انواع میلگرد استنلس استیل ، خواص و کاربردها

  • خانه / انواع میلگرد استنلس استیل ، خواص و کاربردها

انواع میلگرد استنلس استیل ، خواص و کاربردها

انواع میلگرد استنلس استیل ، استیل آلیاژی از آهن است که مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن کروم و نیکل می‌باشد که وجود حداقل میزان ۱۰٫۵ درصد عنصر کروم  آن را در برابر خوردگی محافظت می‌نماید. از این فولاد زنگ نزن برای ساخت میلگرد استیل استفاده می‌شود. میلگرد استیل جنس و کاربرد متفاوتی با میلگرد ساختمانی دارد اما از نظر ظاهری شبیه به یکدیگرند. میلگردهای استیل در واقع همان شمش آلیاژ استیل می‌باشند .

انواع میلگرد استنلس استیل

انواع میلگرد استنلس استیل بگیر و نگیر

انواع میلگرد استیل اعم از میلگرد استیل بگیر و نگیر در متریال های مختلف به شرح زیر می باشد.
نوع میلگرد استنلس استیل بگیر 420 و 430 با قیمت پایین تر و مصارف پر کاربرد.
میلگرد استنلس استیل نگیر 316 با خاصیت ضد اسیدی.
نوع میلگرد استیل 304 نگیر برای مصارف ویژه مانند شفت های غیر مغناطیسی.
میلگرد استیل نسوز 310 برای مصارف در دمای بالا و نیاز به مقاومت در آن دما.

انواع میلگرد استنلس استیل

تشخیص انواع میلگرد استنلس استیل

 یکی از بهترین و ساده ترین راه های تشخص میلگرد استیل بگیر از میلگرد نگیر همراه داشتن یک آهنربا است که از وجود هرگونه اشتباه در فروش استیل جلوگیری به عمل می‌آورد.

انواع و کاربردهای میلگرد استیل

میلگرد استیل 304

 میلگرد استیل ۳۰۴ کاربرد فراوانی در صنعت دارد که می‌توان به استفاده از آن در تجهیزات صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی، ماشین آلات صنعتی و… اشاره نمود. استیل 304 از مقاومت خوردگی خوبی در اکثر محیط های اتمسفری و شیمیایی برخوردار است.

انواع میلگرد استنلس استیل

در اغلب کارهای معماری در برابر زنگ زدگی معمولی مقاوم است.همچنین در اکثر محیط های فراوری مواد غذایی مقاوم می باشد، به راحتی تمیز می شود و در برابر مواد شیمیایی آلی، رنگ و انواع مختلف مواد شیمیایی غیر آلی بسیار مقاوم هستند.در محیط های کلرایدی گرم، که در معرض استفاده قرار می گیرند و تمیز کردن یک رویداد منظم است فولاد 304 موفق بوده است.

انواع میلگرد استنلس استیل
خواص مکانیکی و فیزیکی

خواص مکانیکی و فیزیکی میلگرد استیل ۳۰۴ عبارتند از:

عنصرمیلگرد استیل 304
چگالی8.0 g/cm3
نقطه ذوب1400 °C (2550 °F)
استحکام کششیPsi – 75000 , MPa – 515
تنش تسلیمPsi – 30000 , MPa – 205
ازدیاد طول35 %
ازدیاد طول35 %
انواع میلگرد استنلس استیل
مقاومت در برابر حرارت استیل 304

فولاد 304 دارای مقاومت حرارتی تا 870 درجه سانتی گراد به صورت متناوب است و می تواند تا 925 درجه سانتی گراد را به طور مداوم تحمل کند. استیل 304L مقاومت بیشتری نسبت به کاربید بارش دارد و می تواند در محدوده دمای بالا نیز مورد استفاده قرار گیرد. جایی که درجه حرارت بالا در آن مهم است، مقادیر بالاتر کربن مورد نیاز قرار می گیرد.فولاد 304  دارای چگالی بسیار عالی نسبت به دمای گازهای مایع است و میتواند تا 870 درجه سانتی گراد کاربرد داشته باشد.

انواع میلگرد استنلس استیل
جوشکاری استیل ۳۰۴

باتوجه به ساختار آستنیتی فولاد ۳۰۴، این استیل قابلیت جوشکاری به هردو روش ذوبی و مقاومتی را داراست. بخشهای سنگین جوش داده شده در فولاد 304 ممکن است برای برخورداری از حداکثر مقاومت خوردگی، پس از جوشکاری به جوشکاری عملیات حرارتی آنیل نیاز داشته باشد.انجام عملیات جوشکاری آنیل برای فولاد 304L  لازم نیست.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل 316

 استیل ۳۱۶ به دلیل داشتن قابلیت مقاومت بالا در برابر خوردگی، در شرایطی که فولاد در معرض خوردگی های شیمیایی قرار می‌گیرد کاربرد دارد. از این میلگرد در ساخت قطعات و دستگاه های صنایع نساجی، صنایع نفت و پالایشگاه ها استفاده می‌شود.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل 321

از این میلگرد در ساخت دستگاه ها و وسایل مورد استفاده در صنایع غذایی و شیمیایی استفاده می‌شود. همچنین این فولاد به دلیل نسوز بودن در محیط هایی با دمای بالا کاربرد دارد.استنلس استیل 321 آستنیتی، دارای خواص غیر مغناطیسی (معروف به ضد سایش) آلیاژ 321 یک استنلس استیل تثبیت شده، مشابه نوع 304 اما محتوی تیتانیم اضافه، حداقل 5 برابر کربن موجود است.

انواع میلگرد استنلس استیل

این میزان تیتانیم اضافه از تشکیل کاربید ها در حین جوشکاری و در دمای 427 تا 816 درجه سانتی گراد جلوگیری می کند. همچنین خواص دما بالای آلیاژ را بهبود می دهد. این آلیاژ مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون عالی دارد و هم چنین دارای استحکام خزشی خوبی است 2-ترکیب شیمیایی آن شامل 0.08 کربن 2درصد منگنز 0.045 درصد فسفر 0.03 درصد گوگرد 0.75 درصد سیلیسیم 17 الی 19 درصد کروم 9 الی 12 درصد نیکل 0.01 درصد نیتروژن میباشد میزان آهن متعادل و میزان تیتانیوم بر حسب 0.07(n+c) *5 میباشد 3-آنالیز استنلس استیل 321 با توجه به استاندارد های مقابل آنالیز می شود: 5510 AMS- 240A ASTM 5-مقاومت در برابر خوردگی رفتار مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ 321 مشابه 304 است .

انواع میلگرد استنلس استیل

با این تفاوت که مقاومت در برابر خوردگی مرزدانه ای به علت تثبیت تیتانیم اضافه در ساختار 321 بهبود یافته است و مقاومت آن در برابر اسید های آلی و غیر آلی فوق العاده می باشد 7-عملیات حرارتی استنلس استیل 321 به وسیله عملیات حرارتی قابل سخت شدن نیستند. آنیل: گرم کردن تا 1120 درجه سانتی گراد، سپس در آب کوئنچ یا در هوا خنک می شود 8-شکل پذیری این استنلس استیل به راحتی شکل گرفته و مورد کشش واقع می شود، اگرچه فشار بالاتری مورد نیاز است. 

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل 410

 از فولاد ضد زنگ ۴۱۰ در صنایع حرارتی، غذایی و بهداشتی و همچنین ساخت قاشق و چنگال و چاقو استفاده می‌شود. همچنین از دیگر کاربردهای آن می‌توان استفاده از آنها در لوله های تاسیسات دیگ های بخار و مبدل های حرارتی، پره توربین های گازی و بخاری و … اشاره نمود.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل 420

 از کاربردهای میلگرد استیل ۴۲۰ می‌توان به استفاده از آن در صنعت خودرو، تجهیزات هیدرولیک، صنعت پتروشیمی، صنایع غذایی و آشامیدنی، مهندسی مکانیک اشاره نمود.

میلگرد استیل 430

فولاد ضد زنگ ۴۳۰ در آرموتورها، اتصالات ساختمان، کارد و چنگال با مقاومت خوردگی زیاد و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع میلگرد استنلس استیل

میلگرد استیل4057

بیشترین کاربرد استنلس استیل ۴۰۵۷ در ساخت قالب و ساخت ظروف شیشه و سرامیک است.

میلگرد استیل1.4923

در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع هوایی، قطعات نیروگاه های با فشار بالا و توربین های بادی روتورها، محور ها یا میل ها(آربر ها) پره ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد استیل نسوز309

 از کاربرد های این میلگرد می توان به گرم‌ کننده‌های هواپیما، لوازم عملیات حرارتی، پوشش‌های محفظه تابکاری، قطعات کوره، سینی‌های عملیات حرارتی، داخل اجاق‌ها، قطعات تلمبه و… اشاره نمود.

میلگرد استیل نسوز 310

در مخازن تحت فشار و دمای بالا، ظروف حمل مواد شیمیایی، قطعات در معرض خوردگی در دمای بالا نظیر پاتیل های حمام نمک  کاربرد دارد.

میلگرد استیل 4PH-17

 در پیچ و چرخ دهنده ها، قالب های پلاستیک، شفت های پمپی با سختی بالا، تجهیزات مهندسی استفاده می‌شود.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید.

نظرات اخیر

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button