فولاد ۱/۷۲۲۵ ، خواص و کاربردها

  • خانه / فولاد ۱/۷۲۲۵ ، خواص و کاربردها

فولاد ۱/۷۲۲۵ ، خواص و کاربردها

فولاد ۱/۷۲۲۵ ، برای ساخت این نوع فولاد از استاندارد SAE 4140 آمریکا و استاندارد DIN 1/7225 بهره گرفته می شود. از طرفی شما به راحتی میتوانید آنها را در دسته آلیاژهای کم کربن دسته بندی کنید. زیرا توان کششی و مقاومتی آن بسیار بالا است.با توجه به اینکه از سختی بالایی برخوردارند به راحتی میتوان از آن‌ها در پروژه هایی که مقاومت به سختی و توان کششی مدنظر باشد، استفاده نمود. با توجه به این مسئله که تنها چیزی حدود ۱ درصد از کروم می تواند مقاومت در برابر فولاد را افزایش دهد. باز هم فولادهایی که تنها عناصر آلیاژی آنها را کروم تشکیل می دهد، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. از همین رو به سراغ مولبیدن می روند.

فولاد 1.7225

افزودن مولبیدن به فولادهای کرومی منجر به افزایش مقاومت آنها در برابر ضربه و سایش در دماهای یکسان خواهد شد. اصلی ترین دلیل آن هم افزایش مقاومت فولاد در برابر خزش به آن است. همچنین ترکیب مولیبدن با کروم موجب بهبود چقرمگی بخصوص در قطعات ضخیم می شود. به طور کلی، اصلی ترین ویژگی فولادهای کرم – مولیبدن مقاومت به حرارت تا دمای ۵۰۰-۶۰۰ درجه سانتیگراد با حفظ استحکام و مقامت به سایش می باشند. علاوه بر تمامی موارد گفته شده شاید بد نباشد بدانید از جمله بارزترین خواص فولاد ۱/۷۲۲۵، قابلیت جوشکاری فوق العاده عالی و بالای آن است. این فولاد به راحتی قابل شکل پذیری است و از فرم پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشد. از همین رو برای کاربردهای صنعتی، تولیدات ماشین و حتی چرخ دهنده های غول پیکر یک گزینه مناسب شناخته می شود.

فولاد 1.7225

فولاد آلیاژی ۱٫۷۲۲۵

فولاد آلیاژی ۱/۷۲۲۵ استاندارد دیگر این نوع فولاد AISI 4140 ., نوعی فولاد آلیاژی با کیفیت بسیار بالاست. از این نوع فولاد آلیاژی برای ساخت قطعات بسیار مقاوم و ضربه پذیر استفاده می گردد.قطعات فولادی که در صنایع و ماشین آلات سنگین مشاهده می شود. همه از این نوع فولاد آلیاژی ساخت شده اند. ورق۷۲۲۵٫, یک نوع فولاد کروم,مولیبدن است.این نوع فولاد خصوصیت مکانیکی و حرارتی برجسته ایی دارد. فولاد AISI بمانند فولاد AISI 4140., فولاد کروم – مولیبدن است. که نسبت بیشتر کربن در ساختار خود دارد.

کربن بیشتر در این نوع فولاد آلیاژی قدرت کششی بالاتر و رفتار مکانیکی بهتری را در فولاد بوجود می آورد.ویژگیهای جوشپذیری بهتر,نمونه ایی دیگر از قابلیت های این نوع فولاد است. واکنش حرارتی فولاد ۱٫۷۲۲۵ در نسبت به فولاد آلیاژی AISI / ASTM 4130 در جایگاه بهتری قرار دارد. امروزه, فولاد ۱٫۷۲۲۵ در ابعاد و اندازه های گوناگون تولید میگردد. قطر شمشهای فولاد آلیاژی کروم – مولیبدن از حدود ۸ الی ۳۰۰۰ میلیمتر متغیر است. صفحه های فولادی که با استفاده از فولاد ۷۲۲۵ ساخته میشوند. دارای ضخامت حدود ۱۰ الی ۱۵۰۰ میلیمتر بوده. و عرض آن, ۲۰۰ الی ۳۰۰۰ میلیمتر می باشد. ورق فولاد Mo40 در سایر استانداردها با اعداد و نمادهای مختلف دیگری نمایش داده می شود.

فولاد آلیاژی ۷۲۲۵ بطرز بسیار موثری برای کاربردهای صنعتی,تولید ماشین آلات,محور خودروها,چرخ دنده های غول پیکر.,سازه های سنگین و غیره بکار میرود. این نوع فولاد به خوبی فرم میگیرد.و قابلیت جوشکاری مناسبی دارد. دمای آهنگری این فولاد در حدود ۹۲۶ الی ۱۲۰۵ درجه سانتیگرد است. که شرایط حرارتی برای این نوع فولاد آلیاژی دذ محدوده ی دمای ۸۱۶ الی ۱۰۳۸ درجه سانتیگراد تایید شده است.عملیات حرارتی فولاد آلیاژی ۱/۷۲۲۵/ چندین نوع عملیات حرارتی روی این نوع فولاد آلیاژی انجام میشود. بطور معمول میبایست فولاد Mo40 را تحت عملیات حرارتی قرار داد تا فاز ماتنزیت و پرلیت در آن تشکیل شود.

فولاد 1.7225

استانداردها

DIN (German) 42CrMo4 ، BS(British) 708M40 ، JIS (Japan) SCM440 ، GB (China) 42CrMo ، AFNOR(France) 42CD4 ، AISI(USA-SAE) 4140 ، UNI (Italy) 42CrMo4 ، PN (Poland) 40HM ، SS (Sweeden) 2244

خواص بی شمار این محصول

این خواص عبارتند از:

  • قابلیت شکل پذیری
  • دوام بسیار بالا
  • افزایش استحکام تسلیم
  • دارای استحکام کششی بالا
  • قابلیت هدایت گرمایی خوب
  • فولادهای ضد زنگ نیز دارای خواص ضد خوردگی 
فولاد 1.7225

کاربردهای فولاد ۱/۷۲۲۵

این نوع از فولاد کاربرد وسیعی دارد و نوع مقطع آن در تعیین قفولاد ۱/۷۲۲۵ بسیار موثر است. از جمله رایج ترین آنها نیز میتوان به میله های اتصال، شفت، سازه های هواپیما، میل لنگ، چرخ دنده، ظروف تحت فشار، پیچ های مقاوم، انژکتورها، ساخت کارد و چنگال، پایه های قالب و قطعات ماشین ابزار اشاره کرد.

از کاربردهای رایج فولاد 1.7225 می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • قطعات تحت تنش مکانیکی و استاتیکی برای وسایل نقلیه، موتورها و ماشین‌ها
  • میل لنگ، شاتون، اکسل
  • جعبه دنده خودرو
  • چرخ دنده
  • فریم قالب تزریق
  • قالب‌های پلاستیک با تیراژ متوسط به پایین 
فولاد 1.7225

قیمت فولاد ۱/۷۲۲۵

یکی از مهم ترین مسائلی که در این حوزه ذهن افراد را به خود مشغول می کند، قیمت فولاد ۱/۷۲۲۵ است. باید بدانید این نوع از فولاد با توجه به نوع محصولی که مدنظر دارید کاملا متفاوت است. در واقع این شما هستید که با نیازسنجی کاملا صحیح خود، اطلاعاتی را در اختیار فروشنده قرار می دهید. او سپس محصولات مرتبط را معرفی می کند.

فولاد 1.7225

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button