ویژگی های استیل ۳۰۴ ، منحصر به فرد و عالی

  • خانه / ویژگی های استیل ۳۰۴ ، منحصر به فرد و عالی

ویژگی های استیل ۳۰۴ ، منحصر به فرد و عالی

ورق استیل ۳۰۴

ویژگی های استیل ۳۰۴ ، کم و بیش ۶۵ الی ۷۰ درصد استیل های ساخته شده را از استیل های آستنیتی  ایجاد می کنند. این فرآورده به دلیل استقامت به زنگ زدگی و فرم پذیری مناسب در اغلب شرایط مورد توجه است و به همین جهت برای اکثر مصارف مهندسی خواص خوب و مناسبی دارند.

ویژگی های استیل ۳۰۴

تولید این استیل همانند دیگر استیل ها بایستی تنها به وسیله تجهیزات مختص داده شده به مواد آلیاژی ضد زنگ انجام شود. همه ی ابزار ها و لوازم کار بایستی قبل از به کارگیری کاملا پاکیزه شوند. این کارها ملاحظاتی برای جلوگیری از آلودگی متقابل آلیاژ زنگ نزن به وسیله فلزات ضروری است تا به آسانی خورده نشوند و ممکن است سطح کالای تولید شده را رنگ نمایند.

ویژگی های استیل ۳۰۴

آشنایی با تفاوت های عمده میان استیل ۳۰۴ با استیل سری ۴۰۰

همانطور که قبلا به آن اشاره نمودیم این محصول آستنیتی است در صورتی که استیل سری ۴۰۰ مارتنزیتی است.این فرآورده استیل نگیر است یعنی مغناطیسی نیست. ولی شایان ذکر است که استیل سری ۴۰۰ مغناطیسی بوده و در اصطلاح یعنی بگیر است.

در مجموع استیل ۳۰۴ استقامت در مقابل خوردگی و زنگ زدگی مطلوبی دارد . اگرچه بیان این مسئله لازم و ضروری است که در برخی اماکن استیل ۴۱۰ مطلوب تر از این محصول است.برای مثال در بعضی اماکن به سختی بیشتری نیاز است اگرچه در بعضی دیگر هم احتیاجی به خاصیت زنگ نزنی و ضد خوردگی نیست. در این شرایط استیل ۴۱۰ خیلی مطلوب خواهد بود. سری ۴۰۰ استیل را می توان با کنش های حرارتی سخت تر نمود.از لحاظ قیمت این محصول نیز گران تر از استیل های سری ۴۰۰ است.

ویژگی های استیل ۳۰۴

معایب استیل ۳۰۴

در کنار کاربردهای مطلوب بیان شده ورق استیل ۳۰۴ دارای معایبی نیز می باشد که یکی از این معایب این می باشد که نمی توان از این محصول در محیط های شور نظیر ساحل به کار برد. در صورتی که به کارگیری استیل ۳۱۶ در چنین وضعیتی کاملا مطلوب است. به علت وجود کلر در این محیط ها سبب تولید شکاف شده و سطح های کوچکی اکسید به علت زنگ زدگی موضعی تشکیل می شود.

ویژگی های استیل ۳۰۴

در این صورت در چنین محیط هایی از فولاد زنگ نزن ۳۱۶ استفاده می کنند.به دلیل وجود ۱۶ درصد کروم، ۱۰ درصد نیکل و ۲ تا ۳ درصد مولیبدن در گرید ۳۱۶ استقامت در برابر زنگ زدگی و خوردگی مخصوصا در مقابل کلرید ها را توسعه می بخشد.

ویژگی های استیل ۳۰۴

ویژگی های منحصر به فرد استیل ۳۰۴ 

  • چگالی این محصول کم و بیش ۹/۷ تا ۲/۸ گرم بر
    سانتی متر مکعب است.
  • دوال کشسان این استیل ۱۹۵ گیگا پاسکال و درصد پواسون آن ۳/۰ می باشد.
  • همچنین استقامت واگذاری آن میان ۵۰۰ الی ۷۲۰ مگاپاسکال است.
  • دلیل بسیط بودن چارچوب استقامت واگذاری در این است که سنجش ها برای میله هایی از گونه فولاد ۳۰۴ اما با ضخامت متمایز صورت گیرند
ویژگی های استیل ۳۰۴
  • سرانجام اندازه های متمایزی داشتند که دارند در این چارچوب قرار می گیرند.
  • نقطه ذوب این فراورده تقریبا ۱۳۷۵_۱۴۵۰ درجه می باشد.
  • از ویژگی استیل ۳۰۴ می توان به این مورد اشاره نمود که به آسانی کار سخت می شود. قطعاتی از اقسام این محصول که به شیوه کار سرد تولید می شوند به یک مرحله آنیل احتیاج دارند تا کار سختی مطلوب تر انجام گیرد و از انقطاع یا به وجود آمدن ترک و منفذ ممانعت به عمل آورد.
  • بعد از اینکه تولید این مرحله به پایان رسید برای افت بحران های درونی و مطلوب بودن استقامت به زنگ زدگی قطعه بایستی آنیل تکمیل شود.
  • از سویی در شیوه های تولید مانند فورج که احتیاج به کار گرم دارند بایستی پس از دما دهی یکسان تا دمای ۱۱۴۹ _ ۱۲۶۰ درجه سانتی گراد تحت واکنش فرم دهی قرار گیرند.
  • پس از آن قطعه تولید شده بایستی سریع سرد شود تامطمئن به ایجاد استقامت به زنگ زدگی برسیم . بایستی به این موضوع نیز توجه نمود که این استیل نمی تواند از طریق اعمال حرارتی سخت شود.
  • یکی دیگر از ویژگی استیل ۳۰۴ این است که برای جوشکاری معمولا از شیوه هم جوشی استفاده می شود. در این شیوه می توان هم با فیلر هم بدون آن انجام شود.
  • آلیاژ ۳۰۸ برای استفاده در الکترودهای فیلر به هدف جوشکاری این محصول پیشنهاد شده است.

آشنایی با ویژگی های استیل ۳۰۴ از لحاظ مکانیکی

ویژگیهای استیل ۳۰۴ از لحاظ مکانیکی مطابق جدول زیر می باشد

حداکثر ازدیاد طول (درصد)حداکثر سختی  HB
۴۰۲۰۱
۴۰۲۰۱
۴۰۲۰۱

مشخصات فنی ورق استیل ۳۰۴

ورق استیل (لحاظ مشخصات فنی ورق استنلس استیل ۳۰۴) برای استفاده های خیلی وسیعی تولید می گردند

  • ساخت محفظه های تحت فشار صنعتی
  • ایجاد دیگ ها و محفظه ها برای حفظ مواد غذایی و شیر
  • تولید لوله های حفره دار
  • ایجاد اتصالات حفره دار
  • تولید وسایل و پوسته های قطعات آشپزخانه و صنعتی و…

مقاومت استیل ۳۰۴ در مقابل زنگ زدگی

استیل ۳۰۴ استقامت به زنگ زدگی مطلوب در اکثر محیط ها را دارد. این محصول در محیط ها ی کلریدی گرم با زنگ زدگی روزنه ای و شکافی روبه رو می شود. اگر در درجه حرارت بیشتر از ۶۰ درجه سانتی گراد باشد زنگ زدگی تنشی اتفاق می افتد. برای وضعیت بحرانی زنگ زدگی اگر این محصول به زنگ زدگی روزنه ای و شکافی در پیرامون های اسیدی حساس باشد استیل ۳۱۶ را می توان به راحتی جای آن قرار داد.

استیل ۳۰۴ در خدمات کار که به صورت پی در پی تا درجه حرارت ۸۷۰ یا به صورت مستمر تا ۹۲۵ درجه سانتی گراد عمل می کنند، استقامت به اکسیداسیون مطلوبی دارند. با این همه اگر استقامت به زنگ زدگی در آب مد نظر باشد. به کارگیری مستمر در خدمات کار که با دمای میان ۴۵۰ الی ۶۸۰ درجه سانتی گراد پیشنهاد نمی شود. اگر استقامت زیاد در درجه حرارت بیشتر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد لازم باشد آلیاژ ۳۰۴H پیشنهاد می شود.‌ این نوع استیل در پیرامون های آبی نیز استقامت به زنگ زدگی است.

اگر قصد خرید محصولات استیل برای مصارف خود را دارید، می‌توانید از برند معتبر و حرفه‌ای آرتا استیل که تجربه کافی در زمینه ارائه محصولات استنلس استیل دارد ، محصول مورد نظر خود را سفارش دهید . همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button