ویژگی های پروفیل ایرانی

  • خانه / ویژگی های پروفیل ایرانی

ویژگی های پروفیل ایرانی

ویژگی های پروفیل ایرانی ، امروزه نه تنها در ایران بلکه در کل جهان مقاطع فولادی از پرمصرف ترین انواع مواد اولیه در صنایع تولیدی به حساب می آیند. به همین خاطر میزان مصرف فولاد کشورها به عنوان معیاری برای سنجش توسعه یافتگی آن ها در نظر گرفته می شود. در بین تمامی انواع مقاطع فولادی ، مقاطع فولادی سبک به ویژه پروفیل مبلی به واسطه ی ویژگی های بی نظیرش از محبوبیت خاصی میان صنعتگران برخوردار است.

ویژگی های پروفیل ایرانی

برای انتخاب بهترین گزینه از جانب صنعتگر، گرچه عامل تعیین کننده کیفیت مواد اولیه ی مصرفی است اما قیمت این مواد هم اهمیت زیادی دارد . زیرا تعیین کننده ی قیمت نهایی و در نتیجه سود صنعتگر هست. بی شک تمامی صنعتگران به دنبال محصولی با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه هستند. فولاد تولیدی ایران به لطف معادن غنی و زیر ساخت های مناسب بهره مند از هردو این ویژگی ها است. در ادامه توضیح خواهیم داد این ویژگی ها چیست و چرا قیمت پروفیل صادراتی ایران تا این حد به صرفه است.

پروفیل سبک

در مرحله اول توضیح خواهیم داد پروفیل سبک چیست و برای تولیدی با کیفیت چه ویژگی هایی باید داشته باشد. پروفیل ها به طور کلی از نظر ضخامت به دو نوع سبک و سنگین تقسیم می شوند. پروفیل سبک به مقاطعی گفته می شود که از ورق روغنی تولید شده و ضخامتی بین ۰.۴ تا ۱.۵ میلی متر دارد. ضخامت کم این ورق باعث شده هر شاخه از این مقاطع به نسبت وزن کمی داشته باشد و در صنعت با نام پروفیل سبک شناخته بشود. ضخامت کم و کیفیت بالای ورق و درزجوش، این مقاطع را مناسب انجام انواع فرآیندها کرده است.

ویژگی های پروفیل ایرانی ،کیفیت مناسب ورق

به طور کلی ورق روغنی در مقایسه با ورق سیاه از کیفیت بهتری برخوردار است اما خود ورق روغنی هم کیفیت های متفاوتی دارد. کیفیت ورق تعیین کننده ی کیفیت انجام فرآیند هاست. فرآیندهایی چون خم، کشش، جوش و آبکاری. با توجه به این که پروفیل ها معمولا به شکل خام بعد از تولید کاربرد خاصی ندارند و برای تولید محصول با توجه به طراحی نیازمند تغییراتی در ظاهر هستند کیفیت ورق برای انجام این فرآیندها بسیار مهم است. اگر کیفیت مناسب خمکاری نباشد مشکلاتی چون پارگی ، شکستگی و چین خوردگی در محل خم به وجود می آید.

ویژگی های پروفیل ایرانی

بروز هر کدام از این مشکلات به معنای ایجاد مشکل برای کل بار خریداری می باشد . ورق بی کیفیت باعث می شود پروفیل حین انجام کشش دچار پارگی بشود. برای آبکاری پروفیل سبک زبری سطح ورق تعیین کننده ی کفیت انجام فرآیند است. برای آن که لایه ی آبکاری بتواند به درستی بر روی سطح بنشیند ورق باید نه خیلی صیقلی و نه خیلی زبر باشد. زبری بیش از حد باعث می شود آبکاری ناصاف و بی کیفیت بشود و زبری کمتر از حد نیاز باعث می شود آبکاری نتواند به درستی به سطح پروفیل متصل بشود و به صورت ورقه ای از روی آن بلند می شود.

ویژگی های پروفیل ایرانی

ویژگی های پروفیل ایرانی ، کیفیت مناسب درز جوش

کیفیت درزجوش نیز درست مثل کیفیت ورق برای انجام فرآیند ها تعیین کننده ی کیفیت نهایی است. به طور کلی جوشکاری زائده هایی در محل درزجوش ایجاد می کند که از کیفیت سطح به شدت میکاهد. برای پروفیل های درزدار که سرتاسر طول آن ها درزجوش دارد اگر این زائده ها به درستی از روی سطح پاک نشود برای آبکاری صنعتگر را دچاد مشکل می کند. همان طور که پیشتر گفتیم کیفیت سطح ورق برای کیفیت انجام آبکاری بسیار مهم است. علاوه بر آبکاری اگر جوشکاری درز بی کیفیت باشد و لبه ها با استقامت خوبی به هم متصل نشود درز در محل خم طی فرآیند خمکاری از هم باز می شود.

ویژگی های پروفیل ایرانی

چگونه امکان عرضه ی پروفیل صادراتی ایران با وجود کیفیت بالای آن با قیمتی مناسب تر از قیمت جهانی وجود دارد؟

عوامل متعدد با درصد های مختلف بر قیمت پروفیل سبک اثر گذار هستند. اما شاید بتوان گفت اصلی ترین آن ها قیمت مواد اولیه و قیمت انرژی است. معادن آهن به عنوان ماده اولیه تولید فولاد به وفور در بخش های مرکزی کشور وجود دارد. به همین خاطر  صنعت فولاد ایران برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود، وابستگی زیادی به سایر کشور ها ندارد. علاوه بر آن هزینه حمل زیادی هم بابت انتقال آهن به کارخانه پرداخت نمی شود . در نتیجه به این شکل قیمت مواد اولیه برای کارخانه بسیار کم و مقرون به صرفه خواهد بود.

ویژگی های پروفیل ایرانی

در مورد انرژی هم به لطف میدان های بزرگ نفتی و گازی قیمت انرژی در کشور ما به نسبت کم است و برای صنعت انرژی بری چون فولاد کم بودن قیمت و در دسترس بودن منابع عظیم آن تاثیر به سزایی بر قیمت نهایی محصول تولیدی دارد. گسترش صنعت فولاد در کشور به لطف این معادن و بهره گیری تولیدکنندگان ایرانی از دستگاه های به روز دنیا باعث شده مقاطع فولادی صادراتی ایران به ویژه صادرات پروفیل سبک آن به یکی از بهترین های منطقه و حتی جهان تبدیل بشود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button