براق کردن ورق استیل

براق کردن ورق استیل

براق کردن ورق استیل ، ورق استیل یکی از پرکاربردترین ، متنوع‌ترین و بهترین ورق‌های فولادی در دنیای امروز است. ورق‌ استیل به دلیل داشتن ویژگی‌های متعدد، قیمت و وزن متناسب در بین مصرف‌کنندگان صنعتی از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.

براق کردن ورق استیل

علاوه بر این با توجه به قابلیت‌های مختلف، کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد. برای خیلی از افراد سوال است که نحوه‌‌ی براق کردن ورق استیل به چه صورت است؟ برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

قابلیت و کاربرد ورق استیل

همان‌طور که می‌دانید ورق استیل در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی دارای مقاومت بالایی است به همین جهت بیشترین کاربرد آن در صنایعی مانند پزشکی، تولید ظروف و ابزارآلات آشپزخانه است. علاوه بر این مقاومت بالا در برابر گرما و حرارت، عدم تغییر رنگ، عدم خمیدگی و تاب برداشتن در ورق‌های استیل موجب شده تا کاربرد گسترده‌ای در صنایع داشته باشد.از جمله موارد کاربردی ورق استیل می‌توان به ساخت لوازم آشپزخانه، انواع شیرآلات، نرده، کمد، لوستر، میز و صندلی، وسایل تزئینی و زیورآلات و … اشاره کرد.

لزوم براق کردن ورق استیل

به دلیل استفاده مکرر از محصولات تولیدی از ورق‌های استیل ، ممکن است مشاهده نمایید که محصولات زیبایی خود را به دلیل کدر شدن و از دست دادن میزان براق بودن از دست داده باشند. شما می‌توانید به آسانی با چند راه‌حل ساده مشکل را برطرف کرده و وسایل استیل خود را براق کنید. در این مقاله سعی شده است به نحوه و روش‌های براق نمودن ورق‌های استیل پرداخته شود . تا مصرف‌کننده از براق بودن آن لذت کافی را داشته باشد.

علل ایجاد لکه در ورق استیل

قبل از یادگیری نحوه براق کردن ورق استیل بهتر است موارد و علل ایجاد لک در آن را بررسی نماییم. از جمله علل ایجاد لک در ورق‌های استیل در هنگام جوشکاری، شکل‌دهی و یا پروسه‌های کار گرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پاشش های جوش
  • گل جوش
  • آلاینده‌های با منابع آلی
  • اکسیدهای پدیدار در شکاف جوش
  • اکسیدهای پدیدار در هنگام عملیات گرمایشی

نحوه براق کردن ورق استیل

به منظور داشتن محصولات استیل براق ، می‌توانید از شیوه‌ها و روش‌های متفاوتی که برای این کار وجود دارد ، استفاده کنید که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آب گرم

ساده‌ترین و در دسترس‌ترین ماده‌ای که همیشه در دسترس است و می‌توان به آسانی ورق‌های استیل را براق کرد، استفاده از آب گرم است. شما با استفاده از دستمال حوله‌ای آغشته به آب گرم به راحتی ظروف استیل خود را صیقل نموده و براق کنید.توجه به دو نکته در این شیوه حائز اهمیت است، در مرحله اول ظرف نباید چرب باشد . و مورد دوم خشکاندن ظرف شستشو داده با دستمال خشک است . تا جای لکه آب بر روی ظروف باقی نماند.

ژل گریندینگ

یکی از کاربردهای ورق استیل در کابین های آسانسورهای صنعتی و ساختمانی است که در اثر استفاده طولانی مدت، میزان براق بودن آن کاهش می‌یابد. استفاده از ژل گریندینگ که با نام روغن سنباده نیز شناخته می‌شود . این روش یکی از راه‌های صیقل و براق کردن ورق استیل است. مقداری از ژل گریندینگ را بر روی سطح استیل قرار دهید و با کمک یک دستمال پارچه‌ای تمیز به صورت دورانی آن را پاک‌کنید. پس از تمیز نمودن سطح استیل با کمک دستمال پارچه‌ای دیگر به صورت کامل سطح را پاک نمایید.

براق کردن ورق استیل

غوطه‌وری

در این شیوه با استفاده از یک حوضچه مایع براق‌کننده می‌توانید ورق یا محصولات استیل را به صورت کامل در حوضچه قرار دهید . و با غوطه‌ور نمودن آن، ورق یا وسیله را غرق در مایع نمایید . و پس از بیرون آوردن از درون حوضچه، میزان براق بودن و درخشندگی آن افزایش می یابد.با توجه به ارائه شیوه‌های صیقل دادن و براق کردن ورق‌های استیل، می‌توان برای هر یک از محصولات و وسایل تولید شده از ورق استیل شیوه آسان‌تر و مخصوص به آن را اجرا نماییم . تا از درخشندگی آن‌ها نهایت لذت را ببریم.

براق کردن ورق استیل

براق کردن قاشق و چنگال استیل

در ابتدای کار باید هرگونه آلودگی، چربی، گرد و غبار، اثر انگشت و … را از روی وسایل استیل خود پا کنید. برای این کار با استفاده از یک ماده شوینده ملایم و یک پارچه حوله‌ای مرطوب، قاشق، چنگال، کارد و وسایل استیل خود را از تمیز نمایید. استفاده از چند قطره مایع ظرف‌شویی می‌تواند بهترین ماده شوینده باشد.

براق کردن ورق استیل

دقت داشته باشید استفاده از یک دستمال حوله‌ای و یا پارچه نرم به دلیل عدم ایجاد خش بر روی وسایل لازم است.در مرحله بعدی با کمک روغن زیتون، روغن بچه و یا مایع شیشه پاک‌کن اسپری شده به پارچه نانو، وسیله استیل خود را جلا داده یا پولیش کنید. این مرحله از روند کار را پولیش کردن می‌نامند. در نهایت سطح استیل را با استفاده از یک حوله خشک به صورت کامل پاک‌کنید تا استیل شما برق بیفتد.

براق کردن ورق استیل

سخن پایانی

در دنیای امروز با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های ورق‌های استیل، کاربرد آن نیز توسعه و گسترش پیدا نموده است. صیقل دادن و براق کردن ورق‌های استیل به دلیل کدر شدن آن در مدت زمان استفاده از وسایل استیل لازم است . همچنین می‌تواند یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان باشد. تنوع شیوه‌های براق کردن استیل با استفاده از مواد در دسترس و پولیش استیل رونق دارد . و به حذف کدری و لکه‌های موجود کمک شایانی نماید.

براق کردن ورق استیل

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button