توری پرسی (crimped wire mesh) و ویژگی‌ های آن

  • خانه / توری پرسی (crimped wire mesh) و ویژگی‌ های آن

توری پرسی (crimped wire mesh) و ویژگی‌ های آن

توری پرسی چیست و چه کاربردهایی دارد ؟ متداول ترین انواع این محصول کدامند ؟ این محصول با نام‌ های دیگری چون فنس پرسی و توری مشبک شناخته می شود. این محصول از بافته شدن مفتول ها تولید می شود که میله های طولی و عرضی نیاز به هیچ نوع جوشی ندارند. ظاهر تور‌ی پرسی (ظاهر چشمه‌ ها و شکل ظاهری) مشابه توری جوشی است.

توری پرسی

توری پرسی

توری پرسی از سیم مفتول، به شکل مربعی یا مستطیلی شکل می گیرد . در واقع این شکل ظاهری توسط جوش دادن و پرس کردن به صورت مربع و مستطیل در می آید که عموما از جوشکاری کم تر استفاده می شود. برای تولید توری‌ های پرسی از جنس‌ های مختلفی استفاده می شود.

توری پرسی

این مفتول ها از جنس برنج، آلومینیوم، مس و فولاد می باشند که با روش جوشکاری و پرسکاری تولید می شوند. از کاربردهای آن می توان به استفاده در ایجاد فنس و قفس برای حیوانات، بتن ریزی در ساختمان ها، در کارخانجات صنایع شیمیایی، صنعت نفت یا صنایع غذایی و غیره می توان اشاره کرد.

توری پرسی

ویژگی های این محصول

تور‌ی پرسی به علت ویژگی‌ هایی از قبیل ساختار قوی و مقاومت بالا در برابر اسید، مواد شیمیایی و زنگ زدگی در صنایع، کاربرد گسترده ای دارد. همچنین توری پرسی در برابر باد و باران بسیار مقاوم و مقرون به صرفه است، در صورت نیاز، برش و قطع آن ها امکان پذیر است و به راحتی نصب، استفاده و تمیزکاری می شود. این توری ها با قابلیت ساخت با انواع فلزات موجود، در نهایت به قیمت مناسبی به فروش می رسند.

توری پرسی

توری پرسی در فضای داخلی آسانسور، حفاظ ها، ساخت قفس و غیره استفاده می شود. از انواع توری پرسی می توان به توری پرسی بافت موج دار هلندی توری، موج دار حصیری و بافت موج دار عادی می توان اشاره کرد. مفتول توری پرسی از جنس فولاد، مس و برنج می باشد

توری پرسی

مشخصات

برای ساخت تور‌‌ی پرسی از سیم مفتولی با مشخصات زیر استفاده می شود:

  • جنس مفتول از آهن و گالوانیزه می باشد.
  • قطر مفتول از ۳ تا ۵ میلی متر است.
  • چشمه مفتول از ۲ تا ۵ سانتی متر است.
توری پرسی

کاربرد های این محصول

تو‌ر‌ی پرسی کاربرد گسترده ای در مشاغلی از جمله تجاری و صنعتی دارد، که در ادامه به آن می پردازیم:

  • مقاومت بالا در برابر خراش

این محصول مقاومت بالایی در برابر خراش دارد و به همین جهت در فضاهایی از جمله لابی‌ و فضای داخلی آسانسور مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین به عنوان مش بتن ریزی در ساختمان ها نیز کاربرد دارند.

  • اصطکاک بالای صفحات توری پرسی

به علت اصطکاک بالای صفحات تو‌ری پرسی برای ساخت حفاظ هایی در زیر پای کارگران استفاده می شود تا از سقوط کارگران از ارتفاع جلوگیری کند. در کارخانجات صنایع شیمیایی، صنعت نفت یا صنایع غذایی به علت مقاومت بالا استفاده می شود.

  • برای ساخت قفس حیوانات و انجام عملیات غربالگری
توری پرسی

فرآیند تولید توری پرسی

در واقع برای تولید توری پرسی، از روش جوشکاری کم تر استفاده می شود. برای تولید تور‌ی پرسی، ابتدا در یک کوره با دمای ۴۵۰ درجه، فولاد حرارت داده می شود، سپس بعد از خروج فولاد از کوره، با لایه‌ای از جنس اکسیژن و کربن پوشانده می شود و با تحت فشار قرار دادن مقطع فولادی به شکل مفتول با اندازه‌ های مشخص و مورد نظر به وجود می آید. در نهایت، مفتول‌ ها به شکل موج سینوسی تولید شده، سپس به صورت تار و پود در مکان‌های مناسب به یکدیگر بافته می شوند.

انواع این محصول

انواع تور‌ی پرسی از نظر بافت تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر است:

  • نوع توری با بافت موج دار هلندی
  • توری با بافت موج دار حصیری
  • توری با بافت موج دار عادی

جدول وزن توری پرسی

ردیفچشمه (سانتی متر)وزن یک متر مربع (کیلوگرم)قطر مفتول (میلی متر)
۱۲.۵۳.۷۵۳
۲۴.۳۳۳
۳۲.۵۵.۸۳.۵
۴۴.۳۳۳.۵
۵۴.۲۳.۵۳.۶
۶۴۵.۱۴
۷۴.۳۴.۵۴
۸۴.۵۴.۴۵۴
۹۳.۲۷.۵۴.۶
۱۰۵۵.۵۴.۶
۱۱۳.۲۹۵
۱۲۳.۲۹۵
۱۳۴۱۱۶
جدول وزنی توری پرسی
توری پرسی

تفاوت توری پرسی گالوانیزه با آلومینیومی

مهم ترین تفاوتی که توری پرسی گالوانیزه با آلومینیومی دارد، در مقاومت و استحکام آن ها است. توری گالوانیزه فولادی، از دوام بالایی برخوردار است. در مقابل وزن توری پرسی آلومینیومی بسیار کم است، اما از نظر مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدگی دست کمی از نوع گالوانیزه ندارد.

تعیین قیمت تور‌‌ی پرسی، بایستی از طریق فاکتورهای خاصی مشخص شود. تعیین قیمت این توری بستگی به وزن آن دارد. البته ممکن است براساس برخی موارد دیگر، از جمله نوع مواد اولیه به کار رفته، تغییر سایز توری‌ ها و نوع متریال آن در قیمت توری تاثیرگذار است.

تولید توری پرسی بر دو نوع سیاه و گالوانیزه می باشد که در بازار فروش به صورت کیلویی نیز عرضه می شود. توری‌ های پرسی که دارای چشمه‌ های بزرگی است، به دلیل مفتول کم، کاهش می یابد.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button