برترین تولیدکنندگان فولاد

  • خانه / برترین تولیدکنندگان فولاد

برترین تولیدکنندگان فولاد

برترین تولیدکنندگان فولاد ، با عبور از محدودیت‌های ناشی از شیوع گسترده ویروس کووید-۱۹ در جهان، شاهد پیشرفت‌هایی در صنعت تولید فولاد خواهیم بود. پس از افت عرضه و تقاضا در سراسر دنیا، میزان تولید فولاد برترین کشورها در بازه پنج ماهه اول سال ۲۰۲۱ (ماه ژانویه تا مه) افزایش یافت. چین، هند و ژاپن به ترتیب جایگاه اول تا سوم در لیست برترین تولیدکنندگان فولاد را به خود اختصاص داده‌اند.

برترین تولیدکنندگان فولاد

غول‌های تولیدکننده فولاد در ۲۰۲۱

در میان تمام تولیدکنندگان فولاد در سراسر دنیا، برخی از کشورها به عنوان قطب فولاد دنیا شناخته شده‌اند:

چین

در این میان، آمار تولیدات چین بسیار چشمگیر است. این کشور به تنهایی ۵۷.۵ درصد از نیاز فولاد در جهان را تامین می‌کند. چین در ماه مه سال ۲۰۲۱ نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، با تولید ۹۹.۵ میلیون تن فولاد، با افزایش ۶.۶ درصدی همراه بود. که افزایش تقاضای داخلی یکی از عوامل این رشد است. چین در پنج ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ با تولید ۴۷۳.۱ میلیون تن فولاد، رشد ۱۳.۹ درصدی را برای خود به ثبت رساند.

تولیدات چین در مارس ۲۰۲۰ به علت کاهش تقاضا و انباشت موجودی فولاد در انبارها با سقوط قابل توجهی روبرو شد. این کشور از آوریل سال گذشته فعالیت‌های خود را با قدرت از سر گرفت.

هند

کشور هند در پی لغو محدودیت‌های اعمالی ناشی از شیوع کرونا، با عرضه ۹.۲ میلیون تن فولاد و رشد ۴۶.۹ درصدی در ماه مه ۲۰۲۱ به عنوان دومین تولیدکننده برتر شناخته می‌شود. هند دومین قطب تولید فولاد در دنیا شناخته می‌شود.

ژاپن

ژاپن نیز با رشد تقاضا در صنعت و رشد تولید فولاد در سه ماه متوالی سال جاری، در ماه مه این سال تولیدات خود را به ۸.۴ میلیون تن در ماه رسانده و ۴۲.۲ درصد پیشرفت را به ثبت رساند.

آمریکا

تولید فولاد در ایالات متحده امریکا نیز با گذر از شیوع فراگیر ویروس کووید-۱۹، در ماه مه سال ۲۰۲۱، نسبت به سال گذشته با ۴۷.۶ درصد افزایش همراه بود. طبق اعلام انجمن جهانی فولاد، کارخانه‌های تولید فولاد در ایالات متحده در ماه مه سال جاری ۷.۲ میلیون تن فولاد به بازار عرضه کردند. که نسبت به سال گذشته ۴۷.۶ رشد داشته است. طبق اعلام این انجمن، ایالات متحده در تولید فولاد در رتبه چهارم تولید کنندگان جهان قرار گرفته است.

در آمریکای جنوبی نیز تولیدات با ۴۹.۷ درصد رشد همراه بوده و ۳.۹  افزایش داشته است. در امریکای شمالی، فولاد در ماه می سال جاری ۴۷.۷ درصد رشد داشته و به ۱۰.۱ میلیون تن رسیده‌است. کارخانه‌های تولید فولاد امریکای شمالی در ۵ ماه ابتدایی این سال، ۴۸.۴ میلیون تن فولاد روانه بازار کرده‌اند که نشان از افزایش ۱۱.۳ درصدی دارد. کارخانه‌های تولید فولاد در ایالات متحده از ماه ژانویه تا مه سال جاری، با افزایش تولید ۱۰.۶ درصدی، رقم تولیدی ۳۴.۸ میلیون تن را از آن خود کرده‌اند.

برترین تولیدکنندگان فولاد

وضعیت فولاد در دیگر نقاط جهان

مطابق با گزارشات سازمان جهانی فولاد، کارخانه‌های سراسر دنیا در ماه مه ۱۷۴ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که در مقایسه با مه سال گذشته ، ۱۶.۵% افزایش داشته است. همچنین آفریقا با تولید ۱.۳ میلیون تن فولاد ۶۵.۱ درصد پیشرفت را تجربه کرده‌است.

در همین حین، تولیدات فولاد در آسیا و اقیانوسیه با رشد ۱۱.۷ درصدی به ۱۲۸.۴ میلیون تن، در کشورهای مستقل هم‌سود اوراسیا با ۱۴.۸درصد رشد به ۹.۱ میلیون تن، در اتحادیه اروپا با رشد ۳۲.۷ درصدی به ۱۳.۵میلیون تن و در سایر کشورهای اروپا با افزایش ۳۶.۹ درصد به ۴.۲ میلیون تن تولید رسیده‌است. در خاورمیانه تولید فولاد با ۱۶.۸ درصد رشد، رکورد ۳.۷ میلیون تنی را شکست.

میزان تولیدات دیگر کشورهای جهان در ماه مه سال ۲۰۲۱ و رشد آن نسبت به مه ۲۰۲۰ بدین ترتیب زیر می باشد:

  • روسیه: ۶.۶ میلیون تن (۱۴ درصد رشد)
  • کره جنوبی: ۶ میلیون تن (۱۰.۵ درصد رشد)
  • آلمان: ۳.۵ میلیون تن (۳۵.۵ درصد رشد)
  • ترکیه: ۳.۲ میلیون تن (۴۲.۴ درصد رشد)
  • برزیل: ۳.۲ میلیون تن (۴۰.۱ درصد رشد)
  • ایران: ۲.۶ میلیون تن (۷.۷ درصد رشد)

برترین تولیدکنندگان فولاد ، ایران دهمین تولیدکننده فولاد در جهان

در این میان، ایران جایگاه دهمین تولیدکننده فولاد در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده‌است. بر اساس داده‌های سازمان جهانی فولاد، ایران با این میزان تولید نسبت به محدوده زمانی فوق در سال ۲۰۲۰، رشد ۹.۲ درصدی را ثبت کرده است. بر اساس داده‌های سازمان مذکور، ۶۴ تولیدکننده برتر فولاد در جهان از ماه ژانویه تا ماه مه، موفق به تولید ۸۳۷.۵ میلیون تن فولاد شدند. و توانستند رشد تولیدات فولاد را به ۱۴.۵ درصد برسانند.

طی سال‌های گذشته، صنعت فولاد ایران مدام در حال مقاومت در برابر همه فشارها و موانع ایجاد شده توسط عوامل خارجی چون تحریم‌های ایالات متحده و شیوع ویروس کرونا بوده است؛ اما علیرغم این مشکلات و فشارها، همچنان در حال توسعه است. به نقل از حسین مدرس خیابانی، سرپرست پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید فولاد از ۱۲۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ (تا پایان مارس ۲۰۱۴) به ۲۳۰ میلیون تن در سال ۱۳۹۹ (تا پایان مارس ۲۰۲۰) رسیده است.

انتظار می‌رود ایران تا سال ۱۴۰۴ (مارس ۲۰۲۵) با پیشی گرفتن از دیگر تولیدکنندگان مقام هفتم تولیدکنندگان برتر فولاد در جهان را از آن خود کند. صنعت فولاد، با سقوط تقاضا که ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بوده است، در سال گذشته با مشکلات بسیاری روبرو شد. با بهبود شرایط، افزایش تقاضا و ازسرگیری فعالیت در بخش‌های مهم صنعت از جمله صنعت فولاد و ساخت و ساز، تولید فولاد نیز روند صعودی یافت. بر اساس پیش‌بینی‌های انجمن جهانی فولاد، تقاضا برای فولاد در سال ۲۰۲۱ به ۱۸۷۴ میلیون تن و رشد ۵.۸ درصدی خواهد رسید.

آرتا استیل تهران متخصص واردات و توزیع انواع ورق های آلیاژی، استنلس استیل و فولاد ضد زنگ، میلگردهای استنلس استیل، لوله و پروفیل و ورقهای فنری، آمادگی خود را جهت همکاری و تأمین کلیه مقاطع فولادی و استنلس استیل به صنعتگران محترم اعلام می دارد. همچنین شما به راحتی می‌ توانید با کارشناسان ما تماس و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایید .

دسترسی سریع به محصولات

میلگرد استیل | لوله استیل | استیل ضد زنگ | ورق نسوز | استیل ۳۰۴

نظر دهید

Phone icon
Call Now Button