کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

  • خانه / کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶ ؛ میلگرد استیل ۳۱۶ یکی از انواع میله‌های فولادی تقویت کننده برای کمک به بتن در مقاومت در برابر نیروهای کششی می باشد. بتن ذاتاً در برابر نیروهای فشاری به اندازه کافی قوی است. نیروهای کششی می‌توانند باعث ترک خوردن بتن شوند. میلگردهای تغییر شکل یافته روی فولاد تقویت‌کننده از سال ۱۹۶۸ به یک الزام استاندارد تبدیل شد. با این حال، میلگرد های ساده نیز در شرایطی استفاده می‌شوند که انتظار می‌رود فولاد تقویت‌کننده همانطور که معمولاً در روسازی بزرگراه‌ها و در پل‌های قطعه‌ای نصب می‌شود، سرخورده شود.

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

مشخصات میلگرد استیل ۳۱۶

میلگردهای تقویت کننده با استفاده از مواد فولادی مختلف نورد گرم می ‌شوند. اکثر میلگردها از شمش‌های فولادی جدید و بقیه از ضایعات فولادی یا ریل‌های راه آهن نورد می‌شوند. میلگردها باید حاوی نوعی شناسه باشند که برای شناسایی کارخانه تولید کننده میله فولادی تقویت کننده استفاده می ‌شود. ASTM (انجمن آمریکایی برای آزمایش و مواد) یک قانون شناسایی استاندارد ایجاد کرده است که همه میلگردها باید از موارد زیر پیروی کنند:

  • عددی که اندازه نوار را مشخص می‌کند.
  • نوع نماد فولادی
  • درجه میلگرد، ۶۰ یا ۷۵، یا متریک ۴۲۰ یا ۵۲۰. این درجه نشان دهنده قدرت تسلیم میلگرد است.
  • نمادی که سازنده‌ای را که میله را چرخانده است شناسایی می ‌کند. معمولاً یک حرف یا نماد ساده است.

انواع این محصول

پارچه سیم جوشی 

محصول پارچه سیم جوشی از مجموعه‌ای از سیم‌های فولادی که در زوایای قائم چیده شده‌اند می باشد. آن را در تمام نقاط عبور سیم‌های فولادی به صورت الکتریکی جوش می دهند. پارچه سیم جوشی، همچنین به عنوان WWF شناخته می‌شود. در دال‌های روی زمین، جایی که زمین به خوبی متراکم است، استفاده شود. ساخت سنگین تری از پارچه سیم جوش را در دیوارها و دال‌های کف سازه‌ای استفاده می کنند. این معمولاً در روسازی جاده‌ها، لوله‌های باکس و سازه‌های زهکشی و کانال‌های بتنی کوچک استفاده می‌ شود.

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

میلگردهای تقویت کننده ورق فلزی

 آرماتور ورق فلزی معمولاً در دال‌های کف، پله‌ها و ساخت سقف استفاده می‌شود. تقویت کننده ورق فلزی از قطعات فولادی آنیل شده تشکیل شده است که به شکل موج‌هایی به عمق ۱/۱۶ اینچ خم و با فواصل منظم سوراخ شده است.

میلگردهای فولادی ضد زنگ

 فولاد ضد زنگ را می‌توان به عنوان یک میلگرد فولادی تقویت کننده جایگزین با تقویت کننده فولاد کربنی استفاده کرد. استفاده از میلگردهای تقویت‌کننده فولاد ضد زنگ، خوردگی گالوانیکی ایجاد نمی‌ کند و می‌‌تواند راه‌حلی مقرون‌به‌صرفه در مناطقی باشد که در معرض مشکلات خوردگی هستند یا تعمیر آن‌ها دشوار و پرهزینه است. قیمت آنها حداقل ۸ برابر بیشتر از میلگردهای با روکش اپوکسی خواهد بود.

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

مش فلزی یا سیمی منبسط شده

 آرماتورهای منبسط شده فلزی یا مش سیمی نیز یکی دیگر از محصولات تقویت کننده خوب برای بتن است. فلز منبسط شده با برش دادن یک ورق فولادی به خطوط موازی و منبسط شده برای تشکیل یک شکل الماس یا مربع بین هر برش ساخته می‌شود. معمولاً به عنوان تقویت کننده در مناطقی که ضخامت قابل توجهی از گچ مورد نیاز است یا برای ساخت و ساز بتن سبک تقویت شده استفاده می‌شود. آرماتور مش سیمی را می‌توان در پیاده روها، لنت‌های بتنی کوچک یا سطوح قابل راه رفتن که بار زنده یا بار زیادی دریافت نمی‌کنند استفاده کرد.

میلگردهای با روکش اپوکسی

 میلگردهای با روکش اپوکسی گران هستند و در مناطقی که یا در تماس با آب نمک هستند یا مشکل خوردگی قریب الوقوع است استفاده می‌شود. تنها مشکل این است که گاهی اوقات پوشش می‌تواند بسیار ظریف باشد بنابراین حتما آن میله‌ها را از یک تامین کننده معتبر سفارش دهید.

مشخصات میلگرد فولادی ضد زنگ درجه ۳۱۶

میلگرد استیل ۳۱۶ یک گرید استاندارد فولاد ضد زنگ آستنیتی حاوی مولیبدن است. آستنیتی، غیر مغناطیسی و از نظر حرارتی غیر قابل سخت شدن است. عنصر آلیاژی مولیبدن به نوع ۳۱۶ مقاومت در برابر خوردگی بیشتری نسبت به فولاد و آهن یا حتی فولاد ضد زنگ نوع ۳۰۴ می‌دهد. به ویژه در برابر خوردگی حفره‌ای و شکافی در محیط‌های شیمیایی، نمکی و اسیدی مقاوم است. در نتیجه این ویژگی‌ها در برابر محیط‌های دریایی مقاوم تر است. دارای ویژگی‌های جوشکاری و شکل دهی عالی است. ساختار آستنیتی این فولاد به آن چقرمگی عالی می‌دهد.

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶ 

میلگرد استیل ۳۱۶ دارای استحکام کششی ۸۰۰۰۰ psi و ازدیاد طول ۵۰ درصد است. فولاد ضد زنگ نوع ۳۱۶ در اندازه‌ها و اشکال مختلف از جمله میله، زاویه، گرد، صفحه، کانال و تیرها موجود است. این نوع فولاد ضد زنگ به طور گسترده در مواردی که فلز در معرض اثرات خورنده شدید مانند آنچه در صنایع نساجی، داروسازی و شیمیایی یافت می‌شود و همچنین در صنایع هسته‌ای، هوافضا و هوانوردی استفاده می‌شود.میلگرد فولادی ضد زنگ ۳۱۶ برای افزایش ایمنی ساختمان و افزایش عمر سازه تولید می‌شود. عمر مفید میلگرد فولادی ضد زنگ ۷۵ سال در مقایسه با ۲۰ سال برای فولاد کربنی پیش بینی شده است.

فواید میلگرد استیل ۳۱۶ 

مزیت هزینه کم و عمر طولانی

سازه‌هایی با میلگرد فولادی ضد زنگ نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. یا اصلا نیازی به نگهداری ندارند. طول عمر آنها به دلیل مقاومت طولانی مدت آن در برابر خوردگی است

خواص ضد زلزله

میلگرد استیل ۳۱۶ نه تنها ویژگی‌های مکانیکی و دوام برتر را ارائه می‌دهد، بلکه شرایط ایمنی اساسی را برای موادی که در آن خواص ضد زلزله مورد نیاز است نیز ارائه می‌دهد.

مقاومت در برابر خوردگی در بتن

مقاومت قابل توجهی در برابر pH‌های مختلف در بتن نشان می‌دهد.

استفاده با فولاد نرم

میلگرد استیل ۳۱۶ را می‌توان با فولاد نرم به سادگی با اتصال یا جوشکاری استفاده کرد.

پایداری در دماهای پایین و بالا

در دمای پایین این میلگرد با موفقیت در محیط‌های یخبندان و سرد که باعث ترک خوردگی و شکافتن فولاد زیرین می‌شود، استفاده می گردد. درجه حرارت بالا یک فولاد زنگ نزن آستنیتی است، مقاومت بالایی در برابر حرارت در دماهای بالا دارد.

خواص مغناطیسی

 کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶ ؛ نفوذپذیری مغناطیسی میلگرد استیل ۳۱۶ کم می باشد. همین مزیت آن را برای مصرف در پروژه‌هایی که تحت تأثیر اختلالات میدان‌های الکترومغناطیسی ایجاد شده از منابعی غیر از منابعی که مستقیماً مورد نیاز پروژه است، مناسب نموده است . این اماکن شامل بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی، بانک‌ها و اسکله‌های زیردریایی و … می‌شود.

کاربردهای میلگرد استیل ۳۱۶

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button