سازه های LSF و ویژگی های آن

  • خانه / سازه های LSF و ویژگی های آن

سازه های LSF و ویژگی های آن

سازه های LSF چیست و چه خصوصیاتی دارد؟ طی دو دهه اخیر برای ایجاد انبوه مسکن در اکثر نقاط جهان از سازه ال اس اف استفاده شده است. سازه LSF یک سیستم پیش ساخته ساختمانی است. این سازه از مقاطع فولادی جدار نازک باز ایجاد شده است. روش تولید این مقطع فولادی با استفاده از عملیات نورد سرد می باشد. مهم ترین هدف اجرای سازه LSF، ایجاد پایداری در ساختمان می باشد.

سازه های LSF

از آن جایی که کشورمان روی کمربند فعال زمین لرزه در جهان واقع شده است لذا سبک کردن ساختمان به روش های نوین از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف عمده و اصلی از فناوری نوین LSF در صنعت ساخت و ساز کاهش وزن ساختمان است.

سازه های LSF

سازه های LSF

LSF یک سازه پیش ساخته و سبک است . بر پایه طرح معماری ساختمان تولید می شود. این سازه با استفاده از اتصالاتی مانند بولت‌ ها و پیچ‌ های سرمته ای در محل مورد نظر نصب می شود.برای ساخت سازه‌های ال اس اف از ورق گالوانیزه با عرض پروفیل متفاوت (معمولا بین ۸۹ تا ۳۰۸ میلی متر) استفاده می شود و در ساختمان سازی به عنوان جایگزین سازه های فلزی یا بتنی استفاده می شود. ضخامت این سازه با توجه به کاربردی که دارد، متفاوت است و از ۰.۶ تا ۲.۵ میلی متر متغیر است.

سازه های LSF

مقایسه سازه های LSF با سازه های بتنی و فولادی

مزایا

مزایای سازه های بتنیمزایایی سازه فولادیمزایای سازه های LSF
وجود امکان شکل پذیری بالا در آرماتور و بتن تازه و قالب، باعث شده مقاطع متنوعی برای سازه بتنی طراحی نمود.سازه های فلزی به علت مونتاژ اسکلت در اغلب مواقع قبل از نصبو لزوم اجرای در قیاس با سازه های بتنی سرعت بالاتری دارد.ساختمان های ال اس اف این فرصت را به سازندگان می دهد تا سرمایه آن ها به بهترین کیفیت ساخت بازگردد.
سازه های بتنی مقاومت بالاتری در برابر شوک های حرارتی دارد.با توجه به نوع اتصال اعضای تیر و ستون، توسعه طبقات در این نوع سازه ها به شکل مناسب تری قابل قبول است.افزایش طول عمر 9 الی 12 درصدی فضای مفید در مقایسه با روش های سنتی به جهت کاهش ضخامت
این سازه ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم بوده و در صورت اجرای صحیح پوشش بتن، سطح بالای رطوبت هیچ آسیبی به آن وارد نخواهد شد.استفاده از سازه های فلزی به شرایطی که طول دهانه بزرگتر باشد و یا جنس خاک زیر سازه سست باشد توصیه می شود.سبکی سازه و در نتیجه کاهش نیروی زلزله
این سازه ها پس از رسیدن ه مقاومت نهایی صلیبت بیشتری نسبت به سازه های فلزی داردبه دلیل همسان بودن جنس تیر و ستون و بادبند به عنوان اعضای اصلی اسکلت این نوع سازه ها دارای یکپارچگی مناسب تری نسبت به سازه های بتنی می باشد.کیفیت بالا در اجرای اتصالاتقابلیت بازیافت: اکثر قطعات در سیستم ال اس اف دارای قابلیت بازیافت دارند
مصالح سنگی و سیمان عموما راحتر از سایر مصالح استشکل پذیری سازه های فلزی بیشتر از سازه بتنی بوده و سازه های فلزی مستحلک تر می باشدکاهش مصرف انرژی به دلیل عایق بندی صوتی و حرارتی مناسب دیوارها در سیستم ال اس اف
اتصال تیر و بدنه سقف به دلیل همگن بودن مصالح مناسبتر از سازه های فلزی دارند سهولت اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی

معایب

معایب سازه های بتنیمعایب سازه فولادیمعایب سازه های LSF
زمان اجرای این سازه طولانی تر از دیگر سازه ها می باشدهزینه این نوع سازه در قیاس با سایر سازه ها بالا استدر ابعاد دهانه محدودیت وجود دارد
به علت بزرگ بودن مقطع اصلی وزن این نوع سازه بیشتر استدر هنگام وقوع زلزله، سازه های فلزی بیشترین آسیب را می بینندتعداد طبقات قابل ساخت با این سیستم محدود است
نیاز به آزمایش های زیادی جهت بتن داردامکان اکسید شدن سازه های فلزی وجود داردبه نیروی کار متخصص و خبره نیاز دارد
سازه های LSF

ویژگی های این محصول

سازه‌ های ال اس اف دارای خصوصیات منحصربه فرد می باشند، برخی از این خصوصیات عبارتند از:

وزن سبک و مقاومت بالا در برابر زلزله

وزن سازه LSF در مقایسه با سازه بتنی ۶۰% و در مقایسه با سازه فلزی ۳۰% سبک تر می باشد. این سازه در برابر زلزله مقاومت زیادی دارد.

سرعت اجرای بسیار بالا

سرعت اجرای این سازه بسیار بالا است و باعث می شود در کوتاه ‌ترین زمان ممکن این سازه اجرا شود.

اجرای اتصالات با کیفیت بالا

سازه LSF در مقایسه با روش های ساخت و ساز سنتی، کیفیت اجرای بسیار بالایی دارد.

حمل و نقل آسان

مقاطع سازه LSF دارای ابعاد کوچک و سبک می باشند که همین موضوع زمینه را برای حمل و نقل آسان آن فراهم می کند.

کیفیت بالای محصول نهایی

محصول نهایی سازه ال اس اف دارای کیفیت بالا و یکنواخت می باشد. مقاطع سازه‌ روش LSF در کارخانه تولید و برش خورده می شوند . در نهایت توسط تکنسین های فنی اجرا می شوند. در مقایسه با ساخت و ساز سنتی، کیفیت محصول نهایی بالاتر می شود.

پیروی از استانداردهای جهانی

سازنده LSF در مصرف انرژی از استانداردهای جهانی پیروی می کند. در سیستم LSF دیوارها به صورت مناسب، عایق بندی می شود. به همین علت درصد انتقال انرژی در ساختمان هایی که از سیستم ال اس اف استفاده شده در مقایسه با سازه‌های سنتی، بسیار پایین تر می باشد . در دراز مدت باعث صرفه جویی قابل توجه، در هزینه گرمایش و سرمایش ساختمان می شود.

مقاومت بالای محصول نهایی

سازه LSF در برابر شرایط محیطی نامطلوب مقاومت و دوام بالایی دارد.

مقاومت در برابر خوردگی

در تولید سازه‌های ال اس اف از فلز گالوانیزه استفاده می شود، به همین جهت سازه های ال اس اف، در برابر خوردگی و رطوبت مقاومت مناسبی دارند و دارای عمر مفید بیشتری در شرایط مختلف آب و هوایی دارند.

عایق صوتی

هنگام استفاده از سازه LSF، دیواره بیرونی به طور کامل عایق صوتی می شود بنابراین از ورود آلودگی‌های صوتی جلوگیری می شود.

قابلیت بازیافت

معمولا اجرای سازه ای و غیر سازه ای در سیستم ال اس اف به صورت پیچی می باشد و بازیافت آن ها به راحتی انجام می شود. در واقع نزدیک به ۷۰ درصد مصالح قابلیت بازیافت دارند.

تولید راحت محصول

برای تولید این محصول به فضای کمی نیاز است. تولید این محصول در کارخانه می باشد اما نصب آن در محل پروژه انجام می گیرد به همین علت به فضای کارگاهی کمی نیاز است. تولید تمام اعضای سازه توسط مهندس طراح انجام می شود به همین دلیل استانداردهای مربوطه به طور کل رعایت می شود .

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button