ورق استیل فریتی

ورق استیل فریتی

ورق استیل فریتی ، آلیاژ استنلس استیل که در ایران به اختصار به آن استیل گفته می شود دارای چند فرم کلی است. لوله استیل ،ورق استیل که ورق استیل خود به دو فرم ورق استیل اورجینال و کویل استیل به بازار عرضه می شود.استیل فریتی و اطلاعات موردنظر درباره این فلز از مواردی است که قصد داریم در این مقاله به طور نسبی به بررسی آن بپردازیم. 

ورق استیل فریتی

ورق استیل از گذشته تا به امروز به یکی از انتخاب های برتر افراد تبدیل شود. عملکرد بالا، عدم وجود پوسیدگی و یا فساد، کیفیت عالی و . . . از دلایلی که استیل به یکی از برترین و اولین گزینه های مردم برای خرید و استفاده تبدیل شود.

ورق استیل فریتی

همچنین عدم داشتن اثرات منفی بر روی ارگان های مختلف بدن از دیگر نکاتی است که فولاد ضد زنگ را توانسته نسبت به سایر رقبای خود جلو بیندازد. این موضوع درباره ورق استیل فریتی(ورق استیل 430) نیز صدق می‌کند. با هم به بررسی چند سری نکات کلی درباره عملکرد و فعالیت استیل می‌پردازیم.

ورق استیل فریتی

اطلاعات کلی درباره استیل

استیل فریتی جزو یکی از برترین نمونه های فولاد ضد زنگ در بازار به حساب می آید. از نمونه های مشهور در زمینه استیل می توان به استیل آستنیتی، مارتنزیتی و دوپلکس اشاره کرد. نمونه های بالا از برترین شاخه های استیل ضد زنگ در بازار به حساب می آیند. بسیاری از مردم بر این باورند استیل کاملا در برابر پوسیدگی و زنگ زدن مقاومند. این درحالی است که فلز ضد زنگ تنها در شرایطی خاص، عملکرد ضد زنگ دارد.

به همین دلیل ممکن است بسیاری از خریداران پس از خرید استیل با زنگ زدگی محصول خود روبرو شوند. ضد زنگ بودن استیل تنها در شرایطی صورت می پذیرد که این محصول صرفا در معرض شست و شو و استفاده در آب شیرین یا آب دریا باشد.در شرایطی که هوا مرطوب باشد و اکثرا این محصول در آب قرار گیرد ، امکان زنگ زدن استیل وجود دارد. معمولا این زنگ زدگی بر روی بدنه و کف استیل ظاهر می شود. خبر خوش درباره استیل فریتی این است که این استیل نسبت به نمونه های مشابه خود زنگ نمی زند.

ورق استیل فریتی

اطلاعات کلی درباره استیل فریتی

همانطور که در ابتدا مقاله نیز به آن اشاره شد، استیل فریتی جزو یکی از برترین نمونه های موجود در بازار در زمینه استیل ضد زنگ است. طراحی مناسب، عملکرد بالا و کیفیت عالی از دلایلی است که این نمونه را به یکی از برترین های موجود در بازار تبدیل کرده است. همچنین عملکرد و کیفیت این استیل به حدی بالاست که در مدت زمان کوتاه توانست بسیاری از رقبای خود را از دور خارج کند.

دلایل برتری ورق استیل فریتی

دلایل متفاوتی نیز وجود دارد که فولاد ضد زنگ فریتی به عنوان یکی از برترین های بازار شناخته شده است.به عنوان مثال طراحی بدنه این فولاد به حدی مناسب و کاربردی است که بسیاری از نیازهای مخاطب توسط این نمونه برطرف می شود. طراحی دقیق و اصولی ساختار استیل فریتی از نظر مقاومت و عملکرد کلی بسیار قوی تر از سایر فولاد های ضد زنگ در بازار عمل کند. فولاد ضد زنگ فریتی همانطور که از اسم آن نیز مشخص است دارای ساختاری کریستال گونه است. این ساختار کریستال در حول محیط بدنه استیل قراردارد.

ورق استیل فریتی

به همین دلیل به این فولاد، فریتی می گویند. استیل موردنظر ما، از نظر عملکرد در دمای بسیار بالا، توانسته نسبت به سایرین بهتر عمل کند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند، فولاد ضد زنگ فریتی مقاومت پایین تری نسبت به آستنیتی دارد. این درحالی است که عملکرد مناسب در دمای بالا این استیل، چیزی متفاوت نسبت به نظرات برخی از کارشناسان را به نمایش می گذارد.

نکات مثبت ورق استیل فریتی

یکی از نکات مثبت این استیل، مقاومت و عملکرد بسیار مناسب در برابر زنگ زدن و فرسودگی است. بسیاری از استیل های موجود در بازار در مدت زمان کوتاهی از استفاده مداوم، شکل ظاهری و ساختاری خود را از دست می دهند. این در حالی است که استیل فریتی با مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی می تواند انتخابی بسیار مناسب برای شما جهت استفاده به صورت مداوم باشد. همچنین میزان کربن موجود در استیل فریتی به اندازه موردنیاز وجود دارد.

ورق استیل فریتی

این درحالی است که در بسیاری از ساختارهای استیل موجود در بازار، میزان کربن در بدنه داخلی استیل وجود دارد. این عامل تاثیر مستقیمی درشکنندگی و آسیب پذیری ساختار کلی استیل دارد. کم بودن میزان کربن در بدنه استیل فریتی باعث می شود تا ساختار کلی استیل حفظ شود.از نظر کلی استیل فریتی نمونه های مختلفی دارد. به عنوان مثال استیل فریتی از نوع 430 برای استفاده های معمولی و بدون وجود شرایط سخت بسیار کاربردی است.

نمونه 430 معمولا برای رینگ های اتومبیل، لوازم خانگی مانند استیل فر، اجاق گاز و . . . استفاده های بسیار زیادی دارد. در این نمونه ها عملا هیچگونه پتانسیلی در مورد فرسودگی و زنگ زدگی وجود ندارد. همین موضوع به نوبه خود باعث می شود تا سایر نمونه ها نیز برای استفاده های گسترده نیز کاربرد داشته باشد.

نتیجه گیری

فولاد ضد زنگ فریتی یکی از برترین استیل های موجود در بازار است. این استیل از نظر عملکرد و فعالیت های کلی توانسته به میزان بسیار زیادی نسبت به سایر نمونه های شبیه خود قوی عمل کند. وهمچنین می توتند انتخاب عالی برای مصارف صنعتگران باشد .

ورق استیل فریتی

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button