پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

  • خانه / پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

پرمصرف ترین لوله ها در صنعت ، در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی، استفاده از مقاطع مختلف بسیار حائز اهمیت است که به صورت کامل از ابتدا تا انتهای ساخت یک سازه در کیفیت نهایی آن تأثیرگذار هستند. انواع مختلف پروفیل‌های صنعتی و ساختمانی، عضوی جدانشدنی از صنایع هستند که در ساخت سازه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لوله‌ها یکی از انواع مهم این مقاطع هستند که خود دارای گستره تنوع بالایی هستند. در اینجا، قصد داریم با معرفی این مقطع، به بررسی پرمصرف ترین لوله ها در صنعت و موارد استفاده آن‌ها بپردازیم. پس با ما همراه شوید.

پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

در صنعت، لوله ها به عنوان یکی از مهمترین وسایلی که برای جابجایی مایعات و گازها استفاده می شوند، بسیار مهم هستند. لوله های پر مصرف در صنعت بسته به نوع کاربردشان متفاوت می باشند.

به طور کلی، لوله های فولادی از جمله پرمصرف ترین لوله ها در صنعت هستند. این لوله ها به دلیل خواص مکانیکی بالا و مقاومت در برابر فشار، حرارت و سایش مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های فولادی علاوه بر استفاده در صنایع نفت و گاز، در صنایع تولید خودرو، ساختمان، شیمیایی و … نیز به کار می روند.

همچنین، لوله های PVC (پلی وینیل کلراید) نیز به دلیل خواص فیزیکی و مکانیکی مناسب، مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت انعطاف پذیری بالا، برای جابجایی آب، فاضلاب و گازها به کار می روند. لوله های PVC در ساختمان ها، صنایع شیمیایی، پتروشیمی، کشاورزی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین، لوله های پلی اتیلن (PE) نیز به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، فشار، حرارت و انعطاف پذیری بالا، برای جابجایی آب، فاضلاب، گازها و … استفاده می شوند. لوله های PE در صنایع نفت و گاز، کشاورزی، ساختمانی و … مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لوله فلزی

لوله فولادی

لوله های فولادی از جمله پرکاربردترین لوله ها در صنعت هستند که به منظور انتقال مایعات، گازها و حتی جریان الکتریکی به صورت زیرزمینی و روی سطح کاربرد دارند. این لوله ها از جنس فولاد ساخته شده و در قطر و ضخامت های مختلفی تولید می شوند.

خصوصیات بارز لوله های فولادی عبارتند از:

1- مقاومت بالا در برابر فشار، شوک و لرزش

2- مقاومت بالا در برابر خوردگی و سایش

3- استحکام بالایی دارند و در برابر آتش، حرارت و سایر عوامل ناخواسته مقاومت خوبی دارند.

4- طول عمر بلندی دارند و با بازدهی بالایی استفاده می شوند.

5- با توجه به قابلیت انعطاف پذیری کمی که دارند، برای استفاده در شرایطی که نیاز به انعطاف پذیری زیادی دارند، بهترین گزینه نبوده و لوله هایی مانند PVC و PE برای این منظور استفاده می شوند.

لوله های فولادی در صنایع نفت و گاز، ساختمانی، خودروسازی، راهسازی، صنایع شیمیایی و … استفاده می شوند.

لوله گالوانیزه

لوله گالوانیزه یا لوله فولادی گالوانیزه، یک نوع لوله فولادی است که با پوشاندن آن به روش گالوانیزه‌سازی تولید می‌شود. در این روش، لایه‌ای از روی و اکسید روی بر روی سطح لوله تشکیل می‌شود که به عنوان یک محافظ برای فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی عمل می‌کند.

از لوله‌های گالوانیزه در مصارف مختلفی از جمله ساخت و ساز، صنایع نفت و گاز، ساخت ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، شبکه‌های آبرسانی و فاضلاب و… استفاده می‌شود.

لوله چدنی

لوله های چدنی نیز از جمله لوله هایی هستند که در صنایع مختلف استفاده می شوند. این لوله ها از جنس آهن و گرافیت ساخته شده و برای انتقال آب، فاضلاب، گازها و محصولات شیمیایی به کار می روند.

خصوصیات بارز لوله های چدنی عبارتند از:

1- مقاومت بالا در برابر فشار، حرارت و خوردگی

2- پایداری شیمیایی بالا دارند و در برابر اثرات خوردگی و ترک خوردگی مقاومت خوبی دارند.

3- ضخامت دیواره های لوله بیشتر از لوله های فولادی است و برای جریان های با فشار بالا مناسب هستند.

4- مقاومت خوبی در برابر سایش دارند و نیاز به تعویض کمتری دارند.

5- با توجه به اینکه لوله های چدنی جزء لوله های سنگین محسوب می شوند، نصب و حمل و نقل آنها کار سختی است و به دلیل وزن بالایی که دارند، نیاز به روش های خاص جهت حمل و نقل دارند.

لوله های چدنی در صنایع آب و فاضلاب، گاز، صنایع شیمیایی و … استفاده می شوند.

لوله استیل

لوله استیل یا لوله فولادی ضد زنگ، یک نوع لوله فولادی است که به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی، به عنوان یک جایگزین مناسب برای لوله‌های فولادی معمولی استفاده می‌شود.

استیل یک آلیاژ از آهن، کربن و عناصر دیگر است که باعث افزایش مقاومت فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌شود. همچنین، لوله‌های استیل دارای مقاومت بالاتر در برابر فشار، حرارت و رطوبت نسبت به لوله‌های فولادی معمولی هستند.

استفاده از لوله‌های استیل در صنایع نفت و گاز، ساخت و ساز، خودروسازی، صنایع غذایی و دارویی، ساخت تجهیزات پزشکی و… رایج است.

پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

لوله غیرفلزی

لوله PVC ، لوله پلی پروپیلن ، لوله سی پی وی سی ، لوله پلی اتیلن ، لوله چند لایه از جمله لوله های غیر فلزی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گی

کاربرد انواع لوله

لوله‌ها برای انتقال سیالات، گازها و حتی جامدات به کار می‌روند. در زیر تعدادی از انواع لوله‌ها و کاربردهای آنها آورده شده است:

1- لوله فولادی: برای انتقال گاز، نفت، آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

2- لوله پلی‌اتیلن: این نوع لوله برای انتقال آب شرب، برق، گاز و خطوط فاضلاب استفاده می‌شود.

3- لوله PVC: برای انتقال آب، فاضلاب، گاز، کابل و خطوط برق استفاده می‌شود.

4- لوله مسی: برای انتقال آب گرم، گاز و خطوط برق استفاده می‌شود.

5- لوله PEX: برای انتقال آب سرد و گرم به صورت شبکه‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده می‌شود.

6- لوله بتنی: برای انتقال آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

7- لوله چدنی: برای انتقال آب، فاضلاب و خطوط گاز استفاده می‌شود.

8- لوله های HDPE: برای انتقال آب، فاضلاب، گاز و صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود.

پرمصرف ترین لوله ها در صنعت

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button