام محاسبه وزن ورق استیل باید این را بدانید که ضخامت و عرض ورق بر اساس طول آن بر حسب متر در نظر گرفته می ‌شود. به طور کلی فرمول وزن ورق استیل به صورت زیر است:
چگالی ورق * ضخامت * عرض * طول = وزن ورق استیل

اضافه کردن این نکته هم خالی از لطف نیست که هر عددی که در این فرمول به جای طول و عرض جای گذاری شود؛ می‌تواند وزن ورق استیل را در هر متر مربع محاسبه کند. با توجه به مطالب گفته شده می ‌توان به این نتیجه رسید که ورق‌های استیل در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می ‌شوند و به همین دلیل ممکن است قیمت‌ها‌ی متفاوتی داشته باشند. این نوع ورق گریدهای مختلفی هم دارد که در مورد هرکدام از آن‌ها صحبت کردیم. محاسبه وزن ورق استیل برای خیلی از افراد به خصوص افرادی که فعالیت دائمی در حوزه فولاد دارند، مهم است و همان‌طور که گفته شد این وزن طبق یک فرمول خاص محاسبه می ‌شود.

وزن ورق استیل

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button