کاربردهای نبشی اسپیرال

  • خانه / کاربردهای نبشی اسپیرال

کاربردهای نبشی اسپیرال

در ساخت انواع سازه های مختلف از تجهیزات و لوازم زیادی استفاده می شود. سازه های فلزی یکی از پرکاربردترین سازه ها هستند. از فلزات سازه های مختلفی ساخته می‌شود که در قسمت‌های مختلفی از صنعت به کار برده می شود. یکی از انواع سازه های فلزی، نبشی های اسپیرال هستند. این نبشی ها در قسمت‌های مختلفی استفاده می‌شوند و می‌توانند دو فلز مختلف را به یکدیگر پیوند بزنند. در ادامه شما را با نبشی اسپیرال و کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت آشنا سازد. اگر قصد استفاده از این نبشی را دارید، تا انتها همراه ما باشید.

کاربردهای نبشی اسپیرال

نبشی

نبشی فلزی مانند پروفیلیی میماند که سطح مقطع آن به مانند دو ضلع عمود بر هم دیگرباشدنبشی ها به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید می‌شوند.کاربرد نبشی ها بیشتر  در ساخت انواع چهارچوب‌ها، پایه‌ها، برای ایجاد فنس‌ها،انواع میزها،نگهدارنده صفحات،واستحکام بخشیدن به بعضی از قطعات، ساخت پلکان، ساخت انواع دکل‌ و خرپاها و …کاربرد دارند..

کاربردهای نبشی اسپیرال

انواع نبشی

دو نوع نبشی در بازار وجود دارد، اولی نوع فابریک آن ودوم نوع برشی آن. نوع فابریک این نبشی ها، به روش نورد گرم تولید می‌شود؛.روش تولید این محصول به گونه ای است که به روش نورد گرم تولید میشوند ورق یا بیلت را قبل از عملیات نورد پیش گرم میکنند . در ادامه بعد از طی کردن مراحل ختلف بیلت فلزی به خود شکل گرفته و نبشی فابریک ساخته می‌شود. در نوع دوم که نبشی ها به روش پرس تولید میشوند مقاومت کمتری نسبت به نبشی فابریک دارند، وخواص مکانیکی ضعیف‌تری دارند. این نبشی ها از پرس تسمه و ورق های فلزی تولید میشوند.

یعنی به نوعی با خم کردن ورق آن را به شکل حرفLدرمی آورند. معمولا اندازه گیری نبشیها بدین گونه است که اندازه هر کدام از بالهای نبشی به ضخامت خود آن میباشد به طورمثال، نبشی ۶*۶۰*۶۰ اندازه هرکدام از بال‌ها ۶۰ میلیمتر و ضخامت هر بال ۶ میلیمتر است.در بازار انواع نبشی از سایز ۲الی ۲۰ موجود میباشد. همچنین نبشیها در آلیاژهای مختلف تولید میشوند مثلا برای جلو گیری از خوردگی از نبشی گالوانیزه واستیل استفاده میشود که در مقاله های بعدی بصورت تخصصی به آنها میپردازیم.

کاربرد نبشی

موارد زیر از مهم‌ترین کاربرد نبشی‌های فولادی هستند:

  • در ساخت انواع سازه ها
  • استفاده به عنوان تقویت کننده انواع سازه های فلزی
  • در چهارچوب،در،پنجره وساختمانها
  • دکلها وماشین الات
  • انواع بادبند،ساخت قفسه
  • در ساخت میزها ونیمکت بسیاری ازجاهای دیگر
کاربردهای نبشی اسپیرال

کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت

قبل از اینکه بخواهیم در مورد کاربردهای نبشی اسپیرال مطلبی را بیان کنیم، بهتر است در مورد خود این محصول آشنایی پیدا کنیم. نبشی را می‌توان یکی از مقطع های مهم در ساخت به شمار آورد. نبشی اسپیرال به شکل L انگلیسی می باشد. که به طور کلی به دو دسته با بال مساوی و بال نامساوی تقسیم می شود. این نبشی ها از جنس آهن، آلومینیوم و یا فولاد هستند. نبشی اسپیرال از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و وزن سبکی دارد.

کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت بسیار فراوان است که بیشتر نبشی های اسپیرال موجود در بازار از نوع بال مساوی هستند و وزن سبکی نیز دارند. نبشی اسپیرال یکی از باکیفیت ترین و مقاوم ترین نبشی های موجود در بازار است و از مواد اولیه بسیار با کیفیت و درجه یک ساخته می شود. این نبشی ها به عنوان سطح مقطع هستند و معمولا زمانی که دو فلز از یک سازه به یکدیگر می رسند، از این نبشی استفاده می کنند. نبشی اسپیرال در بخش های مختلفی از صنعت کاربرد دارد. در ادامه کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت برای شما بیان خواهد شد.

انواع کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت

نبشی اسپیرال به دلیل کیفیت بالا و همچنین مقاومت زیادی که دارد در قسمت های مهم و حیاتی صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه چندین مورد از مهم ترین کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت برای شما بیان خواهد شد.

ساخت دکل انتقال نیرو

یکی از مهم ترین سازه های فلزی موجود در جهان، دکل های انتقال نیرو یا به اصطلاح در کل های فشار قوی هستند. اگر این دکل ها را از نزدیک دیده باشید، حتما مشاهده کرده‌اید که این دکل از تعداد زیادی قطعات فلزی و پیچ و مهره ساخته شده است. این قطعات فلزی زمانی که به یکدیگر می رسند به کمک نبشی اسپیرال به یکدیگر محکم می شوند. دلیل استفاده از این نبشی در ساخت دکل فشار قوی، استحکام بالای آن و مقاومت در برابر باران می باشد. این نبشی ها دارای طول عمر بالایی نیز هستند که استفاده از آن ها در ساخت دکل منجر می‌شود که تا سالیان سال، دکل نیاز به تعمیر نداشته باشد.

استفاده در خرپاها

خرپا سازه های فلزی و به شکل مثلثی می باشد که از اتصال قطعات فلزی باریک به یکدیگر ساخته شده و تحمل زیادی در نگهداری بار دارد. از خرپا استفاده های زیادی در ساخت سقف ها، پل ها و سازه های هوافضا میشود. خرپا دارای سه مدل ساده، پیچیده و سه بعدی می باشد. در ساخت خرپا استفاده های زیادی از نبشی اسپیرال می شود. دلیل استفاده از نبشی اسپیرال در خرپا، توانایی بالای این نبشی ها در تحمل وزن می باشد.

اتاق آسانسور

یکی دیگر از کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت را می توان در ساخت اتاق آسانسور مشاهده کرد. اتاق آسانسور تمام فلز بوده و چندین سطح مقطع مختلف دارد. برای اینکه استحکام اتاق آسانسور از قسمت های سطح مقطع دچار آسیب نشود، در آن قسمت ها از نبشی اسپیرال استفاده می کنند. این نبشی موجب افزایش ایمنی و مقاومت اتاق آسانسور می گردد. به همین دلیل بسیاری از افرادی که در کار تولید اتاقک های آسانسور هستند، این مدل از نبشی را نسبت به سایر مدل های موجود، ترجیح می دهند

اهمیت استفاده و کاربردهای نبشی اسپیرال در صنعت

نبشی اسپیرال یکی از پر کیفیت ترین و پرکاربردترین نبشی های موجود در بازار می باشد. موارد مصرف این نبشی تنها مختص به موارد گفته شده نمی باشد و کاربردهای وسیع‌تری برای آن وجود دارد. بسیاری از افراد که به ساخت انواع سازه های فلزی مشغول هستند، از نبشی اسپیرال استفاده می کنند.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button