همه چیز در مورد استیل۴۰۹

  • خانه / همه چیز در مورد استیل۴۰۹

همه چیز در مورد استیل۴۰۹

استیل۴۰۹چیست و چه کاربردی دارد؟

استنلس استیل ۴۰۹ یک فولاد ضد زنگ فریتیک مقاوم در برابر حرارت است که نسبت به فولاد کربن استیل مقاومت بسیار بیشتری در برابر اکسیداسیون و خوردگیهای سحطی و حفره ای دارد . قابلیت جوشکاری و مقاومت در برابر خوردگی خوبی از خود نشان میدهد این امر باعث استفاده از آن در صنایع مختلف شده است،همچنین مقروم به صرفه بودن این آلیاژ یکی دیگر از مزایای این محصول میباشد

 استیل۴۰۹در سیستم متناوب، تا حدود˚C815 و در سیستم پیوسته تا حدود˚C675 نسبت به حرارت مقاوم است.همچنین این آلیاژقابلیت عملیات حرارتی نبوده وقابل سختی پذیری نمیباشد.

استیل۴۰۹بصورت مقاطع مختلف از قبیل ورق،لوله،اتصالات،مفتول و…تولید میشود

همچنین از الکترود گریدهای ۴۰۹ و ۴۳۰ می‎توان استفاده کرد. از این گرید در کاربردهایی مثل سیستم‎های اگزوز اتومبیل،مبدل کاتالیزور ، منیفولد اگزوز و لوله تحتانی اگزوز ، صدا خفه کن و لوله رابط اگزوز

  کاربرد بالا در خروجی های حرارتی سیستمهای تولید انرژی

کاربرد در انواع لوله های بک فایر

استفاده در کپ جلوی تفنگیهایی مانند تفنگی متال اسپری استفاده می‎شود.

استیل سری ۴۰۹ چه ویژگی هایی دارد ؟

از ویژگی ها و خصوصیات استیل ۴۰۹ می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی , عملکرد خوب اکسیداسیون و جوشکاری , قابل بازیافت بودن , مقاومت در برابر  حرارت,  طول عمر بالا , ظاهری زیبا و مقرون به صرفه و کم هزینه بودن اشاره نمود .

جدول خواص وترکیبات شیمیایی استیل۴۰۹

ترکیبات شیمیایی استیل ۴۰۹ ۴۰۹
کربن ۰٫۰۳
کروم ۱۰٫۵-۱۱٫۷
نیکل ۰٫۵۰
منگنز ۱٫۰۰
سیلیکون ۱٫۰۰
نیتروژن ۰٫۰۳۰
فسفر ۰٫۰۴۰
گوگرد ۰٫۰۲۰
نیوبیوم ۸ x (C+N) min / 0.15-0.50
ویژگیهای مکانیکی استیل ۴۰۹ واحد
قدرت بازده ، حداقل (ksi) ۲۵
مقاومت کششی ، حداقل. (ksi) ۵۵
سختی ، حداکثر (Rb) ۸۸

 

قیمت استیل۴۰۹

این آلیاژ در کشور ما تولید نمیشود به همین دلیل عوامل مختلفی در قیمت آن تاثیرگذار هستند از جمله قیمت ارز،هزینه حملو نقل وترخیص کالاو… به همین دلیل برای استعلام قیمت و مشاوره و راهنمایی در مورد محصولات با کارشناسان مجموعه آرتا استیل تماس حاصل نمایید.

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button